PORSCHE Cayenne S Diesel (958) 2014-2017

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PORSCHE Cayenne S Diesel (958) 2014-2017

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE Cayenne S Diesel (958) 2014-2017

Odświeżona wersja Porsche Cayenne została wprowadzona w 2014 roku, a jej design został zmieniony, wprowadzono nowe funkcje oraz, co najważniejsze, ulepszono silniki, w tym wersję V6 z silnikiem diesla.

W latach 2002-2010 sprzedano ponad pół miliona egzemplarzy modelu Cayenne, co było ogromnym sukcesem dla niemieckiego producenta samochodów. Wersja V6 z silnikiem diesla odegrała w tym kluczową rolę, dlatego Porsche zdecydowało się ją zachować w ofercie. Wraz z odświeżoną wersją drugiej generacji Cayenne zainstalowano nowy silnik V6 diesla.

Design zewnętrzny Cayenne z 2014 roku zyskał na ostrości i wyrazistości, dzięki nowym, wyraźnym liniom. Przednie błotniki, kratka chłodnicy oraz reflektory zostały całkowicie zmienione. Kratka dalej dzieliła się na trzy główne obszary, przy czym największy przeznaczono dla silnika. Aluminiowa osłona podwozia została zastąpiona czarną osłoną z tworzywa sztucznego. Z tyłu, spojler dachowy stał się standardowym elementem wyposażenia całej gamy modelu.

Wewnątrz, nawiązanie do serii 911 było bardziej widoczne dzięki pięciodziałowemu zestawowi wskaźników oraz centralnie umieszczonemu obrotomierzowi. Nowe, wysokie i smukłe nawiewy były inspirowane modelem Panamera, ale na konsoli centralnej przyciski systemu PTM były zaktualizowaną wersją tych, które znajdowały się w pierwszej generacji Cayenne.

Pod maską, model Cayenne Diesel z 2014 roku oferował ulepszoną wersję silnika diesla V6 o pojemności 3,0 litra. Generował o 22 KM więcej niż jego poprzednik, jednocześnie obniżając emisję CO2 i poprawiając efektywność paliwową. Standardowa 8-biegowa skrzynia automatyczna Tiptronic pomogła osiągnąć lepsze wyniki. Wersja amerykańska nie otrzymała nowego silnika o mocy 262 KM i pozostała przy starszej jednostce o mocy 240 KM.

  Nowy Porsche Cayenne: Wyższa wydajność, większy komfort i zwiększona efektywność

Historia sukcesu trwa

Stuttgart/Atlanta. Bardziej wyrazisty design, zwiększona efektywność i bogate wyposażenie standardowe to cechy nowego Porsche Cayenne. To sportowy samochód wśród SUV-ów, który oferuje miejsce dla pięciu osób oraz typowe dla Porsche osiągi.

Nowa generacja Cayenne zadebiutuje w Stanach Zjednoczonych w czterech wersjach: Cayenne Diesel, Cayenne S, Cayenne Turbo oraz światowa premiera modelu Cayenne S E-Hybrid, który jest pierwszym hybrydowym modelem typu plug-in w segmencie premium SUV. Ten model, obok Panamera S E-Hybrid i 918 Spyder, sprawia, że Porsche jest jedynym na świecie producentem samochodów oferującym trzy hybrydowe modele typu plug-in. Kolejnym atutem jest całkowicie nowy, 3.6-litrowy silnik V6 twin-turbo dla modelu Cayenne S. Został on w pełni opracowany przez Porsche i oferuje zarówno lepsze osiągi, jak i oszczędność paliwa w porównaniu do swojego poprzednika.

Cayenne to wyjątkowa historia sukcesu w Porsche, które zaprezentowało pierwszy model w 2002 roku. To auto zrealizowało ideę sportowego samochodu w segmencie SUV – i od początku wyznaczało standardy. Sprzedaż przewyższyła wszelkie oczekiwania: wyprodukowano ponad 276 000 pojazdów pierwszej generacji (2002-2010), a do tej pory powstało około 303 000 jednostek drugiej generacji, wprowadzanej w 2010 roku.

Wyrazisty design zewnętrzny

W tej najnowszej wersji projektanci Porsche nadali Cayenne jeszcze bardziej wyrazisty wygląd z precyzyjnymi liniami i celowo umiejscowionymi krawędziami refrakcyjnymi światła. Nowy jest także design przedniej części, błotników i maski. Kolejną nowością są airblady, czyli aerodynamiczne wloty powietrza umiejscowione po bokach przedniej części pojazdu, które kierują powietrze do intercoolerów, jednocześnie tworząc silne wrażenie wizualne.

Na pierwszy rzut oka nowy Cayenne można łatwo rozpoznać po reflektorach Bi-Xenon™, które są standardowe w modelach Diesel, S i S E-Hybrid, z „unosiącymi się” czteropunktowymi światłami LED do jazdy dziennej. W modelu premium, Cayenne Turbo, standardem są reflektory LED o wysokiej wydajności z systemem Porsche Dynamic Light System (PDLS).

Tył nowego Cayenne również przeszedł gruntowną aktualizację. Układ tylnych świateł tworzy efekt trójwymiarowy; światła hamowania – podobnie jak LED-owe światła do jazdy dziennej z przodu – mają czteroelementowy design. Wcięcie na tablicę rejestracyjną, uchwyt klapy bagażnika oraz światła zostały teraz bardziej elegancko zintegrowane z pokrywą bagażnika. Poziome linie pojazdu zostały także przeprojektowane, co nadaje mu pełniejszy wygląd na drodze. Nowo zaprojektowane końcówki wydechu zostały zintegrowane w dolnej części tyłu.

Wnętrze to miejsce, w którym projektanci poświęcili dużo uwagi przestrzeni kierowcy. Kierowca otrzymuje teraz nową wielofunkcyjną kierownicę sportową z pedałami zmiany biegów jako standard. Jej wygląd i funkcje bazują na kierownicy 918 Spyder. System siedzeń tylnych również został zaktualizowany, aby zapewnić jeszcze większy komfort, a wentylacja foteli tylnych jest teraz dostępna jako opcja.

Lepsza efektywność

Moc i moment obrotowy zostały zwiększone przy jednoczesnej poprawie efektywności. Dla Porsche te cele nie są sprzeczne; możliwe były dzięki licznym modyfikacjom całego układu napędowego. Wszystkie nowe modele Cayenne wyposażone są w ulepszony system „auto stop-start plus” oraz zoptymalizowane zarządzanie termiczne. Po raz pierwszy w modelach Cayenne zastosowano aktywne klapy powietrzne, umiejscowione za centralnym wlotem powietrza, które są sterowane przez zarządzanie silnikiem. Zostają otwarte lub zamknięte w zależności od konkretnej sytuacji jazdy i wymagań chłodzenia. Dzięki temu można regulować objętość powietrza dostępną do chłodzenia. Kiedy są zamknięte, poprawiają aerodynamikę, co zmniejsza opór powietrza i tym samym poprawia efektywność paliwową.

Cayenne S E-Hybrid to pierwszy model hybrydowy typu plug-in w segmencie premium SUV. Postępy techniczne w tym modelu są ogromne w porównaniu z poprzednim Cayenne S Hybrid. Nowy model wyposażony jest w akumulator trakcyjny litowo-jonowy o pojemności energetycznej 10,8 kWh, co umożliwia jazdę na prąd. Moc silnika elektrycznego została więcej niż podwojona, z 47 KM do 95 KM, co pozwala na osiągnięcie maksymalnej prędkości elektrycznej wynoszącej 78 mph. W połączeniu z silnikiem V6 z kompresorem (333 KM), całkowita moc systemu wynosi 416 KM przy 5500 obr/min, a całkowity moment obrotowy to 435 lb-ft w zakresie od 1250 do 4000 obr/min. Pozwala to na osiągnięcia na poziomie sportowego samochodu: przyspieszenie od zera do 62 mph w 5,4 sekundy i maksymalną prędkość 151 mph. Akumulator trakcyjny można ładować z sieci energetycznej lub podczas jazdy. Porsche Car Connect jest standardem w tym pojeździe, co pozwala kierowcy na wyciąganie istotnych danych pojazdu z telefonu komórkowego.

Hybrydowa tradycja w Porsche sięga 1899 roku, kiedy to powstał Lohner Porsche – pierwszy na świecie pojazd z napędem elektrycznym zasilanym z akumulatora oraz silnikiem spalinowym, zaprojektowanym i zbudowanym przez Ferdynanda Porsche. W obecnej ofercie modeli, Panamera S E-Hybrid wyznacza standardy na całym świecie jako pierwszy hybrydowy pojazd klasy premium. Cayenne S E-Hybrid przenosi tę nowoczesną technologię do segmentu premium SUV. Niezwykle potężna technologia hybrydowa została już wdrożona w samochodzie sportowym, a nawet w supersamochodzie – 918 Spyder. Ten samochód jest przykładem transferu technologii z motosportu do produkcji samochodów. Najbardziej zaawansowana forma technologii napędu hybrydowego jest obecnie wdrażana w modelu 919 Hybrid i jest także badana w kontekście pojazdów produkcyjnych.

Cayenne Diesel łączy sportowość z jeszcze lepszą efektywnością paliwową. Silnik 3.0 litrowy V6 z turbosprężarką w modelu Cayenne Diesel generuje 240 KM przy 3800 do 4400 obr/min oraz moment obrotowy wynoszący 406 lb-ft w zakresie od 1750 do 2500 obr/min. Przy tej mocy samochód przyspiesza od zera do 62 mph w 7,2 sekundy, osiągając maksymalną prędkość 135 mph.

Nowy 3.6-litrowy silnik V6 twin-turbo w modelu Cayenne S, który został w pełni opracowany w Porsche, jest kolejnym przykładem tego, jak downsizing z mniejszą pojemnością silnika i mniejszą liczbą cylindrów nie kompromituje jego kluczowych wartości. Silnik V6 twin-turbo osiąga maksymalną moc 420 KM przy 6000 obr/min – to wzrost o 20 KM. Moment obrotowy wynoszący 406 lb-ft jest dostępny od 1350 do 4500 obr/min (wzrost o 37 lb-ft). Poprzednia gęstość mocy wynosząca 83 KM na litr pojemności silnika została zwiększona do 117 KM (wzrost o około 40 procent). Z standardową ośmiobiegową skrzynią Tiptronic S, Cayenne S przyspiesza od zera do 62 mph w zaledwie 5,2 sekundy (5,1 sekundy z opcjonalnym pakietem Sport Chrono) – o 0,4 sekundy szybciej niż poprzedni Cayenne S. Maksymalna prędkość pojazdu wynosi 160 mph.

W końcu, Cayenne Turbo charakteryzuje się wysokim poziomem gotowości do osiągów, nieprzerwaną siłą napędową i zdolnością do radzenia sobie w każdych warunkach drogowych. Pojemność silnika 4.8 litra, osiem cylindrów oraz turbosprężarki zapewniają moc silnika wynoszącą 520 KM przy 6000 obr/min, a moment obrotowy wynosi 553 lb-ft w zakresie od 2250 do 4000 obr/min. Dzięki temu Cayenne Turbo przyspiesza od zera do 62 mph w zaledwie 4,2 sekundy (4,1 sekundy z opcjonalnym pakietem Sport Chrono), osiągając maksymalną prędkość 173 mph.

Ustawienia podwozia nowego Cayenne zostały zoptymalizowane dla jeszcze większego komfortu, oczywiście bez kompromisów w zakresie dynamiki jazdy. Dzięki temu różnica między komfortem a sportowością jest jeszcze większa niż wcześniej – co potwierdza ambicje Cayenne do bycia sportowym samochodem w segmencie SUV.

Nowe modele Cayenne będą dostępne na rynku amerykańskim od 1 listopada 2014 roku. Ceny sugerowane dla nowych modeli Cayenne przedstawiają się następująco:

4.1L 8AT AWD (385 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4134 Cm3
Moc283 Kw @ 3750 Rpm
385 Hp @ 3750 Rpm
380 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy627 Lb-Ft @ 2000-2750 Rpm
850 Nm @ 2000-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika22.5 Galony (85.2 L)
Prędkość maksymalna157 Mph (253 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna Transmission
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/55 R18
Długość191.1 In (4854 Mm)
Szerokość76.3 In (1938 Mm)
Wysokość67.1 In (1704 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.2/65.7 In (1
Rozstaw osi114 In (2896 Mm)
Prześwit8.3 In (211 Mm)
Pojemność bagażnika23.7 Cuft (671 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna4883 Lbs (2215 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6515 Lbs (2955 Kg)
Spalanie miasto23.5 Mpg Us (10 L/100Km)
Spalanie trasa33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Średnie spalanie29.4 Mpg Us (8 L/100Km)
Emisja CO2209 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.