PORSCHE Panamera 4 Sport Turismo (971) 2017-2020

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PORSCHE Panamera 4 Sport Turismo (971) 2017-2020

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE Panamera 4 Sport Turismo (971) 2017-2020

Gdy Panamera zaczęła zyskiwać większe zainteresowanie ze strony klientów, Porsche wysłuchało ich pragnień dotyczących większej przestrzeni bagażowej i wprowadziło wersję Sport Tourismo.

Zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2017 roku, nowy wariant nadwozia był bardziej shooting-brake niż kombi. Oferował nadal ten sam układ napędowy oraz luksusowe wnętrze, ale z większą przestrzenią z tyłu, przy zachowaniu atrakcyjnego wyglądu.

Wyglądał bardziej jak obniżony Macan niż kombi Panamera. Jego nachylona tylna część wydawała się być zaprojektowana, aby poprawić aerodynamikę, a nie zwiększyć przestrzeń bagażową. Jednakże, ten tylny klapa była stworzona z myślą o obu funkcjach. A ponieważ nie chciała naśladować tylnego zakończenia modelu 911, mogła być lepszym rozwiązaniem. Dodatkowy zestaw tylnych okien, umieszczonych za słupkami C, rzeczywiście poprawił widoczność w porównaniu do standardowej Panamery.

W środku, Turbo Sport Tourismo wyglądało jak standardowa Panamera. Zniknął wieloprzyciskowy panel centralny, przypominający ten z telefonu Vertu. Pozostały jednak te same dotykowe przyciski na wyświetlaczu. Jednostka infotainment była duża i miała szybko reagujący ekran dotykowy. Obsługiwała tylko Apple CarPlay. Dłuższa linia dachu pozwoliła na wyższą tylną klapę i łatwiejszy dostęp do trzech miejsc z tyłu. Bagażnik był większy o 25 litrów (0,9 stopy sześciennej) niż w standardowej Panamerze. To był pierwszy model Porsche Panamera dostępny w wersji z maksymalnie pięcioma miejscami.

Jeśli chodzi o napęd, Panamera Sport Tourismo była wyposażona w silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem, połączony z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów oraz systemem napędu na tylne koła. Aby utrzymać samochód stabilnie na drodze, dodano zestaw adaptacyjnego zawieszenia.

Porsche rozszerza rodzinę Panamera o nową wersję nadwoziową: Porsche Panamera Sport Turismo zadebiutuje na światowych rynkach podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2017 roku, gdzie zaprezentowane zostaną pięć różnych wersji: Panamera 4, Panamera 4S, Panamera 4S Diesel, Panamera 4 E-Hybrid oraz Panamera Turbo. Opierając się na udanym sportowym sedanie, nowa wersja ponownie przyciąga uwagę w segmencie luksusowym dzięki swojemu niepowtarzalnemu designowi. Jednocześnie Sport Turismo, z mocą sięgającą 404 kW/550 KM, jest bardziej uniwersalne niż jakikolwiek inny model w swojej klasie. Dzięki dużemu tylnemu klapowi, niskiej krawędzi załadunkowej, powiększonej pojemności bagażnika oraz koncepcji siedzeń 4+1, nowy model Panamera oferuje doskonałe połączenie codziennego użytkowania z maksymalną elastycznością. „Dla Porsche Panamera Sport Turismo to krok naprzód w nowy segment, ale zachowuje wszystkie te wartości i cechy, które są charakterystyczne dla Porsche,” mówi Michael Mauer, dyrektor działu stylu Porsche.

Z perspektywy technologicznej i projektowej, Sport Turismo wykorzystuje wszystkie innowacje wprowadzone w nowej linii modeli Panamera, zaprezentowanej zaledwie rok temu. W skład tych innowacji wchodzą cyfrowe Porsche Advanced Cockpit, nowatorskie systemy wsparcia, takie jak Porsche InnoDrive z adaptacyjnym tempomatem, systemy podwozia, takie jak kierowanie tylnej osi, elektroniczny system stabilizacji nadwozia Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC Sport) oraz potężne napędy. Ponadto, wszystkie pojazdy Panamera Sport Turismo są standardowo wyposażone w Porsche Traction Management (PTM) – aktywny system napędu na wszystkie koła z elektronicznie sterowaną wielozadaniową sprzęgłem. W przypadku modeli S, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z technologią trójkomorową jest również dostarczane w standardzie.

Design i koncepcja wszechstronnego sportowego samochodu

Tak jak sportowy sedan Porsche Panamera w stylu coupé, Sport Turismo cechuje się bardzo dynamicznymi proporcjami – doskonałym odzwierciedleniem DNA designu Porsche. Pojazd ma długość 5,049 milimetra, wysokość 1,428 milimetra i szerokość 1,937 milimetrów, podczas gdy duży rozstaw osi wynosi 2,950 milimetrów. Sylwetkę cechują również krótkie zwisy nadwozia oraz duże koła o średnicy do 21 cali.

Począwszy od słupków B, czyli od początku tylnych drzwi, Sport Turismo posiada zupełnie unikalny tylny design. Nad wyraźnie zaznaczoną linią barku, wydłużona linia okna i równie długo kontur dachu nadają pojazdowi wyrazisty wygląd. Z tyłu dach opada o wiele mniej dramatycznie w porównaniu do linii okna, co skutkuje charakterystycznym i wyróżniającym się słupkiem D, który przechodzi w barkową sekcję w stylu coupé.

Pierwszy adaptacyjnie rozsuwany spojler dachowy w segmencie

Na szczycie pojazdu dach przekształca się w adaptacyjny spojler. Kąt nachylenia spojlera dachowego jest ustawiany w trzech poziomach w zależności od sytuacji jazdy i wybranych ustawień pojazdu i generuje dodatkowy docisk do 50 kg na tylnej osi.

Do prędkości 170 km/h element aerodynamiczny – centralny komponent systemu Porsche Active Aerodynamics (PAA) – pozostaje w pozycji schowanej z kątem minus siedem stopni, co redukuje opór i tym samym optymalizuje zużycie paliwa.

Powyżej 170 km/h, spojler dachowy automatycznie przesuwa się do pozycji sportowej z kątem plus jeden stopień, zwiększając tym samym stabilność jazdy i dynamikę boczną. W trybach jazdy Sport i Sport Plus, spojler dachowy automatycznie przechodzi do pozycji sportowej przy prędkościach wynoszących 90 km/h i więcej. PAA zapewnia również aktywną pomoc poprzez dostosowanie kąta nachylenia spojlera dachowego do plus 26 stopni, gdy panoramiczny dach przesuwany jest otwarty przy prędkości 90 km/h lub wyższej. W tym przypadku spojler pomaga zminimalizować hałas wiatru.

Trzy miejsca w przekształconym tylnym wnętrzu

Nowe Sport Turismo to pierwsza Panamera, która posiada trzy tylnie fotele. Dwa zewnętrzne fotele mają formę indywidualnych miejsc – zgodnie z przyjętym założeniem modelu o sportowych osiągach z maksymalnym komfortem dla pasażerów – tworząc tym samym konfigurację 2+1 z tyłu. Opcjonalnie Porsche Panamera Sport Turismo dostępne jest także w wersji czteroosobowej z dwoma elektrycznie regulowanymi siedzeniami indywidualnymi z tyłu.

Podwyższona linia dachu Sport Turismo umożliwia łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie z tyłu pojazdu oraz zapewnia większą przestrzeń nad głową. Użyteczność bagażnika korzysta z szerokiego otwierania tylnej klapy, która jest standardowo napędzana elektrycznie, i wysokości krawędzi załadunkowej wynoszącej zaledwie 628 milimetrów. Mierzona do górnej krawędzi tylnych siedzeń, pojemność bagażnika Sport Turismo wynosi do 520 litrów (Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo: 425 litrów), co przewyższa pojemność sportowego sedana o 20 litrów. W przypadku załadunku do poziomu dachu i złożonych tylnych siedzeniach, zyski wynoszą około 50 litrów. Oparcia trzech tylnych siedzeń można złożyć razem lub indywidualnie (w proporcji 40:20:40) i są odblokowywane elektrycznie z bagażnika. Gdy wszystkie oparcia są złożone, podłoga ładunkowa jest praktycznie równa. W takim przypadku pojemność bagażnika zwiększa się do 1,390 litrów (Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo: 1,295 litrów).

System zarządzania przestrzenią bagażową jest dostępny na życzenie dla Porsche Panamera Sport Turismo. W skład tego zmiennego systemu, który zapewnia bezpieczny transport, wchodzą między innymi dwa szyny zintegrowane w podłodze ładunkowej, cztery punkty mocowania oraz siatka działowa bagażnika. Opcjonalnie w bagażniku można również zamontować gniazdo elektryczne 230 V.

Pięć silników przy premierze rynkowej

3.0L V6 8AT AWD (330 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2995 Cm3
Moc242.7 Kw @ 5400-6400 Rpm
330 Hp @ 5400-6400 Rpm
325 Bhp @ 5400-6400 Rpm
Moment obrotowy332 Lb-Ft @ 1340-4900 Rpm
450 Nm @ 1340-4900 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna161 Mph (259 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna (Pdk)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony265/45 Zr 19 || 295/40 Zr 19
Długość198.8 In (5050 Mm)
Szerokość76.3 In (1938 Mm)
Wysokość56.2 In (1427 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.8/65 In (1
Rozstaw osi116.1 In (2949 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika18.4 Cuft (521 L)
Masa własna4145 Lbs (1880 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5622 Lbs (2550 Kg)
Spalanie miasto23.5 Mpg Us (10 L/100Km)
Spalanie trasa35.1 Mpg Us (6.7 L/100Km)
Średnie spalanie29.8 Mpg Us (7.9 L/100Km)
Emisja CO2180 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.