PORSCHE Panamera 4S Diesel (971) 2016-2020

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PORSCHE Panamera 4S Diesel (971) 2016-2020

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE Panamera 4S Diesel (971) 2016-2020

Mieć samochód, który potrafi poruszać się w każdych warunkach atmosferycznych i spędzać więcej czasu na drodze między tankowaniami, to klucz do udanego podróżowania na długie dystanse. Panamera 4S Diesel była właśnie taka.

Europejczycy byli szczególnie zainteresowani otrzymaniem wersji Panamera z silnikiem diesla, a jako Porsche, samochód ten automatycznie oferował osiągi wystarczające do dalekich podróży. Dodatkowo, napęd na cztery koła sprawił, że mógł być dobrym wyborem dla tych, którzy chcą jeździć na narty do Szwecji, a jednocześnie mieszkają nad brzegiem Morza Śródziemnego.

Rok 2016 rozpoczął się dobrze z już ugruntowaną marką na rynku, a wygląd samochodu był znacznie lepszy. Tylna część przypominała 911, ale w lepszym wydaniu. Projektanci starali się stworzyć krótki przód i przenieśli część silnika pod obszar szyby czołowej. Reflektory były bardzo podobne do tych w modelu 911, a samochód odniósł ogromny sukces.

Wnętrze nowego modelu zachwycało mania dotykowych ekranów, a niektóre przyciski z konsoli centralnej i deski rozdzielczej zniknęły. Na desce rozdzielczej znalazł się 12,3″ dotykowy ekran multimedialny, który był dobrze zintegrowany, ale nie miał połączenia z Android Auto. Dział marketingu Porsche stwierdził, że jego użytkownicy to w przeważającej części posiadacze iPhone’ów, więc dopasowali go tylko do Apple CarPlay. Użytkownicy telefonów z Androidem musieli pobrać specjalną aplikację Porsche, aby móc korzystać z jednostki. Deska rozdzielcza zawierała analogowy obrotomierz na środku, stanowiący hołd dla modelu Porsche 356. Po bokach znajdowały się dwa 7-calowe wyświetlacze TFT, które mogły pokazywać różne informacje o samochodzie, komputerze pokładowym, nawigacji itp.

Panamera 4S Diesel była napędzana przez silnik V8 z podwójną turbosprężarką. Oferowała moc 422 KM, co czyniło ją jednym z najpotężniejszych samochodów z silnikiem diesla na rynku. Połączona była z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów i przekazywała moc na wszystkie cztery koła.

Nowa Porsche Panamera łączy dwa kontrastujące charakterystyki jak nigdy dotąd: osiągi prawdziwego sportowego samochodu oraz komfort luksusowego sedana. To Gran Turismo, które zostało przemyślane i dostosowane do potrzeb użytkowników. Druga generacja Panamery staje się ikoną wydajności w klasie luksusowej.

W tej transformacji Porsche systematycznie poprawiło koncept Panamery – zaprezentowano czterodrzwiowy model, który został opracowany i zaprojektowany z dbałością o każdy szczegół. Silniki i skrzynie biegów zostały przeprojektowane, zawieszenie dopracowane, a koncepcja wyświetlaczy i elementów sterujących zreinterpretowana z myślą o przyszłości. Nowa Panamera poszerza granice między światem ambitnych sportowych aut a światem wygodnych pojazdów na długie trasy, wprowadzając takie innowacje jak skrętny tylny most, aktywne kompensowanie przechyłów oraz zawieszenie powietrzne z trzema komorami.

Język designu 911 z dużo bardziej dynamiczną linią dachu

Wizualnie unikalny koncept tego dużego Porsche odzwierciedla nowy, ekspresyjny design: niezaprzeczalnie Panamera, niezaprzeczalnie samochód sportowy – z długimi, dynamicznymi proporcjami, wyraźnymi barkami, atletycznymi bokami i ekstremalnie niską linią dachu, która została obniżona o 20 mm z tyłu. Ta typowa linia dachu Porsche tworzy stylistyczne połączenie z ikoną designu Porsche, modelem 911.

Duża funkcjonalność i łatwa interakcja w Porsche Advanced Cockpit

Typowe wnętrze Porsche zostało zreinterpretowane na przyszłość w nowej Panamerze. Czarne powierzchnie paneli i interaktywne wyświetlacze łączą w sobie przejrzysty i intuicyjny interfejs użytkownika, podobny do smartfonów i tabletów, z praktycznymi wymaganiami kontrolowania pojazdu. Klasyczne twarde przyciski i tradycyjne wskaźniki zostały znacznie zredukowane. Zostały one zastąpione panelami dotykowymi oraz indywidualnie konfigurowanymi wyświetlaczami, które odgrywają główną rolę w nowym Porsche Advanced Cockpit – przynosząc korzyści zarówno kierowcy, jak i pasażerom z przodu oraz z tyłu. Pomimo znacznie rozszerzonej gamy systemów komunikacji, komfortu i pomocy, różne funkcje są teraz bardziej przejrzyste i intuicyjne w użyciu. Porsche Advanced Cockpit przekształca analogowy świat w cyfrową teraźniejszość mobilności, pozostawiając miejsce na pasję. Obrotomierz, umiejscowiony centralnie w zestawie wskaźników, jest hołdem dla Porsche 356 A z 1955 roku.

Nowe silniki V6 i V8 biturbo z dużą mocą i pełnym brzmieniem

Porsche zawsze imponowało nie tylko mocą; jego efektywność ma równie duże znaczenie. Aby podnieść tę formułę na nowy poziom, wszystkie silniki drugiej generacji Panamery zostały przeprojektowane. Wszystkie zostały wzmocnione, przy jednoczesnym znaczącym zwiększeniu efektywności paliwowej i ograniczeniu emisji. Na rynku debiutują trzy nowe silniki biturbo z bezpośrednim wtryskiem: w Panamera Turbo, Panamera 4S oraz Panamera 4S Diesel. Wszystkie one – po raz pierwszy również model diesel – mogą być wyposażone w stały napęd na cztery koła i nową ośmiobiegową skrzynię biegów Porsche (PDK). Silnik benzynowy V8 o mocy 404 kW / 550 KM napędza Panamerę Turbo, a silnik benzynowy V6 o mocy 324 kW / 440 KM napędza Panamerę 4S.

W Panamerze 4S Diesel silnik V8 o mocy 310 kW/422 KM generuje potężny przyrost mocy i maksymalny moment obrotowy wynoszący 850 Nm.

Luksusowy sedan, który może wjechać na tor wyścigowy

Zgodnie z ogólnym konceptem nowej Panamery, zawieszenie łączy komfort jazdy luksusowego sedana z osiągami prawdziwego sportowego samochodu. Osiąga to poprzez uzupełnienie imponującego układu podstawowego o opcjonalne innowacyjne systemy, takie jak adaptacyjne zawieszenie powietrzne z nową technologią trzech komór, w tym Porsche Active Suspension Management (PASM), udoskonalony system Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) z Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) oraz aktywną stabilizację przechyłów, a także nowy system kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem. Zintegrowany system 4D Chassis Control analizuje i synchronizuje wszystkie systemy zawieszenia w czasie rzeczywistym oraz optymalizuje osiągi jezdne nowej Panamery. Porsche wprowadza precyzję kierowania i prowadzenia sportowych samochodów do klasy Gran Turismo z tylnym mostem skrętnym – to również nowość, która została zaadaptowana z modelu 918 Spyder i 911 Turbo. Udoskonalono również wydajność hamowania.

Systemy wsparcia nowej generacji

Panamera wyposażona jest w wiele standardowych i opcjonalnych systemów wsparcia, które czynią jazdę bardziej komfortową i bezpieczną. Najważniejsze nowe systemy to asystent widzenia nocnego, który za pomocą kamery termowizyjnej wykrywa osoby i duże zwierzęta oraz wyświetla kolorowo podświetlony wskaźnik ostrzegawczy w kokpicie. Jeśli wybrane zostaną opcjonalne nowe reflektory LED z matrycą o 84 punktach świetlnych, osoby znajdujące się poza zasięgiem widzenia reflektora mijania będą momentalnie oświetlane, jeśli znajdują się w obliczonym korytarzu jazdy, co pozwala kierowcy jeszcze szybciej reagować. Nowy asystent widzenia nocnego to jeden z systemów wsparcia, który pomaga unikać krytycznych sytuacji z wyprzedzeniem. Z kolei nowy Porsche InnoDrive, który obejmuje adaptacyjny tempomat, patrzy szczególnie daleko wzdłuż drogi. Wykorzystując dane nawigacyjne oraz sygnały z czujników radarowych i wideo, oblicza i aktywuje optymalne przyspieszenie, hamowanie oraz wybór biegów na najbliższe trzy kilometry. W tym procesie ten elektroniczny współpilot automatycznie uwzględnia zakręty, wzniesienia oraz ograniczenia prędkości.

Nową Porsche Panamerę można już zamawiać, a na rynku pojawi się 5 listopada 2016 roku. Ceny w Niemczech rozpoczynają się od 113,027 euro brutto za Panamerę 4S. Ceny Panamery 4S Diesel zaczynają się od 116,954 euro, a Panamera Turbo od 153,011 euro.

Więcej mocy, lepsza efektywność paliwowa

Nowe, mocne i efektywne paliwowo: silniki V6 i V8 turbo w Panamerze. Wszystkie mają wspólną cechę konceptualną, zwaną w żargonie deweloperów silników „z gorącymi stronami do wewnątrz”.

Przetłumaczone, oznacza to, że turbosprężarki nowych silników Panamery są zintegrowane centralnie w V cylindrów. Ta centralna budowa turbosprężarki przynosi liczne korzyści: Silniki są bardziej kompaktowe, co pozwala na niższą pozycję montażu. To z kolei pozytywnie wpływa na środek ciężkości pojazdu. Krótkie drogi między turbosprężarkami a komorami spalania zapewniają natychmiastową reakcję na pedał gazu. Reakcję silnika można dodatkowo zwiększyć, korzystając z opcjonalnego przełącznika trybu z przyciskiem Sport Response. Przełącznik trybu, który po raz pierwszy wprowadzono w Porsche 918 Spyder, to intuicyjnie obsługiwany pierścień obrotowy na kierownicy, którym można aktywować jeden z czterech trybów jazdy (Normal, Sport, Sport Plus lub Individual). W centrum przełącznika znajduje się przycisk Sport Response, który można wykorzystać do uwolnienia maksymalnego potencjału mocy Panamery przy naciśnięciu jednego przycisku.

W początkowej fazie Panamera Turbo dysponuje najsilniejszym silnikiem benzynowym w całej serii modeli. Jego silnik V8 o pojemności 4.0 litra generuje 404 kW / 550 KM (przy 5,750 obr./min) i maksymalny moment obrotowy wynoszący 770 Nm (w zakresie od 1,960 do 4,500 obr./min). Ma 30 KM więcej mocy niż poprzedni model, a jego maksymalny moment obrotowy zwiększono o 70 Nm. Silnik ośmiocylindrowy przyspiesza Panamerę Turbo do 100 km/h w 3.8 sekundy; z pakietem Sport Chrono czas sprintu wynosi zaledwie 3.6 sekundy. Porsche osiąga prędkość maksymalną 306 km/h. To imponujące liczby, które pokazują, jak łatwo silnik może pociągnąć Panamerę z jej stosunkiem mocy do masy wynoszącym zaledwie 3.6 kg/KM. Te niezwykłe osiągi kontrastują z niższymi wartościami średniego zużycia paliwa, które wynoszą 9.4 – 9.3 l/100 km i są o 1.1 l/100 km mniejsze niż w poprzednim modelu (Nowa Europejska Metoda Jezdna lub NEDC). Te wartości odpowiadają emisji CO2 wynoszącej 214 – 212 g/km.

Porsche stosuje skomplikowane turbosprężarki twin-scroll, aby dostarczać sprężone powietrze do komór spalania V8. Dwie przeciwbieżne sprężarki generują maksymalne momenty obrotowe przy bardzo niskich prędkościach obrotowych silnika. Panamera Turbo jest również pierwszym Porsche wyposażonym w nową adaptacyjną kontrolę cylindrów w swoim silniku. W przypadku częściowego obciążenia system tymczasowo i niezauważalnie przekształca silnik ośmiocylindrowy w silnik czterocylindrowy. To zmniejsza zużycie paliwa o nawet 30 procent, w zależności od zapotrzebowania na moc w czterocylindrowych fazach.

Silnik biturbo V6 o pojemności 2.9 litra w modelu Panamera 4S generuje maksymalną moc 324 kW/440 KM (o 20 KM więcej niż w poprzednim modelu); jest już dostępny przy 5,650 obr./min. W zakresie od 1,750 do 5,500 obr./min nowy sześciocylindrowy motor dostarcza 550 Nm (o 30 Nm więcej) do osi napędowych. Panamera 4S osiąga 100 km/h w zaledwie 4.4 sekundy (4.2 sekundy z pakietem Sport Chrono). Przy prędkości maksymalnej wynoszącej 289 km/h, to Porsche również zbliża się do granicy 300 km/h. Średnie zużycie paliwa w cyklu NEDC wynosi 8.2 – 8.1 l/100 km (186 – 184 g/km CO2). W porównaniu z pierwszą generacją Panamery 4S oznacza to oszczędność paliwa wynoszącą do 1.0 l/100 km, czyli jedenaście procent.

Tak jak ośmiocylindrowy silnik Panamery Turbo, sześciocylindrowy silnik Panamery 4S również ma wtryskiwacze wtrysku bezpośredniego, które są umiejscowione w komorze spalania. Ta pozycja wtryskiwacza zapewnia optymalne spalanie, maksymalną efektywność i bardzo dobrą reakcję silnika. Model 4S oraz Turbo charakteryzują się również wyjątkowym, pełnym i autentycznym brzmieniem.

Nowa Panamera debiutuje z nowym silnikiem wysokoprężnym V8, po raz pierwszy w połączeniu z stałym napędem na cztery koła. Najsilniejszy diesel zastosowany dotąd w samochodzie produkcyjnym Porsche generuje moc 310 kW/422 KM (przy 3,500 obr./min) i ogromny maksymalny moment obrotowy wynoszący 850 Nm – który jest stały w zakresie prędkości obrotowej od 1,000 do 3,250 obr./min. Z prędkością maksymalną wynoszącą 285 km/h, Porsche Panamera 4S Diesel jest obecnie najszybszym produkcyjnym pojazdem na świecie z silnikiem wysokoprężnym. Gran Turismo osiąga prędkość 100 km/h w 4.5 sekundy (4.3 sekundy z pakietem Sport Chrono). To kontrastuje z łącznym zużyciem paliwa wynoszącym 6.8 – 6.7 l/100 km (178 – 176 g/km CO2).

Model diesel ma również ładowanie biturbo ze centralnym układem turbosprężarek. Jednak jego silnik z wspólną szyną (maksymalne ciśnienie wtrysku 2,500 bar) jest wyposażony w sekwencyjne doładowanie. To pozwala silnikowi pracować jako biturbo lub monoturbo, w zależności od stanu pracy. Przy niskich i średnich prędkościach obrotowych cały strumień spalin kierowany jest wyłącznie przez jedną z dwóch turbosprężarek, co poprawia reakcję na pedał gazu. Druga turbosprężarka, w przeciwnym razie pasywna, staje się aktywna dopiero po osiągnięciu prędkości obrotowej 2,700 obr./min lub więcej. Obie turbosprężarki mają zmienną geometrię turbiny (VTG) – zasada ta jest już znana z modelu 911 Turbo.

Jeszcze bardziej dynamiczne proporcje

Zewnętrzny charakter Panamery został również wyraźnie zarysowany z nadejściem drugiej generacji. Opiera się na bardzo dynamicznych proporcjach. Nowa Panamera ma długość 5,049 mm (+34 mm), szerokość 1,937 mm (+6 mm) i wysokość 1,423 mm (+5 mm). Mimo niewielkiego wzrostu wysokości, czterodrzwiowy samochód wygląda na znacznie niższy i dłuższy.

To przede wszystkim zasługa obniżonej wysokości nad tyłem kabiny pasażerskiej – zmniejszonej o 20 mm – przy zachowaniu nadal dobrego miejsca nad głową. To całkowicie zmienia ogólny wizerunek samochodu. Rozstaw osi został zwiększony o 30 mm do 2,950 mm; to również wydłuża proporcje samochodu. Przednie koła przesunięto dalej do przodu, co zmniejsza zwis przedni i sprawia, że wymiar prestiżu – odległość między słupkiem A a osią przednią – jest jeszcze większy. Zwis tylny jest dłuższy, co nadaje samochodowi bardziej dynamiczny wygląd.

Panamera urosła jedynie o sześć milimetrów w szerokości, jednak sprawia wrażenie kilku centymetrów. Efekt ten powstaje dzięki takim elementom jak wlot powietrza w kształcie litery A, który rozciąga się na boki i tworzy całkowicie nowy design przodu. Równocześnie precyzyjnie zaprojektowana poprzeczka w grillu podkreśla szerokość samochodu. Strzałkowy kształt pokrywy silnika dodatkowo przyspiesza ten wizualny efekt, wysuwając go jeszcze dalej i niżej niż wcześniej – dzięki wyraźnie zarysowanej górze mocy, której linie sięgają teraz zderzaka. Niższy przód został zaprojektowany dzięki nowoczesnej konstrukcji silników w koncepcji pojazdu. Po lewej i prawej stronie górnej części mocy, pokrywa silnika dokładnie wpasowuje się w mocniejsze wybrzuszenia przednich błotników – typowa cecha designu Porsche. Również pewność siebie emanuje wygląd przednich reflektorów LED z ich czteropunktowymi dziennymi światłami LED, z których dostępne są trzy wersje.

Nowe nadwozie boczne – podobnie jak pokrywa, bagażnik, dach i błotniki – wykonane jest w całości z aluminium, co jeszcze bardziej podkreśla sylwetkę sportowego samochodu dzięki dynamicznej linii dachu. Z tyłu linia dachu przechodzi w charyzmatyczną linię Porsche – charakterystyczne linie, które zdobią wszystkie coupé tej marki. Dwa precyzyjnie wykonane krawędzie na bocznej linii dachu wizualnie obniżają środek ciężkości sylwetki. Wygląd okien bocznych również został przeprojektowany: ich wizualnie ciągła powierzchnia, wraz z liniami na tylnej karoserii, tworzy stylistyczne powiązanie z Porsche 911. Trójwymiarowość charakteryzuje drzwi i błotniki, gdzie padające światło odbijające się od ich wypukłych i wklęsłych powierzchni generuje muskularne napięcie. Integralnymi elementami designu są wyloty powietrza za przednimi kołami. Wybrzuszone krawędzie nadkoli również są mocne. Dużo miejsca zapewniają duże nadkola na felgi o średnicy 19 cali (4S/4S Diesel), 20 cali (Turbo) oraz opcjonalne 21 cali.

To, że Panamera jest czterodrzwiowym coupé, a nie konwencjonalnym sedanem, jest bardziej widoczne z tyłu niż z jakiegokolwiek innego punktu widzenia. „Szklarnia” – składająca się z dachu, słupków dachowych i powierzchni okien – wspierana jest przez silny i szeroki tył. Jednoznacznie Panamera, zdecydowanie samochód sportowy. Najbardziej charakterystycznymi elementami identyfikującymi tylną część nadwozia są bez wątpienia trójwymiarowe tylne światła LED zintegrowane z czteropunktowymi światłami hamowania. Tylne światła są połączone wąskim paskiem LED. Wszystkie te elementy razem tworzą niepodrabialny design nocny. Zintegrowany w elegancki sposób w bagażniku, który standardowo ma elektryczne otwieranie i zamykanie, jest wysuwany tylny spoiler, którego kolor dopasowany jest do koloru nadwozia. W Panamerze Turbo skrzydło rozdziela się również podczas wysuwania, zyskując dodatkową powierzchnię. Dolną część tylną ciała kończy dyfuzor, w który zintegrowane są podwójne stalowe końcówki wydechu po lewej i prawej stronie. Panamera 4S i 4S Diesel można rozpoznać po okrągłych końcówkach wydechu, podczas gdy Panamera Turbo ma trapezoidalne końcówki.

Filozofia obsługi Porsche – przyszłościowa interpretacja

Nowa Panamera charakteryzuje się zupełnie nowym wnętrzem. W wielu miejscach powierzchnie dotykowe zastępują tradycyjne przyciski twarde, a wysokorozdzielcze wyświetlacze wkomponowują się w wnętrze. W segmencie luksusowych sedanów cyfryzacja wnętrza Porsche, która rozpoczęła się od modelu 918 Spyder, osiągnęła nowy poziom rozwoju w Panamerze pod postacią nowego Porsche Advanced Cockpit.

Z niskiej pozycji siedzenia typowej dla samochodów sportowych, kierowcy widzą nie tylko fascynujący krajobraz przodu nadwozia z błotnikami i górą mocy, ale także dwa wyświetlacze o przekątnej 7 cali umieszczone bezpośrednio w polu widzenia kierowcy dla idealnej ergonomii. Pośrodku tych dwóch wyświetlaczy znajduje się obrotomierz, który nadal jest przyrządem analogowym. Tymczasem konsola zmiany biegów pomiędzy kierowcą a pasażerem z przodu dominuje 12.3-calowy ekran dotykowy nowej generacji systemu zarządzania komunikacją Porsche (PCM). Kierowca i pasażer z przodu mogą indywidualnie konfigurować ten wyświetlacz. Oczywiście jest on zintegrowany z PCM: funkcje takie jak nawigacja online, funkcje online Porsche Connect, integracja smartfona za pomocą Apple Car Play oraz nowy system sterowania głosowego, który reaguje na naturalne wprowadzenie językowe. Obszar PCM – z wysokiej jakości, wysokorozdzielczym wyświetlaczem – harmonijnie przechodzi w czarny panel konsoli środkowej z selektorem biegów przesuwanym elektronicznie dla PDK. Nowy panel sterowania z dotykowymi przyciskami na konsoli centralnej umożliwia intuicyjne sterowanie różnymi funkcjami. Nawet żaluzje wentylacyjne są elektrycznie regulowane za pomocą dotykowych suwaków. Pasażerowie z tyłu mogą kontrolować funkcje klimatyzacji i infotainment za pomocą opcjonalnego systemu automatycznej klimatyzacji z czterema strefami.

4.0 V8 8AT (422 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3956 Cm3
Moc310.4 Kw @ 3500-5000 Rpm
422 Hp @ 3500-5000 Rpm
416 Bhp @ 3500-5000 Rpm
Moment obrotowy627 Lb-Ft @ 1000-3250 Rpm
850 Nm @ 1000-3250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna177 Mph (285 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna (Pdk)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość198.8 In (5050 Mm)
Szerokość76.3 In (1938 Mm)
Wysokość56 In (1422 Mm)
Rozstaw osi116.1 In (2949 Mm)
Pojemność bagażnika17.5 Cuft (496 L)
Masa własna4519 Lbs (2050 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5809 Lbs (2635 Kg)
Spalanie miasto29.8 Mpg Us (7.9 L/100Km)
Spalanie trasa39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Średnie spalanie34.6 Mpg Us (6.8 L/100Km)
Emisja CO2178 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.