PORSCHE Cayenne S (958) 2014-2017

PORSCHE Cayenne S (958) 2014-2017

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE Cayenne S (958) 2014-2017

Odświeżona wersja Porsche Cayenne została zaprezentowana w 2014 roku i otrzymała nowy design, nowe funkcje oraz, co najważniejsze, ulepszone silniki, w tym wersję S.

Kiedy Cayenne S zadebiutował w 2002 roku, był wyposażony w silnik V8 o pojemności 4,5 litra, który stanowił pomost między standardowym V6 a potężnym Turbo. To było kompromisowe rozwiązanie. Przy liftingu drugiej generacji, Cayenne S został pomniejszony, ale w każdej kwestii poprawiony.

Zewnętrzna część 2014 roku Cayenne została wzbogacona o ostrzejszy design i wyraźniejsze linie. Przednie błotniki, grille i reflektory były całkowicie nowe. Grill pozostawał podzielony na trzy główne obszary, z największym przeznaczonym dla silnika. Aluminiowa osłona dolna została zastąpiona czarną plastikową. Z tyłu, spojler dachowy stał się standardowym elementem w całej gamie modelowej.

Wewnątrz, połączenie z gamą modeli 911 było bardziej wyraźne dzięki pięciomodułowemu zestawowi wskaźników oraz centralnie umieszczonemu obrotomierzowi. Nowe, wysokie i smukłe wentylatory powietrza inspirowane były sedaniem Panamera, a na konsoli środkowej przyciski systemu PTM były zaktualizowaną wersją tych, które znajdowały się w pierwszej generacji Cayenne.

Pod maską, Cayenne z 2014 roku oferował silnik twin-turbo o pojemności 3,6 litra. Pojemność przypominała silniki typu flat-six z serii 911, jednak w średniej wielkości SUV V6 był lepszym wyborem. Był o 20 KM mocniejszy od niewieliftowanego Cayenne S. Standardowo współpracował z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. W końcu osiągnął lepszą efektywność paliwową i był szybszy od swojego poprzednika z silnikiem V8 prawie o pół sekundy w przyspieszeniu od 0 do 100 km/h (0-62 mph).

  Nowy Porsche Cayenne: Wyższa wydajność, większy komfort i zwiększona efektywność

Historia sukcesu trwa

Stuttgart/Atlanta. Nowy Porsche Cayenne charakteryzuje się ostrzejszym designem, zwiększoną efektywnością oraz szeroką gamą standardowego wyposażenia. To sportowy samochód wśród SUV-ów, który oferuje miejsce dla pięciu osób oraz wysoką wydajność, typową dla marki Porsche.

Nowa generacja Cayenne zadebiutuje w Stanach Zjednoczonych w czterech wersjach: Cayenne Diesel, Cayenne S, Cayenne Turbo oraz światowej premierze Cayenne S E-Hybrid, który jest pierwszym hybrydowym modelem typu plug-in w segmencie luksusowych SUV-ów. Ten model, obok Panamery S E-Hybrid i 918 Spyder, sprawia, że Porsche jest jedynym producentem samochodów na świecie, który oferuje trzy modele hybrydowe typu plug-in. Innym wyróżniającym elementem jest całkowicie nowy, 3.6-litrowy silnik V6 z podwójnym doładowaniem przeznaczony dla Cayenne S. Został on całkowicie opracowany przez Porsche i oferuje zarówno lepszą wydajność, jak i oszczędność paliwa w porównaniu do swojego poprzednika.

Cayenne to wyjątkowa historia sukcesu marki Porsche, która zaprezentowała pierwszy model w 2002 roku. Ten pojazd zrealizował ideę sportowego samochodu w segmencie SUV – i od samego początku ustalił nowe standardy. Sprzedaż przekroczyła wszelkie oczekiwania: wyprodukowano ponad 276 000 pojazdów pierwszej generacji (2002-2010), a dotychczas wyprodukowano około 303 000 sztuk drugiej generacji, która zadebiutowała w 2010 roku.

Ostrzejszy design zewnętrzny

W tej najnowszej wersji projektanci Porsche nadali Cayenne jeszcze ostrzejszy design z precyzyjnymi liniami i celowo umieszczonymi krawędziami załamującymi światło. Design przedniej karoserii, błotników oraz maski jest całkowicie nowy. Nowym elementem są także „airblades”, czyli skrzydła powietrzne umiejscowione po obu stronach przodu pojazdu, które kierują powietrze do intercoolerów w celu chłodzenia, a jednocześnie stanowią mocny akcent wizualny.

Nowy Cayenne łatwo rozpoznać po reflektorach Bi-Xenon™, które są standardem w modelach Diesel, S i S E-Hybrid, z „unoszącymi się” czteropunktowymi LED-owymi światłami dziennymi. W modelu topowym, Cayenne Turbo, standardem są wysokowydajne reflektory LED z systemem Porsche Dynamic Light System (PDLS).

Tył nowego Cayenne również przeszedł gruntowną aktualizację. Układ tylnych świateł tworzy efekt trójwymiarowy; światła hamowania – podobnie jak LED-owe światła dzienne z przodu – zaprojektowano w czterech elementach. Wcięcie na tablicę rejestracyjną, uchwyt klapy bagażnika oraz światła zostały teraz bardziej elegancko zintegrowane w klapie. Poziome linie pojazdu również zostały przeprojektowane, nadając mu pełniejszą sylwetkę na drodze. Nowo zaprojektowane końcówki układu wydechowego są teraz zintegrowane z dolną częścią tyłu.

Wnętrze samochodu to obszar, w którym projektanci poświęcili wiele wysiłku. Kierowca otrzymuje teraz nową, wielofunkcyjną kierownicę sportową ze standardowymi łopatkami do zmiany biegów. Jej wygląd i funkcje opierają się na kierownicy z modelu 918 Spyder. System siedzeń z tyłu został również zaktualizowany, aby zapewnić jeszcze większy komfort, a wentylacja siedzeń tylnej kanapy może być zamówiona jako opcja.

Lepsza efektywność

Moc i moment obrotowy zostały zwiększone przy jednoczesnej poprawie wydajności. Dla Porsche te cele nie są sprzeczne; osiągnięto to dzięki licznym indywidualnym modyfikacjom całego układu napędowego. Wszystkie nowe modele Cayenne są wyposażone w ulepszoną funkcję „auto stop-start function plus” oraz zoptymalizowane zarządzanie termiczne. Aktywne klapy powietrzne są teraz po raz pierwszy stosowane w modelach Cayenne. Znajdują się za centralnym wlotem powietrza i są kontrolowane przez zarządzanie silnikiem. Otwarte lub zamknięte są zgodnie z określoną sytuacją drogową i wymaganiami chłodzenia. Umożliwia to dostosowanie objętości powietrza dostępnego do chłodzenia. Gdy są zamknięte, poprawiają aerodynamikę, co zmniejsza opór powietrza, a tym samym poprawia oszczędność paliwa.

Cayenne S E-Hybrid to pierwszy hybrydowy model typu plug-in w segmencie luksusowych SUV-ów. Postęp technologiczny w tym modelu jest ogromny w porównaniu do poprzedniego Cayenne S Hybrid. Nowy model ma akumulator litowo-jonowy o pojemności 10.8 kWh, co umożliwia jazdę wyłącznie na prąd. Moc silnika elektrycznego została ponad podwojona, z 47 KM do 95 KM, co pozwala osiągnąć maksymalną prędkość do 78 mph. W połączeniu z silnikiem V6 z doładowaniem o pojemności 3.0 litra (333 KM), dostępna jest łączna moc systemu 416 KM przy 5,500 obr./min oraz całkowity moment obrotowy 435 lb-ft w zakresie od 1,250 do 4,000 obr./min. To pozwala na osiągnięcie osiągów na poziomie sportowego samochodu: przyspieszenie od 0 do 62 mph w 5.4 sekundy i maksymalna prędkość 151 mph. Akumulator trakcyjny można ładować z sieci elektrycznej lub podczas jazdy. Porsche Car Connect jest standardem w tym pojeździe i umożliwia kierowcy uzyskanie istotnych danych o pojeździe z telefonu komórkowego.

Tradycja hybrydowa w Porsche sięga 1899 roku, kiedy to powstał Lohner Porsche – pierwszy na świecie pojazd z napędem elektrycznym zasilanym z akumulatorów, a także silnikiem spalinowym, zaprojektowany i zbudowany przez Ferdinanda Porsche. W obecnej ofercie modeli, Panamera S E-Hybrid wyznacza standardy na całym świecie jako pierwszy pojazd typu plug-in z segmentu premium. Cayenne S E-Hybrid przenosi tę nowoczesną technologię do segmentu luksusowych SUV-ów. Niezwykle mocna technologia hybrydowa została już zastosowana w samochodzie sportowym, a dokładniej – w super samochodzie – 918 Spyder. Ten samochód jest przykładem transferu technologii z motorsportu do samochodów produkcyjnych. Najbardziej zaawansowana forma technologii hybrydowego napędu jest obecnie wdrażana w modelu 919 Hybrid i jest również badana pod kątem zastosowania w pojazdach produkcyjnych.

Cayenne Diesel łączy sportowość z jeszcze lepszą efektywnością paliwową. Silnik V6 o pojemności 3.0 litra z doładowaniem w Cayenne Diesel generuje moc 240 KM przy 3,800 do 4,400 obr./min oraz moment obrotowy 406 lb-ft w zakresie od 1,750 do 2,500 obr./min. Z tą mocą samochód osiąga prędkość od 0 do 62 mph w 7.2 sekundy i maksymalną prędkość 135 mph.

Nowy 3.6-litrowy silnik V6 z podwójnym doładowaniem w Cayenne S, który został całkowicie opracowany w Porsche, jest kolejnym przykładem na to, że downsizing z mniejszą pojemnością silnika i mniejszą liczbą cylindrów nie rujnuje podstawowych wartości. Silnik z podwójnym doładowaniem rozwija maksymalną moc 420 KM przy 6,000 obr./min – co stanowi wzrost o 20 KM. Moment obrotowy 406 lb-ft dostępny jest w zakresie od 1,350 do 4,500 obr./min (wzrost o 37 lb-ft). Poprzednia gęstość mocy 83 KM na litr pojemności silnika została zwiększona do 117 KM (wzrost o około 40 procent). Dzięki standardowej ośmiobiegowej skrzyni biegów Tiptronic S, Cayenne S przyspiesza od 0 do 62 mph w zaledwie 5.2 sekundy (5.1 sekundy z opcjonalnym pakietem Sport Chrono) – o 0.4 sekundy szybciej niż poprzedni Cayenne S. Maksymalna prędkość pojazdu wynosi 160 mph.

Na koniec, Cayenne Turbo charakteryzuje się wysokim poziomem gotowości do wydajności, nieprzerwaną siłą napędową oraz zdolnością do radzenia sobie w każdej sytuacji drogowej. Pojemność silnika 4.8 litra, osiem cylindrów i podwójne doładowanie skutkują mocą silnika 520 KM przy 6,000 obr./min, a moment obrotowy wynosi 553 lb-ft w zakresie od 2,250 do 4,000 obr./min. To pozwala Cayenne Turbo przyspieszać od zera do 62 mph w zaledwie 4.2 sekundy (4.1 sekundy z opcjonalnym pakietem Sport Chrono), osiągając maksymalną prędkość 173 mph.

Ustawienia podwozia nowego Cayenne zostały zoptymalizowane pod kątem jeszcze większego komfortu, oczywiście bez uszczerbku dla jego dynamicznego charakteru. To sprawia, że różnica między komfortem a sportowością jest jeszcze większa niż wcześniej – i potwierdza aspiracje Cayenne do bycia sportowym samochodem w segmencie SUV.

Nowe modele Cayenne zadebiutują na rynku amerykańskim od 1 listopada 2014 roku. Ceny sugerowane dla nowych modeli Cayenne są następujące:

Cayenne Diesel 61,700 USD
Cayenne S 74,100 USD
Cayenne S E-Hybrid 76,400 USD
Cayenne Turbo 113,600 USD

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.