PORSCHE Panamera 4 (907) 2009-2013

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PORSCHE Panamera 4 (907) 2009-2013

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE Panamera 4 (907) 2009-2013

Panamera 4 była podstawową wersją z napędem na wszystkie koła dla Panamery, długo oczekiwanego czterodrzwiowego Porsche. Niemiecki producent zainwestował miliard euro w ten nowy projekt.

Na Targach Motoryzacyjnych w Szanghaju w 2009 roku niemiecki producent zaprezentował swoją najnowszą gamę: model Panamera. To był ostatni element układanki. Po modelu podstawowym Boxster, znanym 911 oraz dużym SUV-ie Cayenne, Porsche było gotowe, aby zaprezentować swojego konkurenta na rynku sportowych sedanów. Na początku dostępne były tylko wersje S, 4S oraz Turbo. Model podstawowy Panamera oraz Panamera 4 wprowadzono na rynek w 2010 roku.

Reflektory Panamery przypominały te zamontowane w Cayenne. Profil pojazdu przypominał wydłużoną wersję 911 lub koncept 989. Na przednich błotnikach umieszczono dwa wyloty, które odprowadzały powietrze z komory nadkola, zmniejszając efekt unoszenia przodu. Z tyłu, tylne światła przypominały te z modelu Cayman. Na klapie bagażnika zamontowano chowany spojler, który automatycznie wysuwał się przy prędkościach powyżej 120 km/h (74,5 mph).

Wewnątrz, projektanci Panamery 4 inspirowali się luksusowymi telefonami Vertu. Układ czterech miejsc był jedyną opcją, z dużą konsolą środkową oddzielającą kierowcę od pasażerów. Z tyłu znajdowała się wystarczająca przestrzeń dla dorosłych, a dzięki nadwoziu typu hatchback można było pomieścić imponującą ilość bagażu. Deska rozdzielcza była typowa dla Porsche, z okrągłymi wskaźnikami i centralnie umieszczonym obrotomierzem.

Podstawowa wersja Panamery była napędzana silnikiem V6 o pojemności 3,6 litra, który pochodził z Audi. Był on standardowo połączony z 6-biegową skrzynią manualną. Na liście opcji znajdowała się 7-biegowa skrzynia PDK (z podwójnym sprzęgłem). System PTM (Porsche Traction Management) był przeniesiony z innych modeli Porsche i oparty na systemie centralnej przekładni wielosprzęgłowej (Haldex).

Porsche zorganizował światową premierę nowego modelu Porsche Panamera na targach motoryzacyjnych w Szanghaju w 2013 roku. Najbardziej spektakularnym nowym produktem jest Panamera S E-Hybrid, pierwszy na świecie hybrydowy model typu plug-in w swojej klasie. Oferta Porsche Panamera obejmuje teraz dziesięć modeli, w tym dwie nowe luksusowe wersje Executive z wydłużonym rozstawem osi. Debiutuje także całkowicie nowy silnik V6 o pojemności trzech litrów z podwójnym turbodoładowaniem, który będzie wykorzystywany w modelach Panamera S i Panamera 4S. Porsche rozszerza więc swoją serię modeli Gran Turismo, która już wcześniej była wyjątkowa pod względem szerokiej oferty. Nowa seria oferuje jeszcze lepsze osiągi, efektywność, komfort i wygodę. Nowoczesny styl Panamery nawiązuje do języka designu sportowych samochodów Porsche, który charakteryzuje się precyzyjnymi liniami i nowo zaprojektowanymi elementami nadwozia.

Dla Porsche Chiny są drugim co do wielkości rynkiem po USA, a większym niż rynek krajowy Niemiec. W 2012 roku producent samochodów sportowych dostarczył 31 205 pojazdów do chińskich klientów, co oznacza wzrost o 28,2% w porównaniu do 2011 roku. Chiny są największym rynkiem na świecie dla sportowego SUV-a Cayenne oraz sportowego sedana Panamera.

Aby sprostać ciągłemu popytowi chińskich klientów, Porsche rozszerza swoją sieć dealerską. W Chinach niemal każdego miesiąca otwierane jest nowe Centrum Porsche. W sumie firma planuje zwiększyć swoją istniejącą sieć dealerską z ponad 50 Centrów Porsche do około 100 lokalizacji. Porsche buduje również pierwsze w Azji Centrum Doświadczeń Porsche obok toru wyścigowego Shanghai International Circuit. Teren o powierzchni 100 000 metrów kwadratowych z torami testowymi, slalomami, trasami off-road i salami szkoleniowymi będzie wyłącznie zarezerwowany dla klientów i fanów Porsche. Po zakończeniu budowy w 2014 roku, Centrum Doświadczeń Porsche w Szanghaju będzie trzecim centrum testowym na świecie obok Leipzig i Silverstone w Anglii.

Myśląc przyszłościowo: pierwszy na świecie napęd plug-in hybrydowy w klasie luksusowej

W swojej drugiej generacji Porsche wprowadza pierwszy na świecie napęd plug-in hybrydowy do klasy luksusowej. Oprócz Panamery S E-Hybrid, która oferuje 416 KM mocy systemowej, debiutują również dwie luksusowe wersje Executive z wydłużonym rozstawem osi oraz zupełnie nowy silnik V6 o pojemności trzech litrów z podwójnym turbodoładowaniem dla Panamery S i Panamery 4S. Nowe zaawansowane technologie umożliwiły oszczędność paliwa do 56%, jednocześnie zwiększając komfort eksploatacji i jazdy. Nowa Panamera podkreśla swoje wyjątkowe pozycjonowanie jeszcze bardziej ekspresyjnym językiem projektowania nowej generacji sportowych samochodów, oznaczonym ostrymi liniami, wyraźniejszymi konturami i nowo kształtowanymi elementami nadwozia. Krótko mówiąc: Porsche Panamera jest jeszcze bardziej efektywna, sportowa, komfortowa i elegancka.

Panamera S E-Hybrid ustanawia nowe standardy w zakresie efektywności, wydajności i wygody eksploatacyjnej

Ten samochód jest systematycznie ulepszoną wersją równoległej hybrydy pełnej z bardziej wydajnym silnikiem elektrycznym, wysokowydajną baterią, która zapewnia więcej energii, oraz możliwością ładowania z zewnętrznej sieci elektrycznej. Napęd elektryczny generuje 95 KM (70 kW), co jest ponad dwukrotnie większą mocą niż silnik elektryczny poprzedniego modelu o mocy 47 KM (34 kW). Czerpie energię z nowo opracowanej baterii litowo-jonowej, która przy pojemności 9,4 kWh ma ponad pięciokrotnie większą pojemność energetyczną niż poprzednia bateria w technologii niklowo-metalohydrydowej o pojemności 1,7 kWh. Podłączona do gniazdka przemysłowego, może być ładowana w ciągu około dwóch i pół godziny za pomocą zintegrowanej ładowarki pokładowej oraz standardowej ładowarki uniwersalnej Porsche (AC), a w mniej niż cztery godziny przy podłączeniu do domowego gniazdka elektrycznego w Niemczech.

Porsche Panamera S E-Hybrid zdecydowanie przewyższa osiągi poprzedniego modelu. Dodatkowo, wcześniejsze zużycie paliwa NEDC wynoszące 7,1 l/100 km zostało zredukowane o 56% do 3,1 l/100 km. Jednocześnie jej elektryczne osiągi jazdy zostały znacznie poprawione pod względem elektrycznego przyspieszenia, zasięgu elektrycznego i elektrycznej prędkości maksymalnej. Intensywne doświadczenie jazdy tylko na energii elektrycznej jest możliwe bez zużycia paliwa lub lokalnych emisji, co jest szczególnie korzystne w miejskim otoczeniu. Panamera z nowym napędem hybrydowym może osiągać prędkości do 135 km/h w trybie elektrycznym.

Osiągi Panamery S E-Hybrid są typowe dla Porsche. Silnik spalinowy i silnik elektryczny są mechanicznie połączone z tylnym napędem końcowym, jak w poprzednim modelu, aby zapewnić natychmiastowe przyspieszenia i imponującą moc stałą na drogach wiejskich czy autostradach. Czas przyspieszenia z miejsca do 100 km/h skrócono o pół sekundy do 5,5 sekundy. Funkcja wsparcia elektrycznego pomaga w tym, w której moc silnika elektrycznego wspomaga moc silnika spalinowego. Wzmocnienie można również aktywować podczas kick-down – na przykład w sytuacjach wyprzedzania. Prędkość maksymalna tego samochodu to 270 km/h. Opracowana przez Porsche koncepcja równoległej hybrydy pełnej oferuje również „coasting” przy wyższych prędkościach, co oznacza swobodne sunienie z wyłączonym silnikiem spalinowym oraz odzyskiwanie energii poprzez generowanie energii elektrycznej.

Każda Panamera S E-Hybrid jest standardowo wyposażona w obszerne urządzenia do ładowania. W skład tego wyposażenia wchodzą mobilna ładowarka uniwersalna Porsche (AC) z dwoma kablami zasilającymi do gniazdek elektrycznych domowych i przemysłowych oraz stacja ładująca, którą można zainstalować w domowym garażu.

Myśląca przyszłościowo koncepcja Panamery S E-Hybrid zawiera również całkowicie nowy zestaw funkcji wygody, które można aktywować i wywoływać za pomocą aplikacji na smartfony. Na przykład, jest wskaźnik stanu naładowania. Dodatkowo, pomocnicza klimatyzacja hybrydy typu plug-in umożliwia podgrzewanie lub chłodzenie samochodu za pośrednictwem Porsche Car Connect; można ją zaprogramować w pojeździe lub jeszcze wygodniej za pomocą aplikacji na smartfony. Smartfon można również wykorzystać do zarządzania baterią lub zdalnego uzyskiwania informacji o pojeździe, takich jak pozostały zasięg jazdy lub wskazywać użytkownikowi drogę powrotną do zaparkowanego pojazdu.

Wszystkie funkcje niezwiązane bezpośrednio z napędem hybrydowym są również dostępne jako opcje dla innych modeli Panamera za pośrednictwem aplikacji Car Connect od Porsche.

Wydłużony rozstaw osi, przestronny tylny sektor siedzeń: modele Executive z komfortem klasy ekskluzywnej

Koncepcja przestrzenna Panamery, z dwoma pełnowymiarowymi fotelami w tylnej części, okazała się na tyle udana, że Porsche postanowiło ją jeszcze bardziej rozwinąć w nowej generacji Gran Turismo. Nowe modele Executive – z 15 cm dłuższym rozstawem osi – oferują więcej miejsca na tylne siedzenia i jeszcze lepszy komfort jazdy. Te modele oferują bardzo bogaty pakiet funkcji; przede wszystkim zapewniają wyjątkowy komfort na obu miejscach w tylnej części jako standard. Wszystkie modele Executive mają innowacyjną pneumatyczną zawieszenie Panamera, które łączy doskonały komfort jazdy z typowymi właściwościami jezdnymi Porsche.

Większa wydajność i efektywność dzięki downsizingowi: nowy silnik V6 biturbo

Zwiększanie wydajności i efektywności jest kluczową kompetencją Porsche. Podczas opracowywania nowej Panamery, ta kompetencja doprowadziła do zupełnie nowego silnika opartego na koncepcji downsizingu: silnika V6 o pojemności trzech litrów z podwójnym turbodoładowaniem. Silnik V6 biturbo zastępuje poprzedni silnik V8 o pojemności 4,8 litra w modelach Panamera S i Panamera 4S, a także jest wykorzystywany w nowej wersji Executive modelu Panamera 4S. Jego podstawowe parametry są same w sobie oznaką postępu: 20 KM więcej mocy i 20 Nm więcej momentu obrotowego, ale aż o 18% lepsza ekonomia paliwowa w porównaniu do silnika V8 w poprzednim modelu. Kierowca uzyskuje zatem nie tylko bardziej wydajny i mocniejszy silnik; turbodoładowanie skutkuje maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 520 Nm w bardzo szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika, co zapewnia doskonałą i równomierną charakterystykę wydajności, nawet przy niskich obrotach.

Większość modeli Panamera jest wyposażona w siedmiobiegową automatyczną skrzynię Porsche Doppelkupplung PDK. W modelach Panamera Diesel i Panamera S E-Hybrid stosuje się wygodną ośmiobiegową automatyczną skrzynię Tiptronic S. Ta skrzynia biegów tworzy optymalne warunki do rozwoju innych funkcji efektywności. Na przykład, rozszerzona funkcja start-stop teraz dezaktywuje silnik wcześniej, podczas dojeżdżania do zatrzymania, co pozwala zaoszczędzić więcej paliwa. Z wyjątkiem modelu Panamera GTS, modele z PDK oferują również funkcję „coasting”, w której sprzęgła otwierają się w odpowiedzi na przejazd, silnik działa na biegu jałowym, a pojazd swobodnie sunie. Ta funkcja może znacznie poprawić wydajność paliwową, szczególnie podczas jazdy po autostradzie.

Dalsze zaawansowane wzornictwo z nową opcją: reflektory LED

Dalsze zaawansowane wzornictwo zewnętrzne Panamery można dostrzec na pierwszy rzut oka. Bardziej napięte i wyraźniejsze linie z przodu są szczególnie widoczne w większych wlotach powietrza i charakterystycznym przejściu do reflektorów. W profilu bocznym nowa, bardziej pochylona szyba czołowa tworzy jeszcze bardziej wydłużoną sylwetkę. Ta napięta, elegancka linia jest jeszcze bardziej wyraźna w modelach Executive. Tylne drzwi są o 15 centymetrów dłuższe, co nadaje nowe proporcje oknom Panamery.

Patrząc z tyłu, nowa generacja Panamery wyróżnia się przede wszystkim nową klapą bagażnika. Poszerzona tylna szyba podkreśla poziome aspekty Gran Turismo i jego sportowy charakter. Efekt ten, nadający Panamerze wizualny wygląd niższego ustawienia na drodze, jest wzmacniany poprzez obniżenie miejsca na tablice rejestracyjną w zderzaku. Tylny segment nadwozia został również przeprojektowany. Posiada szerszy spojler i ciaśniejsze przejście do tylnych świateł, podobnie jak wizualne przejście reflektorów z przodu samochodu.

Jak w poprzednich modelach, nowe modele Panamera również mają wiele charakterystycznych cech zewnętrznych. Oprócz kolorystycznego kontrastu jak w przypadku zacisków hamulcowych, które są powiązane z konkretnym silnikiem, najważniejsze cechy charakterystyczne to różnie kształtowane elementy przedniego nadwozia oraz rury wydechowe specyficzne dla modelu. Dalsza personalizacja odbywa się dzięki wielu opcjom, które są oferowane, w tym nowe reflektory LED, które nadają Gran Turismo wyjątkowy wygląd. Reflektory LED są połączone z inteligentnym systemem Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus). Wzornictwo tych reflektorów różni się zasadniczo od standardowej wersji bi-xenonowej: światła do jazdy dziennej są generowane bezpośrednio przez dwie jednostki LED, umieszczone jedna nad drugą, podczas gdy światła pozycyjne i kierunkowskazy przemieszcza się na przednie nadwozie.

Modele Porsche Panamera są dodatkowo ulepszane przez nowe standardowe funkcje, takie jak reflektory bi-xenonowe, wielofunkcyjna kierownica oraz automatyczna klapa bagażnika. Oprócz tego dostępny jest rozszerzony zestaw systemów asystujących dla bezpieczeństwa i wygody. Na przykład, zoptymalizowany system adaptacyjnego tempomatu teraz aktywnie interweniuje w procesie hamowania w niebezpiecznych sytuacjach. Oparta na kamerach detekcja znaków drogowych i ostrzeganie o opuszczeniu pasa ruchu oferują większą wygodę podczas podróży po kraju i autostradzie.

Zaledwie 3,1 litra paliwa na 100 km i ponad 400 KM

W Panamerze S E-Hybrid efektywność i sportowość wchodzą w połączenie, które dotychczas nie miało sobie równych. To pierwszy na świecie model hybrydy typu plug-in w swojej klasie. Moc systemowa hybrydy wynosząca 416 KM (306 kW) i osiągnięcie 100 km/h w 5,5 sekundy plasuje go na tym samym poziomie mocy co samochód z silnikiem V8. Zużycie paliwa w zgodzie z NEDC wynosi tylko 3,1 litra na 100 km, co odpowiada emisji CO2 na poziomie 71 g/km. Ponadto Panamera S E-Hybrid jest pierwszym modelem Porsche, który już spełnia normę emisji Euro 6, która wejdzie w życie dopiero we wrześniu 2014 roku.

W nowej Panamerze S E-Hybrid, równoległy napęd hybrydowy pełny poprzedniego modelu został dodatkowo udoskonalony, a dodano technologię plug-in. Zewnętrzny port ładowania pojazdu umożliwia naładowanie akumulatora trakcyjnego z sieci elektrycznej. Panamera S E-Hybrid przechowuje tę energię w nowo opracowanej baterii litowo-jonowej, a jej bardziej wydajny silnik elektryczny przetwarza tę energię na znacznie mocniejsze osiągi i dłuższy zasięg jazdy niż wcześniej.

Dla kierowcy nowa bateria i nowy silnik elektryczny oznaczają znacznie lepsze osiągi elektryczne: całkowite elektryczne przyspieszenie z 0 do 50 km/h zajmuje 6,1 sekundy, a maksymalna prędkość elektryczna wynosi niezrównane 135 km/h. Zasięg jazdy elektrycznej Panamery S E-Hybrid określono na 36 kilometrów w testach na podstawie NEDC. Niemniej jednak, zasięg jazdy w rzeczywistych warunkach może się różnić, na przykład ponieważ klimatyzacja i ogrzewanie są dezaktywowane w warunkach testowych NEDC. Realistyczny zasięg jazdy elektrycznej w codziennym użytkowaniu będzie zatem leżał gdzieś pomiędzy 18 a 36 km – a w szczególnie sprzyjających warunkach może nawet przekroczyć te wartości.

W połączeniu z silnikiem V6, wysoki moment obrotowy silnika elektrycznego pozwala na sportowy start z niskich obrotów, idealnie uzupełniając silnik spalinowy, który rozwija pełny moment obrotowy przy wyższych obrotach.

Innowacyjna koncepcja napędu E-Hybrid Panamery S E-Hybrid jest już wyraźnie widoczna w jej wyglądzie zewnętrznym. Użycie koloru akcentu Acid Green jest stonowane, ale wyraźnie podkreśla dwa boczne logotypy „e-hybrid” na przednich drzwiach, a logotyp „Panamera S” na tyle również ma obrzeże w kolorze Acid Green. Zaciski hamulcowe są również pomalowane na ten kolor, co dodatkowo wyróżnia je od konwencjonalnego modelu S. Wskaźniki instrumentów w zestawie wskaźników i opcjonalnym chronometrze Sport Chrono są również zaprojektowane w kolorze Acid Green – oznaka E-Hybrydy.

Nowe z większą energią i mocą: bateria litowo-jonowa i silnik elektryczny

Nowo opracowana bateria wysokiego napięcia oparta na technologii litowo-jonowej o pojemności 9,4 kilowatogodzin może przechowywać ponad pięciokrotnie większą ilość energii elektrycznej niż bateria niklowo-metalohydrydowa w poprzednim modelu, a mimo to nie wymaga więcej miejsca instalacyjnego. Jak wcześniej, jest zintegrowana w oszczędny sposób pod podłogą bagażnika. Jednak ogromną zaletą technologii litowo-jonowej nie jest tylko jej wysoka gęstość energetyczna. Jej gęstość mocy jest również wyższa, co umożliwia wysoki poziom wydajności elektrycznej. Bateria jest bezobsługowa i nie jest częścią zużywającą się. Z reguły Porsche oferuje gwarancję na sześć lat lub 120 000 km. W innych rynkach możliwe są inne okresy gwarancyjne.

Panamera S E-Hybrid wykorzystuje pomnożoną ilość energii elektrycznej w swoim bardziej zaawansowanym silniku elektrycznym. Jego szczytowa moc 95 KM (70 kW) jest ponad dwukrotnie większa niż szczytowa moc w poprzedniej Panamerze S Hybrid wynosząca 47 KM (34 kW). Osiągnięto to głównie przez zwiększenie liczby zwojów na cewkach statora silnika elektrycznego, co zwiększyło napięcie z poprzednich 288 Voltów do 360 Voltów oraz dodanie nowej elektroniki mocy. Zmodyfikowany materiał magnetyczny w obwodzie elektromagnetycznym wirnika oraz zoptymalizowana geometria kanałów chłodzących również doprowadziły do poprawy zdolności do obciążenia termicznego. To wszystko pozwoliło osiągnąć wyższy maksymalny moment obrotowy wynoszący 310 Nm (wzrost o dziesięć Nm), dostępny od zera do 1 700 obr./min. Pomimo znacznego polepszenia, wymiary silnika elektrycznego nie są większe, więc można go łatwo zamontować w istniejącej przestrzeni montażowej.

Trzy tryby jazdy dla dostosowanego wykorzystania napędu elektrycznego

Panamera S E-Hybrid oferuje specjalne tryby jazdy, które zapewniają kierowcom lepszą codzienną użyteczność. Kierowca może je wybierać indywidualnie, aby wykorzystać mocne strony poszczególnych stanów jazdy hybrydowej. Tryb E-Power umożliwia jazdę wyłącznie na energii elektrycznej bez konieczności uruchamiania silnika spalinowego. Co więcej, podczas jazdy możliwe jest ładowanie baterii wysokiego napięcia w trybie E-Charge. Innym trybem, który wybiera kierowca, jest tryb Sport, który oferuje typowe dla Porsche osiągi silnika oraz sportową charakterystykę pedalu przyspieszenia dla bardziej bezpośredniej reakcji.

Wskaźniki specyficzne dla hybrydy w zestawie wskaźników oraz w opcjonalnym systemie zarządzania komunikacją Porsche (PCM) na bieżąco przekazują kierowcy kluczowe informacje. Nowy Wskaźnik Mocy zastępuje analogowy obrotomierz i informuje kierowcę o mocy jazdy i mocy odzyskiwania z systemu hybrydowego. Wartości prędkościomierza wciąż są na bieżąco wyświetlane w wyświetlaczu centralnego okrągłego wskaźnika. Wskaźnik Mocy informuje również o innych użytecznych informacjach dla kierowcy, takich jak gotowość systemu, gdy zapłon jest włączony (wskaźnik Gotowości), efektywny lub szczególnie sportowy zasięg jazdy (zasięg efektywny lub zasięg wzmocnienia) oraz punkt aktywacji silnika spalinowego, gdy wymagana jest większa moc.

Inteligentna strategia ładowania zmniejsza koszty i zwiększa codzienną użyteczność

Uniwersalna ładowarka Porsche (AC) jest standardowym wyposażeniem Panamery S E-Hybrid i służy do podłączenia pojazdu do sieci elektrycznej. Estetycznie zaprojektowana ładowarka od Porsche Design zawiera dwa standardowe kable zasilające, jeden do domowych gniazdek elektrycznych i drugi do podłączenia do gniazdek elektrycznych przemysłowych lub wysokoprądowych. W zależności od dostępnego połączenia klient może łatwo podłączyć do ładowarki za pomocą odpowiedniego adaptera sieciowego. W zależności od rodzaju połączenia zasilania, Panamera S E-Hybrid może być ładowana w zaledwie około dwie i pół godziny (przy 16 Amperach) lub w mniej niż cztery godziny (przy 10 Amperach). Standardowym wyposażeniem jest także stacja ładująca w designie Porsche, która służy do wygodnego zamontowania uniwersalnej ładowarki (AC). Stację ładującą można zainstalować w garażu domowym.

Na zewnętrznej części samochodu koncepcję plug-in Panamery S E-Hybrid można również dostrzec po drzwiach ładowania na lewym tylnym panelu; port elektryczny pojazdu do ładowania baterii litowo-jonowej znajduje się za tymi drzwiami. Zintegrowana w pokładzie ładowarka do regulacji napięcia i konwersji AC na DC jest zainstalowana w oszczędny sposób w prawej ścianie bagażnika; dostarcza do 3,6 kW. Dwie zintegrowane diody LED wtyku ładującego informują użytkownika o stanie naładowania baterii litowo-jonowej i statusie połączenia. Istnieje też zegar opuszczenia do ustawienia czasu ładowania. Do trzech punktów docelowych można zaprogramować za pośrednictwem zestawu wskaźników. Następnie ładowanie baterii odbywa się w taki sposób, aby bateria była w pełni naładowana w określonym czasie. Korzyścią jest to, że można skorzystać z tańszych nocnych stawek za energię elektryczną.

Unikalny komfort: zdalne sterowanie za pomocą smartfona i pomocnicza klimatyzacja. W nowej Panamerze Porsche wprowadza zdalne sterowanie pojazdem za pośrednictwem aplikacji na smartfony pod nazwą Porsche Car Connect, co spełnia rosnące oczekiwania klientów dotyczące łączności. W Panamerze S E-Hybrid, networking pojazdu i kierowcy za pomocą smartfona odgrywa szczególną rolę, ponieważ czyni specjalne funkcje, takie jak zewnętrzne ładowanie akumulatora wysokiego napięcia, bardziej przejrzystymi. Kierowca może uzyskać dostęp i kontrolować kluczowe informacje o pojeździe za pomocą aplikacji na smartfony. Na telefonie można zobaczyć stan naładowania baterii z czasem pozostałym do naładowania, a także bieżące zasięgi jazdy – zarówno w trybie elektrycznym, jak i silnika spalinowego. Zasięg jazdy elektrycznej można również zobaczyć na mapie nawigacyjnej. Funkcję „Zegar ładowania” można zaprogramować w celu optymalizacji kosztów energii elektrycznej.

W Porsche Panamera S E-Hybrid, elektryfikacja systemu klimatyzacji stworzyła odpowiednie warunki dla kolejnej opcji: pomocniczej klimatyzacji. Zegar ładowania może być użyty do aktywacji systemu klimatyzacji, aby wnętrze miało zaprogramowany, pożądany klimat w zaplanowanym czasie wyjazdu. Wnętrze pojazdu jest odpowiednio podgrzewane lub chłodzone. W zimie moc grzewcza jest również generowana przez pomocniczy ogrzewacz wysokiego napięcia.

Gran Turismo z długim rozstawem osi oferuje maksymalny komfort

Porsche opracowało modele Executive dla klientów, którzy mają szczególnie wygórowane wymagania dotyczące przestrzeni, atmosfery i komfortu jazdy. Rozstaw osi i kabina pasażerska zostały wydłużone o 15 centymetrów, a oba te wymiary bezpośrednio korzystają z komfortu w tylnej części, ponieważ nadwozie zostało wydłużone za słupkiem B w wersji długiej. To oznacza większe drzwi dla łatwiejszego wsiadania, a także jeszcze więcej miejsca na nogi przed dwoma tylnymi fotelami.

Porsche oferuje dwa modele Executive: Panamera 4S Executive i Panamera Turbo Executive. Oba mają bardzo mocne i znakomite silniki. Przekazywanie mocy odbywa się za pomocą systemu Porsche Doppelkupplung, który charakteryzuje się bardzo komfortowym przełączaniem. System napędu na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM) zapewnia maksymalną przyczepność. Podwozie zostało również systematycznie dostosowane do komfortu i wyposażone w standardowe zawieszenie pneumatyczne oraz bardzo komfortowy układ aktywnego tłumienia PASM.

Eksteriory modeli Executive emanują stonowaną elegancją i sportowością oraz wiele funkcji zapewniających ekskluzywny komfort jazdy. Na przykład, standardowy system automatycznego zamykania drzwi delikatnie wciąga drzwi do mechanizmów zamykających z pomocą serwonapędu. Cicha i termicznie izolowana szyba zapewnia przyjemną atmosferę w każdych warunkach zewnętrznych. Przyciemniane szyby, także standardowe, chronią przed niepożądanym spojrzeniem. Elektrycznie przesuwany/szufladkowy szklany dach zapewnia dodatkowy komfort klimatyczny, a asystent parkowania ułatwia manewrowanie samochodem.

Wnętrze oczekuje komfortowej atmosfery. Przestrzeń wewnętrzna zwiększyła się o sześć dodatkowych stopni regulacji kąta nachylenia oparcia tylnych siedzeń, a także o dwunastocentymetrową strefę stóp, oferującą więcej miejsca na nogi. Standardowe fotele komfortowe z regulowanymi zagłówkami są indywidualnie regulowane. Oprócz elektrycznego czteropunktowego wsparcia lędźwiowego, mają zarówno elektryczną regulację oparcia, jak i elektryczną regulację długości siedzenia. O przyjemną atmosferę w tylnej części kabiny pasażerskiej dba pakiet oświetleniowy, który akcentuje tylną część wnętrza; zawiera oświetlenie podłogi, podświetlane schowki drzwi oraz ściemniane oświetlenie w konsoli dachowej. Oferuje również pasażerom dwa dodatkowe miejsca do czytania.

Standardowa trzyetapowa kontrola ogrzewania siedzeń i wentylacji siedzeń, z osobną kontrolą z przodu i z tyłu, zapewnia komfort siedzenia, który można optymalnie dostosować przez cały rok. Czterostrefowy automatyczny system klimatyzacji zapewnia wysoki poziom indywidualnego komfortu podróży z klimatyzowanymi strefami, które można dostosować w każdym miejscu siedzącym. Oprócz dodatkowej przestrzeni do przechowywania i podłokietnika, duża konsola centralna ma również gniazdo akcesoriów 230 Volt (lub 110 Volt w zależności od rynku). Dzięki temu pasażerowie z tyłu mogą ładować urządzenia elektroniczne w trakcie jazdy lub zasilają je bezpośrednio z systemu elektrycznego. Elektryczne zasłony przeciwsłoneczne dla okien bocznych i tylnej szyby zapewniają dodatkową ochronę przed słońcem i prywatność w razie potrzeby. Modele Panamera Executive są dodatkowo rozróżniane przez „executive” podpisy umieszczone w tylnej części siedzeń oraz na szczotkowanych aluminiowych osłonach progów drzwi. Wnętrze dopełnia skórzana tapicerka w jednym z pięciu standardowych kolorów.

Większa moc i efektywność

Już pierwsza generacja modeli Panamera ustanowiła standardy dla osiągów i dynamiki pojazdu w swojej klasie. Napędy nowych modeli Panamera koncentrują się głównie na jednym celu: dalszej optymalizacji efektywności. W nowych modelach Panamera oznacza to lepszą wydajność przy znacząco obniżonym zużyciu paliwa. Przeprojektowana funkcja start-stop teraz zapewnia, że pojazd zatrzymuje silnik wcześniej podczas dojeżdżania do zatrzymania na światłach lub w skrzyżowaniu. Nowa funkcja „coasting” PDK w Panamerze umożliwia odłączenie silnika od skrzyni biegów, co skutkuje niemal bezoporowym sunieniem.

Nowy silnik V6 biturbo dla Panamery S i Panamery 4S

Porsche opracowało zupełnie nowy silnik dla nowych generacji Panamery S i Panamery 4S. Systematyczny downsizing doprowadził do silnika o dwóch mniej cylindrach. Jest blisko związany z 3,6-litrowym silnikiem V6 w Panamerze i Panamera 4, ale jego pojemność została zmniejszona do trzech litrów. Turbodoładowanie biturbo pozwala nowemu silnikowi rozwijać pięć procent więcej mocy, osiągając 420 KM (309 kW), ale z lepszą wydajnością paliwową, aż o 18% lepszą niż silnik V8 w poprzednim modelu. Na przykład, zużycie paliwa NEDC w Panamerze S zmniejszyło się o 1,8 litra do 8,7 l/100km, a w Panamerze 4S zmniejszyło się o 1,9 litra do 8,9 l/100 km. Nowy silnik imponuje również doskonałą charakterystyką momentu obrotowego: maksymalny moment obrotowy 520 Nm jest dostępny między 1 750 a 5 000 obr./min, co zapewnia bardzo potężny napęd we wszystkich sytuacjach jazdy.

Aby zachować płynność pracy nowego silnika V6 turbo dla Panamery S i 4S na tym samym wysokim poziomie co silnik ośmiocylindrowy w poprzednim modelu, wałek wyważający kompensuje nierównowagi spowodowane momentami bezwładności. W porównaniu z silnikami V8 Porsche, wał korbowy ma krótszy skok, co czyni silnik bardzo przyjaznym dla obrotów. Dwa szybko reagujące turbodoładowacze dostarczają powietrze do spalania, które jest wstępnie sprężane do 1,2 bara. Dwa zawory dolotowe na cylinder z różnymi skokami zapewniają, że powietrze przepływa do komór spalania z pożądanym wirzeniem. Zmienne wałki rozrządu VarioCam Plus również mają regulowaną synchronizację i dostosowują skok zaworu do obciążenia i prędkości silnika. Nowy silnik V6 biturbo jest także pierwszym silnikiem V od Porsche, który ma wałki rozrządu z regulowaną synchronizacją po stronie wydechu. Dostarczanie paliwa odbywa się przez nowy system wtrysku paliwa o ciśnieniu 200 bar z bezpośrednim wtryskiem przez wielootworowe wtryskiwacze.

Wszystkie modele Panamera mają obniżone zużycie paliwa

Wszystkie modele Panamera wchodzą w nową generację z większą efektywnością i, z wyjątkiem modelu Diesla, większą mocą. Moc silnika V6 w Panamerze i Panamerze 4 wzrosła na przykład o dziesięć KM (osiem kW) do 310 KM (228 kW), podczas gdy zużycie paliwa obu wersji spadło o 0,9 litra do znacząco poniżej dziewięciu litrów na 100 km. Moc silnika V8 o zapłonie naturalnym w sportowej Panamerze GTS również wzrosła o dziesięć KM do 440 KM (324 kW); przyspiesza samochód z zera do 100 km/h o jedną dziesiątą sekundy szybciej, a jednocześnie zużywa o 0,8 l/100 km mniej paliwa niż dotychczas. Zużycie paliwa Panamery Diesel zmniejszyło się o 0,2 litra przy niezmienionej mocy. Wśród konwencjonalnych samochodów Gran Turismo liderem w oszczędności paliwa jest Panamera Turbo; jej moc wzrosła o 20 KM (14 kW) do 520 KM, podczas gdy zużycie paliwa zmniejszyło się o 1,3 l/100 km.

Więcej komfortu dzięki nowym opcjom

Wnętrze nowej generacji Panamery łączy sportową atrakcyjność i komfort z czterema fotelami kubełkowymi oraz zmienną przestrzenią bagażową dla wysokiego poziomu codziennej użyteczności. Nowa dwukolorowa kombinacja czarny/czerwony carrera podkreśla sportowy charakter pojazdu. W porównaniu do wcześniejszych dwukolorowych cech, kombinacja ta ma teraz zmodyfikowany rozkład kolorów. Podłoga i tylne boki przednich siedzeń są wykończone na czarno, podczas gdy reszta wnętrza ma kolor czerwony carrera. Ponadto wcześniejszy kolor szary platynowy został zastąpiony kolorem szarym agatowym jako kolorem wnętrza dla standardowej i skórzanej tapicerki. Specyfikacja standardowych funkcji została również rozszerzona przy przejściu do nowej generacji. Teraz wielofunkcyjna kierownica jest w każdej Panamerze, a elektrycznie sterowana klapa bagażnika może być otwierana i zamykana przy naciśnięciu przycisku.

Lepsza widoczność bez oślepiania: nowe reflektory LED z PDLS Plus

Reflektory bi-xenonowe są teraz standardem we wszystkich nowych modelach Panamera. Jako alternatywę, Porsche oferuje po raz pierwszy reflektory LED jako opcję. Pakiet ten składa się z systemu Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus) z reflektorami do jazdy dziennej i głównej oraz dodatkowym reflektorem głównym i czteropunktowymi światłami do jazdy dziennej w technologii LED. Dynamiczny system reflektorów głównych wykrywa źródła światła nadjeżdżających pojazdów i pojazdów przed samochodem za pomocą kamery zamontowanej u podstawy lusterka wstecznego i nieustannie dostosowuje zasięg oświetlenia między światłami mijania a długimi. Dzięki temu optymalnie wykorzystuje potencjał oświetleniowy, nie oślepiając innych pojazdów na drodze. Na oświetlonym skrzyżowaniu system rozpoznaje zbieżne drogi i pasy, które są zapisane w systemie nawigacji, i aktywuje statyczne światła skrętu dla optymalnego oświetlenia, w zależności od potrzeby, lewego lub prawego światła, lub obu jednocześnie. Wizualnie reflektory LED znacznie różnią się od reflektorów bi-xenonowych. Zamiast stożkowatego korpusu światła z okrągłymi soczewkami projekcyjnymi i dodatkowymi lampami z widocznymi reflektorami, reflektory LED składają się z dwóch cylindrycznych korpusów światła ułożonych w schodkowy sposób z konturami soczewek wyrzeźbionymi na górze i na dole.

Aplikacja Porsche Car Connect: łączność z Panamerą przez smartfona

Porsche wprowadza teraz dostęp do różnych informacji o pojeździe i funkcjach za pośrednictwem smartfona za pomocą nowej aplikacji Porsche Car Connect. Porsche Car Connect jest dostępny jako opcja dla wszystkich nowych modeli Panamera oraz jako standardowe wyposażenie Panamery S E-Hybrid. Oferowane usługi można podzielić na trzy kategorie: Usługi Zdalne, Usługi Śledzenia Pojazdów Porsche oraz usługi E-Mobilności specyficzne dla hybryd. Usługi Zdalne służą do uzyskiwania informacji o pojeździe dla każdego modelu Panamera, takich jak odczyt licznika przebiegu, pozostały zasięg jazdy lub lokalizacja pojazdu. Aplikacja pozwala również użytkownikom kontrolować różne funkcje pojazdu, takie jak składanie luster bocznych.

Nowe systemy asystujące oparte na kamerze i radarze

Trzy nowe opcjonalne systemy asystujące oparte na kamerze to ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych i Surround View. System ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu wykrywa oznaczenia pasów ruchu i ostrzega kierowcę sygnałem dźwiękowym, jeśli pojazd nieumyślnie opuści pas ruchu. System aktywuje się przy prędkości 65 km/h i można go dezaktywować za pomocą przycisku na konsoli centralnej.

Rozpoznawanie znaków drogowych jest dostępne w połączeniu z PCM. Ten system informacyjny wykorzystuje kamerę do wykrywania ograniczeń prędkości, stref bez wyprzedzania i końca tych stref. Uwzględnia również znaki dodatkowe. Jeśli znak nie zostanie rozpoznany przez kamerę, automatycznie wyświetlana jest maksymalna prędkość zapisane w nawigacji.

Surround View odnosi się do 360-stopniowego widoku otoczenia; przesyła obrazy z czterech kamer o wysokiej rozdzielczości na monitor PCM. System wspomaga manewrowanie pojazdem, wyświetlając realistyczny fotograficzny widok otoczenia pojazdu z góry. Oferuje wiele różnych widoków szczegółowych, które ułatwiają manewrowanie w szczególnych sytuacjach – takich jak zbliżanie się do krawężnika, wyjeżdżanie z wąskich przejść i przed przeszkodami.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.