Tak powinien wyglądać Cayenne od samego początku, gdyby zarząd Porsche miał odwagę! Ale teraz to poprawili i wygląda świetnie. Ani zbyt masywny, ani zbyt płaski, po prostu imponujący i śmiały.
Obcinając dach o prawie cal (20 mm) w porównaniu do standardowego Cayenne, projektanci Porsche sprawili, że słupki A stały się płytsze, a tylne siedzenia mają mniejszą przestrzeń nad głową. Jednak dzięki niższej pozycji tylnej kanapy w porównaniu do Cayenne o 30 mm, nie powinno to stanowić dużego problemu.
Dobrą wiadomością jest to, że bagażnik Cayenne Coupe ma wystarczającą pojemność, aby pomieścić prawie 22 stopy sześcienne (615 litrów) i może zwiększyć się do 54,3 stopy sześcienne (1540 litrów) po złożeniu tylnych siedzeń. Pakiet aerodynamiczny obejmuje połączenie stałego spojlera dachowego i adaptacyjnego spojlera, które zwiększają efektywność aerodynamiczną modelu przy wyższych prędkościach. Adaptacyjny spojler może się wydłużyć o 5,3 cala (135 mm).
Wnętrze Cayenne GTS wyposażono w nowy 12,3-calowy ekran dotykowy Full-HD z systemu multimedialnego Porsche Communication Management. W zestawie wskaźników tylko obrotomierz pozostał analogowy, a po jego bokach znajdują się dwa 7-calowe wyświetlacze, potrzebne do innych istotnych danych dotyczących jazdy. Przednie sportowe fotele miały logo GTS wyszyte na oparciach. Tapicerka z Alcantary i czerwone przeszycia były częścią sportowego charakteru tego wariantu.
W napędzie, Cayenne GTS był wyposażony w silnik V8 o pojemności 4.0 litrów z podwójnym doładowaniem. Oferował o 20 KM więcej niż jego poprzednik, osiągając moc 460 KM. Był połączony z standardową 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Dzięki sportowemu zawieszeniu siedział o 20 mm (0,8 cala) niżej niż reszta Cayenne S.
Dynamizm i ekskluzywność w jednym: z modelami Porsche Cayenne GTS oraz Cayenne GTS Coupé, Porsche wzbogaca swoją ofertę SUV-ów o dwa nowe modele zaprojektowane z myślą o doskonałych osiągach. Jak przystało na modele GTS, napęd odgrywa tu szczególnie ważną rolę: zamiast silnika V6 biturbo o pojemności 3,6 litra, pod maską Porsche Cayenne GTS ponownie pracuje serce V8. O mocy 338 kW (460 KM) i momencie obrotowym 620 Nm, czterolitrowy silnik biturbo oferuje znacznie lepsze osiągi we wszystkich dziedzinach. Oba modele GTS przyspieszają od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy, korzystając z pakietu Sport Chrono, a ich prędkość maksymalna wynosi 270 km/h. Obniżone, ukierunkowane na osiągi zawieszenie, unikalny design i ulepszona wyposażenie dopełniają nowy pakiet GTS.
Potężny, efektywny, emocjonalny: silnik V8 z nowymi systemami wydechowymi
Dzięki opracowanemu przez Porsche silnikowi V8 biturbo o pojemności czterech litrów, nowy Porsche Cayenne GTS dostarcza teraz o 14 kW (20 KM) i 20 Nm więcej niż jego poprzednik. To prowadzi do znacznie lepszych osiągów, co dotyczy także nowego Cayenne GTS Coupé: standardowe przyspieszenie od 0 do 100 km/h jest teraz o 0,6 sekundy szybsze niż wcześniej przy pakiecie Sport Chrono. Prędkość maksymalna wzrosła o osiem km/h. Przy tym, duży nacisk położono na efektywność. Między innymi, osiągnięto to za pomocą optymalnie dopasowanej, ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów Tiptronic S, adaptywnej kontroli cylindrów, bezpośredniego wtrysku paliwa z centralnym miejscem wtrysku oraz inteligentnie zaprojektowanego systemu zarządzania termicznego. Według cyklu NEDC, najdynamiczniejsze modele Cayenne oferują zużycie paliwa na poziomie 11,4 do 11,2 l/100 km.
Aby dopasować się do imponujących osiągów nowego samochodu, jego specjalnie skonfigurowane systemy wydechowe dostarczają wyjątkowe wrażenia dźwiękowe. Standardowo wyposażony jest w układ wydechowy z końcówkami umieszczonymi po zewnętrznych stronach tylnej części pojazdu, zaprojektowany, aby produkować bogaty, sportowy dźwięk o unikalnym charakterze. Wysokoczęstotliwościowy sportowy system wydechowy to nowość. Posiada dwie centralnie umieszczone owalne końcówki, które oferowane są wyłącznie w modelu Cayenne GTS Coupé, a w przyszłości także w Cayenne Turbo Coupé – w połączeniu z opcjonalnym Pakietem Lekkim Sportowym w każdym przypadku.
20 milimetrów niższe z dynamiczną kontrolą amortyzacji
Ustawienie zawieszenia w nowych modelach Porsche Cayenne GTS stwarza idealne warunki do znakomitych osiągów bocznych. Standardowe zawieszenie ze stalowymi sprężynami obniża pojazd o 20 milimetrów i obejmuje Porsche Active Suspension Management (PASM) dla aktywnej i bardzo sportowej kontroli amortyzacji. Standardowo zamontowano także Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). W połączeniu z standardowymi 21-calowymi kołami RS Spyder Design, mocne hamulce z szarego żeliwa (390 x 38 mm z przodu, 358 x 28 mm z tyłu), wyposażone w czerwone zaciski hamulcowe, nowe modele Cayenne GTS wprowadzają zwinność i spontaniczność prawdziwego samochodu sportowego do segmentu SUV. Opcjonalnie, proces hamowania można zoptymalizować za pomocą hamulców Porsche Surface Coated Brake (PSCB) z powłoką węglika tungstenowego lub Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Dodatkowe opcje obejmują 10 mm niższe trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne, sterowanie tylną osią oraz aktywny system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC).
Pakiet Sport Design i charakterystyczne akcenty GTS w standardzie
Standardowy pakiet Sport Design zapewnia unikalny i ekskluzywny wygląd w połączeniu z licznymi akcentami w czerni. Nowe modele Cayenne GTS są standardowo wyposażone w satynowo-czarne 21-calowe koła RS Spyder Design. Reflektory LED z systemem dynamicznego oświetlenia Porsche (PDLS) oraz tylna belka świetlna LED są również w ciemnym odcieniu. Przednie wloty powietrza, obramowania okien, końcówki rur układu wydechowego oraz logo modelu i Porsche na tylnej części są w kolorze czarnym.
Wysokiej jakości materiały, takie jak Alcantara® na podsufitce, panelach środkowych siedzeń, podłokietnikach konsoli centralnej i drzwiach oraz ciemno szczotkowane aluminium, sprawiają, że sporty i elegancki charakter modeli Cayenne GTS można dostrzec i poczuć także w ich wnętrzach. Standardowe ośmiostopniowe fotele sportowe, zarezerwowane wyłącznie dla nowych modeli GTS, zapewniają optymalne wsparcie podczas dynamicznego pokonywania zakrętów dzięki zwiększonej wysokości ich bocznych poduszek. Akcenty GTS znajdują się na przednich drzwiach, progach, obrotomierzu i zagłówkach. Liczne opcje personalizacji obejmują wewnętrzny pakiet GTS, z dodatkowymi akcentami kolorystycznymi w kolorze czerwonym Carmine lub szarości Crayon, na elementach takich jak dekoracyjne przeszycia.