PORSCHE Cayenne S E-Hybrid (958) 2014-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PORSCHE Cayenne S E-Hybrid (958) 2014-Present

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE Cayenne S E-Hybrid (958) 2014-Present

W dążeniu do obniżenia emisji CO2, Porsche wprowadziło wersję hybrydową typu Plug-in dla modelu Cayenne, który jest bardzo oszczędnym sportowym SUV-em.

W latach 2002-2010 sprzedano ponad pół miliona egzemplarzy Cayenne. Niemiecki producent samochodów intensyfikował prace nad nowymi wersjami tego modelu. SUV miał coś dla każdego: od ekonomicznej wersji z silnikiem diesla 3.0, przez sportowy Turbo S, po zrównoważoną wersję Cayenne S. Ale było jeszcze coś do poprawy: efektywność. I tym zajęła się wersja hybrydowa typu Plug-in.

Wygląd modelu Cayenne Hybrid z 2014 roku różnił się nieco od innych wersji. Oprócz 4-LED-owych świateł dziennych i zielonych zacisków hamulcowych, posiadał także specjalne lekkie felgi aluminiowe. Standardowym elementem było również tylne skrzydło. Co ciekawe, mimo że niemiecki SUV był hybrydą Plug-in, miał cztery okrągłe rury wydechowe.

Wnętrze bardziej nawiązywało do modelu 911 dzięki pięciocalowemu zestawowi wskaźników oraz umieszczonemu centralnie obrotomierzowi. Nowe, wysokie i smukłe nawiewy były inspirowane modelem Panamera, ale na konsoli centralnej przyciski systemu PTM były zaktualizowaną wersją tych znanych z pierwszej generacji Cayenne. Wewnątrz obrotomierza znajdował się emblemat hybrydowy w tle.

Silnik był tołucznikiem V6 o pojemności 3.0 litrów z doładowaniem, oferującym moc 333 KM. Wspierał go elektryczny silnik o mocy 95 KM. Akumulator o pojemności 10.8 kWh dawał pewien zasięg w trybie elektrycznym i maksymalną prędkość elektryczną wynoszącą 125 km/h (78 mph). Przy łącznej mocy 416 KM, Cayenne Hybrid był w stanie dorównać osiągom Cayenne S w przyspieszeniu od 0 do 100 km/h (0-62 mph), ale był nieco wolniejszy pod względem maksymalnej prędkości.

24 LIPCA 2014

  Nowy Porsche Cayenne: Wyższa wydajność, większy komfort i zwiększona efektywność

Historia sukcesu trwa

Stuttgart/Atlanta. Ostrożniejszy design, zwiększona efektywność i bogaty zestaw standardowych opcji to cechy nowego Porsche Cayenne. To sportowy samochód wśród SUV-ów, który oferuje miejsce dla pięciu osób, łącząc to z typową dla Porsche, wysoką wydajnością jazdy.

Nowa generacja Cayenne zadebiutuje w Stanach Zjednoczonych w czterech wersjach: Cayenne Diesel, Cayenne S, Cayenne Turbo oraz światowej premierze Cayenne S E-Hybrid, pierwszego hybrydowego modelu typu plug-in w segmencie luksusowych SUV-ów. Ten model, razem z Panamera S E-Hybrid i 918 Spyder, czyni Porsche jedynym producentem samochodów na świecie, który oferuje trzy modele hybrydowe typu plug-in. Kolejną nowością jest całkowicie nowy silnik V6 twin-turbo o pojemności 3,6 litra dla modelu Cayenne S. Został on całkowicie opracowany przez Porsche i wykazuje zarówno poprawioną wydajność, jak i oszczędność paliwa w porównaniu z poprzednikiem.

Cayenne to unikalna historia sukcesu w Porsche, a firma wprowadziła pierwszy model w 2002 roku. To auto zrealizowało ideę sportowego samochodu w segmencie SUV – i od samego początku ustanowiło standardy. Sprzedaż przekroczyła wszelkie oczekiwania: Wyprodukowano ponad 276 000 egzemplarzy pierwszej generacji (2002-2010), a jak dotąd wyprodukowano około 303 000 jednostek drugiej generacji, która zadebiutowała w 2010 roku.

Zaostrzony design zewnętrzny

W tej najnowszej wersji projektanci Porsche nadali Cayenne jeszcze ostrzejszy wygląd z precyzyjnymi liniami i celowo umieszczonymi krawędziami odbijającymi światło. Design przedniego nadwozia, przednich błotników i maski jest całkowicie nowy. Nową funkcją są airblady, czyli żebra powietrzne znajdujące się po prawej i lewej stronie przedniej części pojazdu, służące do kierowania powietrza do intercoolerów w celu chłodzenia, a także tworzące mocne wrażenie wizualne.

Na pierwszy rzut oka, nowy Cayenne można łatwo rozpoznać jako Porsche dzięki jego reflektorom Bi-Xenon™, które są standardowe w modelach Diesel, S i S E-Hybrid, z „wiszącymi” czteropunktowymi LED-owymi światłami do jazdy dziennej. Standardowo w modelu najwyższej klasy, Cayenne Turbo, znajdują się reflektory LED o wysokiej wydajności z systemem dynamicznego oświetlenia Porsche (PDLS).

Tylny section nowego Cayenne również przeszedł gruntowną aktualizację. Układ tylnych świateł tworzy efekt trójwymiarowy; światła hamowania – podobnie jak LED-owe światła do jazdy dziennej z przodu – zostały zaprojektowane w czterech elementach. Wcięcia na tablice rejestracyjną, klamkę tylnej klapy oraz światła zostały teraz bardziej elegancko zintegrowane z pokrywą bagażnika. Poziome linie pojazdu zostały również przeprojektowane, co nadaje mu jeszcze pełniejszy wygląd na drodze. Nowo zaprojektowane końcówki wydechu są teraz zintegrowane w dolnej części tylnej części nadwozia.

Wnętrze poświęcono wiele uwagi przestrzeni kierowcy. Teraz kierowca otrzymuje nową wielofunkcyjną sportową kierownicę z łopatkami do zmiany biegów jako standard. Jej wygląd i funkcje opierają się na kierownicy z 918 Spyder. System siedzeń z tyłu również został zaktualizowany, aby był jeszcze bardziej komfortowy, a wentylację siedzeń można teraz zamówić jako opcję dla tylnych miejsc.

Lepsza efektywność

Moc i moment obrotowy zostały zwiększone przy jednoczesnej poprawie efektywności. Dla Porsche te cele nie są sprzeczne; zostały osiągnięte dzięki licznym indywidualnym modyfikacjom całego układu napędowego. Wszystkie nowe modele Cayenne charakteryzują się ulepszoną funkcją „auto stop-start plus” oraz zoptymalizowanym zarządzaniem cieplnym. Aktywne klapy powietrzne są teraz stosowane po raz pierwszy w modelach Cayenne. Znajdują się one za centralnym wlotem powietrza i są sterowane przez zarządzanie silnikiem. Otwierają się lub zamykają w zależności od konkretnej sytuacji jazdy i wymagań chłodzenia. Pozwala to na dostosowanie objętości powietrza dostępnego do chłodzenia. Gdy są zamknięte, poprawiają aerodynamikę, co redukuje opór powietrza i tym samym poprawia oszczędność paliwa.

Cayenne S E-Hybrid to pierwsza hybryda typu plug-in w segmencie luksusowych SUV-ów. Postęp techniczny, jaki dokonano w porównaniu z poprzednim modelem Cayenne S Hybrid, jest ogromny. Nowy model ma akumulator trakcyjny litowo-jonowy o pojemności 10,8 kWh, co umożliwia jazdę wyłącznie na prąd. Moc silnika elektrycznego została zwiększona ponad dwukrotnie, z 47 KM do 95 KM, co daje maksymalną prędkość elektryczną 126 km/h. Połączona z doładowanym silnikiem V6 o pojemności 3,0 litra (333 KM), dostępna jest całkowita moc systemu wynosząca 416 KM przy 5 500 obr./min oraz całkowity moment obrotowy wynoszący 590 Nm od 1 250 do 4 000 obr./min. To umożliwia osiągi na poziomie sportowego samochodu: od 0 do 100 km/h w 5,4 sekundy i maksymalna prędkość 243 km/h. Akumulator trakcyjny można ładować z sieci elektrycznej lub podczas jazdy. Porsche Car Connect jest standardem w tym pojeździe, umożliwiając kierowcy dostęp do istotnych danych pojazdu za pośrednictwem smartfona.

Tradycja hybrydowa w Porsche sięga 1899 roku i Lohner Porsche – pierwszego na świecie pojazdu, który miał zarówno napęd elektryczny z baterii, jak i silnik spalinowy, zaprojektowany i zbudowany przez Ferdynanda Porsche. W aktualnej ofercie modelowej, Panamera S E-Hybrid ustanawia standardy na całym świecie jako pierwsze hybrydowe auto klasy premium. Cayenne S E-Hybrid przenosi tę nowoczesną technologię do segmentu luksusowych SUV-ów. Niezwykle mocna technologia hybrydowa została również wdrożona w samochodzie sportowym, a nawet super samochodzie – 918 Spyder. Ten samochód jest przykładem transferu technologii z wyścigów do samochodów produkcyjnych. Najbardziej zaawansowana forma hybrydowej technologii napędowej jest obecnie implementowana w 919 Hybrid, która również jest badana pod kątem samochodów produkcyjnych.

Cayenne Diesel łączy sportowość z jeszcze lepszą efektywnością paliwową. Silnik V6 o pojemności 3,0 litra z turbosprężarką w modelu Cayenne Diesel generuje 240 KM przy 3 800 do 4 400 obr./min oraz 550 Nm momentu obrotowego w zakresie 1 750 do 2 500 obr./min. Przy tej mocy auto może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 7,2 sekundy i osiągnąć maksymalną prędkość 217 km/h.

Nowy silnik V6 twin-turbo o pojemności 3,6 litra w modelu Cayenne S, całkowicie opracowany w Porsche, jest kolejnym przykładem na to, że downsizing z mniejszą pojemnością silnika i mniejszą liczbą cylindrów nie wpływa na podstawowe wartości. Silnik twin-turbo V6 rozwija maksymalną moc 420 KM przy 6 000 obr./min – wzrost o 20 KM. Moment obrotowy wynoszący 550 Nm dostępny jest w zakresie 1 350 do 4 500 obr./min (wzrost o 37 Nm). Wcześniejsza gęstość mocy 83 KM na litr pojemności silnika została zwiększona do 117 KM (wzrost o około 40 procent). Z dwu biegowej przekładnią Tiptronic S, Cayenne S przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,2 sekundy (5,1 sekundy z opcjonalnym pakietem Sport Chrono) – o 0,4 sekundy szybciej niż poprzedni Cayenne S. Maksymalna prędkość pojazdu wynosi 257 km/h.

Wreszcie, Cayenne Turbo charakteryzuje się wysoką gotowością do wydajności, nieprzerwaną siłą napędu i zdolnością do radzenia sobie w różnych sytuacjach drogowych. Pojemność silnika 4,8 litra, osiem cylindrów i podwójne turbosprężarki wynoszą moc silnika 520 KM przy 6 000 obr./min, a moment obrotowy wynosi 750 Nm od 2 250 do 4 000 obr./min. To pozwala na przyspieszenie Cayenne Turbo od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,2 sekundy (4,1 sekundy z opcjonalnym pakietem Sport Chrono), z maksymalną prędkością 278 km/h.

Ustawienie podwozia nowego Cayenne zostało zoptymalizowane, aby zapewnić jeszcze większy komfort, oczywiście bez kompromisów w zakresie dynamiki jazdy. Dzięki temu różnica między komfortem a sportowością jest jeszcze większa niż wcześniej – a to potwierdza roszczenie Cayenne do bycia sportowym samochodem w segmencie SUV.

Nowe modele Cayenne zadebiutują na rynku amerykańskim od 1 listopada 2014 roku. Ceny detaliczne nowych modeli Cayenne przedstawiają się następująco:

3.0L 8AT (416 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2995 Cm3
Moc306 Kw @ 5500 Rpm
416 Hp @ 5500 Rpm
410 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy435 Lb-Ft @ 1250-4000 Rpm
590 Nm @ 1250-4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy
Prędkość maksymalna151 Mph (243 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna Transmission
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/55 R18
Długość191.1 In (4854 Mm)
Szerokość76.3 In (1938 Mm)
Wysokość67.1 In (1704 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.2/65.7 In (1
Rozstaw osi114 In (2896 Mm)
Prześwit8.3 In (211 Mm)
Pojemność bagażnika23.7 Cuft (671 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna5181 Lbs (2350 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6724 Lbs (3050 Kg)
Średnie spalanie69.2 Mpg Us (3.4 L/100Km)
Emisja CO279 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.