PORSCHE Cayenne Turbo S (958) 2012-2014

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PORSCHE Cayenne Turbo S (958) 2012-2014

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE Cayenne Turbo S (958) 2012-2014

Cayenne Turbo S był najwyższą wersją modelu Cayenne, oferującą więcej standardowych wyposażenia i mocy niż jakikolwiek inny Porsche Cayenne. I tak, była to najdroższa wersja.

Jako flagowy model rodziny Cayenne, Turbo S spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem wśród tych, którzy szukali szybszego SUV-a. Nie chodziło tylko o prędkość, ale także o zdolność do pokonywania zakrętów, którą Turbo S posiadał. W przeciwieństwie do innych modeli, większość sportowych funkcji technicznych była dostępna w standardzie, w tym Porsche Adaptive Suspension Management oraz system Porsche Torque Vectoring.

Turbo S wyróżniał się licznymi zewnętrznymi detalami, takimi jak kratki wlotu powietrza, obudowy reflektorów oraz elementy lusterek malowane na czarno w wysokim połysku. Standardowe felgi 21-calowe 911 Turbo II z kolorowym herbem Porsche miały wnętrze w połyskującym czarnym kolorze, co było ekskluzywnym akcentem dla modelu Cayenne Turbo S.

Wewnątrz, Cayenne Turbo S oferował dwukolorowe wnętrze skórzane z nowymi kolorami i ich rozkładem zaprojektowanymi specjalnie dla tego modelu. Te elementy wystroju były dostępne w kombinacjach czarno/czerwony carrera oraz czarno/beżowy luxor. Pakiet wykończenia z włókna węglowego uzupełniał skórzane akcenty i podkreślał jakość materiałów.

Silnik oparty był na jednostce V8 o pojemności 4,8 litra zainstalowanej w modelach Cayenne S i Cayenne Turbo, ale z wyższym współczynnikiem sprężania, co prowadziło do dodatkowych 50 KM. Standardowa skrzynia biegów to 8-biegowa Tiptronic S.

 Silnik o mocy 550 KM (405 kW) sprawia, że nowy Porsche Cayenne Turbo S jest flagowym modelem w gamie SUV-ów Porsche. Dzięki zaawansowanemu aktywnemu zawieszeniu, ten sportowy pojazd o stylizacji SUV przewyższa dynamikę jazdy wielu samochodów sportowych. Mimo to, Cayenne zachowuje wszystkie podstawowe cechy serii, takie jak szerokie możliwości terenowe, wysoki komfort podróży i doskonała przyczepność.

Porsche Cayenne Turbo S został zaprojektowany z myślą o optymalnej dynamice jazdy. Dlatego standardowo wyposażono go we wszystkie istotne systemy sterowania. Połączenie zawieszenia pneumatycznego i aktywnej kontroli tłumienia PASM pochodzi z modelu Cayenne Turbo. Uzupełnia je system Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), który niemal całkowicie eliminuję przechylanie w zakrętach, co przekłada się na lepszą zwinność i komfort. Standardowo w tym modelu znajduję się również Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), który wykorzystuje zmienną dystrybucję momentu obrotowego do tylnych kół oraz elektronicznie sterowaną blokadę dyferencjału tylnego, co przekłada się na większą zwinność w różnych sytuacjach drogowych. Nowy Cayenne Turbo S standardowo wyposażono także w pakiet Sport Chrono.

Elementy zewnętrzne i wyposażenie Porsche Cayenne Turbo S spełniają wysokie standardy flagowego modelu. Liczne cechy zewnętrzne, takie jak kratki wlotu powietrza, obudowy reflektorów i elementy lusterek, są wykończone w czarnym, połyskującym lakierze. Standardowe, 21-calowe koła 911 Turbo II z kolorowym herbem Porsche są malowane na czarno od wewnątrz, co jest ekskluzywnym akcentem dla Cayenne Turbo S.

Projektanci Porsche stworzyli także dwu-tonowe wnętrza skórzane w nowych kolorach i rozkładach kolorystycznych specjalnie dla nowego Porsche Cayenne Turbo S. Te elementy wnętrza dostępne są w kombinacji czarna/czerwona carrera oraz czarna/beż luxor. Dwu-tonowe wnętrza skórzane, ekskluzywne dla nowego topowego modelu, są dodatkowo wysmakowane dzięki dopasowanemu dekoracyjnemu przeszyciu w kontrastowych kolorach czerwień carrera i beż luxor. Pakiet wykończenia z włókna węglowego uzupełnia elementy skórzane i podkreśla wysoką jakość pojazdów i materiałów.

Najwyższa moc dla sportowej dynamiki

Najwyższa moc, dostarczana na szerokim zakresie obrotów: to cecha charakterystyczna flagowego modelu serii Cayenne. Nowy silnik Cayenne Turbo S generuje maksymalny moment obrotowy wynoszący 750 Nm w zakresie od 2,250 do 4,500 obrotów; krzywa mocy osiąga szczyt na poziomie 550 KM (405 kW) i 6,000 obrotów.

Źródłem tej doskonałej mocy jest silnik V8 o pojemności 4.8 litra, stosowany również w modelach Cayenne S i Cayenne Turbo. Gazy spalinowe z dwóch banków cylindrów, ustawionych w układzie V pod kątem 90 stopni, kierowane są przez zestaw turbosprężarek chłodzonych wodą. Dwa sprężarki wtłaczają sprężone powietrze do ośmiu komór spalania poprzez dwa intercoolery, co przekłada się na imponującą moc na litr. Główna różnica w stosunku do silnika Cayenne Turbo: poziomy sprężania zostały zwiększone, a sterownik silnika dostosowany, co łącznie daje dodatkowe 50 KM i 50 Nm momentu obrotowego. Dodatkowa moc jest również widoczna w komorze silnika poprzez specjalne wykończenie silnika z elementami włókna węglowego oraz napisem „turbo S”.

Szybkie zmiany biegów, efektywna jazda: osiem-biegowy Tiptronic S

Moc przekazywana jest za pomocą standardowego osiembiegowego Tiptronic S. Najwyższa zwinność i maksimum przyjemności z jazdy zapewniają niezwykle szybkie zmiany biegów, które są ledwie zauważalne dla kierowcy. Szybkie zmiany biegów z nieprzerwaną przyczepnością pozwalają na bardzo zwrotny styl jazdy – nawet w trybie automatycznym. Standardowa funkcja auto start/stop pokazuje, że efektywność jest priorytetem dla Porsche, nawet w tak sportowym samochodzie jak Porsche Cayenne Turbo S. Pomimo zwiększonej mocy i lepszych osiągów, średnie zużycie paliwa wynosi 11.5 l/100 km, co jest na poziomie Cayenne Turbo.

Optymalna dystrybucja mocy dla doskonałej dynamiki jazdy

Nowy Cayenne Turbo S zaprojektowano tak, by przekładał najwyższą moc na wyjątkową dynamikę jazdy. Odpowiednio nowy flagowy model SUV-ów Porsche jest niemal w pełni wyposażony we wszystkie systemy techniczne wspierające sportowy styl jazdy.

Fundament, czyli interakcja dystrybucji mocy i zawieszenia, stanowi Porsche Traction Management (PTM) z aktywnym napędem na wszystkie koła i zawieszeniem pneumatycznym w połączeniu z Porsche Active Suspension Management (PASM). Aktywne PTM bezpośrednio napędza oś tylną. Wielotarczowe sprzęgło jest sterowane elektronicznie przez silnik elektryczny i reguluje dystrybucję mocy napędowej na oś przednią w pełni zmienny sposób, bez stałego rozkładu. Jeśli wystąpi poślizg na osi tylnej, na przykład podczas przyspieszania, wielotarczowe sprzęgło interweniuje, aby skierować więcej mocy na oś przednią. Pozwala to na przełożenie aktywnego napędu na cztery koła dla maksymalnej dynamiki jazdy, co następuje przed wystąpieniem niepożądanego poślizgu na którejkolwiek z osi.

Porsche Torque Vectoring Plus optymalizuje dynamikę zakrętów

Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), który jest standardowo wyposażony w Porsche Cayenne Turbo S, dodatkowo poprawia dynamikę pojazdu i stabilność. System wykorzystuje zmienną dystrybucję momentu obrotowego do tylnych kół oraz elektronicznie sterowaną blokadę dyferencjału tylnego. PTV Plus poprawia reakcję układu kierowniczego i precyzję kierowania w zależności od kąta skrętu i prędkości, pozycji pedału gazu, prędkości kątowej i prędkości pojazdu poprzez specyficzne hamowanie odpowiedniego wewnętrznego tylnego koła. To skutkuje bezpośrednim i dynamicznym wkręceniem w zakręt. Elektronicznie sterowana blokada dyferencjału tylnej osi zapewnia większą stabilność jazdy przy dużych prędkościach, podczas pokonywania zakrętów oraz gdy koła się kręcą.

Pakiet Sport Chrono wyświetla sportową jazdę wizualnie

Standardowy pakiet Sport Chrono pozwala na zapis danych o osiągach Cayenne Turbo S, na przykład w zakresie czasów okrążeń czy wartości przyspieszenia poprzecznego i podłużnego. System Porsche Communication Management (PCM) może przedstawić graficzną analizę aktualnych czasów okrążeń dla kierowcy. Dodatkowo, przyspieszenie boczne i podłużne może być także wyświetlane na wyświetlaczu TFT.

Zawieszenie powietrzne z aktywnym systemem przeciwprzechyłowym

Zawieszenie oferuje jeszcze większe możliwości dostosowania zarówno sportowego charakteru, jak i komfortu. Jest to w głównej mierze zasługą specjalnych ustawień zawieszenia pneumatycznego i PASM w połączeniu z nowymi łożyskami i amortyzatorami. Standardowe zastosowanie aktywnego systemu przeciwprzechyłowego Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) dopełnia wyposażenie. System sterowania zawieszeniem poprawia zarówno osiągi, jak i komfort jazdy, a także zapewnia maksymalną zwinność i optymalne wyważenie pojazdu. Hydrauliczne siłowniki obrotowe aktywnych stabilizatorów na przedniej i tylnej osi generują odpowiednie siły w zależności od kąta skrętu i sił przyspieszenia bocznego, aby przeciwdziałać bocznemu pochyleniu pojazdu. To skutkuje niezwykle komfortowym i sportowym doświadczeniem jazdy, połączonym z doskonałą zwinnością w całym zakresie prędkości jazdy, a także optymalnym zachowaniem w zakrętach i przy zmianie obciążenia.

Porsche Cayenne Turbo S jest wyposażony w układ kierowniczy z wspomaganiem Plus, czyli system kierowniczy wrażliwy na prędkość. Staje się on sztywniejszy przy większych prędkościach, co zapewnia precyzyjność kierowania. Z kolei przy niższych prędkościach system umożliwia łatwe manewrowanie podczas parkowania i cofania.

Sportowy i dyskretny wygląd

Nowy Cayenne Turbo S jasno pokazuje swoją pozycję numer jeden dzięki subtelnym, ale rozpoznawalnym cechom wizualnym. Charakterystyczne elementy, takie jak poszerzone nadkola i spojler dachowy, malowane na kolor nadwozia, szczególnie się wyróżniają.

Liczne elementy zewnętrzne, takie jak cała kratka wlotu powietrza, w tym żebra oraz obudowa reflektorów, są standardowo malowane na czarno z połyskiem. Dolna część nadwozia i ramiona lusterek również mają eleganckie wykończenie. Standardowe, 21-calowe koła 911 Turbo II z kolorowym herbem Porsche są również malowane na czarno od wewnątrz. Dwie końcówki wydechu w polerowanym aluminium z dwoma wylotami każda to kolejny element przyciągający wzrok na tylnej części pojazdu.

Porsche oferuje liczne opcje dostosowania wyglądu nowego Cayenne Turbo S. Należą do nich przyciemnione tylne światła LED z adaptacyjnym światłem hamowania, czarny pakiet z połyskiem, stalowa przednia i tylna osłona oraz ochrona progów z aluminium.

Nowa opcja: Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus) z automatycznym długim światłem

Nowym dodatkowym wyposażeniem dla Porsche Cayenne Turbo S jest Porsche Dynamic Light System Plus, który jest wyposażony w czarne reflektory bi-xenonowe. Nowe PDLS Plus obejmuje automatyczną kontrolę długiego światła i funkcję oświetlenia na skrzyżowania, a w porównaniu do poprzedniego aktywnego systemu oświetleniowego PDLS. Automatyczna kontrola długiego światła wykrywa źródła światła pojazdów z przodu i nadjeżdżających z przeciwnych kierunków za pomocą kamery zamontowanej na lusterku wewnętrznym i automatycznie przełącza między światłami mijania a długimi. System aktywuje się przy prędkości 65 km/h, aby zapobiec włączaniu długich świateł w obszarach zabudowanych. Funkcja oświetlenia na skrzyżowania wykrywa skrzyżowania i drogi T w oparciu o dane nawigacyjne. System aktywuje wtedy statyczne światła do skrętu z lewej i prawej strony jednocześnie dla optymalnego oświetlenia skrzyżowań. W przypadku dróg T, aktywowane jest tylko statyczne światło do skrętu po stronie zwróconej w stronę skrzyżowania.

Ekskluzywne dwu-tonowe wnętrza skórzane

Wnętrze Porsche Cayenne Turbo S może być wyposażone w dwu-tonowe wykończenie skórzane w ekskluzywnych nowych kolorach i wzorach. Dostępne kombinacje to czarna/czerwona carrera oraz czarna/beż luxor. Ekskluzywne dwu-tonowe wnętrza skórzane są zdobione dopasowanym dekoracyjnym przeszyciem w kontrastowych kolorach czerwień carrera i beż luxor. Kontrastowe przeszycie dekoruje deskę rozdzielczą, panele drzwiowe, oparcia siedzeń oraz tyły przednich zagłówków, a także standardowe maty. Dwu-tonowe wykończenie uzupełnia pakiet wnętrza Carbon, który podkreśla wysoką jakość materiałów. Przednie i tylne zagłówki mają wytłoczony znak Porsche. Płyty progowe przednich drzwi i zestaw wskaźników są oznaczone charakterystycznym napisem „turbo S”. Całkowity wygląd Porsche Cayenne Turbo S można dodatkowo dostosować za pomocą opcjonalnych elementów z włókna węglowego, takich jak pakiet wykończenia wnętrza z włóknem węglowym lub wielofunkcyjna kierownica z włókna węglowego na specjalne zamówienie.

Dane techniczne

4.8L V8 8AT (550 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4806 Cm3
Moc405 Kw @ 6000 Rpm
551 Hp @ 6000 Rpm
543 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy553 Lb-Ft @ 2250-4500 Rpm
750 Nm @ 2250-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika22.5 Galony (85.2 L)
Prędkość maksymalna176 Mph (283 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Tiptronic S With Auto Start-Stop Function And Gearshift Controls On Steering Wheel
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony295/35 R21
Długość190.8 In (4846 Mm)
Szerokość76.9 In (1953 Mm)
Wysokość67 In (1702 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.7/65.2 In (1
Rozstaw osi114 In (2896 Mm)
Prześwit6.4 In (163 Mm)
Pojemność bagażnika23.7 Cuft (671 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna4883 Lbs (2215 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6349 Lbs (2880 Kg)
Spalanie miasto15 Mpg Us (15.7 L/100Km)
Spalanie trasa28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Średnie spalanie20 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Emisja CO2270 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.