PORSCHE Cayenne Turbo S E-Hybrid (PO536) 2019-Present

PORSCHE Cayenne Turbo S E-Hybrid (PO536) 2019-Present

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE Cayenne Turbo S E-Hybrid (PO536) 2019-Present

Porsche chce nadal dostarczać tych samych emocji dzięki swoim sportowym samochodom, ale w bardziej ekologiczny sposób. Dlatego w 2019 roku wprowadzili nowego Cayenne Turbo S E-Hybrid. Osiągi pozostały na tym samym poziomie, ale zużycie paliwa spadło.

Duży silnik V8 o pojemności 4,0 litra jest podwójnie doładowany i rozwija moc 549 KM. Dzięki współpracy z silnikiem elektrycznym osiąga 680 KM i maksymalny moment obrotowy 900 Nm (663,8 lb-ft). Przekładnia to 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów z konwerterem momentu obrotowego.

Na zewnątrz trudno odróżnić zwykłego Cayenne od Cayenne Turbo S E-Hybrid. Główna różnica jest widoczna na zaciskach hamulcowych, które mają elektrycznie zielony kolor w wersji hybrydowej, a w pozostałych wersjach są czerwone lub czarne.

W środku standardem jest łączność. Umożliwia nawigację z informacjami o ruchu w czasie rzeczywistym i pozwala na wyszukiwanie publicznych stacji ładowania, ponieważ pojazd jest hybrydą typu plug-in. Obejmuje również bezprzewodowy Apple CarPlay, ale Android Auto wciąż nie jest dostępne dla marki Porsche. Użytkownicy Androida mogą jednak pobrać i zainstalować aplikację Porsche Connect z Google Play, aby uzyskać dostęp do niektórych funkcji pojazdu. Istnieje znacznie więcej poleceń, które można uzyskać za pośrednictwem Apple CarPlay, w tym ogrzewanie lub chłodzenie, gdy pojazd jest zaparkowany i zablokowany.


Porsche nieprzerwanie koncentruje się na e-mobilności, a gama Cayenne, po serii Panamera, wprowadza nowy model flagowy – hybrydę typu plug-in.

Cayenne Turbo S E-Hybrid oraz Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé osiągają moc systemową 500 kW (680 PS; Cayenne Turbo S E-Hybrid: Średnie zużycie paliwa 3.9–3.7 l/100 km, zużycie energii elektrycznej 19.6–18.7 kWh/100 km, emisja CO2 90–85 g/km; Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé: Średnie zużycie paliwa 3.9–3.7 l/100 km, zużycie energii elektrycznej 19.6–18.7 kWh/100 km, emisja CO2 90–85 g/km) dzięki inteligentnej współpracy czterolitrowego silnika V8 (404 kW/550 PS) z silnikiem elektrycznym zintegrowanym z ośmiobiegową skrzynią biegów Tiptronic S (100 kW/136 PS). Maksymalne moment obrotowy wynoszący 900 Nm dostępny jest już od niewielkich obrotów. Oba modele przyspieszają z miejsca do 100 km/h w 3.8 sekundy i osiągają prędkość maksymalną 295 km/h. Ta wyjątkowa wydajność idzie w parze z wysokim poziomem efektywności: Cayenne Turbo S E-Hybrid oraz Turbo S E-Hybrid Coupé mogą przejechać do 40 kilometrów bez lokalnych emisji. Średnie zużycie NEDC wynosi 3.9–3.7 l/100 km (paliwo) i 19.6–18.7 kWh/100 km (energia elektryczna).

Oprócz dwóch modeli flagowych, oferta hybryd od Porsche obejmuje teraz nowy model Cayenne E-Hybrid Coupé z mocą systemową 340 kW (462 PS; Średnie zużycie paliwa 3.2–3.1 l/100 km, zużycie energii elektrycznej 18.7–17.7 kWh/100 km, emisja CO2 75–72 g/km), momentem obrotowym 700 Nm i zasięgiem elektrycznym do 43 kilometrów. Cayenne E-Hybrid, który teraz wyposażono w filtr cząstek stałych, jest znowu dostępny do zamówienia.

Prędkości do 135 km/h tylko na napędzie elektrycznym

Jak wszystkie hybrydy typu plug-in Porsche, nowy model z rodziny Cayenne jest jednym z najsportowszych pojazdów w segmencie premium – nie pomimo hybrydowego układu napędowego, ale dzięki niemu. W modelach Cayenne Turbo S E-Hybrid silnik elektryczny znajduje się pomiędzy silnikiem V8 a ośmiobiegową skrzynią biegów Tiptronic S. Oba silniki są połączone za pomocą sprzęgła separacyjnego w module hybrydowym, znanego jako Elektro Clutch Actuator (ECA). W trybie E-Power silnik elektryczny może samodzielnie napędzać pojazd do maksymalnej prędkości 135 km/h. Może być również wykorzystywany w innych trybach jako dodatkowy zastrzyk mocy. Tryby te można wybierać za pomocą standardowego pakietu Sport Chrono (Hybrid Auto, Sport i Sport Plus). Porsche przejęło tę strategię zwiększania mocy z supersamochodu 918 Spyder.

Akumulator litowo-jonowy zainstalowany jest pod podłogą bagażnika i ma pojemność 14.1 kWh. Wysokowoltowa bateria może być w pełni naładowana w ciągu 2.4 godzin przy użyciu standardowej ładowarki AC 7.2 kW, korzystając z połączenia 400 woltów z bezpiecznikiem 16-amp. Proces ładowania trwa sześć godzin w przypadku standardowego gniazdka domowego o napięciu 230 woltów i 10 amperach. Ładowanie można również zaplanować za pomocą Porsche Communication Management (PCM) lub aplikacji Porsche Connect (na smartfony i Apple® Watch).

System stabilizacji przechyłów, zawieszenie pneumatyczne i ceramiczne hamulce jako standard

Cayenne Turbo S E-Hybrid i Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé są standardowo wyposażone w rozbudowane fabryczne wyposażenie: w zestawie znajduje się system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), blokada różnicowa tylnej osi Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), wysokowydajny system hamulcowy Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB), 21-calowe koła aluminiowe w lekkiej konstrukcji w designie Aero, w tym poszerzenia nadkoli w kolorze nadwozia, Power Steering Plus oraz pakiet Sport Chrono. Adaptacyjne trzykomorowe zawieszenie pneumatyczne, w tym Porsche Active Suspension Management (PASM), zapewnia szeroką gamę typowych dla Porsche dynamiki jazdy i komfortu. Opcjonalnie dostępne są także lekkie felgi aluminiowe do 22 cali oraz skręt osi tylnej.

Pełna łączność i dodatkowa klimatyzacja jako standard

Wszystkie modele Cayenne standardowo wyposażone są w pełną łączność. Umożliwia to korzystanie z nawigacji online z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, inteligentne sterowanie głosowe oraz rozbudowane usługi Porsche Connect – w tym wyszukiwanie publicznych stacji ładowania. Dodatkowe opcje dla wszystkich wersji Cayenne, które pojawią się w nowym roku modelowym, obejmują bezprzewodowe Apple CarPlay®, nowe porty USB-C oraz tacę na smartfony z funkcją ładowania indukcyjnego. Wszystkie modele hybrydowe Porsche są standardowo wyposażone w dodatkową klimatyzację. Można nią zdalnie sterować bezpośrednio za pomocą PCM oraz aplikacji Porsche Connect, co pozwala na ogrzewanie i chłodzenie pojazdu nawet przy wyłączonym zapłonie.

Wszystkie modele Cayenne mają reflektory LED, system cruise control z funkcją ogranicznika prędkości, ochronę pieszych opartą na kamerze oraz Park Assist z przodu i z tyłu – w tym system kamer parkowania w Cayenne Coupé. Opcjonalne dodatki obejmują reflektory LED z matrycowym strumieniem, wyświetlacz Head-Up, system Night Vision z kamerą termowizyjną oraz cyfrowego współpilota Porsche InnoDrive, w tym adaptacyjny tempomat, asystenta pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych, aktywne prowadzenie w pasie ruchu, asystenta skrzyżowań i system awaryjnego hamowania.
Debiut dwóch modeli: Cayenne Coupé jako hybryda V6 i V8

Wraz z modelami Cayenne Coupé, Porsche dodało do swojej udanej gamy SUV jeszcze sportowszą wersję. Wyróżniające cechy coupé to ostre linie z unikalnym dachem i tyłem, adaptacyjny tylny spojler, kanapa tylna z charakterystyką dwóch osobnych siedzeń oraz dwie różne konstrukcje dachu: panoramiczny stały szklany dach jako standard i opcjonalny dach z węgla. Podobnie jak SUV, coupé SUV jest teraz dostępne w dwóch różnych wersjach hybrydowych: w połączeniu z silnikiem biturbo V8 o pojemności 4.0 litrów oraz silnikiem turbo V6 o pojemności 3.0 litrów. Nowy model Cayenne E-Hybrid Coupé osiąga moc systemową 340 kW (462 PS) oraz moment obrotowy 700 Nm. W połączeniu z standardowym pakietem Sport Chrono, przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 5.1 sekundy (5.0 sekundy z pakietami lekkiego sportu) i osiąga prędkość maksymalną 253 km/h. Średnie zużycie według Nowego Europejskiego Cyklu Jezdnego (NEDC) wynosi 3.2–3.1 l/100 km (paliwo) i 18.7 – 17.7 kWh/100 km (energia elektryczna). Czysto elektryczny zasięg wynosi do 43 kilometrów.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.