PORSCHE Panamera 4 (970) 2013-2016

PORSCHE Panamera 4 (970) 2013-2016

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE Panamera 4 (970) 2013-2016

Podstawowa wersja silnika Porsche Panamera z 2009 roku dostępna była wyłącznie z napędem na tylne koła. Model z 2013 roku wprowadził zmiany, które poprawiły tę sytuację oraz wprowadziły inne udoskonalenia w modelu Panamera 4.

Kiedy zaprezentowano pierwszą generację Panamery, niektóre szczegóły zostały zaniedbane. Było to zrozumiałe dla firmy, która nigdy wcześniej nie budowała czterodrzwiowego sedana, ale trudno zaakceptować niektóre wady projektu, którego koszt wyniósł 1 miliard euro. Wersja z 2013 roku naprawiła większość błędów modelu z 2009 roku, w tym wprowadzenie wersji podstawowej z napędem na wszystkie koła, czyli Panamery 4.

Znaczną poprawą w Panamerze 4 były standardowe reflektory bi-xenonowe oraz opcja pełnych lamp LED. Światła dzienne były standardowo wyposażone w diody LED. Zmienione zderzaki z przodu i z tyłu nadały samochodowi bardziej agresywny wygląd. Większe wloty powietrza z przodu inspirowane były tymi z serii 911. Na nowej pokrywie bagażnika zainstalowano szerszą tylną szybę. Mimo wysokiej ceny, tylna wycieraczka była oferowana jako opcja.

Wnętrze wyposażono w system PCM (Porsche Communication Management) do obsługi infotainmentu. Obsługiwał on łączność z Apple CarPlay, jednak jego kompatybilność z telefonami Android była ograniczona. Obrotomierz umieszczono na środku zestawu wskaźników, z okrągłym wyświetlaczem TFT po prawej stronie, na którym mogły być wyświetlane informacje nawigacyjne oraz inne dane z komputera pokładowego. Dwukolorowe skórzane wnętrze oferowano jako opcję.

Podstawowym silnikiem zainstalowanym w wersji Panamera 4 była ulepszona wersja wcześniej stosowanego silnika V6 o pojemności 3,6 litra. W modelu z 2013 roku był on połączony wyłącznie z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów (PDK – z podwójnym sprzęgłem), natomiast 6-biegowa skrzynia manualna została wycofana. Silnik zyskał również dodatkowe konie mechaniczne.

Porsche z dumą zaprezentowało światową premierę nowego modelu Porsche Panamera na targach motoryzacyjnych w Szanghaju w 2013 roku. Najbardziej spektakularnym nowym modelem jest Panamera S E-Hybrid, pierwszy na świecie hybrydowy model typu plug-in w swojej klasie. Oferta Porsche Panamera składa się teraz z dziesięciu modeli, w tym dwóch nowoczesnych luksusowych wersji Executive z wydłużonym rozstawem osi. Zadebiutował również całkowicie nowy silnik V6 o pojemności trzech litrów z podwójnym doładowaniem, który zasila modele Panamera S oraz Panamera 4S. Porsche poszerza swoją gamę modeli Gran Turismo – które już teraz nie mają sobie równych w swojej szerokiej ofercie. Nowa seria oferuje jeszcze lepsze osiągi, efektywność, komfort i wygodę. Nowoczesny design Panamery nawiązuje do języka projektowania sportowych samochodów Porsche, charakteryzującego się wyraźnymi liniami i nowo ukształtowanymi elementami nadwozia.

Dla Porsche Chiny są drugim co do wielkości rynkiem po USA – a większym niż rynek krajowy, czyli Niemcy. W 2012 roku producent samochodów sportowych dostarczył 31 205 pojazdów do chińskich klientów – to wzrost o 28,2 procent w porównaniu do 2011 roku. Chiny to największy rynek na świecie dla sportowego SUV-a Cayenne oraz sedana sportowego Panamera.

Aby sprostać ciągłemu zapotrzebowaniu chińskich klientów, Porsche rozszerza swoją sieć dealerów. W Chinach otwierany jest nowy Ośrodek Porsche niemal co miesiąc. W sumie firma planuje rozszerzenie swojej istniejącej sieci dealerów z ponad 50 Ośrodków Porsche do około 100 lokalizacji. Porsche buduje także pierwsze w Azji Centrum Doświadczeń Jazdy Porsche obok toru wyścigowego Shanghai International Circuit. Obiekt o powierzchni 100 000 metrów kwadratowych z torem testowym, trasami slalomowymi, off-road i salami szkoleniowymi jest całkowicie zarezerwowany dla klientów i fanów Porsche. Po zakończeniu budowy w 2014 roku Centrum Doświadczeń Jazdy Porsche w Szanghaju będzie trzecim centrum testowym dla klientów na świecie, obok Lejzyka i Silverstone w Anglii.

Nowoczesne podejście: Pierwszy na świecie napęd hybrydowy typu plug-in w klasie luksusowej

Teraz, w drugiej generacji, Porsche wprowadza na rynek pierwszy na świecie hybrydowy model typu plug-in w klasie luksusowej. Oprócz Panamery S E-Hybrid, która oferuje moc 416 KM, debiutują również dwie luksusowe wersje Executive z wydłużonym rozstawem osi oraz zupełnie nowy silnik V6 o pojemności trzech litrów z podwójnym doładowaniem dla modeli Panamera S i Panamera 4S. Nowe, zaawansowane technologie umożliwiły oszczędność paliwa do 56 procent, jednocześnie zwiększając komfort obsługi i jazdy. Nowa Panamera podkreśla swoje wyjątkowe właściwości dzięki jeszcze bardziej wyrazistemu językowi designu nowego pokolenia samochodów sportowych, który cechują mocniejsze kontury i nowo ukształtowane elementy nadwozia. Krótko mówiąc: Porsche Panamera jest jeszcze bardziej efektywna, sportowa, komfortowa i elegancka.

Panamera S E-Hybrid wyznacza nowe standardy efektywności, wydajności i wygody użytkowania

Ten samochód to systematycznie zaawansowany rozwój pełnej hybrydy równoległej z mocniejszym silnikiem elektrycznym, bardziej wydajną baterią, która dostarcza więcej energii, oraz możliwością ładowania z zewnętrznej sieci elektrycznej. Napęd elektryczny generuje 95 KM (70 kW), co więcej niż podwaja moc elektrycznego silnika poprzedniego modelu, który miał 47 KM (34 kW). Zasilana jest nowo opracowaną baterią litowo-jonową, która przy pojemności 9,4 kWh ma ponad pięć razy większą pojemność energetyczną niż poprzednia bateria w technologii niklowo-metalowo-wodorkowej, która miała 1,7 kWh. Po połączeniu z gniazdkiem przemysłowym można ją naładować w około dwie i pół godziny za pomocą zintegrowanego ładowarki pokładowej oraz standardowej ładowarki uniwersalnej Porsche (AC), a jeśli podłączony jest do domowego gniazdka w Niemczech, ładowanie zajmie mniej niż cztery godziny.

Porsche Panamera S E-Hybrid znacznie przewyższa osiągi jazdy poprzedniego modelu. Ponadto zużycie paliwa według norm NEDC spadło z 7,1 l/100 km o 56 procent do 3,1 l/100 km. Jednocześnie znacząco poprawiono osiągi w trybie czysto elektrycznym, takie jak przyspieszenie elektryczne, zasięg elektryczny i maksymalna prędkość elektryczna. Intensywne doświadczenie jazdy w trybie czysto elektrycznym jest możliwe bez zużycia paliwa lub emisji lokalnych, co jest szczególnie korzystne w środowisku miejskim. Panamera z nowym napędem hybrydowym może osiągać prędkości do 135 km/h w trybie elektrycznym.

Osiągi Panamery S E-Hybrid są typowe dla Porsche. Silnik spalinowy i silnik elektryczny są mechanicznie połączone z tylnym napędem głównym, tak jak w poprzednim modelu, aby zapewnić spontaniczne przyspieszenia i imponującą moc ciągłą na drogach krajowych lub autostradach. Czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h skrócono o pół sekundy do 5,5 sekundy. Funkcja boostu elektrycznego jest tutaj pomocna, ponieważ moc silnika elektrycznego wspomaga moc silnika spalinowego. Boost można również aktywować za pomocą kick-down – na przykład podczas wyprzedzania. Maksymalna prędkość samochodu wynosi 270 km/h. Opracowana przez Porsche koncepcja pełnej hybrydy równoległej oferuje również funkcję „coasting” przy wyższych prędkościach, co oznacza swobodne toczenie się z wyłączonym silnikiem spalinowym i odzyskiwanie energii poprzez generowanie energii elektrycznej.

Każda Panamera S E-Hybrid jest dostarczana z bogatym standardowym wyposażeniem do ładowania. W skład tego wyposażenia wchodzi przenośna ładowarka uniwersalna Porsche (AC) z dwoma przewodami zasilającymi do gniazdek elektrycznych domowych i przemysłowych oraz stacja ładowania, którą można zamontować w garażu domowym.

Nowoczesna koncepcja Panamery S E-Hybrid obejmuje również zupełnie nową gamę funkcji komfortu, które można aktywować i wywoływać za pomocą aplikacji na smartfony. Na przykład wskaźnik stanu naładowania. Dodatkowo, opcja klimatyzacji pomocniczej hybrydy plug-in umożliwia wstępne ogrzewanie lub chłodzenie samochodu za pomocą Porsche Car Connect; można ją zaprogramować w pojeździe lub nawet wygodniej przez aplikację na smartfonie. Smartfon może być również użyty do zarządzania baterią lub zdalnego dostępu do informacji o pojeździe, takich jak pozostały zasięg jazdy lub wskazanie użytkownikom drogi powrotnej do zaparkowanych pojazdów.

Wszystkie funkcje nie związane bezpośrednio z napędem hybrydowym są również dostępne jako opcje dla innych modeli Panamery za pośrednictwem aplikacji Car Connect od Porsche.

Wydłużony rozstaw osi, przestronny tylny obszar: modele Executive z komfortem najwyższej klasy

Koncepcja przestrzenna Panamery, z dwiema pełnowymiarowymi fotelami w tylnym obszarze pasażerskim, okazała się tak udana, że Porsche jeszcze bardziej ją rozwija w nowej generacji Gran Turismo. Nowe modele Executive – z ich 15 cm dłuższym rozstawem osi – oferują więcej przestrzeni na tylne siedzenia i jeszcze lepszy komfort jazdy. Te modele oferują bardzo wszechstronny zestaw funkcji; przede wszystkim zapewniają wyjątkowy komfort na obu miejscach w tylnej części jako standard. Wszystkie modele Executive mają innowacyjną zawieszenie powietrzne Panamera, które łączy doskonały komfort jazdy z typowymi dla Porsche właściwościami jezdnymi.

Większa moc i efektywność dzięki downsizingowi: nowy silnik V6 biturbo

Zwiększenie mocy i efektywności to kluczowa kompetencja Porsche. Przy opracowywaniu nowej Panamery, ta kompetencja doprowadziła do całkowicie nowego silnika bazującego na koncepcji downsizingu: silnik V6 o pojemności trzech litrów z podwójnym doładowaniem. V6 biturbo zastępuje poprzedni silnik V8 o pojemności 4,8 litra w modelach Panamera S i Panamera 4S, a także jest używany w nowej wersji Executive modelu Panamera 4S. Jego podstawowe parametry same w sobie są wskaźnikami postępu: o 20 KM więcej mocy i o 20 Nm większy moment obrotowy, ale zużycie paliwa jest o 18 procent lepsze w porównaniu do silnika V8 w poprzednim modelu. Dzięki temu kierowca otrzymuje nie tylko mocniejszy i bardziej efektywny silnik; turbodoładowanie skutkuje maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 520 Nm w bardzo szerokim zakresie obrotów silnika, co zapewnia doskonałą i równomierną krzywą wydajności, nawet przy niskich obrotach.

Większość modeli Panamera jest wyposażona w siedmiobiegową skrzynię Porsche Doppelkupplung PDK. W modelach Panamera Diesel i Panamera S E-Hybrid stosowana jest wygodna ośmiobiegowa automatyczna skrzynia Tiptronic S. Ta skrzynia stwarza optymalne warunki do rozwoju innych funkcji efektywności. Na przykład, rozszerzona funkcja start-stop teraz wcześniej dezaktywuje silnik podczas toczenia się do zatrzymania, co pozwala na jeszcze większe oszczędności paliwa. Z wyjątkiem modelu Panamera GTS, modele z PDK oferują także funkcję toczenia, w której sprzęgła otwierają się w przypadku odrzutu, silnik osiąga wolne obroty, a pojazd toczy się swobodnie. Funkcja ta może znacznie poprawić efektywność paliwową, szczególnie podczas jazdy po autostradzie.

Dalszy rozwój designu z nową opcją: reflektory LED

Dalszy rozwój zewnętrznego designu Panamery można dostrzec już na pierwszy rzut oka. Mniejsze i bardziej wyraźne linie na przedniej części są szczególnie widoczne w większych wlotach powietrza oraz charakterystycznym przejściu do reflektorów. W profilu bocznym nowa, bardziej opadająca szyba stwarza jeszcze bardziej wydłużoną sylwetkę. Ta napięta, elegancka linia jest jeszcze bardziej zaakcentowana w modelach Executive. Tylnie drzwi są o 15 centymetrów dłuższe, co nadaje nowe proporcje szyb Panamery.

Z perspektywy tylnej, nowa generacja Panamery wyróżnia się przede wszystkim nową klapą bagażnika. Powiększona tylna szyba podkreśla poziome aspekty Gran Turismo i jego sportowy charakter. Efekt ten, który nadaje Panamerze wizualny wygląd niższego profilu na drodze, jest wzmocniony poprzez umiejscowienie uchwytu tablicy rejestracyjnej niżej w zderzaku. Tylny segment nadwozia również został przeprojektowany. Posiada szerszy spojler i bardziej zwięzłe przejście do tylnych świateł, podobne do wizualnego przejścia reflektorów z przodu samochodu.

Podobnie jak w poprzednich modelach, nowe modele Panamery mają wiele różniących się cech zewnętrznych. Oprócz kolorystycznego kontrastu zacisków hamulcowych, które są związane z konkretnym silnikiem, najbardziej znaczącymi cechami identyfikacyjnymi są różne kształty komponentów przedniej części i specyficzne końcówki wydechu dla poszczególnych modeli. Dalsza personalizacja jest możliwa dzięki wielu oferowanym opcjom, w tym nowym reflektorom LED, które nadają Gran Turismo bardzo szczególny wygląd. Reflektory LED są połączone z inteligentnym systemem Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus). Design tych reflektorów różni się zasadniczo od standardowej wersji bi-xenon: Światła do jazdy dziennej są produkowane bezpośrednio przez dwie jednostki LED umieszczone jedna nad drugą, podczas gdy światła pozycyjne i kierunkowskazy zostały przeniesione na przednie nadwozie.

Modele Porsche Panamera są dodatkowo wzbogacone o nowe funkcje standardowe, takie jak reflektory bi-xenon, wielofunkcyjna kierownica i automatyczna klapa bagażnika. Ponadto dostępny jest rozszerzony zestaw systemów asystujących dla bezpieczeństwa i komfortu. Na przykład zoptymalizowany system tempomatu adaptacyjnego teraz aktywnie interweniuje w procesie hamowania w sytuacjach niebezpiecznych. Wykrywanie znaków drogowych oparte na kamerze oraz ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu oferują większy komfort podczas jazdy w terenie i po autostradzie.

Zaledwie 3,1 litra paliwa na 100 km i ponad 400 KM

W Panamerze S E-Hybrid efektywność i sportowość łączą się w kombinacji, która jak dotąd nie ma sobie równych. Jest to pierwszy na świecie model hybrydowy typu plug-in w swojej klasie. Systemowa moc hybrydy wynosi 416 KM (306 kW), a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,5 sekundy – co stawia go na tym samym poziomie mocy co samochód napędzany silnikiem V8. Zużycie paliwa według norm NEDC wynosi tylko 3,1 litra na 100 km, co odpowiada emisji CO2 na poziomie 71 g/km. Ponadto Panamera S E-Hybrid jest pierwszym modelem Porsche, który spełnia normę emisji Euro 6, która wejdzie w życie dopiero we wrześniu 2014 roku.

W nowej Panamerze S E-Hybrid równoległy napęd hybrydowy z poprzedniego modelu został udoskonalony, a technologia plug-in została dodana. Port ładowania samochodu umożliwia ładowanie baterii trakcyjnej z sieci elektrycznej. Panamera S E-Hybrid przechowuje tę energię w nowo opracowanej baterii litowo-jonowej, a jej mocniejszy silnik elektryczny przekształca tę energię w znacznie silniejszą wydajność jazdy i dłuższy zasięg jazdy niż dotychczas.

Dla kierowcy nowa bateria i nowy silnik elektryczny oznaczają znacznie lepsze osiągi jazdy elektrycznej: czysto elektryczne przyspieszenie od 0 do 50 km/h zajmuje 6,1 sekundy, a maksymalna prędkość elektryczna wynosi nieosiągalne 135 km/h. Zasięg jazdy elektrycznej modelu Panamera S E-Hybrid w teście NEDC wynosił 36 kilometrów. Jednak zasięg jazdy w rzeczywistych warunkach może się różnić, np. ponieważ klimatyzacja i ogrzewanie są dezakty wowane w warunkach testowych NEDC. Realistyczny zasięg jazdy elektrycznej w codziennym użytkowaniu będzie więc wynosił gdzieś pomiędzy 18 a 36 km – a w szczególnie sprzyjających warunkach może nawet przekraczać te wartości.

W połączeniu z silnikiem V6 wysoki moment obrotowy silnika elektrycznego umożliwia także sportowe ruszenie z niskich obrotów, doskonale uzupełniając silnik spalinowy, który rozwija pełny moment obrotowy przy wyższych obrotach.

Innowacyjna koncepcja napędu E-Hybrid modelu Panamera S E-Hybrid może być już dostrzegalna w jego wyglądzie zewnętrznym. Użycie koloru akcentowego Acid Green jest stonowane, ale wyraźnie podkreśla dwa boczne logotypy „e-hybrid” na przednich drzwiach, a logotyp modelu „Panamera S” z tyłu także ma zielony akcent. Zaciski hamulcowe są również pomalowane na ten kolor, co zapewnia dodatkowe odróżnienie od klasycznego modelu S. Wskaźniki instrumentów w zestawie wskaźników oraz opcjonalny chronometr Sport Chrono są również zaprojektowane w Acid Green – znak E-Hybrid.

Nowe z większą energią i mocą: bateria litowo-jonowa i silnik elektryczny

Nowo opracowana bateria wysokiego napięcia oparta na technologii litowo-jonowej o pojemności energetycznej 9,4 kWh może przechowywać ponad pięć razy więcej energii elektrycznej niż bateria niklowo-metalowo-wodorkowa w poprzednim modelu, a mimo to nie wymaga więcej miejsca instalacyjnego. Podobnie jak wcześniej, jest zintegrowana w oszczędny sposób pod podłogą bagażnika. Jednak ogromną zaletą technologii litowo-jonowej jest nie tylko jej wysoka gęstość energetyczna. Jej gęstość mocy jest również wyższa, co umożliwia wysoki poziom wydajności elektrycznej. Bateria jest bezobsługowa i nie jest elementem podlegającym zużyciu. Generalnie Porsche oferuje gwarancję na sześć lat lub 120 000 km. W innych rynkach mogą obowiązywać inne okresy gwarancyjne.

Panamera S E-Hybrid korzysta z pomnożonego dostępu do energii elektrycznej w swoim bardziej zaawansowanym silniku elektrycznym. Jego krótkoterminowa moc szczytowa wynosząca 95 KM (70 kW) jest ponad dwa razy większa niż szczytowa moc w poprzednim modelu Panamera S Hybrid wynosząca 47 KM (34 kW). Osiągnięto to głównie poprzez zwiększenie liczby zwojów uzwojeń statora silnika elektrycznego, co zwiększyło napięcie z poprzednich 288 V do 360 V oraz dodanie nowej elektroniki zasilającej. Zmodyfikowany materiał magnetyczny w obwodzie elektromagnetycznym rotora oraz zoptymalizowana geometria kanałów chłodzących również przyczyniły się do poprawy zdolności do obciążenia cieplnego. Wszystko to umożliwiło uzyskanie wyższego maksymalnego momentu obrotowego wynoszącego 310 Nm (wzrost o dziesięć Nm), dostępnego od zera do 1 700 obr./min. Pomimo znacznej poprawy, wymiary silnika elektrycznego nie są większe, dzięki czemu może być łatwo zamontowany w istniejącej przestrzeni instalacyjnej.

Trzy tryby jazdy dla dostosowanego użytkowania napędu elektrycznego

Panamera S E-Hybrid oferuje specjalne tryby jazdy, które dają kierowcom lepszą użyteczność codzienną. Kierowca może je wybierać indywidualnie, aby wykorzystać mocne strony poszczególnych stanów jazdy hybrydowej. Tryb E-Power umożliwia czysto elektryczną jazdę bez uruchamiania silnika spalinowego. Ponadto możliwe jest ładowanie baterii wysokiego napięcia podczas jazdy w trybie E-Charge. Inną opcją wyboru dla kierowcy jest tryb Sport, który oferuje typowe dla Porsche osiągi silnika oraz sportowe cechy pedału gazu dla bardziej bezpośredniej reakcji.

Hybrydowe wskaźniki w zestawie wskaźników oraz w opcjonalnym systemie zarządzania komunikacją Porsche (PCM) na bieżąco komunikują kluczowe informacje kierowcy. Nowy wskaźnik mocy zastępuje analogowy obrotomierz i informuje kierowcę o mocy jazdy i mocy odzyskiwania energii z systemu hybrydowego. Wartości prędkościomierza są nadal na bieżąco wyświetlane na wyświetlaczu centralnego okrągłego wskaźnika. Wskaźnik mocy informuje także o innych przydatnych informacjach dla kierowcy, takich jak gotowość systemu przy włączonym zapłonie (wskaźnik gotowości), efektywność lub szczególnie sportowy zasięg jazdy (zakres efektywności lub zasięg boostu) oraz punkt aktywacji silnika spalinowego, gdy wymagane jest większe osiągi.

Inteligentna strategia ładowania obniża koszty i zwiększa codzienną użyteczność

Porsche Universal Charger (AC) to standardowy element Panamery S E-Hybrid, który służy do podłączenia pojazdu do sieci elektrycznej. Stylowy charger od Porsche Design zawiera dwa standardowe przewody zasilające, jeden do gniazdek elektrycznych domowych, a drugi do podłączenia do gniazdek przemysłowych lub dużoprądowych. W zależności od dostępnego połączenia, klient może łatwo podłączyć do ładowarki za pomocą odpowiedniego adaptera sieciowego. W zależności od rodzaju połączenia zasilania, Panamera S E-Hybrid może być ładowana w zaledwie około dwie i pół godziny (przy 16 amperach) lub w mniej niż cztery godziny (przy 10 amperach). Standardowym wyposażeniem jest również stacja ładowania w stylu Porsche, która służy do wygodnego zamontowania ładowarki uniwersalnej (AC). Stację ładowania można zainstalować w domowym garażu.

Na zewnątrz samochodu koncept plug-in modelu Panamera S E-Hybrid można również dostrzec po drzwiach ładunkowych na lewym tylnym panelu; port elektryczny pojazdu do ładowania baterii litowo-jonowej znajduje się za tymi drzwiami. Pokładowa ładowarka do regulacji napięcia i konwersji energii AC na DC jest zamontowana w oszczędny sposób w prawej ściance bagażnika; dostarcza do 3,6 kW. Dwie zintegrowane diody LED wtyczki ładunkowej informują użytkownika o stanie naładowania baterii litowo-jonowej oraz statusie połączenia. Istnieje również timer wyjazdu do ustawiania czasu procesu ładowania. Do trzech docelowych czasów można zaprogramować za pomocą zestawu wskaźników. Następnie ładowanie baterii odbywa się tak, aby była całkowicie naładowana w określonym czasie. Jedną z korzyści jest możliwość korzystania z tańszych nocnych stawek za energię elektryczną.

Unikalny komfort: zdalne sterowanie za pomocą smartfona i pomocnicza klimatyzacja. Z nową Panamerą Porsche wprowadza zdalne sterowanie pojazdem za pomocą aplikacji na smartfony pod nazwą Porsche Car Connect, które spełnia rosnące potrzeby klientów dotyczące łączności. W Panamerze S E-Hybrid powiązanie pojazdu i kierowcy za pomocą smartfona odgrywa szczególną rolę, ponieważ sprawia, że specjalne funkcje, takie jak zewnętrzne ładowanie wysokotensiony, są bardziej przejrzyste. Kierowca ma dostęp do kluczowych informacji o pojeździe za pomocą aplikacji na smartfony. Na telefonie wyświetlane są informacje o stanie naładowania baterii z pozostałym czasem naładowania, a także aktualne zasięgi jazdy – zarówno w trybie elektrycznym, jak i napędu spalinowego. Zasięg jazdy elektrycznej jest również wyświetlany na mapie nawigacyjnej. Funkcję „Timer ładowania” można zaprogramować w celu optymalizacji kosztów energii.

W Porsche Panamera S E-Hybrid elektryfikacja systemu klimatyzacji stworzyła odpowiednie warunki do wprowadzenia kolejnej opcji: pomocniczej klimatyzacji. Timer ładowania może być używany do aktywacji systemu klimatyzacji, aby wnętrze pojazdu miało wcześniej ustaloną, pożądaną temperaturę na planowany czas wyjazdu. Wnętrze pojazdu jest odpowiednio ogrzewane lub chłodzone. W zimie moc grzewcza jest również generowana przez pomocniczy elektryczny grzejnik wysokiego napięcia.

Gran Turismo z długim rozstawem osi zapewnia maksymalny komfort

Porsche opracowało modele Executive dla klientów, którzy mają szczególnie wysokie wymagania dotyczące przestrzeni, atmosfery i komfortu jazdy. Rozstaw osi i wnętrze zostały wydłużone o 15 centymetrów, a te wymiary bezpośrednio przekładają się na komfort w tylnym obszarze pasażerskim, ponieważ nadwozie zostało wydłużone za słupkiem B w wersji długiej. Oznacza to większe drzwi dla łatwiejszego dostępu, a także jeszcze więcej miejsca na nogi przed dwoma tylnymi fotelami kubełkowymi.

Porsche oferuje dwa modele Executive: Panamera 4S Executive i Panamera Turbo Executive. Oba mają bardzo mocne i wydajne silniki. Przekazywanie mocy obsługiwane jest przez skrzynię Porsche Doppelkupplung, która charakteryzuje się bardzo komfortowymi zmianami biegów. System Porsche Traction Management (PTM) z napędem na cztery koła zapewnia najlepszą możliwą trakcję w każdych warunkach. Podwozie zostało również systematycznie dostosowane do komfortu i wyposażone w standardowe zawieszenie powietrzne oraz bardzo wygodny aktywny system tłumienia PASM.

Zewnętrzna część modeli Executive sprawia wrażenie stonowanej elegancji i sportu, a także sportuje liczne cechy zapewniające ekskluzywny komfort jazdy. Na przykład, standardowy automatyczny system cichego domykania delikatnie wsuwa drzwi w ich mechanizmy zamykające z pomocą serwomechanizmu. Ciche i termicznie izolowane szkło okienne zapewnia przyjemną atmosferę w każdych warunkach zewnętrznych. Szyby przeciwsłoneczne również są standardowe, zabezpieczając przed niepożądanym wzrokiem. Elektryczny szklany dach przesuwno-uchylny przedłuża komfort klimatyczny, a asystent parkingowy ułatwia manewrowanie samochodem.

Wnętrze pasażerów zapewnia przyjemny, komfortowy klimat. Przestrzeń wewnętrzna została zwiększona o sześć dodatkowych stopni kąta nachylenia oparcia tylnych siedzeń i o dwanaście centymetrów dłuższy obszar na stopy, co zapewnia więcej miejsca na nogi. Standardowe komfortowe fotele z tyłu z regulowanymi zagłówkami są indywidualnie regulowane. Oprócz elektrycznej, czteropunktowej regulacji odcinka lędźwiowego mają zarówno elektryczną regulację oparcia, jak i elektryczną regulację długości siedzenia. Dla przyjemnej atmosfery w tylnym obszarze pasażerskim przewidziano pakiet oświetleniowy z naciskiem na tylną część pasażerską; obejmuje on oświetlenie podłogi, oświetlone schowki w drzwiach oraz ściemnialne oświetlenie pod włącznikiem sufitowym. Oferuje również pasażerom dwa dodatkowe miejsca do czytania.

Standardowa, trzystopniowa regulacja ogrzewania i wentylacji siedzeń, z oddzielną kontrolą dla przodu i tyłu, zapewnia komfort siedzenia, który można optymalnie dostosować przez cały rok. Czterostrefowy automatyczny system klimatyzacji zapewnia wysoki poziom komfortu podróży z indywidualnie regulowanymi strefami klimatycznymi dla każdego miejsca siedzącego. Oprócz dodatkowej przestrzeni do przechowywania i podłokietnika, duża konsola centralna ma również gniazdo akcesoryjne 230 V (lub 110 V w zależności od konkretnego rynku). To pozwala pasażerom tylnym ładować urządzenia elektroniczne podczas jazdy lub bezpośrednio zasilać je z systemu elektrycznego. Elektryczne rolety przeciwsłoneczne do okien bocznych i tylnej szyby oferują dodatkową ochronę przed słońcem i prywatność w razie potrzeby. Modele Panamera Executive są dodatkowo wyróżnione podpisami „executive” umieszczonymi w tylnym obszarze pasażerskim oraz na szczotkowanych aluminiowych osłonach progów. Wnętrze dopełnia skórzana tapicerka w jednym z pięciu standardowych kolorów.

Większa moc i efektywność

Już pierwsza generacja modeli Panamera ustanowiła standardy wydajności i dynamiki pojazdu w swojej klasie. Napędy nowych modeli Panamera koncentrują się przede wszystkim na jednym celu: dalszym optymalizowaniu efektywności. W nowych modelach Panamera oznacza to lepsze osiągi przy znacząco zmniejszonym zużyciu paliwa. Przeprojektowana funkcja start-stop teraz zapewnia, że pojazd zatrzymuje silnik wcześniej, podczas toczenia się do zatrzymania na czerwonym świetle lub skrzyżowaniu. Nowa funkcja toczenia w PDK w Panamerze umożliwia odłączenie silnika od skrzyni biegów, co skutkuje niemal bezoporowym toczącym się.

Nowy silnik V6 biturbo dla Panamery S i Panamery 4S

Porsche opracowało zupełnie nowy silnik dla nowej generacji Panamery S i Panamery 4S. Systematyczne downsizing doprowadziło do powstania silnika o dwóch cylindrach mniej. Jest blisko spokrewniony z silnikiem V6 o pojemności 3,6 litra w Panamerze i Panamerze 4, ale jego pojemność zmniejszono do trzech litrów. Podwójne doładowanie pozwala nowemu silnikowi rozwijać pięć procent więcej mocy na poziomie 420 KM (309 kW), ale z lepszą efektywnością paliwową o 18 procent niż silnik V8 w poprzednim modelu. Na przykład, zużycie paliwa w Panamerze S według norm NEDC zmniejszyło się o 1,8 litra do 8,7 l/100km, a w Panamerze 4S zmniejszyło się o 1,9 litra do 8,9 l/100 km. Nowy silnik imponuje również doskonałą krzywą momentu obrotowego: maksymalny moment wynoszący 520 Nm jest dostępny pomiędzy 1 750 a 5 000 obr/min, co zapewnia bardzo mocne przyspieszenie we wszystkich sytuacjach jazdy.

Aby zachować płynność działania nowego silnika V6 turbo dla Panamery S i 4S na tym samym wysokim poziomie co silnik ośmiocylindrowy w poprzednim modelu, wałek wyrównawczy kompensuje zakłócenia spowodowane momentami bezwładności. W porównaniu do silników V8 Porsche wał korbowy ma krótszy skok, co sprawia, że silnik chętniej wchodzi na obroty. Dwa szybko reagujące turbosprężarki dostarczają powietrze do spalania, które jest wstępnie sprężane do nawet 1,2 bara. Dwa zawory dolotowe na cylinder o różnych skokach zapewniają, że powietrze dostaje się do komór spalania z pożądanym wirusem. Zawory wałka rozrządu VarioCam Plus również mają zmienny czas i dostosowują skok zaworów do obciążenia silnika i prędkości. Nowy V6 biturbo jest również pierwszym silnikiem V od Porsche, który ma wałki rozrządu z zmiennym czasem na stronie wydechu. Dostawa paliwa odbywa się za pomocą nowego systemu wtrysku paliwa pod ciśnieniem 200 barów i bezpośredniego wtrysku przez wtryskiwacze wieloodwiertowe.

Wszystkie modele Panamery mają niższe zużycie paliwa

Wszystkie modele Panamery wchodzą na rynek nowe generacji z większą efektywnością i, z wyjątkiem modelu diesla, większą mocą. Moc silnika V6 w Panamerze i Panamerze 4 zwiększyła się na przykład o dziesięć KM (osiem kW) do 310 KM (228 kW), podczas gdy zużycie paliwa obu wersji zmniejszyło się o 0,9 litra do znacznie poniżej dziewięciu litrów na 100 km. Moc silnika ośmiocylindrowego silnika V8 w sportowej Panamerze GTS również wzrosła o dziesięć KM do 440 KM (324 kW); przyspiesza samochód od zera do 100 km/h o jedną dziesiątą sekundy szybciej, ale zużywa o 0,8 l/100 km mniej paliwa niż wcześniej. Zużycie paliwa w Panamerze Diesel zmniejszyło się o 0,2 litra przy niezmiennej mocy. Wśród konwencjonalnie napędzanych samochodów Gran Turismo liderem w oszczędnościach paliwowych jest Panamera Turbo; jej moc wzrosła o 20 KM (14 kW) do 520 KM, podczas gdy zużycie paliwa zmniejszyło się o 1,3 l/100 km.

Więcej komfortu z nowymi opcjami

Wnętrze nowej generacji Panamery łączy sportowy charakter z komfortem dzięki czterem fotelom kubełkowym i zmiennej przestrzeni ładunkowej dla wysokiego poziomu codziennej użyteczności. Nowa dwukolorowa kombinacja czarno-czerwonej podkreśla sportowy charakter pojazdu. W porównaniu z wcześniejszymi funkcjami dwukolorowymi, ta kombinacja ma teraz zmienioną dystrybucję kolorów. Podłoga i tyły przednich foteli są tapicerowane na czarno, a reszta wnętrza jest czerwona. Ponadto, dotychczasowy szary platynowy zastępowany jest szarym agatowym jako kolor wnętrza dla standardowych i skórzanych tapicer. W zestawie standardowym również rozszerzono zakres funkcji standardowych z przejściem do nowej generacji. Teraz, wielofunkcyjna kierownica jest dostępna w każdej Panamerze, a elektryczna klapa bagażnika może być otwierana i zamykana elektrycznie za naciśnięciem przycisku.

Lepiej widzieć bez odblasków: nowe reflektory LED z PDLS Plus

Reflektory bi-xenonowe są teraz standardem we wszystkich nowych modelach Panamery. Alternatywnie, Porsche oferuje reflektory LED jako opcję po raz pierwszy. Ten pakiet składa się z systemu Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus) z reflektorami mijania i drogowymi, a także pomocniczymi reflektorami drogowymi i czteropunktowymi światłami do jazdy dziennej w technologii LED. Dynamiczny system reflektorów drogowym wykrywa źródła światła nadjeżdżających pojazdów i pojazdów przed samochodem za pomocą kamery zamontowanej u podstawy lusterka wstecznego i nieustannie dostosowuje zasięg oświetlenia pomiędzy światłami mijania i drogowymi. Optymalnie wykorzystuje potencjał oświetlenia, nie powodując oślepienia innych pojazdów na drodze. Na oświetlonym skrzyżowaniu system rozpoznaje krzyżujące się drogi i zjazdy zapisane w systemie nawigacyjnym i włącza statyczne światła do skrętu dla optymalnego oświetlenia zgodnie z potrzebami, włączając lewą lub prawą lampę lub obie jednocześnie. Wizualnie reflektory LED różnią się znacznie od reflektorów bi-xenonowych. Zamiast stożkowatej obudowy świetlnej z okrągłymi soczewkami projekcyjnymi i dodatkowymi lampami z widocznymi odbłyśnikami, reflektory LED składają się z dwóch prostokątnych obudów świetlnych rozmieszczonych w układzie schodkowym z rzeźbionymi kształtami soczewek na górze i na dole.

Aplikacja Porsche Car Connect: łączenie się z Panamerą za pomocą smartfona

Porsche wprowadza teraz dostęp do różnych informacji o pojeździe i funkcji za pomocą smartfona za pomocą nowej aplikacji Porsche Car Connect. Porsche Car Connect jest dostępne jako opcja dla wszystkich nowych modeli Panamery oraz jako standardowe wyposażenie Panamery S E-Hybrid. Oferowane usługi można podzielić na trzy kategorie: Usługi Zdalne, Usługi Śledzenia Pojazdu Porsche oraz specyficzne dla hybryd E-Mobility Services. Usługi Zdalne służą do uzyskiwania informacji o pojeździe dla każdego modelu Panamery, takiej jak licznik kilometrów, pozostały zasięg jazdy lub lokalizacja pojazdu. Aplikacja umożliwia również kontrolowanie różnych funkcji pojazdu, takich jak składanie lusterka drzwiowego.

Nowe systemy asystujące oparte na kamerze i radarze

Trzy nowe opcjonalne systemy asystujące oparte na kamerze to ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych i Surround View. System ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu wykrywa oznaczenia pasów ruchu i ostrzega kierowcę sygnałem dźwiękowym, jeśli pojazd niezamierzenie opuści pas ruchu. System aktywuje się przy prędkości 65 km/h i można go dezaktywować za pomocą osobnego przycisku na konsoli centralnej.

Rozpoznawanie znaków drogowych jest dostępne w połączeniu z PCM. System informacyjny używa kamery do wykrywania ograniczeń prędkości, stref zakazu wyprzedzania i końców tych stref. Uwzględnia również znaki dodatkowe. Jeśli postać nie jest rozpoznawana przez kamerę, automatycznie wyświetlany jest ograniczenie prędkości zapisane w nawigacji.

Surround View odnosi się do 360 stopni widoku otoczenia; przesyła obrazy z czterech kamer o wysokiej rozdzielczości do monitora PCM. System wspiera manewrowanie pojazdem, wyświetlając realistyczny widok fotograficzny otoczenia pojazdu w widoku z góry. Oferuje wiele różnych szczegółowych widoków, które ułatwiają manewrowanie w szczególnych sytuacjach – na przykład podczas zbliżania się do krawężnika, wyjeżdżania z wąskich przejazdów i przed przeszkodami.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.