Porsche wprowadziło ostatnią modernizację linii Macan w 2021 roku, oferując większą moc pod maską, odświeżony design oraz ulepszone wnętrze.
Kiedy Porsche zaprezentowało model Cayenne, fani marki byli oburzeni. Wkrótce jednak ten duży SUV stał się najlepiej sprzedającym się modelem w ofercie, a towarzyszyły mu Panamera oraz w 2014 roku mniejszy SUV – Macan.
Po kilku aktualizacjach w 2015 i 2018 roku, Macan przeszedł ostateczne odświeżenie w 2021 roku, z nowym przodem. System Porsche Dynamic Light stał się standardem dla całej gamy Macan. Dodatkowo, nowe diody LED przeniosły światła dzienne na górną część wlotów powietrza. Zespół projektowy pracował również nad tyłem samochodu, tworząc zaokrąglony kształt i instalując efektowny dyfuzor.
Wnętrze Macana zyskało nową konsolę środkową z krótszym selektorem biegów, otoczoną przyciskami dotykowymi zamiast fizycznych. W ten sposób producent uważa, że poprawił doświadczenia kierowcy oraz nadał samochodowi bardziej nowoczesny wygląd.
Porsche zamontowało nową konsolę środkową w Macanie GTS, wzbogaconą o kontrolki dotykowe zamiast fizycznych przycisków oraz krótszy selektor biegów. Dodatkowo, producent zainstalował analogowy zegar na górze deski rozdzielczej jako element standardowy. Wprowadzono również nową gamę kolorów dla wnętrza pokrytego skórą.
Pod maską, Macan S otrzymał 2,9-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem współpracujący z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Moc była przekazywana na wszystkie koła, zapewniając podobne osiągi do poprzedniego modelu GTS. Jednak w przeciwieństwie do GTS z 2021 roku, model S nie miał usztywnionego zawieszenia pneumatycznego.
Porsche wprowadza nowego Macana o zwiększonej wydajności, ostrzejszym designie oraz nowym koncepcie obsługi. Wszystkie trzy dostępne wersje oferują znacznie większą moc niż ich poprzednicy. Jako sportowy flagowiec udanej linii SUV-ów, Porsche Macan GTS znajduje się na szczycie oferty. Jego silnik V6 biturbo o pojemności 2,9 litra generuje teraz 324 kW (440 KM) – wzrost o 44 kW (60 KM). Dzięki typowej dla samochodów Porsche GTS reakcji i mocy, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy, gdy jest wyposażony w pakiet Sport Chrono, osiągając prędkość maksymalną 272 km/h. Macan S również wyposażony jest w silnik V6 biturbo o pojemności 2,9 litra, który produkuje o 20 kW (26 KM) więcej mocy niż wcześniej, co daje 280 kW (380 KM). Dzięki temu pojazd przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 4,6 sekundy, osiągając prędkość maksymalną do 259 km/h. Nowo opracowany, turbosprężarkowy silnik czterocylindrowy o mocy 195 kW (265 KM) stanowi punkt wejścia do świata Macana. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 232 km/h. Wszystkie silniki są połączone z siedmiobiegową skrzynią biegów Porsche dual-clutch transmission (PDK) oraz systemem napędu na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM).
Optymalizacja zawieszenia – nowe sportowe zawieszenie pneumatyczne dla GTS
Nowe modele Macana oferują szeroką gamę zawieszenia, łącząc maksymalny komfort jazdy ze sportowymi osiągami. Podwozie zostało dodatkowo zoptymalizowane: Macan teraz reaguje z jeszcze większą czułością i bezpośrednio na sytuację drogową, co daje kierowcy lepsze informacje zwrotne za pośrednictwem układu kierowniczego. W tym celu takie elementy jak charakterystyka tłumienia Porsche Active Suspension Management (PASM) zostały dostosowane specjalnie do tego modelu. PASM aktywnie i nieprzerwanie reguluje siłę tłumienia dla każdego koła z osobna. PASM jest dostępne opcjonalnie dla Macana, a standardowo dla modeli S i GTS.
Porsche Macan GTS od teraz wyróżnia się jeszcze bardziej na tle innych wersji dzięki standardowemu sportowemu zawieszeniu pneumatycznemu, które obniża nadwozie o 10 milimetrów. Dynamiczne zalety nowego GTS wynikają przede wszystkim z tego, że zawieszenie pneumatyczne jest o 10 procent sztywniejsze na przedniej osi i o 15 procent twardsze na tylnej osi w porównaniu do swojego poprzednika. Opcjonalny pakiet GTS Sport jeszcze bardziej zwiększa dynamiczny potencjał samochodu, oferując 21-calowe koła w designie GT z oponami wyczynowymi, Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) oraz pakiet Sport Chrono.
Jeszcze ostrzejszy design z sportowym akcentem
Porsche jeszcze bardziej wyostrzyło wizualny charakter swojego kompaktowego SUV-a dzięki szeregowi specyficznych zmian. Przerobiony przód z wkładką w kolorze nadwozia podkreśla szerokość Macana, sprawiając, że wygląda on jeszcze bardziej majestatycznie na drodze. W nowym GTS, środkowa część przodu oraz inne elementy są wykończone na czarno. Tylna część teraz kończy się wyraźnym dyfuzorem w szczególnie technologicznym wzornictwie. Tutaj, jak i z przodu, zastosowano nową strukturę 3D, która jest również dostępna opcjonalnie dla bocznych ostrzy pojazdu. Diodowe reflektory z systemem Porsche Dynamic Light System (PDLS) oraz zewnętrzne lusterka Sport Design są teraz standardem we wszystkich modelach.
Nowy Macan oferuje łącznie 14 kolorów, w tym nowe kolory Papaya Metallic i Gentian Blue Metallic, a także Python Green dla Porsche Macan GTS z pakietem GTS Sport. Dzięki opcjom Individual Colour i Paint To Sample, Porsche Exclusive Manufaktur znacznie zwiększa swobodę projektowania dla Macana. Większe koła również są teraz standardowe: mają co najmniej 19 cali dla Macana, 20 cali dla Macana S i 21 cali dla Macana GTS. Wprowadzono również w sumie siedem nowych wzorów kół.
Nowa konsola środkowa z powierzchnią dotykową
Nowy Porsche Macan oferuje znacznie ulepszone wnętrze z nowoczesną i elegancką konsolą środkową. Jego nowa koncepcja obsługi, która korzysta z powierzchni dotykowych zamiast przycisków, wprowadza przejrzystą strukturę do kokpitu. Nowy, krótszy wybierak biegów znajduje się w centrum jasno zorganizowanego modułu sterującego. Analogowy zegar na górze deski rozdzielczej jest teraz również standardowym wyposażeniem. Do wnętrza dostępne są różne pakiety skórzanych tapicerek oraz kontrastowych szwów w kolorach Gentian Blue, Papaya lub Crayon, które dodają nowych akcentów kolorystycznych. Macan nadal oferuje wiele funkcji i usług online jako standard. Można je kontrolować za pośrednictwem 10,9-calowego wyświetlacza dotykowego full HD systemu Porsche Communication Management lub za pomocą poleceń głosowych. Macan przejmuje nowe wielofunkcyjne i sportowe koła kierownicze z modelu 911.
Oprócz dynamicznych zalet i czarnych akcentów na zewnątrz, pakiet GTS Sport dostępny tylko dla topowego modelu zawiera również specyficzne i ekskluzywne wyposażenie wnętrza. Należą do nich 18-stopniowe fotele sportowe, pakiet wykończenia z węgla, tapicerka Race-Tex z rozszerzonymi elementami skórzanymi, różne elementy z kontrastowym przeszyciem oraz oznaczeniem GTS w kolorze Python Green.
Popularny model podstawowy – dostępny do zamówienia już teraz