W 2013 roku Porsche wprowadziło do oferty wersję z przedłużonym rozstawem osi dla wybranych modeli na niektórych rynkach. Model 4S E-Hybrid Executive był dostępny na całym świecie jako prawdziwy ekologiczny samochód, hybryda typu plug-in, przeznaczona dla klientów biznesowych.
Po tym, jak silniki diesla zaczęły być obwiniane za wiele problemów związanych z zmianami klimatycznymi, Porsche wycofało swoje pojazdy z silnikami spalinowymi i zastąpiło je hybrydami plug-in. Decyzja ta przyniosła pewną ulgę ekologom, ale nadal oferowała wystarczającą przyjemność dla klientów.
Porsche Panamera 4S E-Hybrid Executive miała o 15 cm (6”) dłuższy rozstaw osi niż standardowa linia Panamera. Oferowała specjalny design, który wyróżniał ją na tle pozostałych modeli. Kilka nowych detali poprawiło wygląd „bardziej ekologicznej” Panamery. Cztery diodowe reflektory LED, które były standardowym wyposażeniem, stanowiły jeden z kluczowych elementów designu przyciągających uwagę. Jako szczególny detal, model 4S E-Hybrid wyposażono w elektrycznie zielone zaciski hamulcowe oraz zielone emblematy „hybrid” na błotnikach i klapie bagażnika. Z tyłu, odświeżony pasek świetlny płynnie przebiegał nad klapą bagażnika, z dostosowanym konturem oraz nowymi diodowymi lampami tylnymi.
Wnętrze Panamery 4S E-Hybrid Executive oferowało więcej miejsca na nogi z tyłu oraz wygodniejsze fotele. Na desce rozdzielczej znajdował się system infotainment Porsche Communication Management z 12.3-calowym wyświetlaczem dotykowym zamontowanym na tej samej wysokości co kierownica, na górze centralnej konsoli. Oprócz specyficznych elementów sterujących hybrydą, system wzbogacono o ulepszony głosowy pilot online oraz bezprzewodowe Apple CarPlay. Porsche nie wspomniało nic na temat łączności z Android Auto.
System hybrydowy był wyposażony w akumulator Li-ion o pojemności 17.9 kWh, co zapewniało zasięg elektryczny do 54 km (33 mile). System oferował podwójnie doładowany silnik V6 o mocy 440 KM oraz elektryczny silnik o mocy 136 KM.
Unikalna symbioza kontrastów: nowy Porsche Panamera obejmuje jeszcze szersze spektrum. Łączy osiągi sportowego samochodu z komfortem ekskluzywnego sedana. Dzięki 463 kW (630 PS) Panamera Turbo S, producent samochodów sportowych skutecznie wspiera swoje roszczenie do najlepszej wydajności w klasie. Nowy model z najwyższej półki poprawia parametry osiągów w porównaniu do poprzedniego modelu Panamera Turbo. Porsche kontynuuje również swoją strategię E-Performance. Panamera 4S E-Hybrid to nowość w gamie hybryd typu plug-in, oferująca całkowicie nowy układ napędowy o mocy systemowej 412 kW (560 PS). W porównaniu do poprzednich modeli hybrydowych, zasięg elektryczny wzrósł o nawet 30 procent. Komfort i sportowy charakter zyskały na jakości dzięki ulepszonym komponentom, systemom zawieszenia oraz nowej generacji układu kierowniczego i oponom.
Turbo S: od 0 do 100 km/h w 3,1 sekundy
Nowy Porsche Panamera Turbo S o mocy 463 kW (630 PS) i momencie obrotowym 820 niutonometrów oferuje o 59 kW (80 PS) więcej mocy i 50 Nm więcej momentu obrotowego niż poprzedni model Turbo z silnikiem spalinowym. To znacząco wpływa na osiągi podczas jazdy: w trybie Sport Plus model Turbo S przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,1 sekundy. Opracowany w Weissach i zbudowany w Zuffenhausen, znany czterolitrowy silnik V8 biturbo przeszedł kompleksową modernizację, co pozwoliło osiągnąć maksymalną prędkość 315 km/h. Aby kontrolować potężną moc i maksymalizować osiągi na zakrętach, trzykomorowe zawieszenie pneumatyczne, Porsche Active Suspension Management (PASM) oraz system stabilizacji nadwozia Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) wraz z Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) zostały dostosowane do każdego modelu i odpowiednio zoptymalizowane.
Nowy Porsche Panamera Turbo S już udowodnił swoje nieprzejednane możliwości osiągów na legendarnym Nürburgringu Nordschleife: kierowca testowy Lars Kern ukończył 20,832-kilometrową pętlę na najbardziej wymagającym torze wyścigowym na świecie w dokładnie 7:29.81 minut – nowy oficjalny rekord w klasie „samochodów luksusowych”.
Zwiększona sportowość i komfort dzięki zoptymalizowanym systemom zawieszenia
Silnik V8 biturbo w Porsche Panamera GTS został zoptymalizowany z myślą o dostarczaniu mocy. Z mocą 353 kW (480 PS) i momentem obrotowym 620 Nm, nowa Panamera GTS dostarcza o 15 kW (20 PS) więcej mocy niż jej poprzednik. Moc rośnie w sposób ciągły, aż do bliskiego ograniczenia prędkości obrotowej silnika. Dostarczanie mocy przypomina klasyczny sportowy samochód z silnikiem wolnossącym. Tradycyjne cechy dźwiękowe V8 są jeszcze bardziej wyraziste dzięki nowemu sportowemu układowi wydechowemu z asymetrycznie umieszczonymi tłumikami tylnymi.
Nowy Porsche Panamera i Panamera 4 są teraz wyposażone w znany silnik V6 biturbo o pojemności 2,9 litra na wszystkich rynkach na całym świecie. Oferując 243 kW (330 PS) i 450 Nm, osiągi pozostają bez zmian.
Zawieszenie i systemy sterowania zostały dostosowane do sportowego, a jednocześnie komfortowego charakteru wszystkich nowych modeli Panamera. Niektóre systemy zostały opracowane zupełnie od nowa. Na przykład, odnowiony system Porsche Active Suspension Management (PASM) przynosi zauważalną poprawę komfortu amortyzacji, podczas gdy kontrola elektrycznego systemu stabilizacji nadwozia Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) zapewnia lepszą stabilność nadwozia. Wprowadzono również nową generację wyposażenia do układu kierowniczego i opon.
4S E-Hybrid z akumulatorem 17,9 kWh i zasięgiem elektrycznym do 54 km
Porsche prezentuje kolejny model hybrydowy typu plug-in o dobrej wydajności z nową Panamera 4S E-Hybrid. Inteligentne połączenie zintegrowanego silnika elektrycznego o mocy 100 kW (136 PS) w ośmiobiegowej skrzyni biegów PDK oraz silnika V6 biturbo o pojemności 2,9 litra z mocą 324 kW (440 PS) generuje moc systemową 412 kW (560 PS) oraz maksymalny moment obrotowy 750 Nm. Osiągi są zatem bardzo imponujące: w połączeniu z standardowym Pakietem Sport Chrono, sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 3,7 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi 298 km/h. Całkowita pojemność akumulatora została zwiększona z 14,1 do 17,9 kWh w porównaniu do poprzednich modeli hybrydowych przy użyciu zoptymalizowanych ogniw, a tryby jazdy zostały dostosowane w celu jeszcze bardziej efektywnego wykorzystania energii. Porsche Panamera 4S E-Hybrid ma zasięg wyłącznie elektryczny do 54 km zgodnie z normą WLTP EAER City (NEDC: do 64 km).
Ostry wygląd dla większej obecności
Nowe modele Porsche Panamera – oprócz sportowego sedana, mogą być również zamawiane jako Sport Turismo lub Executive z przedłużonym rozstawem osi, w zależności od układu napędowego – są teraz fabrycznie wyposażone w wcześniej opcjonalny przód Sport Design z wyraźnymi wlotami powietrza, dużymi otworami chłodzącymi i modułem przednich świateł z pojedynczym paskiem. Całkowicie nowy przód Panamera Turbo S wyróżnia się większymi bocznymi wlotami powietrza i nowymi elementami w kolorze nadwozia, które są połączone w poziomie, co podkreśla szerokość pojazdu. Moduły świetlne podwójnych świateł Turbo są teraz ustawione znacznie dalej od siebie.
Odnowiony pas świetlny z tyłu teraz płynnie przechodzi przez pokrywę bagażnika z dopasowanym konturem. Dzięki temu zapewnia ciągłe i płynne połączenie między dwoma nowo zaprojektowanymi zespołami tylnych świateł LED. Modele GTS standardowo mają nowe przyciemnione zespoły tylnych świateł Exclusive Design z dynamiczną funkcją przyjazdu/wyjazdu. Do oferty kół dodano trzy nowe koła o średnicy 20 i 21 cali, dzięki czemu dostępnych jest teraz łącznie 10 różnych wzorów.
Cyfrowe połączenie i systemy asystujące dla bezpieczeństwa i komfortu
Porsche Communication Management (PCM) obejmuje dodatkowe funkcje i usługi cyfrowe, takie jak ulepszona kontrola głosowa Voice Pilot, Risk Radar z aktualnymi informacjami o znakach drogowych i zagrożeniach, bezprzewodowe Apple® CarPlay oraz wiele innych usług Connect. Panamera oferuje także szeroką gamę innowacyjnych systemów oświetleniowych i asystujących, takich jak teraz standardowy Asystent Utrzymania Pasa z rozpoznawaniem znaków drogowych, a także Porsche InnoDrive z adaptacyjnym tempomatem, Asystent Nocnej Wizji, Asystent Zmiany Pasa, reflektory matrycowe LED w tym PDLS Plus, Asystent Parkowania z widokiem 360 stopni oraz wyświetlacz przezierny.