W 2007 roku cała gama modelu Cayenne doczekała się zasłużonego liftingu. Jednak wszyscy wiedzieli, że flagowy model będzie nosił oznaczenie Turbo S.
Po pierwszym szoku i zrozumieniu przez rynek, że SUV Porsche może być jednym z najlepszych pomysłów na uratowanie słynnej niemieckiej marki sportowych samochodów, krytycy zaczęli obniżać głosy, a klienci zaczęli składać więcej zamówień. To był idealny Porsche dla rodziny, doskonały SUV i nagradzany samochód terenowy. Co więcej, między wprowadzeniem modelu Cayenne a jego liftingiem sprzedano prawie 160 000 egzemplarzy. To był ogromny sukces.
W ramach liftingu w 2007 roku niemiecki producent samochodów wysłuchał swoich klientów i pozbył się reflektorów inspirowanych modelem Porsche 996. Nowe lampy miały przezroczyste soczewki oraz zmienioną formę. Na zewnętrznej stronie wlotów powietrza pojawił się nowy, pionowy światłowód dzienny, a środkowa kratka była mniejsza. Cayenne Turbo S jeździł na 18-calowych felgach ze stopów lekkich. W standardzie wyposażono go w PASM (Porsche Active Suspension Management) oraz zawieszenie pneumatyczne.
Wnętrze pozostało niemal niezmienione w porównaniu do wersji przed liftingiem. Zachowało te same fotele i standardowy system audio. W wersji Turbo S standardowo oferowano dwukolorową skórzaną tapicerkę.
Cayenne Turbo S miał silnik o mocy 550 KM z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz system VarioCam (zmienne czasy otwarcia zaworów). Mimo że oferował większą moc, osiągnął lepszą efektywność paliwową. Dłuższy współczynnik przełożenia pozwolił silnikowi pracować przy niższych obrotach przy tej samej prędkości co jego poprzednik. Układ napędu na wszystkie koła wzbogacono o system Porsche Traction Management (PTM), aby zapewnić lepszą przyczepność w każdych warunkach.
Jak przystało na każdy flagowy model noszący renomowany herb Porsche, Porsche Cayenne Turbo S jest najpotężniejszym Cayenne, jaki kiedykolwiek stworzono. Dzieląc ten sam podstawowy silnik V8 o pojemności 4,8 litra z modelami Cayenne S, GTS i Turbo, Turbo S dysponuje mocą 550 koni mechanicznych i momentem obrotowym wynoszącym 553 lb-ft. To dziesięcioprocentowy wzrost mocy i siedmioprocentowy wzrost momentu obrotowego w porównaniu do Cayenne Turbo. Porsche Cayenne Turbo S przyspiesza od zera do 60 mph (96 km/h) w 4,7 sekundy, osiągając nadająca się do ścigania maksymalną prędkość 174 mph (280 km/h). Podobnie jak Cayenne S i Cayenne Turbo, Turbo S standardowo wyposażony jest w sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów Tiptronic S z możliwością ręcznej zmiany biegów.
Biorąc pod uwagę wrażliwość Porsche na kwestie środowiskowe, mimo zdumiewających osiągów Porsche Cayenne Turbo S, nowy model nie ma żadnych niedogodności związanych z oszczędnością paliwa w porównaniu do Cayenne Turbo. Zarówno Porsche Cayenne Turbo z 2009 roku, jak i Porsche Cayenne Turbo S są oceniane przez EPA na 12 mpg w mieście i 19 mpg na autostradzie. Oba modele są również certyfikowane jako Pojazdy o Niskiej Emisji, Klasa II (LEV-II).
Natychmiast rozpoznawalny jako Cayenne i wyraźnie identyfikowalny jako unikalny model, Turbo S stoi na standardowych 21-calowych aluminiowych felgach, które noszą olbrzymie opony 295/35. Inne unikalne wskazówki wizualne dotyczące tożsamości flagowca to przedłużenia nadkoli w kolorze nadwozia oraz matowe wloty powietrza. Z tyłu Porsche Cayenne Turbo S można od razu rozpoznać po podwójnych końcówkach wydechu wykonanych z precyzyjnie odlewanego aluminium, inspirowanych tymi z Porsche Carrera GT. Na koniec, dla tych, którzy chcą, Porsche Cayenne Turbo S jest oferowany w unikalnym kolorze nadwozia: Metaliczny Lava Grey.
Wnętrze Porsche Cayenne Turbo S ma wyjątkowy wygląd dzięki standardowemu dwu-tonowemu skórzanemu wykończeniu. Klienci mają do wyboru powierzchnie siedzeń w kolorze Czarno/Havanna lub Czarno/Stalowo-szarym, a także gładką Czerń lub Beż Sand. Dodatkowo, deska rozdzielcza i górne panele drzwi mają współpracujące szwy wykończone w jaśniejszym kolorze tapicerki. Wnętrze Turbo S wyróżnia się także standardową dwu-tonową, tapicerowaną skórzaną kierownicą oraz wykończeniami drzwi i deski rozdzielczej z włókna węglowego. Podobnie jak w Cayenne GTS, Porsche Cayenne Turbo S ma wzmocnione sportowe fotele z przodu i z tyłu. Fotele przednie mają rozszerzoną funkcję pamięci, a trzyosobowe siedzenie z tyłu ma kontury dla zewnętrznych pozycji.
Oprócz bardziej wydajnego silnika z turbodoładowaniem, Porsche Cayenne Turbo S różni się mechanicznie od Turbo tym, że standardowo wyposażony jest w Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). PDCC oferuje aktywną kontrolę przechyłu nadwozia w zakrętach dla lepszej reakcji, zwinności i zwiększonego komfortu pasażerów.
Specyfikacja techniczna