W lipcu 2018 roku Porsche zaprezentowało nowe odświeżenie modelu Macan w Szanghaju. Produkcja ruszyła miesiąc później, a Europejczycy zobaczyli go na Targach Motoryzacyjnych w Paryżu we wrześniu.
Sprzedaż nowego, mniejszego SUV-a Porsche poszła bardzo dobrze, a nowi klienci zaczęli odwiedzać dealerów Porsche. Od momentu, gdy marka zaczęła produkować pojazdy dla szerszego grona odbiorców, zaczęła przyciągać nie tylko miłośników supersamochodów i zapaleńców wyścigowych. Jej główną zaletą była znakomita historia w przemyśle motoryzacyjnym oraz wysoka jakość oferowanych produktów.
Odświeżony Macan miał standardowe reflektory LED oraz nowy design tylnych świateł, które również były wykonane w technologii LED. Nowy zderzak z szeroką kratką sprawił, że samochód wyglądał na szerszy, co podkreśliło jego sportowy charakter.
Wnętrze zostało nieco ulepszone dzięki wprowadzeniu 11-calowego dotykowego wyświetlacza infotainment na centralnej konsoli. Został on wyposażony w system Porsche Communication Management, który był kompatybilny z Apple CarPlay. Największym udoskonaleniem była nowa funkcja asystenta jazdy w korkach, która pomagała kierowcy w sytuacjach zatorów. Nie tylko utrzymywała odpowiednią odległość od pojazdu przed nim, automatycznie przyspieszając i hamując, ale także trzymała się swojego pasa ruchu.
Pod maską Macan z 2018 roku znajdował się nowo opracowany silnik 2.0 turbo od Audi. Oferowano go w dwóch wersjach mocy. Obie były połączone z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów PDK (z podwójnym sprzęgłem). Najważniejszą aktualizacją był filtr cząstek stałych, który zmniejszał emisję spalin.
Porsche zaprezentowało nowego Macana w Szanghaju. Ten kompaktowy SUV odniósł wielki sukces od momentu swojego debiutu w 2014 roku, a teraz został znacznie ulepszony pod względem designu, komfortu, łączności i dynamiki jazdy, co pozwala mu pozostać sportowym flagowcem w swoim segmencie. Nowy Macan trzyma się DNA designu Porsche z trójwymiarowym paskiem LED na tylnej lampie. Technologia LED jest również standardem w reflektorach. Najbardziej uderzające innowacje wewnątrz pojazdu obejmują 11-calowy ekran dotykowy nowego systemu Porsche Communication Management (PCM), przeprojektowane i przestawione nawiewy oraz sportową kierownicę GT znaną z modelu 911. PCM umożliwia dostęp do nowych funkcji cyfrowych, takich jak inteligentna kontrola głosowa oraz system nawigacji online w standardzie. Zakres wyposażenia komfortowego pojazdu również został rozszerzony o asystenta w korkach, jonizator oraz podgrzewaną przednią szybę.
Reflektory LED i nowy pasek tylnej lampy w standardzie
Dzięki szeregowi świadomych zmian w wyglądzie, nowy Porsche Macan zyskał jeszcze bardziej sportowy i nowoczesny wygląd. Liczne detale odzwierciedlają DNA ikony sportowego samochodu 911 oraz 918 Spyder. W szczególności temat oświetlenia odgrywa kluczową rolę: nowy Macan wyposażony jest w reflektory z technologią LED w standardzie. Ten wysokiej jakości system oświetleniowy z modułami o trójwymiarowym designie można dodatkowo optymalizować: system Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS) pozwala na adaptacyjne sterowanie rozkładem światła. Przednia część Porsche Macana została starannie przeprojektowana, dzięki czemu wydaje się szersza, a gruntowna modernizacja tylnej części bazuje na smukłej sylwetce poprzedniego modelu. Trzyczęściowy, trójwymiarowy pasek LED z tyłu stanowi kolejny typowy element designu Porsche. Czteropunktowy design świateł hamowania również odzwierciedla tożsamość marki.
Nowe opcje: sportowa kierownica GT, jonizator i Asystent w korkach
Powiązanie z modelem 911 wzmacnia wewnątrz nowego Macana opcjonalna sportowa kierownica GT. Przełącznik trybu i przycisk Sport Response zintegrowany w kierownicy również pojawia się w Porsche Macan jako część opcjonalnego pakietu Sport Chrono. Porsche rozszerzyło listę opcji komfortowych o podgrzewaną przednią szybę oraz jonizator do poprawy jakości powietrza wewnątrz. Nowe kolory nadwozia, takie jak „Miami Blue”, „Mamba Green Metallic”, „Dolomite Silver Metallic” oraz „Crayon” w połączeniu z nowymi pakietami wyposażenia wnętrza sprawiają, że Macan jest teraz bardziej konfigurowalny niż kiedykolwiek wcześniej.
Porsche wykorzystało również modernizację jako okazję do rozszerzenia oferty systemów asystujących w Porsche Macan. Nowy Asystent w korkach z adaptacyjnym tempomatem umożliwia bardziej komfortowe i zrelaksowane prowadzenie pojazdu przy prędkości do 60 km/h. System nie tylko oferuje częściowo zautomatyzowane przyspieszanie i hamowanie, ale także wspomaga kierowanie w korkach lub w wolno poruszającym się ruchu.
Ekran dotykowy 11 cali i pełna łączność
Dzięki nowemu systemowi Porsche Communication Management (PCM), Macan oferuje pełną łączność oraz liczne funkcje cyfrowe. Nad typową dla Porsche wznoszącą się centralną konsolą, wkomponowano bezszwowo powiększony z siedmiu do jedenastu cali ekran dotykowy w nowo zaprojektowanej desce rozdzielczej. Tak jak w Panamerze i Cayenne, interfejs użytkownika w systemie infotainment można dostosować za pomocą zdefiniowanych kafelków. Nawiewy również zostały przeprojektowane i teraz znajdują się poniżej centralnego ekranu.
Każdy Porsche Macan jest wyposażony w moduł Connect Plus, co sprawia, że każdy pojazd jest w pełni skomunikowany w standardzie. Moduł ten wspiera różne funkcje cyfrowe i usługi, takie jak inteligentna kontrola głosowa oraz informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, które są częścią standardowego systemu nawigacji online. Jednym z kluczowych elementów tego systemu jest połączenie „Here Cloud”, które oferuje nowoczesne, oparte na danych społecznościowych informacje o ruchu drogowym. Dzięki nowej aplikacji Offroad Precision możliwe jest również nagrywanie i analizowanie doświadczeń z jazdy terenowej w Macanie.
Ulepszona konstrukcja podwozia z nowymi oponami i felgami
Dzięki zoptymalizowanemu podwoziu nowy Porsche Macan jest w stanie umocnić swoją wyjątkową pozycję sportowego samochodu w segmencie kompaktowych SUV-ów. Dopracowanie podwozia zapewnia lepszą neutralność przy zachowaniu stabilności i poprawie komfortu. Choć nietypowe dla segmentu SUV, Macan nadal ma mieszane opony o różnych szerokościach na przedniej i tylnej osi. Podobnie jak w sportowych samochodach Porsche, ten układ umożliwia kierowcy w pełni wykorzystać inteligentny, napęd na cztery koła Porsche Traction Management (PTM) w kontekście dynamiki jazdy. Nowo opracowane opony o ulepszonych parametrach wydajnościowych pozwalają na jeszcze lepszą dynamikę boczną dla zwiększonej przyjemności z jazdy, a nowe felgi 20- i 21-calowe oferują większe możliwości dostosowania designu.
Model sukcesu: ponad 350 000 dostarczonych Macanów od 2014 roku