PORSCHE Cayenne Turbo (PO536) 2017-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PORSCHE Cayenne Turbo (PO536) 2017-Present

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE Cayenne Turbo (PO536) 2017-Present

W 2017 roku zaprezentowano trzecią generację Porsche Cayenne na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie. Jej najwyższym modelem był Cayenne Turbo, z mocą 550 KM pod maską.

Trzecia generacja miała na celu poprawę tego, co krytykowano w jej poprzedniku: wygląd zewnętrzny. Podczas gdy druga generacja zawierała detale, które mogły przypominać samochody marki Hyundai, trzecia generacja była całkowicie nowa od stóp do głów.

Na zewnątrz, w reflektorach zainstalowano cztery diody LED do świateł dziennych. Kształt reflektorów inspirowany był supersamochodami 918. W wersji Turbo zastosowano inny zderzak z niższym splitterem oraz bardzo szeroką atrapę chłodnicy, która wizualnie poszerzała samochód. I tak był wystarczająco szeroki. Z boku, subtelnie wyrzeźbione drzwi i nadkola poprawiały aerodynamikę auta. Z tyłu, spojler dachowy zawierał trzecie światło stopu. Prostokątne rury wydechowe wystawały po obu stronach tylnego dyfuzora.

Wnętrze samochodu budziło mieszane uczucia, z niektórymi elementami typowymi dla sportowych aut, a innymi dla SUV-ów. Na trójramiennej kierownicy znajdował się pokrętło do ustawień jazdy, od trybu komfortowego po sportowy. Zestaw wskaźników stanowił połączenie analogowego i cyfrowego. Obrotomierz był analogowy, ale po bokach znajdowały się wyświetlacze TFT do nawigacji i ustawień pojazdu. Na głównym ekranie multimedialnym znajdował się system nawigacji i audio, obsługujący jedynie Apple CarPlay.

Pod maską, Cayenne Turbo miało jednostkę V8 o pojemności 4,0 litra z dwoma turbosprężarkami. Standardowo była ona połączona z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Światowa premiera nowego Porsche Cayenne Turbo miała miejsce na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Frankfurtcie w 2017 roku, a model ten zajmuje teraz czołową pozycję w gamie pojazdów. Całkowicie nowy, najwyższy model trzeciej generacji Cayenne ponownie podnosi poprzeczkę w zakresie sportowych osiągów w swoim segmencie. Silnik V8 biturbo o pojemności czterech litrów generuje moc 404 kW (550 KM). Zwiększona dynamika jazdy opiera się na połączeniu innowacyjnych technologii, takich jak aktywna aerodynamika z spoilerem dachowym, kontrolowane zawieszenie powietrzne z trzema komorami, opony wielosezonowe oraz nowoczesne hamulce o wysokiej wydajności. Dzięki dodatkowym opcjom, takim jak układ kierowniczy osi tylnej lub elektryczna stabilizacja przechyłu z systemem 48-woltowym, SUV może osiągnąć cechy jazdy prawdziwego sportowego samochodu. Nowe Cayenne Turbo przyspiesza od zera do 100 km/h w 4,1 sekundy (3,9 sekundy z pakietem Sport Chrono) i osiąga prędkość maksymalną 286 km/h.

Jeszcze ostrzejszy design

Dzięki ekskluzywnemu przodowi oraz LED-owym reflektorom głównym systemu Porsche Dynamic Light System (PDLS), Porsche Cayenne Turbo prezentuje się zarówno dominująco, jak i niezależnie. W nocy nowe Turbo wyróżnia się na tle innych modeli Cayenne dzięki podwójnym modułom świateł przednich. Profil boczny charakteryzuje się standardowymi 21-calowymi kołami Turbo, specjalnie zarezerwowanymi dla najwyższego modelu, umieszczonymi w poszerzonych nadkolach z pomalowanymi listwami. Podwójne rury wydechowe, specyficzne dla modelu Turbo, są kluczowymi elementami rozpoznawczymi z tyłu. Obramowania drzwi i tylny zderzak są pomalowane w kolorze nadwozia. Całkowicie nowoczesne wnętrze odzwierciedla zwiększony zakres Cayenne Turbo: więcej sportowości i więcej komfortu jednocześnie. Praktycznie wszystkie funkcje pojazdu w pełni zintegrowanego SUV-a można wyświetlać i obsługiwać za pomocą wysokiej rozdzielczości oraz ekranu dotykowego systemu Porsche Advanced Cockpit. Wśród nich znajduje się na przykład standardowy system dźwiękowy BOSE® Surround o mocy 710 watów. Kierowcy i pasażerowie doświadczają tego najwyższego modelu w sportowych fotelach z 18-stopniową regulacją. Zintegrowane zagłówki to nowa cecha, która również przypomina o modelu 911. Wszystkie fotele oraz wielofunkcyjny sportowy układ kierowniczy w ekskluzywnym wzornictwie Turbo są standardowo podgrzewane.

Większa moc, większy moment obrotowy: biturbo osiem cylindrów o mocy 550 KM

W sercu Porsche Cayenne Turbo znajduje się nowy silnik V8 o pojemności czterech litrów z podwójnym doładowaniem. O mocy 404 kW (550 KM) przewyższa silnik swojego poprzednika o 22 kW (30 KM), a maksymalny moment obrotowy wynoszący 770 Nm oznacza wzrost o 20 Nm. Nowa ośmiobiegowa skrzynia biegów Tiptronic S zamienia te parametry na przyspieszenie i prędkość dzięki aktywnemu napędowi na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM). Nowe Turbo przyspiesza do 100 km/h w 4,1 sekundy (3,9 sekundy z pakietem Sport Chrono) i osiąga prędkość maksymalną 286 km/h. Jak to zwykle bywa w nowych generacjach silników, turbosprężarki są umieszczone wewnątrz V silnika, w „centralnym układzie turbodoładowania”. Skrócone drogi wydechowe między komorami spalania a turbosprężarkami sprawiają, że silnik jest szczególnie responsywny, podczas gdy centralny układ turbodoładowania znacznie poprawia dostarczanie mocy. Kolejną zaletą jest zwarta budowa silnika, co umożliwia niższą pozycję montażu, co pozytywnie wpływa na dynamikę jazdy: środek ciężkości jest niższy, a precyzja pokonywania zakrętów wyższa.

Aktywne podwozie z trzema komorami zawieszenia powietrznego i oponami wielosezonowymi

Nowe lekkie podwozie Cayenne Turbo łączy w sobie najlepsze cechy trzech światów: precyzję samochodu sportowego, komfort sedana oraz elastyczność pojazdu terenowego. Szczególnie połączenie nowego zawieszenia powietrznego z trzema komorami z aktywnym systemem amortyzacji PASM znacznie poszerza zakres. Koncepcja nowych opon wielosezonowych o standardowych wymiarach 285/40 z przodu i 315/35 z tyłu pochodzi z budowy samochodów sportowych i zapewnia jeszcze lepsze przenoszenie mocy wzdłużnej i bocznej. W konstrukcji adaptacyjnego zawieszenia powietrznego wykorzystano trzy komory powietrzne w każdej kolumnie, dzięki czemu podwozie jest w stanie odwzorować różne stawki sprężynowe. Dzięki sześciu dostępnym poziomom wysokości, prześwit można ręcznie dostosować do terenu terenowego. Są one również aktywnie kontrolowane za pomocą pięciu nowych programów jazdy do podróży na drogach i w terenie. Uzupełnione opcjonalnym układem kierowniczym osi tylnej, elektryczną stabilizacją przechyłu Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) podłączoną do 48-woltowego systemu elektrycznego pojazdu oraz Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+), nowe Cayenne Turbo osiąga dynamikę jazdy samochodu sportowego. Jednocześnie poprawia swoją codzienną funkcjonalność w zakresie manewrów parkowania i skrętu, jak również poziom komfortu.

Pierwszy SUV z adaptacyjnym spoilerem dachowym i nowymi hamulcami o wysokiej wydajności

Nowe Porsche Cayenne Turbo jest pierwszym SUV-em, który ma adaptacyjny spoiler dachowy jako element aktywnej aerodynamiki. W zależności od pozycji, optymalizuje to efektywność, zwiększa siłę docisku na tylnej osi i w pozycji hamulca powietrznego skraca drogę hamowania z wyższych prędkości. Przy pełnym hamowaniu z 250 km/h SUV zatrzymuje się nawet o dwa metry wcześniej. System aerodynamiczny uzupełnia działanie nowych hamulców Porsche Surface Coated Brake (PSCB), które odpowiadają za spowolnienie w Cayenne Turbo w standardzie. Warstwa węglika tungstenowego na stalowych tarczach zwiększa wydajność hamowania oraz odporność na zużycie, jednocześnie redukując ilość pyłu hamulcowego, co oznacza mniej brudu na obręczach. Najwyższym systemem w ofercie pozostaje opcjonalny Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).

4.0L V8 8AT AWD (550 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3999 Cm3
Moc404.5 Kw @ 5750-6000 Rpm
550 Hp @ 5750-6000 Rpm
542 Bhp @ 5750-6000 Rpm
Moment obrotowy568 Lb-Ft @ 1960-4500 Rpm
770 Nm @ 1960-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika23.8 Galony (90.1 L)
Prędkość maksymalna178 Mph (286 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna (Tiptronic S)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar oponyP265/50Vr19
Długość193.9 In (4925 Mm)
Szerokość78.1 In (1984 Mm)
Wysokość65.9 In (1674 Mm)
Rozstaw osi114 In (2896 Mm)
Pojemność bagażnika26.3 Cuft (745 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna4795 Lbs (2175 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6471 Lbs (2935 Kg)
Spalanie miasto14.1 Mpg Us (16.7 L/100Km)
Spalanie trasa21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Średnie spalanie16.6 Mpg Us (14.2 L/100Km)
Emisja CO2334 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.