PORSCHE Cayenne S Hybrid (958) 2010-2014

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PORSCHE Cayenne S Hybrid (958) 2010-2014

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE Cayenne S Hybrid (958) 2010-2014

Świat jeszcze nie otrząsnął się po kryzysie finansowym, a Porsche zaprezentowało drugą generację swojego SUV-a na Salonie Samochodowym w Genewie w 2010 roku.

Po szoku, jakim było zobaczenie pierwszego Cayenne bijącego na głowę sprzedażowo wszystkie inne modele z oferty, zarząd Porsche postanowił stworzyć jeszcze lepszy samochód. I udało im się to, a dodatkowo wprowadzono wersję hybrydową, aby rywalizować z Lexus RX Hybrid.

Z punktu widzenia designu, druga generacja Cayenne nie zdobyła zbyt wielu fanów. Przedni zderzak był zamontowany zbyt wysoko, a jego dolna część była rozszerzona czarnymi wstawkami. Reflektory nie miały typowego dla Porsche wyglądu, a tylne światła porównywano do tych z Hyundai Santa Fe. Poza tym samochód był duży, prezentował prawdziwy SUV-owy wygląd i imponował swoją obecnością. Niestety, wersja hybrydowa była zbyt subtelna, jeśli chodzi o ukazanie swojego ekologicznego charakteru. W samochodzie umieszczono kilka małych oznaczeń „Hybryd”. Oferowano również opcjonalne zielone zaciski hamulcowe.

Wnętrze Cayenne Hybrid było identyczne jak w pozostałych modelach. To było korzystne pod względem praktyczności i komfortu. Tylne siedzenia mogły przesuwać się do przodu i do tyłu, aby poprawić miejsce na nogi lub przestrzeń bagażową. Mówiąc o bagażniku, był on wystarczająco duży, aby pomieścić prawie wszystko, oferując standardową pojemność 580 litrów (20,5 cu-ft), którą można było zwiększyć do 1690 litrów (59,7 cu-ft).

Napęd składał się z 3,0-litrowego silnika V6 z doładowaniem oraz silnika elektrycznego. Silnik spalinowy oferował 333 km, podczas gdy silnik elektryczny dodawał kolejne 47 km. Cały system był połączony z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów.

Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, zaprezentuje nową generację SUV-a Cayenne na Targach Motoryzacyjnych w Genewie na początku marca.

Najważniejszym punktem tej nowej generacji jest światowa premiera modelu Cayenne S Hybrid, który wyposażony jest w zaawansowany technicznie równoległy napęd hybrydowy oraz zużycie paliwa w nowym europejskim cyklu pomiarowym wynoszące zaledwie 8,2 litra na 100 kilometrów (co odpowiada 34,4 mpg imp), co przekłada się na emisję CO2 na poziomie zaledwie 193 g/km. Cayenne S Hybrid łączy więc wydajność silnika ośmiocylindrowego z oszczędnością modelu sześciocylindrowego, zużywającego znacznie mniej paliwa.

Pod przewodnictwem modelu Cayenne S Hybrid, wszystkie modele nowej generacji wyznaczają standardy w zakresie efektywności i wydajności w swoich segmentach. W porównaniu do wcześniejszych modeli, zużycie paliwa spadło nawet o 23 procent, ponieważ nowy Cayenne, jak każdy Porsche, został opracowany zgodnie z zasadą „Inteligentna Wydajność Porsche”: więcej mocy przy mniejszym zużyciu paliwa, wyższa efektywność i niższe emisje CO2.

Cele te wynikają m.in. z wprowadzenia nowej automatycznej skrzyni biegów Tiptronic S o ośmiu przełożeniach z systemem Auto Start Stop oraz szerokim zakresem przełożeń, zarządzania termicznego w silniku i układzie chłodzenia skrzyni biegów, odzyskiwania energii w sieci pokładowej, zmiennego wyłączania silnika oraz inteligentnej konstrukcji o niskiej masie.

Dzięki specjalnemu połączeniu materiałów dla optymalnej wagi oraz zmianom w koncepcji pojazdu, takim jak nowy aktywny i wyjątkowo lekki napęd na wszystkie koła, masa modelu Cayenne S spadła o 180 kilogramów lub 400 funtów – mimo poprawy substancji produktu i jeszcze wyższych standardów bezpieczeństwa. Ma to bardzo pozytywny wpływ nie tylko na zużycie paliwa i emisje CO2, ale także na osiągi, zwinność i prowadzenie.

Korzystając z tych cech i nowoczesnych technologii, nowy Cayenne zapewnia jeszcze większą przyjemność z jazdy zarówno na drogach, jak i w terenie, łącząc to z jeszcze lepszymi właściwościami na co dzień, zwiększonym komfortem i doskonałą elegancją. Całkowicie nowy, sportowy i elegancki design nowego modelu jeszcze bardziej angażuje Cayenne 2010 w ogólną gamę pojazdów Porsche. Sportowy charakter Cayenne jest teraz jeszcze bardziej widoczny z każdej perspektywy, a wyróżniające cechy kształtu i designu typowe dla Porsche są bardziej wyraźne niż kiedykolwiek wcześniej.

Dodatkowa przestrzeń wewnątrz i większa zmienność zapewnia wydłużony rozstaw osi o 40 mm (prawie 1,6”). W sumie nowy Cayenne jest dłuższy o 48 mm (1,9”) od swojego poprzednika. Mimo większych wymiarów zewnętrznych, nowa generacja Cayenne jest jednak znacznie bardziej kompaktowa i dynamiczna. Najbardziej rzucającym się w oczy elementem zupełnie nowego, wysokiej jakości wnętrza jest konsola środkowa, która wznosi się do przodu z pionowym dżojstikiem lub dźwignią zmiany biegów, nadając wnętrzu typowy charakter kokpitu. Kanapa tylna porusza się w przód i tył na 160 milimetrów (6,3”), a kąt nachylenia oparcia można ustawić na trzy różne pozycje.

Sprzedaż modelu Cayenne w Europie rozpocznie się 8 maja, a Porsche od początku oferuje odpowiedni model dla każdego klienta: gama zaczyna się od modelu Cayenne z silnikiem V6 o pojemności 3,6 litra. Mimo zwiększenia mocy silnika do 300 KM, zużycie paliwa w cyklu pomiarowym NEDC w połączeniu z opcjonalną ośmiobiegową skrzynią biegów Tiptronic S spadło z poprzedniego modelu o 20 procent do 9,9 l/100 km, co odpowiada 28,5 mpg imp.

Cayenne Diesel z silnikiem V6 o mocy 240 KM (176 kW), z momentem obrotowym 550 Nm (405 lb-ft), również zmniejsza zużycie paliwa o 20 procent, z 9,3 do 7,4 l/100 km (co odpowiada 30,4 mpg imp, teraz poprawia się do 38,2 mpg imp).

Zużycie paliwa znacznie spadło również w modelu Cayenne S z silnikiem V8 o pojemności 4,8 litra, w tym przypadku o 23 procent do 10,5 l/100 kilometrów (co odpowiada 26,9 mpg imp). Jednocześnie nowy silnik generuje maksymalną moc 400 KM, zamiast wcześniejszych 385 KM, oferując znacznie lepsze osiągi, podobnie jak wszystkie modele nowej generacji Cayenne.

To samo dotyczy modelu Cayenne Turbo, który z silnikiem V8 biturbo o mocy 500 KM (368 kW) zużywa jedynie 11,5 l/100 km (co odpowiada 27,6 mpg imp) w nowym europejskim cyklu pomiarowym, co również oznacza spadek o 23 procent w porównaniu do poprzednika (14,9 l/100 km lub 19,0 mpg imp).

Wraz z modelami Cayenne S Hybrid, aż trzy z pięciu wersji Cayenne zużywają mniej niż dziesięć litrów paliwa na 100 km w nowym europejskim cyklu pomiarowym, a dwa modele emitują mniej niż 200 gramów CO2 na kilometr. Przy emisji 193 g/km, Cayenne S Hybrid jest nie tylko najczystszą wersją Cayenne z najniższym poziomem emisji, ale także najczystszym Porsche w całym portfolio firmy.

W inteligentnej interakcji silnika V6 z doładowaniem o pojemności trzech litrów i silnika elektrycznego, Cayenne S Hybrid koncentruje się na maksymalnej efektywności całego systemu. W zależności od warunków jazdy, pojazd osiąga ten cel albo uruchamiając tylko jeden z napędów, albo korzystając z obu napędów jednocześnie. W tym kontekście silnik elektryczny o mocy 34 kW (47 KM) jest oczywiście idealnym partnerem dla silnika sprężarkowego o mocy 333 KM, dysponującego wysokim momentem obrotowym przy niskich prędkościach. Razem te dwa układy napędowe generują maksymalną moc systemu 380 KM oraz moment obrotowy 580 Nm/427 lb-ft przy zaledwie 1,000 rpm, oferując osiągi porównywalne z modelami Cayenne S z silnikiem V8.

Oba napędy są połączone ze sobą za pomocą sprzęgła separacyjnego, którym zarządza menedżer hybrydowy. Sprzęgło separacyjne jest niezbędne do uruchomienia Cayenne S Hybrid na samym silniku elektrycznym lub silniku spalinowym, lub z oboma napędami pracującymi razem. Przy umiarkowanym stylu jazdy, na przykład w strefie mieszkalnej, umożliwia to kierowcy pokonywanie krótkich odległości na samym napędzie elektrycznym, dzięki czemu jazda jest całkowicie wolna od emisji i niemal bezgłośna, przy prędkości do 60 km/h (prawie 40 mph).

Aby zapewnić szybką akcelerację podczas ruszania, silnik elektryczny może jednak służyć do dodatkowego wspomagania dzięki efektowi zwiększenia mocy. Inteligentne zarządzanie sprzęgłem separacyjnym sprawia, że przejścia między trybami jazdy specyficznymi dla hybryd są dla kierowcy niemal niewidoczne, komfortowe i szybkie. Jednocześnie silnik spalinowy może być całkowicie wyłączony przy prędkościach do 156 km/h (97 mph), całkowicie odłączając się od układu napędowego, gdy nie jest wymagana dalsza moc. W tym tzw. trybie żeglugi, poruszanie się bez mocy eliminuje opory związane z silnikiem spalinowym oraz ich efekt hamowania na rzecz niższego oporu napędu i zużycia paliwa.

Ceny nowych modeli Cayenne w Niemczech, w tym krajowe specyfikacje i 19 procent podatku VAT (ceny bazowe w Euro bez krajowych specyfikacji i 19 procent VAT w nawiasach) przedstawiają się następująco:

3.0L V6 Hybrid 8AT (385 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2995 Cm3
Moc245 Kw @ 5500 Rpm
333 Hp @ 5500 Rpm
329 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy325 Lb-Ft @ 3000-5250 Rpm
441 Nm @ 3000-5250 Rpm
Moc silnika elektrycznego41.9 Kw (57 Hp)
Electrical Motor Torque221.3 Lb-Ft (300 Nm)
Całkowita maksymalna moc283.2 Kw (385 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy427.8 Lb-Ft (580 Nm)
Układ paliwowyDoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy Benzyna
Pojemność zbiornika22.5 Galony (85.2 L)
Prędkość maksymalna150 Mph (241 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna (Tiptronic S)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/55 R18
Długość190.8 In (4846 Mm)
Szerokość76.3 In (1938 Mm)
Wysokość67.1 In (1704 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.1/65.7 In (1
Rozstaw osi114 In (2896 Mm)
Prześwit8.46 In (215 Mm)
Pojemność bagażnika20.5 / 59.7 Cuft (580 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna5103.7 Lbs (2315 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6415.5 Lbs (2910 Kg)
Spalanie miasto20 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Spalanie trasa24 Mpg Us (9.8 L/100Km)
Średnie spalanie21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Emisja CO2193 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.