Porsche z okazji siódmej rocznicy wprowadzenia modelu Macan zafundowało mu ulepszoną, mocniejszą wersję w gamie GTS oraz szereg innych wizualnych i technicznych aktualizacji.
Podczas gdy zwolennicy Porsche byli oburzeni wprowadzeniem modelu Cayenne, twierdząc, że producent powinien skupić się wyłącznie na samochodach sportowych, klienci byli zachwyceni. Ostatecznie Cayenne stał się największym źródłem dochodów dla niemieckiej marki. Jednak wkrótce głosy krytyków ucichły, gdy do oferty dołączył model Panamera, a w 2014 roku – Macan.
Model z 2021 roku wciąż oparty był na tej samej platformie co Audi Q5, ale GTS był całkowicie inny. Jego zewnętrzny design został poprawiony w porównaniu do modelu z 2016 roku. Przód pojazdu charakteryzował się szeroką, czarną osłoną chłodnicy, która rozciągała się od jednego boku zderzaka do drugiego. Diody LED DRL podkreślały opływowe reflektory, które standardowo wyposażono w system Porsche Dynamic Light System (PLDS).
Porsche zamontowało nową konsolę centralną w Macan GTS, wzbogaconą o sterowanie dotykowe zamiast fizycznych przycisków oraz krótszy wybór biegów. Dodatkowo, producent standardowo zainstalował analogowy zegar na szczycie deski rozdzielczej.
Jednak największe zmiany dotyczyły układu napędowego. Silnik zyskał 60 KM w porównaniu do swojego poprzednika, osiągając 440 KM z tego samego silnika 2.9 litra z turbodoładowaniem. Ponadto, Porsche utwardziło zawieszenie pneumatyczne Macana, a prześwit zmniejszył się o 10 mm (0.4″) w porównaniu do pozostałych modeli w gamie.
Porsche wprowadza nowego Macana, który charakteryzuje się zwiększoną mocą, bardziej wyrazistym designem oraz nowym systemem obsługi. Wszystkie trzy dostępne wersje oferują znacznie większą moc niż ich poprzednicy. Jako sportowy flagowy model w udanej linii SUV-ów, Porsche Macan GTS znajduje się na szczycie oferty. Jego 2,9-litrowy silnik V6 biturbo generuje teraz 324 kW (440 PS), co oznacza wzrost o 44 kW (60 PS). Dzięki typowej dla modeli Porsche GTS reaktywności, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy (z pakietem Sport Chrono) i osiąga prędkość maksymalną 272 km/h. Macan S jest teraz także wyposażony w 2,9-litrowy silnik V6 biturbo, który produkuje o 20 kW (26 PS) więcej niż wcześniej, osiągając 280 kW (380 PS). Przyspiesza od zera do 100 km/h w 4,6 sekundy i osiąga prędkość maksymalną do 259 km/h. Nowo opracowany, turbodoładowany silnik czterocylindrowy o mocy 195 kW (265 PS) stanowi punkt wejścia do świata Macana. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 232 km/h. Wszystkie silniki połączone są z siedmiobiegową skrzynią biegów Porsche z podwójnym sprzęgłem (PDK) oraz systemem napędu na cztery koła Porsche Traction Management (PTM).
Optymalizacja zawieszenia – nowe sportowe zawieszenie powietrzne dla GTS
Nowe modele Macan oferują także szeroki zakres zawieszenia, łącząc maksymalny komfort z dynamicznymi osiągami sportowymi. Układ zawieszenia został jeszcze bardziej zoptymalizowany: Macan teraz reaguje jeszcze bardziej wrażliwie i bezpośrednio na sytuację drogową i warunki, dając kierowcy jeszcze lepsze informacje zwrotne poprzez kierownicę. W tym celu elementy takie jak charakterystyka tłumienia Porsche Active Suspension Management (PASM) zostały specjalnie dostosowane do tego modelu. System ten aktywnie i na bieżąco reguluje siłę tłumienia dla każdego koła z osobna. PASM jest dostępny opcjonalnie dla Macana i jest standardem dla modeli S i GTS.
Porsche Macan GTS odróżnia się od innych wersji dodatkowo dzięki sportowemu zawieszeniu powietrznemu, które obniża nadwozie o 10 milimetrów. Dynamiczne korzyści nowego GTS wynikają przede wszystkim z faktu, że zawieszenie powietrzne jest o 10 procent sztywniejsze na przedniej osi i o 15 procent twardsze na tylnej osi w porównaniu do swojego poprzednika. Opcjonalny pakiet GTS Sport dodatkowo zwiększa potencjał dynamiczny auta, oferując 21-calowe koła w stylu GT z oponami o wysokich osiągach, Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) oraz pakiet Sport Chrono.
Jeszcze bardziej wyrazisty design z sportowym akcentem
Porsche jeszcze bardziej wyostrzyło wizualny charakter swojego kompaktowego SUV-a dzięki kilku specyficznym zmianom. Przebudowany przód z wstawką w kolorze nadwozia podkreśla szerokość Macana, sprawiając, że prezentuje się jeszcze bardziej imponująco na drodze. W nowym GTS, środkowa część nosa oraz inne elementy wykończone są na czarno. Tył pojazdu zwieńczony jest wyrazistym dyfuzorem w szczególnie technicznym stylu. Tutaj i na przednim końcu znajduje się nowa struktura 3D, która jest również opcjonalnie dostępna dla bocznych wstawek pojazdu. Reflektory LED z systemem Porsche Dynamic Light System (PDLS) oraz sportowe lusterka zewnętrzne są teraz standardem we wszystkich modelach.
Nowy Macan dostępny jest w 14 kolorach, w tym w nowych odcieniach Papaya Metallic i Gentian Blue Metallic, a także Python Green dla Porsche Macan GTS z pakietem GTS Sport. Dzięki opcjom Individual Colour i Paint To Sample, Porsche Exclusive Manufaktur znacznie poszerza wybór wzorów dla Macana. Większe koła są również standardem: mają co najmniej 19 cali dla Macana, 20 cali dla Macan S i 21 cali dla Macan GTS. Do oferty dodano także siedem nowych wzorów kół.
Nowa konsola centralna z powierzchnią dotykową
Nowy Porsche Macan oferuje znacznie ulepszone wnętrze z nowoczesną i elegancko zaprojektowaną konsolą centralną. Nowy system obsługi, wykorzystujący powierzchnie dotykowe zamiast przycisków, wprowadza klarowną strukturę do kokpitu. Nowy, krótszy dźwignia zmiany biegów jest umieszczony w centrum jasno uporządkowanego modułu sterującego. Analogowy zegar na górze deski rozdzielczej jest teraz standardowym wyposażeniem. Opcjonalnie dostępne są także różne pakiety skórzanej tapicerki oraz kontrastowych szwów w kolorach Gentian Blue, Papaya lub Crayon, które dodają nowego koloru wewnątrz pojazdu. Macan nadal oferuje wiele funkcji i usług online jako standard. Można nimi sterować za pomocą 10,9-calowego pełnoekranowego wyświetlacza dotykowego Porsche Communication Management lub za pomocą poleceń głosowych. Macan przejmuje nowe wielofunkcyjne i sportowe koła z 911.
Oprócz dynamicznych korzyści i czarnych akcentów na zewnątrz, pakiet GTS Sport, dostępny tylko dla modelu najwyższego, zawiera również specyficzne i ekskluzywne wyposażenie wnętrza. W jego skład wchodzą sportowe siedzenia z 18-krotną regulacją, pakiet wykończenia wnętrza Carbon, tapicerka Race-Tex z poszerzonymi elementami skórzanymi, różne elementy z kontrastowymi szwami oraz oznaczenie GTS w kolorze Python Green.
Popularny model podstawowy – dostępny do zamówienia już teraz