PORSCHE Macan T 2022-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PORSCHE Macan T 2022-Present

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE Macan T 2022-Present

Porsche wprowadziło model Macan T na początku 2022 roku jako wersję turystyczną dla kompaktowego crossovera, umieszczając go pomiędzy standardowym Macanem a Macanem S.

Wzorując się na koncepcji zaprezentowanej w Porsche 911 z 1968 roku, wersja T to pakiet, który łączy w sobie udogodnienia nastawione na osiągi, oferowane jako standard, oraz atrakcyjny design. Te elementy zostały również wprowadzone w modelu Macan T w 2022 roku.

Na zewnątrz pojazdu zachodziły subtelne zmiany, widoczne dla oka zwracającego uwagę na szczegóły. Przede wszystkim, elementy w kolorze Agate Gray Metallic zamontowane na grillu oraz po bokach i z tyłu pojazdu są charakterystyczne dla wersji Macan T. Sportowe wydechy i czarne wykończenia okien dodały również więcej charakteru niemieckiemu kompaktowemu SUV-owi premium. Z boku, 20-calowe lekko stopowe felgi wydawały się lepiej wypełniać nadkola, zwłaszcza że pojazd miał niższy prześwit w porównaniu do swoich „braci”, Macana i Macana S.

W środku, Porsche zainstalowało standardowo pakiet Chrono, który podkreśla zegar umieszczony na szczycie deski rozdzielczej. Z przodu, ośmiostopniowo elektrycznie regulowane siedzenia posiadały wysokie boczne oparcia, zapewniające bezpieczeństwo pasażerów podczas szybkiego pokonywania zakrętów.

W kwestii technicznej, Porsche zainstalowało silnik turbodoładowany o pojemności 2.0 litra połączony z standardową siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów (dual-clutch). System PASM jest także częścią pakietu T.

 Model Macan T został właśnie dodany do udanej gamy modeli Porsche. To pierwszy czterodrzwiowy samochód sportowy, który nosi specjalne oznaczenie, wcześniej zarezerwowane tylko dla modeli 911 i 718. Litera T od lat 60. XX wieku oznacza unikalną formę dynamicznej jazdy w Porsche. Reprezentuje 'Touring’ i identyfikuje modele, które oferują szczególnie autentyczne doświadczenie jazdy dzięki precyzyjnemu dostrojeniu, ekskluzywnemu wyposażeniu i efektywnym silnikom. W duchu Porsche 911 T z 1968 roku, nowy Macan T wyposażony jest w niezwykle dynamiczny układ oraz lekki, dwulitrowy silnik turbo, połączony z sportowym designem i zakresem standardowego wyposażenia idealnego dla sportowego stylu jazdy. Ta koncepcja pozycjonuje Macan T między Macan a Macan S.

Silnik turbo o pojemności dwóch litrów i mocy 265 KM: lekki, dla zwinnej reakcji

Dwulitrowy, czterocylindrowy silnik turbo w Porsche Macan T łączy w sobie dużą zwrotność, niewielką wagę i kompaktowy design, tworząc pakiet, który zapewnia doskonałą równowagę między wagą a wydajnością. W porównaniu do silnika V6 biturbo o pojemności 2.9 litra w modelach Macan S i GTS, układ napędowy w Macan T jest lżejszy o 58,8 kg na przedniej osi. Dzięki temu pojazd ma doskonałe osiągi startowe i optymalne zdolności w zakrętach.

Porsche Macan T ma moc 195 kW (265 KM) oraz 400 Nm momentu obrotowego – cechy, które są idealnie dopasowane do precyzyjnego projektu pojazdu i zapewniają ekscytującą jazdę. Jak to zwykle bywa w przypadku kompaktowego SUV-a, silnik współpracuje z szybko zmieniającą przełożenia siedmiobiegową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem (PDK) oraz systemem napędu na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM). Szeroki zakres momentu obrotowego zapewnia responsywne przyspieszenie w każdej sytuacji drogowej. W standardowym pakiecie Sport Chrono, który obejmuje przełącznik trybów i przycisk Sport Response na kierownicy, Macan T przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 232 km/h.

Specjalnie dostosowane zawieszenie obniżone o 15 milimetrów lub więcej

Porsche Macan T to jedyny model Porsche, który ma standardowo stalowe zawieszenie z Porsche Active Suspension Management (PASM), połączone z obniżonym nadwoziem o 15 mm. Stabilizatory na przedniej osi są sztywniejsze, a dostrojenie zawieszenia zostało zoptymalizowane, aby stworzyć idealne zawieszenie dla pojazdu i układu napędowego, co skutkuje bardzo responsywnym zachowaniem kierownicy i zwinnością w prowadzeniu.

Porsche Traction Management (PTM) zostało również dostosowane do wymagań jazdy Macan T i zaprojektowane z preferencją napędu na tylną oś. Możliwość dodania adaptacyjnego zawieszenia pneumatycznego z PASM oraz dalszego obniżenia nadwozia o 10 mm jest również dostępna – nowa funkcja dla modeli Macan z silnikami czterocylindrowymi. Można również dodać Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus): system został dostosowany do dynamicznych charakterystyk modelu T, co dodatkowo zaostrza dynamikę jazdy.

Ekskluzywne detale wewnątrz i na zewnątrz

Elementy wzornicze w kolorze szaro-skaleniowym Agate Grey Metallic na przodzie, boku i tylnej części Porsche Macan T wyróżniają pojazd spośród innych modeli w serii. Ekskluzywny kolor kontrastowy widoczny jest na malowanej przedniej listwie, lusterkach zewnętrznych, skrzydłach bocznych, spojlerze dachowym oraz na logo z tyłu. Sportowe końcówki wydechu i obręcze okien bocznych w kolorze czarnym (wysoki połysk) są standardem, a skrzydła boczne mają logo 'Macan T’ w kolorze czarnym. Standardem są także dwudziestocalowe koła Macan S, dostępne wyłącznie w ciemnym tytanie. Klienci mogą wybierać spośród 13 jednolitych, metalicznych i specjalnych kolorów nadwozia.

Wnętrze Macan T ma swój własny, wyraźny charakter. Standardowe, ośmiokierunkowe elektrycznie regulowane, podgrzewane sportowe fotele mają ekskluzywne obicie oparte na pakiecie czarnej skóry. Środkowe części przednich siedzeń oraz zewnętrznych siedzeń tylnych są dostarczane z wzorem Sport-Tex Stripe, a na przednich zagłówkach znajdują się wytłoczone emblematy Porsche. Kontrastowy kolor z zewnątrz przechodzi do wnętrza pojazdu w formie dekoracyjnych srebrnych szwów na siedzeniach, zagłówkach i kierownicy.

Standardowe wyposażenie obejmuje również wielofunkcyjną, podgrzewaną kierownicę sportową GT oraz zegar Sport Chrono w górnej części deski rozdzielczej. Osłony progowe drzwi są standardowo wykonane z czarnego aluminium i mają logo Macan T. Opcjonalnie dostępne są wielofunkcyjna kierownica sportowa GT w Race-Tex z wykończeniami z włókna węglowego oraz jonizator.

Porsche Macan T korzysta również ze wszystkich nowych elementów w zaktualizowanej generacji modelu z lata 2021, takich jak nowa konsola centralna z wyrafinowanym wyglądem szkła i powierzchnią dotykową, a także w pełni zintegrowany system Porsche Communication Management (PCM) z 10.9-calowym ekranem dotykowym oraz standardową nawigacją online.

Dostępny od 69 462 €

2.0L 7AT AWD (265 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc194.9 Kw @ 5000-6500 Rpm
265 Hp @ 5000-6500 Rpm
261 Bhp @ 5000-6500 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 1800-4500 Rpm
400 Nm @ 1800-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.2 Galony (65.1 L)
Prędkość maksymalna144 Mph (232 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.2 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna Pdk
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony265/45 R20 // 295/40 R20
Długość186.1 In (4727 Mm)
Szerokość75.9 In (1928 Mm)
Wysokość63.2 In (1605 Mm)
Rozstaw osi110.5 In (2807 Mm)
Prześwit7.4 In (188 Mm)
Pojemność bagażnika16.2 Cuft (459 L)
Masa własna4112 - 5534 Lbs (1865 - 2510 Kg)
Spalanie miasto21.8 Mpg Us (10.8 L/100Km)
Spalanie trasa31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Średnie spalanie27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Emisja CO2200 G/Km
Średnie spalanie23.3 Mpg Us (10.1 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)229 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.