PORSCHE Macan Turbo (95B) 2014-2019

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PORSCHE Macan Turbo (95B) 2014-2019

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE Macan Turbo (95B) 2014-2019

Rynek crossoverów i lekkich SUV-ów rozwinął się na tyle, że nawet Porsche postanowiło zdobyć swoją część mid-size premium z modelem Macan. A potem dodało wersję Turbo.

Platforma Audi Q5 znalazła swoje miejsce pod nadwoziem SUV-a Porsche. Mimo że producent starał się sprzedać Macana jako alternatywę dla Cayenne, w rzeczywistości był to bardziej pojazd dla tych, którzy szukają 911 z czterema drzwiami i wyższym prześwitem.

Macan czerpał większość swoich zewnętrznych detali z dużego Cayenne. Reflektory LED, kształt szyb oraz tylna klapa pochodzą z tej samej księgi projektowej, co Cayenne. Tylne światła 3D również są do siebie podobne. Niestety, waga również jest bliska 2 ton, co nie jest zbyt korzystne.

Wnętrze oferuje wszystkie luksusy potrzebne jego pasażerom. W przeciwieństwie do innych wersji Macana, Turbo miało więcej udogodnień niż modele bazowe. Konsola centralna miała pewne podobieństwa w designie do Panamery. I, jak reszta rodziny Porsche, nie oferuje połączenia z Android Auto. Ma tylko Apple CarPlay.

Pod maską, podwójnie doładowany silnik V6 o pojemności 3.6 litra oferował 400 KM. Był połączony z standardową 7-biegową skrzynią PDK (dwusprzęgłową) oraz systemem napędu na wszystkie koła. Jego osiągi były wystarczające, aby przyciągnąć uwagę kogoś, kto chciałby mieć 911, ale potrzebował miejsca dla 4 pasażerów, a Panamera była zbyt duża.

Stuttgart. Porsche znacząco modernizuje model Macan. W związku z premierą Macana GTS na Targach Motoryzacyjnych w Tokio w 2015 roku, nowy rocznik tego kompaktowego SUV-a otrzymuje także ulepszone funkcje infotainment i komfortu. Nowe zarządzanie komunikacją Porsche (PCM) również zagościło w Macanie. Niedawno system miał swoją premierę w modelu 911. Do najważniejszych funkcji należy nawigacja w czasie rzeczywistym, uproszczona obsługa oraz zintegrowany hotspot Wi-Fi. Porsche oferuje również nowe reflektory full-LED jako opcję dla wszystkich modeli sportowego SUV-a. Większy komfort i funkcjonalność łączą się z bonusem w postaci sportowości. Przebudowane sterowanie układem kierowniczym zapewnia bardziej bezpośrednie doznania podczas prowadzenia i lepszy kontakt z drogą. Rozszerzone pakiety zewnętrzne i wewnętrzne są dostępne jako opcje wyłącznie dla Macana Turbo. Teraz klienci mogą wprowadzić jeszcze więcej indywidualnych akcentów do swojego pojazdu.

Nowa generacja PCM: łatwiejsza obsługa i poprawiona łączność
Kluczowym elementem systemu infotainment, który jest standardem we wszystkich modelach Macana, jest nowy, wysokorozdzielczy siedmiocalowy ekran dotykowy. Przebudowany interfejs użytkownika korzysta z intuicyjnej obsługi, podobnie jak w smartfonach. Jeśli czujnik zbliżeniowy wykryje komendę, wyświetlają się wszystkie istotne treści menu. Elementy menu są wybierane za pomocą gestów multi-touch. Różnorodne interfejsy Bluetooth, USB i SD umożliwiają integrację smartfonów i nośników danych z PCM.

Nową cechą w ofercie infotainment w serii kompaktowych SUV-ów jest możliwość wyboru przez klientów jednej z trzech opcji, aby połączyć Macana ze światem zewnętrznym w preferowany sposób. W tym celu moduł Connect zawiera zintegrowany schowek na smartfon w centralnej podłokietniku, co pozwala na oszczędzające energię ładowanie i optymalizację sygnału. Nowością jest również opcja podłączenia iPhone’a do PCM, aby korzystać z Apple CarPlay®, w tym sterowania głosowego Siri®. Już znane Porsche Car Connect jest również częścią modułu Connect. Kolejną dostępną opcją jest moduł nawigacyjny. Nowy system nawigacji zachwyca wysokorozdzielczą mapą, która w zależności od regionu jest dostępna po raz pierwszy w wersji 3D. Dodatkowo, sterowanie głosem może być używane jako komfortowa metoda uruchamiania nawigacji. Aby umożliwić jeszcze bardziej rozbudowane funkcje łączności, Porsche opracowało moduł Connect Plus. Informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym i wyświetlanie usług Google uzupełniają dynamikę jazdy Macana, aby dotrzeć do celu przed konkurencją. Użycie PCM jako hotspotu Wi-Fi i jeszcze bardziej rozbudowana integracja smartfonów pozostawiają wiele do życzenia pod względem łączności.

Reflektory LED w dynamicznym designie

Po raz pierwszy Macan oferuje reflektory full-LED w połączeniu z opcjonalnym systemem Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus). Nowe reflektory wspierają kierowcę dzięki barwie światła podobnej do dziennej i poprawionemu zasięgowi, przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia energii.
Światła do jazdy dziennej świecą w czteropunktowym wzorze typowym dla Porsche. Ponadto dynamiczny design świateł podkreślają ciemne wstawki reflektorów oraz cztery srebrno-anodowane diody LED. Wyraziste konturowane chromowane wykończenia nadają czemuś, co robi wrażenie, trójwymiarową strukturę czarnego głównego reflektora. Zamiast okrągłej soczewki reflektorów bi-xenon i lamp pomocniczych, wersje LED mają centralnie umieszczony moduł projekcyjny do świateł mijania i drogowych. Dodatkowe moduły oświetleniowe zapewniają dodatkowe funkcje, takie jak oświetlenie zakrętów lub skrzyżowań. PDLS Plus obejmuje znane funkcje oświetlenia dynamicznego, oświetlenie drogi wiejskiej oraz oddzielny tryb dla odcinków autostradowych i niekorzystnych warunków pogodowych. Funkcja dynamicznego świateł drogowych, oparta na kamerze, ułatwia zadanie kierowcy dzięki automatycznemu dostosowaniu zasięgu oświetlenia podczas jazdy nocą. Na podstawie danych nawigacyjnych z PCM dodatkowe oświetlenie w skrzyżowaniu uruchamia dodatkową jednostkę lampy, aby zapewnić jak najlepsze oświetlenie obszaru, w który pojazd skręca.

Dla szczególnego sportowego wyglądu: pakiety Macan Turbo

Inspirowany modelami GTS, Porsche po raz pierwszy oferuje dodatkowe pakiety zewnętrzne i wewnętrzne dla Macana Turbo. Różnorodne elementy designu na nadwoziu nadają potężnemu SUV-owi szczególnie sportowy charakter. 21-calowe koła w designie 911 Turbo błyszczą w swoim ekskluzywnym dwukolorowym wykończeniu. Dynamicznie stylizowane lusterka sportowe oraz pokrywy piast kół z kolorowym herbem Porsche dodają kolejnych akcentów. Kontrastowe elementy w wysokim połysku czarnym zdobią wloty powietrza i boczne skrzydła, a także listwy wykończeniowe na bocznych oknach i tylnej osłonie podwozia. Harmonijnie współgrając z kolorystyką sportowego dolnego tylnego zderzaka, sportowy układ wydechowy charakteryzuje się czarnymi końcówkami wydechowymi. Przyciemnione tylne światła dopełniają indywidualny wygląd modelu premium. W duchu tradycji modeli GTS, wykończenia z Alcantary i kontrastowe szwy cieszą sportowych kierowców wyjątkowo wysoką jakością estetyczną i haptyczną. Alcantara to materiał znany z wyścigów, który pokrywa centralne panele siedzeń oraz podłokietniki konsoli centralnej i wykończeniu drzwi. Dekoracyjne szwy w kolorze srebra rodowego lub czerwonego granatu na desce rozdzielczej, siedzeniach i panelach drzwiowych tworzą dodatkowe akcenty. Napisy Turbo na zagłówkach w kontrastowych kolorach oraz podświetlane aluminiowe listwy progowe ogłaszają sportowy potencjał 400-konnego SUV-a nawet na postoju.

Oba pakiety można zamawiać niezależnie od siebie, ale oba łączą sportowy design z ekskluzywnością. Ponadto dostępne są nowe kolory lakierów zewnętrznych dla wszystkich wersji Macana. Dekoracyjne szwy w kontrastowych kolorach i centralne panele siedzeń w alternatywnych kolorach oferują jeszcze więcej możliwości personalizacji. Dodatkowo opcjonalna kierownica pokryta Alcantarą zapewnia dodatkowy komfort w zimowym okresie dzięki podgrzewaniu kierownicy oraz doskonały chwyt dla sportowego stylu jazdy. Nowe modele Macana będą dostępne u dealerów Porsche od początku 2016 roku i można je zamawiać w Niemczech w następujących cenach, w tym krajowe wyposażenie:

• Macan S 61,143 euro
• Macan S Diesel 60,548 euro
• Macan GTS 73,400 euro
• Macan Turbo 83,753 euro

Uwaga: Zdjęcia modeli Macana są dostępne do pobrania dla akredytowanych dziennikarzy w bazie prasowej Porsche na stronie internetowej: https://presse.porsche.de.

Macan GTS*: Zużycie paliwa w mieście 11.8–11.4 l/100 km; w terenie 7.8–7.4 l/100 km; łącznie 9.2–8.8 l/100 km; emisja CO2 215–207 g/km; klasa efektywności (Niemcy): E–D.

Seria modeli 911: Łączne zużycie paliwa 12.7–7.4 l/100 km; emisja CO2: 296-169 g/km; klasa efektywności (Niemcy): G–D.

Macan Turbo*: Zużycie paliwa w mieście 11.8-11.5 l/100 km; w terenie 7.8-7.5 l/100 km; łącznie 9.2-8.9 l/100 km; emisja CO2 216-208 g/km; klasa efektywności (Niemcy): E–D.

Seria modeli Macan: Łączne zużycie paliwa: 9.2–6.1 l/100 km; emisja CO2 216–159 g/km; klasa efektywności (Niemcy): E–B.

3.6L V6 7AT AWD (400 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3604 Cm3
Moc294.2 Kw @ 6000 Rpm
400 Hp @ 6000 Rpm
395 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy406 Lb-Ft @ 1350-4500 Rpm
550 Nm @ 1350-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna165 Mph (266 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Pdk)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/55 R19 101Y || 255/50 R19 103Y
Długość185 In (4699 Mm)
Szerokość75.7 In (1923 Mm)
Wysokość63.9 In (1623 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.2/65 In (1
Rozstaw osi110.5 In (2807 Mm)
Prześwit7.5 In (191 Mm)
Pojemność bagażnika17.7 Cuft (501 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna4244 Lbs (1925 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5622 Lbs (2550 Kg)
Spalanie miasto19.9 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Spalanie trasa30.2 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Średnie spalanie25.6 Mpg Us (9.2 L/100Km)
Emisja CO2216 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.