Cztery lata po tym, jak jego poprzednik wprowadził historyczne oznaczenie GTS (Gran Turismo Sport) do gamy Macan, Porsche przeprowadziło lifting Macan GTS w 2019 roku. Napędzany zupełnie nowym silnikiem i odświeżony w wyglądzie, najsprawniejszy członek rodziny Macan został ulepszony niemal w każdym aspekcie. Silnik 3.0-litra z poprzedniego modelu został zastąpiony jednostką V6 o pojemności 2.9 litra, która wykorzystuje architekturę „hot-vee” dla swojego podwójnego turbodoładowania, gdzie turbosprężarki znajdują się w wnętrzu V silnika.
Dysponując mocą 380 koni mechanicznych i momentem obrotowym wynoszącym 520 Nm, nowa jednostka napędowa jest o 20 KM i 20 Nm mocniejsza od silnika, który zastępuje. Jej reakcja na gaz jest również znacznie bardziej bezpośrednia dzięki tej samej architekturze hot-vee, podczas gdy sportowy układ wydechowy został specjalnie dostrojony dla odnowionego Macan GTS z podobnego powodu. Jeśli chodzi o design, przód jest niemal identyczny z jego poprzednikiem, ale tył został znacznie przeprojektowany, aby lepiej współgrał z najnowszym językiem designu Porsche. Dlatego indywidualne światła tylne zostały połączone paskiem świetlnym, jak w większym bracie, Cayenne. Samochód ma również charakterystyczny element występujący we wszystkich modelach Porsche GTS, z przednimi i tylnymi zderzakami, które mają czarne malowane elementy niezależnie od koloru nadwozia.
Porsche uzupełnia serię Macan o wyraźnie sportowy model. Nowy Porsche Macan GTS wchodzi na rynek z potężnym silnikiem, układem jezdnym nastawionym na osiągi, charakterystycznym designem oraz ulepszonym wyposażeniem. Silnik V6 biturbo o pojemności 2,9 litra dostarcza moc 280 kW (380 KM) – to o 15 kW (20 KM) więcej w porównaniu z modelem poprzednim. W połączeniu z nowo dostosowaną dwusprzęgłową skrzynią biegów PDK oraz opcjonalnym pakietem Sport Chrono, Macan GTS przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,7 sekundy, co jest o trzy dziesiąte sekundy szybciej niż wcześniej. Jego maksymalna prędkość wynosi 261 km/h.
Nowy członek rodziny kompaktowych SUV-ów Porsche, oznaczony skrótem GTS, co oznacza „Gran Turismo Sport”, zdobył to miano dzięki doskonałej dynamice jazdy. System zarządzania zawieszeniem aktywnym Porsche (PASM) został specjalnie dostrojony. Zawieszenie zostało obniżone o 15 milimetrów, co poprawia dynamikę boczną. Opcjonalnie dostępne jest adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z dalszym obniżeniem o 10 milimetrów. W połączeniu z standardowymi 20-calowymi kołami RS Spyder Design i dużymi hamulcami żeliwnymi (360 x 36 milimetrów z przodu, 330 x 22 milimetrów z tyłu), nowy Porsche Macan GTS zachwyca zwinnością i responsywnością prawdziwego samochodu sportowego. Opcjonalnie, możliwość hamowania można dodatkowo poprawić dzięki hamulcom Porsche Surface Coated Brake (PSCB) z powłoką węglika tungstenowego lub ceramicznym hamulcom kompozytowym Porsche (PCCB).
Akustycznie, standardowy sportowy układ wydechowy, specjalnie dostosowany do GTS, podkreśla przyjemność z jazdy w nowym Porsche Macan GTS. U podstaw doświadczenia dźwiękowego leży silnik V6 o pojemności 2,9 litra. Jego centralny układ turbo, z dwoma turbosprężarkami umieszczonymi wewnątrz V silnika, pozwala na szczególnie bezpośrednią reakcję. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 520 Nm (plus 20 Nm) jest dostępny w szerokim zakresie, od 1 750 do 5 000 obr/min. Najbardziej sportowy model Macan zużywa 9,6 litra paliwa na 100 kilometrów według norm NEDC.
Indywidualny design z czarnymi akcentami
Nowy Porsche Macan GTS również wizualnie akcentuje swój wyjątkowy sportowy status. Standardowy pakiet Sport Design z nowym przednim i tylnym wykończeniem oraz wyrazistymi progami nadaje samochodowi charakterystyczny wygląd. Przedni zderzak i sekcja przednia charakteryzują się czarnymi malowanymi elementami – cechą wyróżniającą wszystkie modele Porsche GTS. Reflektory LED z systemem Porsche Dynamic Light System (PDLS) oraz trójwymiarowe tylne światła z paskiem świetlnym LED są również przyciemnione. Reflektory LED można zamówić opcjonalnie w czarnym kolorze z PDLS Plus. Obniżenie zawieszenia o 15 milimetrów, 20-calowe koła RS Spyder Design w satynowo-matowej czerni, czerwone zaciski hamulcowe oraz listwy wykończeniowe w wysoki połysk również podkreślają sportowy wygląd. Kolor czarny akcentuje również tył: tutaj dyfuzor i końcówki wydechu standardowego sportowego systemu wydechowego są pomalowane na ten kolor.
Fotele sportowe dedykowane GTS i materiały premium
Wysokiej jakości materiały takie jak Alcantara® na środkowych panelach foteli, podłokietnikach konsoli centralnej oraz panelach drzwiowych, a także szczotkowane aluminium, pozwalają dostrzec i poczuć sportowe i eleganckie cechy Macana GTS we wnętrzu. Standardowy wielofunkcyjny sportowy zestaw kierowniczy z gładkiej skóry oraz łopatkami do zmiany biegów, jak również sportowe fotele dedykowane GTS z ośmioma regulacjami i wyraźnymi bocznymi skrzydłami zapewniają stabilne wsparcie podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Skórzana tapicerka GTS w kolorze Carmine Red lub Crayon z dodatkowymi akcentami z Alcantary® oraz kolorowymi dodatkami, system audio BOSE® Surround Sound i nowa podstawka na smartfon z funkcją ładowania indukcyjnego to tylko niektóre z wielu opcji personalizacji. Adaptacyjny tempomat, w tym asystent w korkach, asystent parkowania z kamerą cofania i widokiem 360 stopni, podgrzewana szyba oraz jonizator również zwiększają bezpieczeństwo i komfort w wersji opcjonalnej.