Wprowadzony na Los Angeles Auto Show w 2021 roku, model Taycan GTS zajmował miejsce pomiędzy wersjami bazową a Turbo.
Porsche oferowało wersję GTS dla wielu swoich pojazdów, a trzy magiczne litery oznaczały Gran Turismo Sport, co oznacza, że te wersje były zaprojektowane z myślą o długich podróżach, zapewniając komfort jazdy oraz wysoką wydajność. Ponieważ Taycan to pojazd elektryczny, jego zasięg był również kluczowy. Obok czasu przyspieszenia 0-100 km/h (0-62 mph) wynoszącego poniżej czterech sekund, oferował również wystarczającą moc w swoich akumulatorach na ponad 500 km (310 mil).
Na zewnątrz, GTS wyróżniał się czarnymi akcentami, które odróżniały go od reszty gamy Taycan. Dodatkowo, jego zderzak, lusterka boczne oraz listwy okienne także miały czarne elementy. Czarna listwa boczna ozdabiała dolną część pojazdu, z subtelnymi, chromowanymi emblematami GTS. Z tyłu, opadający tył miał zintegrowane regulowane skrzydło oraz emblemat Taycan GTS umieszczony pod trzema światłami hamowania.
Wewnątrz, Porsche dodało emblematy GTS na obszytym Alcantarą kole kierownicy oraz na zagłówkach przednich foteli. Deska rozdzielcza posiadała duży system z podwójnym ekranem, jeden dla panelu instrumentów, a drugi dla systemu multimedialnego. Na centralnej konsoli, w ukośnej pozycji, umieszczono kolejny panel dotykowy do jednostki klimatyzacyjnej.
Standardowe adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne zapewniało nie tylko komfort jazdy, ale także lepszą przyczepność na drodze.
GTS to skrót od Gran Turismo Sport. Od czasu modelu Porsche 904 Carrera GTS z 1963 roku, te trzy litery miały szczególne znaczenie dla fanów marki Porsche. Obecnie, każda seria modelowa Porsche posiada wersję z tą legendarną kombinacją liter. Na targach motoryzacyjnych w Los Angeles w 2021 roku Porsche zaprezentowało nową wersję swojego elektrycznego samochodu sportowego – model, który nosi akronim GTS. Zasięg do 504 km, według danych WLTP, sprawia, że nowy model sportowy jest pierwszym Taycanem, który przekroczył barierę 500 km.
Trzecia wersja nadwoziowa pierwszej serii modeli Porsche w pełni elektrycznych zadebiutowała również na targach w 2021 roku, w postaci Taycan GTS Sport Turismo. Nowością jest sportowa sylwetka i opadający dach, który dzieli z Taycan Cross Turismo.
„Rodzina modeli Taycan rozwija się od czasu swojej światowej premiery w 2019 roku. Trzy warianty nadwoziowe z do pięciu opcji silnikowych oferują coś dla każdego,” mówi Kevin Giek, wiceprezydent ds. modelu Taycan. „Szczególnie cieszę się, że mamy teraz Taycana z legendarnym oznaczeniem GTS. Zajmuje on pozycję powyżej Taycana 4S, ale niżej od modeli Taycan Turbo, co sprawia, że stanowi prawdziwy punkt słodki w ofercie.”
Porsche Taycan GTS i Taycan GTS Sport Turismo mają ceny od 131 834 i 132 786 euro (ceny w Niemczech, w tym 19-procentowy VAT i specyficzne dla kraju wyposażenie). Obie wersje modelowe trafią do dealerów wiosną 2022 roku. Kolejne opcje silnikowe dla Sport Turismo zostaną zaprezentowane później.
Taycan GTS: sportowy punkt słodki w ofercie Taycan
Porsche Taycan GTS to wszechstronny sportowiec z całej gamy modeli. Oferuje imponującą moc 440 kW (598 KM) przy użyciu Launch Control. Przyspieszenie od zera do 100 km/h można osiągnąć w obu wersjach nadwoziowych w ciągu 3,7 sekundy. Maksymalna prędkość obu modeli wynosi 250 km/h.
Jako przedstawiciel najnowszej generacji Taycan, GTS dysponuje szczególnie efektywną strategią napędu. Pozostałe wersje Taycan również otrzymały tę aktualizację w nowym roku modelowym, co praktycznie wydłuża zasięg.
Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, wraz z Porsche Active Suspension Management (PASM), zostało specjalnie dostosowane do modelu GTS, co korzystnie wpływa na dynamikę jazdy. Ustawienia opcjonalnego kierowania tylną osią są jeszcze bardziej sportowe. Bogatszy dźwięk zmodyfikowanego Porsche Electric Sport Sound podkreśla charakter nowego modelu GTS.
Zewnętrzny i wewnętrzny wygląd są charakterystyczne. Na zewnątrz znajdują się liczne czarne lub ciemne detale, takie jak przedni zderzak, podstawy lusterek zewnętrznych i wykończenia okien bocznych – zgodnie z tradycją GTS. Liczne elementy Black Race-Tex wewnątrz podkreślają elegancki, dynamiczny charakter, podobnie jak standardowy pakiet wnętrza z szczotkowanego aluminium z czarnym anodowanym wykończeniem.
Taycan Sport Turismo: najlepsze z dwóch światów Taycan
Dodanie Taycan Sport Turismo oznacza, że rodzina modeli posiada teraz trzy warianty nadwoziowe. Nowa wersja skierowana jest do osób, które pragną codziennej praktyczności podobnej do Taycan Cross Turismo, ale nie chcą rezygnować z osiągów Taycana w wersji sportowej.
Taycan Sport Turismo dzieli sportową sylwetkę, opadający dach oraz funkcjonalny design z Taycan Cross Turismo. Przestronność w tylnej części jest o ponad 45 milimetrów większa niż w Taycanie w wersji sportowej, a pojemność bagażnika pod dużą klapą wynosi ponad 1200 litrów. Niemniej jednak, Taycan Sport Turismo nie ma elementów projektowych do jazdy terenowej.
Panoramiczny dach z Sunshine Control: przezroczysty lub matowy na dotyk palca
Panoramiczny dach z Sunshine Control jest dostępny jako nowy opcjonalny dodatek dla Taycan GTS. Elektrycznie przełączalna folia ciekłokrystaliczna może zmieniać dach z przezroczystego na matowy. Chroni to pasażerów przed rażącym światłem, nie przyciemniając wnętrza.