PORSCHE Cayenne Turbo 2014-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PORSCHE Cayenne Turbo 2014-Present

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE Cayenne Turbo 2014-Present

Facelifting Cayenne Turbo wprowadzono w 2014 roku i była to ulepszona wersja modelu bez faceliftingu. Oferowała ten sam moment obrotowy co nieodświeżony Cayenne Turbo S, ale miała mniej mocy.

Kiedy wprowadzono go na rynek w 2002 roku, Cayenne Turbo oferował 450 KM i był uważany za jeden z najlepszych sportowych SUV-ów na rynku. Oferowano go również z pakietem terenowym, jednak z czasem, gdy klienci stracili zainteresowanie tą opcją, zrezygnowano z niej.

Stylistyka zewnętrzna modelu z 2014 roku zyskała na ostrości dzięki nowemu designowi i wyraźnym liniom. Przednie błotniki, kratka oraz reflektory były całkowicie nowe, z LED-ami do jazdy dziennej, a w wersji Turbo pełnymi LED-ami. Kratka nadal była podzielona na trzy główne obszary, z największym z nich przeznaczonym dla silnika. Osłona dolna z aluminium została zastąpiona czarną plastikową wersją. Z tyłu, spoiler dachowy stał się standardowym wyposażeniem całej gamy modeli.

Wnętrze było bardziej zbliżone do gamy modelu 911 dzięki pięciu wskaźnikom na desce rozdzielczej oraz centralnie umieszczonemu obrotomierzowi. Nowe, wysokie i smukłe wentylacje inspirowane były modelem Panamera, natomiast na konsoli centralnej przyciski systemu PTM były zaktualizowaną wersją tych z pierwszej generacji Cayenne.

Pod maską, zaktualizowany silnik oferował o 20 KM więcej niż jego poprzednik. Była to ta sama podwójnie doładowana jednostka V8 o pojemności 4,8 litra, współpracująca z 8-biegową skrzynią automatyczną Tiptronic, z możliwością ręcznego przełączania biegów. W przypadku zawieszenia, podczas gdy reszta gamy oferowała standardowe zawieszenie stalowe, wersja Turbo wyposażona była w ulepszone zawieszenie z poduszkami powietrznymi.

24 LIPCA 2014

  Nowy Porsche Cayenne: Wyższa wydajność, większy komfort i poprawiona efektywność

Historia sukcesu trwa

Stuttgart/Atlanta. Nowy Porsche Cayenne wyróżnia się ostrzejszym designem, zwiększoną efektywnością i szerokim zakresem standardowych opcji. To sportowy samochód w kategorii SUV, który oferuje miejsce dla pięciu osób oraz typowe dla Porsche wysokie osiągi.

Nowa generacja Cayenne zadebiutuje w Stanach Zjednoczonych w czterech wersjach: Cayenne Diesel, Cayenne S, Cayenne Turbo oraz światowa premiera Cayenne S E-Hybrid, który jest pierwszym hybrydowym modelem plug-in w segmencie premium SUV. Wraz z modelami Panamera S E-Hybrid oraz 918 Spyder, Porsche jest jedynym producentem samochodów na świecie oferującym trzy modele hybrydowe plug-in. Innowacją jest całkowicie nowy silnik V6 twin-turbo o pojemności 3,6 litra w modelu Cayenne S, który został w pełni opracowany przez Porsche i wykazuje zarówno lepsze osiągi, jak i oszczędność paliwa w porównaniu do swojego poprzednika.

Cayenne to wyjątkowa historia sukcesu w Porsche, z pierwszym modelem zaprezentowanym w 2002 roku. Ten pojazd zrealizował ideę sportowego samochodu w segmencie SUV, ustanawiając standardy od samego początku. Sprzedaż przekroczyła wszelkie oczekiwania: wyprodukowano ponad 276 000 pierwszej generacji (2002-2010) oraz około 303 000 jednostek drugiej generacji, która zadebiutowała w 2010 roku.

Ostrzejszy design nadwozia

W tej najnowszej wersji, projektanci Porsche nadali Cayenne jeszcze ostrzejszy wygląd z precyzyjnymi liniami i celowo umieszczonymi krawędziami odbijającymi światło. Design przedniej części nadwozia, błotników oraz pokrywy silnika jest całkowicie nowy. Nowością są także „airblades” – aerodynamiczne płetwy umiejscowione po bokach przedniej części pojazdu, które służą do kierowania powietrza do intercoolerów w celu chłodzenia, jednocześnie nadając mocny akcent wizualny.

Na pierwszy rzut oka nowy Cayenne można jednoznacznie rozpoznać po reflektorach Bi-Xenon™, które są standardowe w modelach Diesel, S i S E-Hybrid, z „unoszącymi się” czteropunktowymi LED-owymi światłami do jazdy dziennej. W modelu najwyższym, Cayenne Turbo, standardowo występują reflektory LED o wysokiej wydajności z systemem dynamicznego oświetlenia Porsche (PDLS).

Tylna część nowego Cayenne została również gruntownie zaktualizowana. Układ tylnych świateł tworzy efekt trójwymiarowy; światła hamowania – podobnie jak LED-owe światła do jazdy dziennej z przodu – zaprojektowane są w czterech elementach. Wcięcie na tablicę rejestracyjną, uchwyt drzwi bagażnika oraz światła są teraz bardziej elegancko zintegrowane z pokrywą bagażnika. Poziome linie pojazdu zostały również przeprojektowane, co nadaje mu jeszcze pełniejszy wygląd na drodze. Nowo zaprojektowane końcówki układu wydechowego zostały zintegrowane w dolnej części tylnej części nadwozia.

Wnętrze pojazdu zostało zaprojektowane z dużym naciskiem na przestrzeń kierowcy. Kierowca otrzymuje nową wielofunkcyjną sportową kierownicę z łopatkami zmiany biegów w standardzie. Jej wygląd i funkcje opierają się na kierownicy z modelu 918 Spyder. Zaktualizowano także system tylnych siedzeń, aby był jeszcze bardziej komfortowy, a wentylację foteli można teraz zamówić jako opcję dla tylnych siedzeń.

Lepsza efektywność

Moc i moment obrotowy zostały zwiększone przy równoczesnej poprawie efektywności. Dla Porsche te cele nie są sprzeczne; umożliwiły to liczne indywidualne modyfikacje całego układu napędowego. Wszystkie nowe modele Cayenne wyposażone są w ulepszoną funkcję „auto stop-start plus” oraz zoptymalizowane zarządzanie cieplne. Aktywne klapy powietrzne są teraz używane po raz pierwszy w modelach Cayenne. Znajdują się one za centralnym wlotem powietrza i są kontrolowane przez zarządzanie silnikiem. Otwierają się i zamykają w zależności od konkretnej sytuacji podczas jazdy oraz wymagań chłodzenia, co pozwala na dostosowanie objętości powietrza dostępnego do chłodzenia. Gdy są zamknięte, poprawiają aerodynamikę, co zmniejsza opór powietrza i tym samym poprawia oszczędność paliwa.

Cayenne S E-Hybrid to pierwszy hybrydowy model plug-in w segmencie premium SUV. Postęp technologiczny wprowadzone w tym modelu jest ogromny w porównaniu do poprzedniego Cayenne S Hybrid. Nowy model ma akumulator trakcyjny litowo-jonowy o pojemności 10,8 kWh, co umożliwia jazdę wyłącznie elektryczną. Moc silnika elektrycznego została więcej niż podwojona, z 47 KM do 95 KM, co pozwala na osiągnięcie maksymalnej prędkości 78 mph. W połączeniu z silnikiem V6 z doładowaniem o pojemności 3,0 litrów (333 KM), łączna moc systemu wynosi 416 KM przy 5 500 obr./min, a całkowity moment obrotowy wynosi 435 lb.-ft. od 1 250 do 4 000 obr./min. To pozwala na osiągnięcia porównywalne z samochodami sportowymi: od 0 do 62 mph w 5,4 sekundy oraz maksymalna prędkość 151 mph. Akumulator trakcyjny można ładować z sieci elektrycznej lub podczas jazdy. Porsche Car Connect jest standardem w tym pojeździe, umożliwiając kierowcy pobieranie istotnych danych pojazdu z telefonu komórkowego.

Tradycja hybrydowa w Porsche sięga 1899 roku i Lohner Porsche – pierwszego na świecie pojazdu, który miał napęd elektryczny z akumulatora oraz silnik spalinowy, zaprojektowany i zbudowany przez Ferdynanda Porsche. W aktualnej ofercie modelowej, Panamera S E-Hybrid ustanawia standardy na całym świecie jako pierwszy hybrydowy pojazd klasy premium. Cayenne S E-Hybrid przenosi tę nowatorską technologię do segmentu premium SUV. Nadzwyczaj mocna technologia hybrydowa została również wdrożona w samochodzie sportowym – w super samochodzie, jakim jest 918 Spyder. Ten samochód stanowi przykład transferu technologii z motorsportu do produkcji samochodów. Najnowsza forma technologii hybrydowych jest obecnie stosowana w 919 Hybrid, która jest również badana pod kątem zastosowania w samochodach produkcyjnych.

Cayenne Diesel łączy sportowość z jeszcze lepszą efektywnością paliwową. Silnik V6 o pojemności 3,0 litrów z doładowaniem w modelu Cayenne Diesel generuje moc 240 KM przy 3 800 do 4 400 obr./min i moment obrotowy 406 lb.-ft. przy 1 750 do 2 500 obr./min. Dzięki tym osiągom samochód przyspiesza od zera do 62 mph w 7,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 135 mph.

Nowy silnik V6 twin-turbo o pojemności 3,6 litra w modelu Cayenne S, w pełni opracowany przez Porsche, stanowi kolejny przykład tego, jak downsizing z mniejszą pojemnością silnika i mniejszą liczbą cylindrów nie wpływa na kluczowe wartości. Silnik twin-turbo V6 rozwija maksymalną moc 420 KM przy 6 000 obr./min – wzrost o 20 KM. Moment obrotowy wynoszący 406 lb.-ft. jest dostępny od 1 350 do 4 500 obr./min (wzrost o 37 lb.-ft.). Poprzednia gęstość mocy

wynosząca 83 KM na litr pojemności silnika wzrosła do 117 KM (wzrost o około 40 procent). Dzięki standardowej ośmiobiegowej skrzyni biegów Tiptronic S, Cayenne S przyspiesza od zera do 62 mph w zaledwie 5,2 sekundy (5,1 sekundy z opcjonalnym pakietem Sport Chrono) – to o 0,4 sekundy szybciej niż poprzedni Cayenne S. Maksymalna prędkość pojazdu wynosi 160 mph.

Wreszcie, Cayenne Turbo charakteryzuje się wysokim poziomem gotowości do osiągów, nieprzerwaną mocą napędową i zdolnością do radzenia sobie w każdej sytuacji na drodze. Silnik o pojemności 4,8 litra, osiem cylindrów i podwójne turbosprężarki zapewniają moc 520 KM przy 6 000 obr./min, a moment obrotowy wynosi 553 lb.-ft. od 2 250 do 4 000 obr./min. To pozwala Cayenne Turbo przyspieszyć od zera do 62 mph w zaledwie 4,2 sekundy (4,1 sekundy z opcjonalnym pakietem Sport Chrono), osiągając maksymalną prędkość 173 mph.

Ustawienia podwozia nowego Cayenne zostały zoptymalizowane pod kątem jeszcze większego komfortu, oczywiście bez kompromisów w zakresie dynamicznych osiągów. Dzięki temu rozpiętość między komfortem a sportowością jest jeszcze większa niż wcześniej – co potwierdza, że Cayenne zasługuje na miano sportowego samochodu w segmencie SUV.

Nowe modele Cayenne trafią na rynek amerykański od 1 listopada 2014 roku. Ceny detaliczne nowych modeli Cayenne są następujące:

Cayenne Diesel 61 700 USD
Cayenne S 74 100 USD
Cayenne S E-Hybrid 76 400 USD
Cayenne Turbo 113 600 USD

4.8L 8AT (520 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4806 Cm3
Moc383 Kw @ 6000 Rpm
521 Hp @ 6000 Rpm
514 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy553 Lb-Ft @ 2250-4000 Rpm
750 Nm @ 2250-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika26.4 Galony (99.9 L)
Prędkość maksymalna173 Mph (278 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna Transmission
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony265/50 R19
Długość191.1 In (4854 Mm)
Szerokość76.3 In (1938 Mm)
Wysokość6.7 In (170 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.2/65.7 In (1
Rozstaw osi114 In (2896 Mm)
Prześwit8.3 In (211 Mm)
Pojemność bagażnika23.7 Cuft (671 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna4817 Lbs (2185 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6382 Lbs (2895 Kg)
Spalanie miasto14.8 Mpg Us (15.9 L/100Km)
Spalanie trasa26.4 Mpg Us (8.9 L/100Km)
Średnie spalanie20.5 Mpg Us (11.5 L/100Km)
Emisja CO2267 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.