Po zwycięstwie w Transsyberyjskim Rajdzie w 2007 roku, kiedy to 27 z 34 uczestników zdecydowało się na jazdę modelem Cayenne, Porsche wprowadziło limitowaną edycję o nazwie Transsyberia.
Marka Porsche zawsze była związana z motorsportem, ale nie mogła znaleźć lepszego wyścigu, by pokazać swoje możliwości, niż Transsyberyjski Rajd, rozgrywający się na trasie 4400 km między stolicą Rosji Moskwą a stolicą Mongolii Ułan Bator. Auto bazowało na wersji Cayenne GTS, ale miało istotne ulepszenia.
W przeciwieństwie do GTS, który był budowany głównie z myślą o prędkości, wersja Transsyberia została zaprojektowana do wyścigów terenowych. Posiadała stalowe płyty podwozia zarówno z przodu, jak i z tyłu. Zawieszenie pneumatyczne było standardowym wyposażeniem. Zamiast 21-calowych kół z lekkiego stopu GTS, preferowano mniejsze, 18-calowe. Na dachu pojazdu, w modelach bez szklanego dachu, zamontowane zostały światła off-road.
Wewnątrz pojazd wyposażony był w czarne skórzane fotele i aluminiowe wykończenia. Zestaw wskaźników składał się z czterech analogowych tarcz z białym tłem i czerwonymi wskazówkami w aluminiowych obręczach. Jednostka multimedialna była standardowo wyposażona w PCM (Porsche Communication Management). Tylne siedzenia były takie same, jak te z modelu Cayenne GTS.
Porsche Cayenne Transsyberia miało pod maską silnik V8 o pojemności 4.8 litra, rozwijający moc 405 KM. W przeciwieństwie do GTS, był oferowany wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów Tiptronic S (6-biegową) oraz specjalnym przełożeniem końcowym. Zawieszenie pneumatyczne było standardowym wyposażeniem, a PTM zostało dostosowane do przekazywania 64% momentu obrotowego silnika na tylne koła.
Wygrywające modele Porshe mają wiele różnych form, a DNA rywalizacyjnego Porsche Motorsport najbardziej widać w najnowszej wersji odnoszącej sukcesy serii Cayenne – nowym, inspirowanym wyścigami modelu Porsche Cayenne S Transsyberia z 2010 roku.
Porsche Cayenne S Transsyberia oparty jest na modelach Cayenne, które wygrały jeden z najbardziej wymagających rajdów długodystansowych na świecie. Rajd maratoński, organizowany co wiosnę, trwa dwa tygodnie i przebiega przez Rosję, Syberię i Mongolię, pokonując ponad 4400 mil. Nazywa się go po prostu Rajdem Transsyberia, a lekko zmodyfikowane modele Porsche Cayenne S wygrywały ten brutalnie wymagający wyścig trzy razy z rzędu. Najbardziej zaawansowany model Cayenne został zaprezentowany na Salonie Samochodowym w Paryżu w 2008 roku.
Tak jak modele wyścigowe Porsche Cayenne S Transsyberia opracowane w Weissach były oparte na wersji drogowej Cayenne S, tak edycja specjalna z 2010 roku, z mniej niż 600 egzemplarzami przeznaczonymi na Amerykę Północną, wyposażona jest w silnik V8 o pojemności 4,8 litra, 405 koni mechanicznych, z bezpośrednim wtryskiem paliwa, bez turbodoładowania, zaczerpnięty bezpośrednio z modelu Cayenne GTS. Standardowa jest sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów Tiptronic S z przełożeniem końcowym 4.11:1.
Wszystkie modele Porsche Cayenne S Transsyberia są wyposażone w zawieszenie powietrzne oraz Porsche Active Suspension Management (PASM), które elektronicznie dostosowuje amortyzatory, aby osiągnąć doskonałe właściwości jezdne. System Porsche Traction Management (PTM) z napędem na wszystkie koła dzieli moment obrotowy między przód a tył, z 62% na tył, co sprzyja lepszym osiągom na drodze.
Porsche Cayenne S Transsyberia dumnie prezentuje swoje zwycięskie dziedzictwo. Jest dostępny wyłącznie w czterech różnych kombinacjach kolorystycznych – czarnym z pomarańczowymi akcentami lub metalicznym srebrem kryształowym, również z pomarańczowymi akcentami. Dla tych, którzy pragną bardziej „stealthowego” połączenia kolorów, Porsche Cayenne S Transsyberia jest dostępny także w czarnym z metalicznymi szarymi akcentami lub szarym metalicznym z metalicznymi srebrnymi akcentami.
Z wyjątkiem połączenia szarego metalicznego z kryształowym srebrem, wszystkie modele Porsche Cayenne S Transsyberia można zamówić z kontrastowymi, 18-calowymi felgami Cayenne S II. Kontrastowy kolor użyto również na żaluzjach wlotu powietrza, obudowach lusterek oraz na wydłużonym spoilera dachowego w kształcie bi-plane. Dodatkowo, Porsche Cayenne S Transsyberia może być dostosowany, aby zawierał dekoracyjne paski boczne „Cayenne S Transsyberia” oraz offroadowe światła dachowe (dla pojazdów bez opcjonalnego szyberdachu) bez dodatkowych kosztów.
Standardowe stalowe płyty ochronne z przodu i z tyłu podkreślają terenowy charakter Porsche Cayenne S Transsyberia. Istnieje opcjonalny pakiet off-roadowy, który obejmuje zmienny i blokowalny tylny dyferencjał, osłony kamieni z wbudowanymi płytami ochronnymi, wzmocnioną osłonę komory silnika oraz zwiększoną ochronę zbiornika paliwa i tylnej osi. Dodatkowy zaczep holowniczy jest dostępny „na wszelki wypadek”.
Porsche Cayenne S Transsyberia wyposażono również w standardowe fotele sportowe z wstawkami z Alcantary. Standardowa wielofunkcyjna kierownica również pokryta jest Alcantarą i ma oznaczenie „dwunasta – godzina” na górnej części kierownicy, tak jak wszystkie gotowe do wyścigów modele Porsche Cayenne S Transsyberia, w tym samym kontrastowym kolorze co nadwozie.