PORSCHE Panamera 4 E-Hybrid (971) 2016-2020

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PORSCHE Panamera 4 E-Hybrid (971) 2016-2020

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE Panamera 4 E-Hybrid (971) 2016-2020

Nowy model Panamery został zaprezentowany na Paryskim Salonie Samochodowym w 2016 roku. Była to ulepszona wersja hybrydowa typu plug-in, nazwana 4 E-Hybrid.

Porsche jest jednym z pionierów mobilności hybrydowej, zaczynając od modelu Lohner-Porsche, który został zaprezentowany w 1900 roku na Wystawie Paryskiej. Ponad wiek później, niemiecki producent samochodów wybrał to samo miasto, aby pokazać swoje rozwinięte pojazdy hybrydowe.

Druga generacja Panamery zadebiutowała w 2016 roku i jej projekt rozwiązał wszystkie problemy pierwszej edycji. Elegancki wygląd czterodrzwiowego coupe, w połączeniu z zewnętrznymi detalami pojazdu, sprawił, że ci, którzy czekali i ufali marce Porsche, byli usatysfakcjonowani. Wyglądała jak wydłużona wersja modelu 911, ale z silnikiem z przodu. Standardowo zamontowane reflektory LED w kształcie 4 były jednym z kluczowych elementów designu, które sprawiły, że samochód był atrakcyjny. Jako wyróżniający detal, model 4 E-Hybrid charakteryzował się elektrycznie zielonymi zaciskami hamulcowymi oraz zielonymi emblematami „hybrid” na błotnikach i klapie bagażnika.

Wnętrze wyposażono w szeroki, 12,3-calowy ekran dotykowy, który pełnił rolę centralnej jednostki PCM (Porsche Communication Management) zamontowanej na tej samej wysokości co kierownica, w centralnej konsoli. Służył on do uzyskiwania różnych informacji oraz ustawień systemu hybrydowego.

Najwięcej uwagi poświęcono systemowi hybrydowemu. Był to pierwszy hybrydowy model Panamery z napędem na wszystkie koła. Wyposażono go w mocniejszy silnik elektryczny oraz podwójnie doładowany silnik V6 o pojemności 2,9 litra. Napęd połączono z 8-biegową skrzynią automatyczną. Jego poprzednicy mieli tylko napęd na tylne koła. Panamera 4 E-hybrid zawsze startowała w trybie elektrycznym, a jednostka benzynowa włączała się później. Dzięki temu samochód osiągał zasięg elektryczny wynoszący 50 km (31 mil). Jego bateria litowo-jonowa mogła przechowywać do 15,1 kWh, co stanowi prawie 50% więcej niż w przypadku poprzednika.

Na Salon Samochodowy w Paryżu w 2016 roku Porsche zaprezentuje czwarty model w linii Panamera: Panamera 4 E-Hybrid z kontrolowanym napędem na wszystkie koła i elektrycznym zasięgiem wynoszącym 50 kilometrów. Pojazd generuje moc systemową wynoszącą około 340 kW (462 KM) i osiąga zużycie paliwa na poziomie 2,5 l/100 km w nowym europejskim cyklu jazdy (NEDC) dla modeli hybrydowych typu plug-in. Odpowiada to emisji CO2 wynoszącej 56 g/km. Panamera 4 E-Hybrid jest już dostępna do zamówienia, a ceny zaczynają się od 107 553 euro, w tym VAT, w Niemczech.

Czysto elektryczny zasięg wynoszący 50 kilometrów

Dla Porsche termin „hybryda” oznacza nie tylko zrównoważoną mobilność, ale także osiągi – co udowodniły zwycięstwa modelu 919 Hybrid w wyścigu 24 godziny Le Mans w 2015 i 2016 roku. Ta filozofia definiuje również Panamera 4 E-Hybrid.

Nowa hybryda Porsche zawsze startuje w trybie czysto elektrycznym, poruszając się bez emisji lokalnych w zasięgu 50 kilometrów i maksymalnej prędkości 140 km/h. Niemniej jednak, ta Panamera jest również sportowym samochodem w klasie luksusowych limuzyn: Porsche z napędem na wszystkie koła osiąga prędkość maksymalną 278 km/h i generuje moment obrotowy wynoszący 700 Nm z miejsca bez wahania. Czterodrzwiowy sportowy samochód hybrydowy przekracza barierę 100 km/h w zaledwie 4,6 sekundy. Moment obrotowy przenoszony jest na wszystkie cztery koła, a standardowe zawieszenie pneumatyczne z trzema komorami zapewnia doskonałą równowagę między komfortem a dynamiką w każdych warunkach.

Nowa strategia hybrydowa oparta na Porsche 918 Spyder

Wyjątkowe osiągi nie są przypadkiem: Nowa Panamera 4 E-Hybrid wprowadza strategię hybrydową, jakiej wcześniej nie było w tej klasie – strategię opartą na modelu 918 Spyder. 918 Spyder o mocy 652 kW (887 KM) jest najszybszym seryjnie produkowanym samochodem, który okrążył Nordschleife w Nürburgring. Jej rekordowy czas okrążenia wynoszący 6:57 minut częściowo zawdzięcza dodatkowej mocy zapewnianej przez dwa silniki elektryczne.

Tak jak w 918 Spyder, moc elektrycznego silnika Panamery – 100 kW (136 KM) i 400 Nm momentu obrotowego – jest dostępna natychmiast po naciśnięciu pedału przyspieszenia. W przypadku poprzedniego modelu pedał musiał być wciśnięty przynajmniej w 80% w dół, aby uwolnić dodatkową moc napędu elektrycznego. Teraz silnik elektryczny i silnik benzynowy współdziałają w doskonałej harmonii od samego początku.

Podobnie jak w 918 Spyder, silnik elektryczny jest dostępny do dostarczania dodatkowej mocy w każdej chwili. To, w połączeniu z osiągami nowego silnika V6 biturbo o pojemności 2,9 litra (243 kW/330 KM/450 Nm), generuje imponującą sytuację wzrostu mocy opartą na silniku elektrycznym i turbosprężarce.

W Panamera 4 E-Hybrid energia elektryczna jest również wykorzystywana do podniesienia maksymalnej prędkości samochodu. W Porsche ten nowy rodzaj „E-Performance” – więcej mocy, więcej przyjemności z jazdy, niższe zużycie paliwa – postrzegany jest jako zestaw do osiągów przyszłości.

Nowy moduł hybrydowy i błyskawicznie zmieniająca biegi ośmiobiegowa skrzynia PDK

Wraz z odsprzęgaczem silnika benzynowego V6, silnik elektryczny zapowiada nową generację modułu hybrydowego Porsche. W przeciwieństwie do elektro-hydraulicznego systemu poprzedniego modelu, odsprzęgacz w nowej Panamera jest uruchamiany elektromechanicznie przez aktor elektromagnetyczny (ECA), co skutkuje jeszcze krótszymi czasami reakcji.

Jak w innych modelach drugiej generacji Panamera, nowa, bardzo szybka i wydajna ośmiobiegowa skrzynia Porsche Doppelkupplung (PDK) jest używana do przenoszenia mocy na napęd na wszystkie koła. Ta skrzynia zastępuje ośmiobiegową automatyczną skrzynię z przekładnią momentu obrotowego w modelu poprzednim.

Silnik elektryczny zasilany jest z płynnie chłodzonej baterii litowo-jonowej. Pomimo faktu, że pojemność energetyczna baterii (która została zintegrowana pod podłogą bagażnika) została zwiększona z 9,4 do 14,1 kWh, jej waga pozostała na tym samym poziomie. Bateria wysokonapięciowa w pełni ładowana jest w zaledwie 5,8 godzin przy użyciu gniazdka 230 V, 10 A. Jeśli kierowca zdecyduje się na użycie opcjonalnej ładowarki pokładowej 7,2 kW i gniazdka 230 V, 32 A zamiast standardowej ładowarki 3,6 kW, bateria w pełni ładowana jest w zaledwie 3,6 godziny. Proces ładowania można również uruchomić za pomocą timera przez Porsche Communication Management (PCM) lub aplikację Porsche Car Connect (dla smartfonów i Apple Watch). Co więcej, Panamera 4 E-Hybrid standardowo wyposażona jest w pomocniczą klimatyzację do chłodzenia lub ogrzewania wnętrza podczas ładowania.

Porsche Advanced Cockpit z wyświetlaczami specyficznymi dla hybryd

Jednym z wyróżniających elementów drugiej generacji Panamera jest nowo zaprojektowana koncepcja wyświetlaczy i kontroli w formie standardowego Porsche Advanced Cockpit z panelami dotykowymi i indywidualnie konfigurowalnymi wyświetlaczami. Dwa siedmiocalowe ekrany po obu stronach analogowego wskaźnika obrotomierza tworzą interaktywny kokpit, a w przeciwieństwie do innych wersji w linii modelowej, Panamera 4 E-Hybrid charakteryzuje się licznikiem mocy dostosowanym do działania w trybie hybrydowym. Intuicyjna zasada działania wyświetlaczy specyficznych dla hybryd jest podobna do tej stosowanej w supersamochodzie Porsche 918 Spyder. Wskaźnik mocy dostarcza danych, takich jak ilość aktualnie używanej energii elektrycznej oraz ta odzyskiwana podczas rekuperacji.

Ekran dotykowy o przekątnej 12,3 cala pełni rolę centralnej jednostki sterującej i wyświetlającej PCM. Kierowca może uzyskać dostęp do różnych informacji specyficznych dla hybrydy zarówno na desce rozdzielczej, jak i w zestawie wskaźników. Asystent boost oraz asystent hybrydowy są zarówno praktyczni, jak i informacyjni. Wyświetlacz asystenta boost pokazuje energię dostępną do zwiększenia mocy, podczas gdy asystent hybrydowy dostarcza różnych sygnałów wizualnych do regulacji mocy napędu elektrycznego.

Nieosiągalna wydajność w trybie „Hybrd Auto”

Pakiet Sport Chrono, w tym przełącznik trybów zintegrowany w kierownicy, stanowi część standardowego wyposażenia Panamera 4 E-Hybrid. Przełącznik trybów oraz Porsche Communication Management są używane do aktywacji różnych trybów jazdy. Wśród nich znajdują się znane tryby „Sport” i „Sport Plus” z innych modeli Panamera wyposażonych w pakiet Sport Chrono. Specyficzne tryby hybrydowe to „E-Power”, „Hybrid Auto”, „E-Hold” i „E-Charge”.

Panamera 4 E-Hybrid zawsze rozpoczyna jazdę w trybie czysto elektrycznym „E-Power”. Tryb „Hybrid Auto” to całkowicie nowy rozwój. Po jego wybraniu, Panamera automatycznie zmienia i łączy źródła napędu dla maksymalnej wydajności.

Tryb „E-Hold” pozwala kierowcom świadomie zachować aktualny stan naładowania, aby umożliwić przełączenie się na tryb elektryczny i tym samym zerowej emisji w strefie ekologicznej w miejsce docelowym, na przykład. W trybie „E-Charge” bateria jest ładowana przez silnik V6; aby to osiągnąć, silnik benzynowy generuje wyższy poziom mocy, niż jest rzeczywiście potrzebny do jazdy.

Najwyższy poziom wydajności napędu jest dostępny w trybach „Sport” i „Sport Plus”. Silnik V6 biturbo działa nieprzerwanie w tych trybach. W trybie „Sport” stan naładowania baterii jest zawsze utrzymywany na minimalnym poziomie, aby zapewnić odpowiednie rezerwy mocy e-boost w razie potrzeby.

Tryb „Sport Plus” to maksymalne osiągi i pozwala Panamerze osiągnąć prędkość maksymalną 278 km/h. Ten tryb również naładowuje baterię tak szybko, jak to możliwe przy pomocy silnika V6 biturbo.

Panamera 4 E-Hybrid jest już dostępna do zamówienia w Europie

2.9L V6 8AT AWD (462 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2894 Cm3
Moc242.7 Kw @ 5250-6500 Rpm
330 Hp @ 5250-6500 Rpm
325 Bhp @ 5250-6500 Rpm
Moment obrotowy332 Lb-Ft @ 1750-5000 Rpm
450 Nm @ 1750-5000 Rpm
Moc silnika elektrycznego100 Kw (136 Hp)
Electrical Motor Torque295 Lb-Ft (400 Nm)
Całkowita maksymalna moc339.8 Kw (462 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy516.3 Lb-Ft (700 Nm)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Prędkość maksymalna173 Mph (278 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna (Pdk)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony265/45 Zr 19 || 295/40 Zr 19
Długość198.8 In (5050 Mm)
Szerokość76.3 In (1938 Mm)
Wysokość56 In (1422 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.8/65 In (1
Rozstaw osi116.1 In (2949 Mm)
Prześwit5.2 In (132 Mm)
Pojemność bagażnika14.3 Cuft (405 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna4784 Lbs (2170 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5975 Lbs (2710 Kg)
Średnie spalanie94.1 Mpg Us (2.5 L/100Km)
Emisja CO256 G/Km
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity14.1 Kwh
Range31.1 Miles (50.1 Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.