PORSCHE Cayenne S TransSyberia (957) 2009-2011

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PORSCHE Cayenne S TransSyberia (957) 2009-2011

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE Cayenne S TransSyberia (957) 2009-2011

Po zwycięstwie w Transsyberyjskim Rajdzie w 2007 roku, kiedy to 27 z 34 uczestników zdecydowało się na jazdę modelem Cayenne, Porsche wprowadziło limitowaną edycję o nazwie Transsyberia.

Marka Porsche zawsze była związana z motorsportem, ale nie mogła znaleźć lepszego wyścigu, by pokazać swoje możliwości, niż Transsyberyjski Rajd, rozgrywający się na trasie 4400 km między stolicą Rosji Moskwą a stolicą Mongolii Ułan Bator. Auto bazowało na wersji Cayenne GTS, ale miało istotne ulepszenia.

W przeciwieństwie do GTS, który był budowany głównie z myślą o prędkości, wersja Transsyberia została zaprojektowana do wyścigów terenowych. Posiadała stalowe płyty podwozia zarówno z przodu, jak i z tyłu. Zawieszenie pneumatyczne było standardowym wyposażeniem. Zamiast 21-calowych kół z lekkiego stopu GTS, preferowano mniejsze, 18-calowe. Na dachu pojazdu, w modelach bez szklanego dachu, zamontowane zostały światła off-road.

Wewnątrz pojazd wyposażony był w czarne skórzane fotele i aluminiowe wykończenia. Zestaw wskaźników składał się z czterech analogowych tarcz z białym tłem i czerwonymi wskazówkami w aluminiowych obręczach. Jednostka multimedialna była standardowo wyposażona w PCM (Porsche Communication Management). Tylne siedzenia były takie same, jak te z modelu Cayenne GTS.

Porsche Cayenne Transsyberia miało pod maską silnik V8 o pojemności 4.8 litra, rozwijający moc 405 KM. W przeciwieństwie do GTS, był oferowany wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów Tiptronic S (6-biegową) oraz specjalnym przełożeniem końcowym. Zawieszenie pneumatyczne było standardowym wyposażeniem, a PTM zostało dostosowane do przekazywania 64% momentu obrotowego silnika na tylne koła.

Wygrywające modele Porshe mają wiele różnych form, a DNA rywalizacyjnego Porsche Motorsport najbardziej widać w najnowszej wersji odnoszącej sukcesy serii Cayenne – nowym, inspirowanym wyścigami modelu Porsche Cayenne S Transsyberia z 2010 roku.

Porsche Cayenne S Transsyberia oparty jest na modelach Cayenne, które wygrały jeden z najbardziej wymagających rajdów długodystansowych na świecie. Rajd maratoński, organizowany co wiosnę, trwa dwa tygodnie i przebiega przez Rosję, Syberię i Mongolię, pokonując ponad 4400 mil. Nazywa się go po prostu Rajdem Transsyberia, a lekko zmodyfikowane modele Porsche Cayenne S wygrywały ten brutalnie wymagający wyścig trzy razy z rzędu. Najbardziej zaawansowany model Cayenne został zaprezentowany na Salonie Samochodowym w Paryżu w 2008 roku.

Tak jak modele wyścigowe Porsche Cayenne S Transsyberia opracowane w Weissach były oparte na wersji drogowej Cayenne S, tak edycja specjalna z 2010 roku, z mniej niż 600 egzemplarzami przeznaczonymi na Amerykę Północną, wyposażona jest w silnik V8 o pojemności 4,8 litra, 405 koni mechanicznych, z bezpośrednim wtryskiem paliwa, bez turbodoładowania, zaczerpnięty bezpośrednio z modelu Cayenne GTS. Standardowa jest sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów Tiptronic S z przełożeniem końcowym 4.11:1.

Wszystkie modele Porsche Cayenne S Transsyberia są wyposażone w zawieszenie powietrzne oraz Porsche Active Suspension Management (PASM), które elektronicznie dostosowuje amortyzatory, aby osiągnąć doskonałe właściwości jezdne. System Porsche Traction Management (PTM) z napędem na wszystkie koła dzieli moment obrotowy między przód a tył, z 62% na tył, co sprzyja lepszym osiągom na drodze.

Porsche Cayenne S Transsyberia dumnie prezentuje swoje zwycięskie dziedzictwo. Jest dostępny wyłącznie w czterech różnych kombinacjach kolorystycznych – czarnym z pomarańczowymi akcentami lub metalicznym srebrem kryształowym, również z pomarańczowymi akcentami. Dla tych, którzy pragną bardziej „stealthowego” połączenia kolorów, Porsche Cayenne S Transsyberia jest dostępny także w czarnym z metalicznymi szarymi akcentami lub szarym metalicznym z metalicznymi srebrnymi akcentami.

Z wyjątkiem połączenia szarego metalicznego z kryształowym srebrem, wszystkie modele Porsche Cayenne S Transsyberia można zamówić z kontrastowymi, 18-calowymi felgami Cayenne S II. Kontrastowy kolor użyto również na żaluzjach wlotu powietrza, obudowach lusterek oraz na wydłużonym spoilera dachowego w kształcie bi-plane. Dodatkowo, Porsche Cayenne S Transsyberia może być dostosowany, aby zawierał dekoracyjne paski boczne „Cayenne S Transsyberia” oraz offroadowe światła dachowe (dla pojazdów bez opcjonalnego szyberdachu) bez dodatkowych kosztów.

Standardowe stalowe płyty ochronne z przodu i z tyłu podkreślają terenowy charakter Porsche Cayenne S Transsyberia. Istnieje opcjonalny pakiet off-roadowy, który obejmuje zmienny i blokowalny tylny dyferencjał, osłony kamieni z wbudowanymi płytami ochronnymi, wzmocnioną osłonę komory silnika oraz zwiększoną ochronę zbiornika paliwa i tylnej osi. Dodatkowy zaczep holowniczy jest dostępny „na wszelki wypadek”.

Porsche Cayenne S Transsyberia wyposażono również w standardowe fotele sportowe z wstawkami z Alcantary. Standardowa wielofunkcyjna kierownica również pokryta jest Alcantarą i ma oznaczenie „dwunasta – godzina” na górnej części kierownicy, tak jak wszystkie gotowe do wyścigów modele Porsche Cayenne S Transsyberia, w tym samym kontrastowym kolorze co nadwozie.

4.8 V8 6MT (385 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4806 Cm3
Moc283.2 Kw @ 6200 Rpm
385 Hp @ 6200 Rpm
380 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy369 Lb-Ft @ 3500 Rpm
500 Nm @ 3500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna157 Mph (253 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednie350Mm Tarcze wentylowane
Hamulce tylne330Mm Tarcze wentylowane
Rozmiar opony265/65 R 18 R
Długość188.8 In (4796 Mm)
Szerokość75.9 In (1928 Mm)
Wysokość70.1 In (1781 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.8/65.4 In (1
Rozstaw osi112.4 In (2855 Mm)
Prześwit8.5 In (216 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna5192 Lbs (2355 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6790 Lbs (3080 Kg)
Spalanie miasto10.6 Mpg Us (22.2 L/100Km)
Spalanie trasa21.8 Mpg Us (10.8 L/100Km)
Średnie spalanie15.8 Mpg Us (14.9 L/100Km)
Emisja CO2358 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.