Nowym modelem w gamie Panamera był pojazd 4S E-Hybrid z 2020 roku, wyposażony w hybrydowy napęd plug-in. Oferował większy zasięg elektryczny niż poprzedni model Turbo S E-Hybrid.
Po tym, jak silniki diesla zaczęto obwiniać za wszystkie problemy związane z zmianami klimatycznymi, Porsche wycofało swoje pojazdy z silnikami na olej napędowy i zastąpiło je hybrydami plug-in. To decyzja, która uspokoiła niektórych ekologów, ale jednocześnie zaspokoiła potrzeby klientów pragnących przyjemności z jazdy.
Porsche Panamera 4S E-Hybrid wyróżniał się unikalnym designem, odróżniającym go od większości pozostałych modeli. Kilka nowych detali poprawiło wygląd „zielonej” Panamery. Standardowe reflektory LED w układzie 4 lamp były jednym z kluczowych elementów designu, które przyciągały uwagę. Cechą wyróżniającą były elektrycznie zielone zaciski hamulcowe oraz zielone emblematy „hybryd” na błotnikach i klapie bagażnika. Z tyłu, odnowiony pasek świateł przebiegał bez szwów nad klapą bagażnika, z dostosowaną konturą oraz nowymi lampami tylnymi LED.
Wnętrze Panamery 4S E-Hybrid z 2020 roku wyposażono w znany system multimedialny Porsche Communication Management z 12,3-calowym wyświetlaczem dotykowym umieszczonym na tej samej wysokości co kierownica, na szczycie centralnej konsoli. Oprócz specyficznych kontrolek hybrydowych, system oferował ulepszony pilot głosowy Voice Pilot oraz bezprzewodowe Apple CarPlay. Porsche nie wspomniało nic o łączności z Android Auto.
System hybrydowy został wyposażony w akumulator Li-ion o pojemności 17,9 kWh, zapewniający zasięg elektryczny do 54 km. System oferował silnik V6 z podwójną turbosprężarką o mocy 440 KM oraz silnik elektryczny o mocy 136 KM. Łączna moc wynosiła 560 KM, co było o 120 KM mniej niż w przypadku Turbo S E-Hybrid.
Wyjątkowa symbioza kontrastów: nowy Porsche Panamera pokrywa jeszcze szersze spektrum. Łączy osiągi samochodu sportowego z komfortem ekskluzywnego salonu. Dzięki mocy 463 kW (630 PS) model Panamera Turbo S skutecznie podtrzymuje pretensje marki do najlepszej w swojej klasie wydajności. Nowy model z najwyższej półki znacznie przewyższa osiągi poprzedniego Panamera Turbo. Porsche kontynuuje również swoją strategię E-Performance. Panamera 4S E-Hybrid to nowy dodatek do gamy hybryd plug-in, oferujący zupełnie nowy zespół napędowy o mocy 412 kW (560 PS). W porównaniu do poprzednich modeli hybrydowych, zasięg elektromobilności wzrósł o nawet 30 procent. Komfort i sportowość korzystają z ulepszonych komponentów podwozia oraz systemów sterowania w połączeniu z nowej generacji systemem kierowniczym i oponami.
Turbo S: od 0 do 100 km/h w 3,1 sekundy
Przy mocy 463 kW (630 PS) i momencie obrotowym wynoszącym 820 niutonometrów, nowy Porsche Panamera Turbo S oferuje 59 kW (80 PS) większą moc i 50 Nm większy moment obrotowy niż wcześniejszy flagowy model Turbo z silnikiem spalinowym. Ma to bardzo pozytywny wpływ na osiągi jazdy: w trybie Sport Plus model Turbo S przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,1 sekundy. Opracowany w Weissach i zbudowany w Zuffenhausen, znany czterolitrowy silnik V8 biturbo został kompleksowo przeprojektowany, aby umożliwić samochodowi osiągnięcie prędkości maksymalnej 315 km/h. Aby w kontrolowany sposób przenieść ogromną moc na drogę i maksymalizować osiągi w zakrętach, system zawieszenia powietrznego z trzema komorami, Porsche Active Suspension Management (PASM) oraz system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) z Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) zostały dostosowane do każdego modelu i odpowiednio zoptymalizowane.
Nowy Porsche Panamera Turbo S już dowiódł swoich niekompromisowych osiągów na legendarnym torze Nürburgring Nordschleife: kierowca testowy Lars Kern pokonał okrążenie o długości 20,832 km na najbardziej wymagającym torze wyścigowym na świecie w dokładnie 7:29.81 minut – nowy oficjalny rekord w klasie „samochodów executive”.
Zwiększona sportowość i komfort dzięki zoptymalizowanym systemom podwozia
Silnik V8 biturbo w Porsche Panamera GTS został zoptymalizowany z myślą o dostarczeniu mocy. Z mocą 353 kW (480 PS) i 620 Nm, nowa Panamera GTS generuje o 15 kW (20 PS) więcej mocy niż jej poprzednik. Moc wzrasta w sposób ciągły, aż do niemal maksymalnych obrotów silnika. Dlatego dostarczanie mocy przypomina osiągi klasycznego samochodu sportowego z silnikiem wolnossącym. Charakterystyczne brzmienie V8 jest jeszcze bardziej wyraziste dzięki nowemu standardowemu sportowemu układowi wydechowemu z asymetrycznie umiejscowionymi tłumikami.
Nowe modele Porsche Panamera i Panamera 4 są teraz wyposażone w znany silnik V6 biturbo o pojemności 2,9 litra na wszystkich rynkach na całym świecie. Oferując moc 243 kW (330 PS) i 450 Nm, osiągi pozostają niezmienione.
Systemy podwozia i sterowania zostały dostosowane do sportowego, a także komfortowego charakteru wszystkich nowych modeli Panamera. Niektóre systemy zostały całkowicie wprowadzone od podstaw. Na przykład zrewidowany system Porsche Active Suspension Management (PASM) skutkuje wyraźną poprawą komfortu tłumienia, podczas gdy sterowanie elektrycznym systemem stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) zapewnia lepszą stabilność nadwozia. Wprowadzono również nową generację wyposażenia dla systemu kierowniczego i opon.
4S E-Hybrid z baterią 17,9 kWh i zasięgiem elektrycznym do 54 km
Porsche przedstawia kolejny model hybrydowy plug-in o wysokich osiągach, nową Panamerę 4S E-Hybrid. Inteligentne połączenie zintegrowanego w ośmiobiegowej skrzyni biegów PDK silnika elektrycznego o mocy 100 kW (136 PS) oraz silnika V6 biturbo o pojemności 2,9 litra o mocy 324 kW (440 PS) generuje moc systemu wynoszącą 412 kW (560 PS) i maksymalny moment obrotowy systemu wynoszący 750 Nm. Osiągi są więc bardzo imponujące: w połączeniu z standardowym pakietem Sport Chrono, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,7 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 298 km/h. Pojemność akumulatora wzrosła z 14,1 do 17,9 kWh w porównaniu do poprzednich modeli hybrydowych dzięki zastosowaniu zoptymalizowanych ogniw, a tryby jazdy zostały zoptymalizowane pod kątem jeszcze bardziej efektywnego wykorzystania energii. Porsche Panamera 4S E-Hybrid osiąga zasięg elektryczny do 54 km zgodnie z WLTP EAER City (NEDC: do 64 km).
Ostrzejszy wygląd dla większej obecności
Nowe modele Porsche Panamera – oprócz sportowego sedana, mogą być również zamawiane w wersji Sport Turismo lub Executive z wydłużonym rozstawem osi, w zależności od systemu napędowego – są teraz fabrycznie wyposażone w wcześniej opcjonalny przód Sport Design z wyrazistymi wlotami powietrza, dużymi otworami chłodzenia bocznego i jednosłupkowym modułem świateł przednich. Całkowicie nowy przód Panamery Turbo S odróżnia się większymi bocznymi wlotami powietrza oraz nowo zaprojektowanymi elementami w kolorze nadwozia, które są połączone poziomo i tym samym podkreślają szerokość pojazdu. Moduły świetlne podwójnych świateł przednich Turbo są teraz znacznie dalej od siebie.
Odnowiona listwa świetlna z tyłu teraz płynnie przechodzi przez pokrywę bagażnika z dostosowaną konturą. Zapewnia to ciągłe i płynne połączenie między dwoma nowo zaprojektowanymi zespołami tylnych świateł LED. Modele GTS standardowo wyposażone są w nowe przyciemnione zespoły tylnych świateł Exclusive Design z dynamiczną funkcją doświetlania/odświetlania. Do gamy kół dodano trzy nowe obręcze 20- i 21-calowe, dzięki czemu dostępnych jest teraz łącznie 10 różnych wzorów.
Cyfrowa łączność i systemy asystujące dla bezpieczeństwa i komfortu
Porsche Communication Management (PCM) obejmuje dodatkowe funkcje i usługi cyfrowe, takie jak ulepszona kontrola głosowa Voice Pilot, Risk Radar dla aktualnych informacji o znakach drogowych i zagrożeniach, bezprzewodowe Apple® CarPlay oraz wiele innych usług Connect. Panamera oferuje również szeroką gamę innowacyjnych systemów świetlnych i asystujących, takich jak standardowy asystent pasa ruchu z rozpoznawaniem znaków drogowych, a także Porsche InnoDrive z adaptacyjnym tempomatem, asystent nocnego widzenia, asystent zmiany pasa, reflektory matrycowe LED w tym PDLS Plus, asystent parkowania z widokiem 360 stopni i wyświetlaczem przeziernym.