Macan GTS został stworzony dla tych, którzy już cieszyli się standardowym Macan, ale nigdy nie odmówią sportowej wersji. Sportowej? W rzeczywistości, GTS był bardziej przypominający sportowy hatchback.
Choć prowadzenie już było bez zarzutu, moc została zwiększona do 355 KM dzięki podwójnie doładowanemu silnikowi V6.
Wizualnie, GTS można było rozpoznać po czarnych obramowaniach okien, czarnych akcentach, czarnych 20-calowych felgach aluminiowych oraz czarnych rurach wydechowych. Paleta kolorów zewnętrznych oferowała 11 kolorów, ale kupujący mogli wybrać dowolny kolor, który preferowali, za jedyne 11 000 dolarów. Mówiliśmy „jedynie”?!
Wnętrze zyskało nowe fotele z wstawkami z Alcantary, a dla bardziej spersonalizowanego wykończenia kabiny, kupujący mogli zdecydować się na pakiet skórzany GTS, który dodawał czerwone pasy bezpieczeństwa i czerwone przeszycia. Choć konsola centralna była przytłoczona przyciskami, oferowała ogólnie świetne rozmieszczenie i przyjemny, czysty design.
Inne funkcje, takie jak system nawigacji, komputer pokładowy i ogólne informacje o samochodzie, nie były niczym nowym ani zaskakującym. Pozycja za kierownicą była wciąż doskonała, tak jak w standardowym Macan, i oferowała świetną widoczność.
Macan GTS zapewniał twardą jazdę i bezpośrednie osiągi kierownicy oraz miał standardowe tryby jazdy do wyboru. A jeśli tryb „Sport” wciąż nie był wystarczający, za 3000 dolarów można było dodać przycisk „Sport Plus”.
7-biegowa automatyczna skrzynia biegów była niezwykle szybka, a kierowca mógł także ręcznie zmieniać biegi. GTS oferował napęd na wszystkie koła i mimo to był paliwożernym samochodem, ale oszczędność paliwa nie była powodem, dla którego ktoś kupiłby GTS, prawda?
A jeśli oczekujesz, że GTS miałby premium funkcje, które luksusowy crossover normalnie oferowałby w 2016 roku… to nie dotyczy tego modelu. Funkcje takie jak kamera cofania, podgrzewane fotele, asystent kierowcy i wiele innych mogłyby zwiększyć koszt opcji do wartości 120 000 dolarów. Dlaczego? Ponieważ celem Macana było zaoferowanie czystego samochodu sportowego w nadwoziu średniej wielkości SUV-a.
Porsche ogłosiło nowego Macana GTS. Z większą mocą, przeprojektowanym zawieszeniem, unikalnymi cechami zewnętrznymi i wewnętrznymi specyficznymi dla GTS oraz nowymi opcjami łączności, nowy Macan GTS oferuje entuzjastyczne doświadczenie jazdy, które wzmacnia aktualną gamę Macan.
Opierając się na 3,0-litrowym silniku V6 z podwójnym doładowaniem, znanym z Macana S, Porsche Macan GTS wprowadza zmiany w podzespołach oraz unikalną kalibrację silnika, dzięki czemu silnik rozwija moc 360 KM (265 kW) przy 6000 obrotach na minutę oraz 369 lb.-ft. (500 Nm) momentu obrotowego w szerokim zakresie 1650-4000 obrotów na minutę. Cały układ napędowy na cztery koła odpowiada tym w Macanie Turbo; siedmiobiegowa skrzynia biegów PDK z podwójnym sprzęgłem połączona jest z systemem zarządzania przyczepnością Porsche (PTM), który uruchamia elektro-hydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe, pozwalające na zmienną aktywację osi przedniej w zależności od potrzeb trakcyjnych. Cały ten układ napędowy przyspiesza Macana GTS do 60 mph w zaledwie 4,8 sekundy (0-100 km/h: 5,0 sekundy) w połączeniu z opcjonalnym pakietem Sport Chrono i osiąga maksymalną prędkość na torze wynoszącą 159 mph (256 km/h).
System zarządzania stabilnością Porsche został również przekalibrowany do tej aplikacji, a w połączeniu z pakietem Sport Chrono oferuje jeszcze bardziej dynamiczne doświadczenie jazdy. Duże przednie tarcze hamulcowe o średnicy 360 mm, z sześciotłoczkowymi stałymi zaciskami w kolorze czerwonym, oraz tylne tarcze o średnicy 330 mm, z jedną tłoczką również pomalowaną na czerwono, zapewniają siłę hamowania potrzebną do eksploatacji sportowej oraz wspomagają wektoryzację momentu obrotowego, dzięki opcjonalnemu systemowi Torque Vectoring (PTV) Porsche.
Zawieszenie pneumatyczne, w tym Porsche Active Suspension Management (PASM), jest standardem w Macanie GTS. Ta kombinacja umożliwia regulację wysokości prześwitu oraz twardości amortyzatorów. Te parametry pomagają optymalnie dostosować samochód do praktycznie każdego warunku jazdy. Specjalne dostrojenie zawieszenia w Macanie GTS obejmuje również obniżenie standardowej wysokości prześwitu o 10 milimetrów w porównaniu do Macana Turbo, co dodatkowo obniża środek ciężkości.
Porsche Macan GTS rozpoznaje się przede wszystkim po licznych czarnych akcentach zewnętrznych. Ramki okien są wykończone na wysoki połysk w czarnym kolorze, dolna część nadwozia ma matowe wykończenie, a oznaczenie Porsche Macan GTS znajduje się na tylnej klapie. Standardowe koła 20″ RS Spyder Design są w kolorze satynowej czerni. Boczki, znajdujące się w dolnej części drzwi, są matowe i zawierają logo GTS w kontrastującym połysku czarnym. Macan GTS będzie dostępny z opcjonalnymi reflektorami LED, które mają unikalne czteropunktowe światła dzienne Porsche oraz funkcję oświetlenia zakrętów.
Wewnątrz Macan GTS oferuje standardowy pakiet skórzany oraz sportowe fotele GTS z Alcantarą® w środkowej części siedziska i logo GTS na zagłówkach. Dostępny jest także opcjonalny pakiet wnętrza GTS, który posiada obrotomierz w kolorze karminowym i odmienne przeszycia, pasy bezpieczeństwa oraz haftowane logo GTS na zagłówkach. Standardowy system PCM (Porsche Communication Management) obejmuje Sound Package Plus, osiem głośników, interfejs USB i aux-in, SiriusXM® oraz radio HD™, a także możliwość łączności Bluetooth®. Opcjonalny moduł nawigacyjny PCM zawiera system nawigacji oparty na dysku twardym, który wspiera wyświetlanie nawigacji w 3D, nakładki z obrazami satelitarnymi oraz dynamiczne obliczanie trasy.
Dwa systemy łączności są opcjonalne: dostępny dla standardowego PCM jest Porsche Connect, który zapewnia integrację z Apple CarPlay™. Porsche Connect Plus jest dostępny dla systemu PCM z nawigacją. Connect Plus rozwija możliwości Connect, dodając modem LTE z funkcją hot-spot, zapewniający łączność. Pasażerowie mogą przeglądać internet, podczas gdy kierowca ma dostęp do informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, a także może przesyłać miejsca docelowe i terminy z kalendarza z telefonu do PCM.
Sprzedaż Macana GTS w Niemczech rozpocznie się 28 października 2015 roku. Cena, w tym VAT i wyposażenie dostosowane do kraju, wynosi 73 400 euro.