Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PORSCHE Panamera 4S Sport Turismo (971) 2017-Present

Porsche Panamera Sport Turismo, zaprezentowane na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 2017 roku, było dostępne w pięciu różnych wersjach, w zależności od silnika. Model 4S uznano za dobrze zbalansowaną wersję pod względem ceny do wartości.

Panamera Sport Turismo z 2017 roku przypominała bardziej shooting-brake niż kombi. Była bardziej podobna do obniżonego Macana niż do kombi Panamera. Jej pochylona tylna część wydawała się być zaprojektowana bardziej z myślą o aerodynamice niż o zwiększeniu przestrzeni bagażowej. Jednak drzwi bagażnika były dostosowane do obu tych funkcji. A ponieważ nie starała się imitować tylnej części 911, mogła być lepszym rozwiązaniem.

Wewnątrz, Turbo Sport Turismo wyglądało jak standardowa Panamera. Zniknęła wielofunkcyjna konsola centralna, która przypominała telefon Vertu. Zamiast tego zastosowano te same haptyczne przyciski na wyświetlaczu. Jednostka multimedialna była duża i miała reaktywny ekran dotykowy. Obsługiwała tylko Apple CarPlay. Dłuższa linia dachu pozwoliła na wyższe tylne drzwi i łatwiejszy dostęp do trzech miejsc z tyłu. Bagażnik był większy o 25 litrów (0,9 stóp sześciennych) niż w standardowej Panamerze. To była pierwsza Porsche Panamera dostępna z maksymalnie pięcioma miejscami.

W wersji 4S Sport Turismo zastosowano silnik V6 z podwójnym doładowaniem, połączony z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów i napędem na wszystkie koła. Aby utrzymać auto stabilnie na drodze, dodano zestaw adaptacyjnego zawieszenia do tego połączenia.

Porsche rozszerza rodzinę Panamera o nową wersję nadwoziową: Porsche Panamera Sport Turismo zadebiutuje na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2017 roku, gdzie zaprezentowanych zostanie pięć różnych wersji: Panamera 4, Panamera 4S, Panamera 4S Diesel, Panamera 4 E-Hybrid i Panamera Turbo. Oparta na udanym sedan sportowym, nowa wersja ponownie wyraża swoje ambicje w segmencie luksusowym, dzięki niepowtarzalnemu designowi. Jednocześnie Sport Turismo, z mocą do 404 kW/550 hp, jest bardziej uniwersalny niż jakikolwiek inny model w swojej klasie. Dzięki dużemu tylniemu otwieraniu, niskiej krawędzi załadunkowej, powiększonej objętości bagażnika oraz koncepcji siedzeń 4+1, nowy model Panamera oferuje doskonałe połączenie codziennej funkcjonalności i maksymalnej elastyczności. „Dla Porsche Panamera Sport Turismo to krok naprzód w nowy segment, ale zachowuje wszystkie wartości i cechy charakterystyczne dla Porsche”, mówi Michael Mauer, dyrektor stylu Porsche.

Z perspektywy technologicznej i projektowej, Sport Turismo wykorzystuje wszystkie innowacje wprowadzone w nowej linii modeli Panamera, która zadebiutowała dopiero w zeszłym roku. Obejmuje to cyfrowy kokpit Porsche Advanced, pionierskie systemy wsparcia, takie jak Porsche InnoDrive, w tym adaptacyjny tempomat, systemy zawieszenia, takie jak sterowanie tylną osią, elektroniczny system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC Sport) oraz mocne napędy. Dodatkowo, wszystkie pojazdy Panamera Sport Turismo są standardowo wyposażone w system Porsche Traction Management (PTM) – aktywny napęd na cztery koła z elektronicznie sterowanym wielopłytowym sprzęgłem. W modelach S, adaptacyjne zawieszenie powietrzne z technologią trzech komór jest również standardem.

Projekt i koncepcja wszechstronnego samochodu sportowego

Tak jak coupé-stylowy sedan sportowy Porsche Panamera, Sport Turismo charakteryzuje się bardzo dynamicznymi proporcjami – doskonałe odzwierciedlenie DNA designu Porsche. Pojazd ma długość 5 049 mm, wysokość 1 428 mm i szerokość 1 937 mm, podczas gdy rozstaw osi wynosi 2 950 mm. Sylwetka jest dodatkowo podkreślona krótkimi zwisami nadwozia oraz dużymi kołami o średnicy do 21 cali.

Od słupków B, czyli od początku tylnych drzwi, Sport Turismo ma całkowicie unikalny design tylnej części. Nad wyraźnie zarysowaną linią barków, wydłużona linia okien i równie długi kontur dachu nadają pojazdowi wyróżniający wygląd. Z tyłu dach opada dużo mniej dramatycznie niż linia okien, co skutkuje wyraźnym i charakterystycznym słupkiem D, który przechodzi w sekcję barkową w stylu coupé.

Pierwszy adaptacyjnie wysuwany spojler dachowy w segmencie

Na szczycie pojazdu dach przechodzi w adaptacyjny spojler. Kąt nachylenia spojlera jest ustawiany w trzech stopniach w zależności od sytuacji podczas jazdy i wybranych ustawień pojazdu, generując dodatkowy docisk o masie do 50 kg na tylnej osi.

Do prędkości 170 km/h, aerodynamiczny element prowadzący – centralny komponent systemu Porsche Active Aerodynamics (PAA) – pozostaje w pozycji schowanej o kącie minus siedem stopni, co zmniejsza opór i tym samym optymalizuje zużycie paliwa.

Powyżej 170 km/h, spojler dachowy automatycznie przechodzi do pozycji wydajności z kątem plus jeden stopień, zwiększając stabilność prowadzenia i dynamikę boczną. W trybach jazdy Sport i Sport Plus, spojler dachowy automatycznie przechodzi do pozycji wydajności przy prędkościach od 90 km/h wzwyż. PAA zapewnia również aktywną pomoc, dostosowując kąt nachylenia spojlera dachowego do plus 26 stopni, gdy panoramiczny dach przesuwany jest otwarty przy prędkości 90 km/h lub wyższej. W takim przypadku spojler pomaga zminimalizować hałas wiatru.

Trzy siedzenia w przeprojektowanej tylnej części

Nowe Sport Turismo jest pierwszą Panamerą, która ma trzy tylne siedzenia. Dwa boczne siedzenia mają formę indywidualnych foteli – zgodnie z aspiracjami linii modelowej do sportowych osiągów przy maksymalnym komforcie pasażerów – tworząc konfigurację 2+1 z tyłu. Opcjonalnie, Porsche Panamera Sport Turismo jest również dostępna w konfiguracji czteroosobowej z dwoma elektrycznie regulowanymi fotelami indywidualnymi z tyłu.

Podniesiona linia dachu Sport Turismo ułatwia wejście i wyjście z tylnej części pojazdu oraz zapewnia większą przestrzeń na głowę. Funkcjonalność bagażnika korzysta z szerokiego otwarcia tylnej klapy, która jest standardowo obsługiwana elektrycznie, oraz wysokości krawędzi załadunkowej wynoszącej zaledwie 628 mm. Mierzona do górnej krawędzi tylnych siedzeń, pojemność bagażnika w Sport Turismo wynosi do 520 litrów (Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo: 425 litrów), co przewyższa pojemność sedana sportowego o 20 litrów. Przy załadunku do poziomu dachu i złożonych tylnych siedzeniach, przyrost wynosi około 50 litrów. Oparcia trzech tylnych siedzeń można złożyć razem lub indywidualnie (w proporcji 40:20:40) i są one odblokowywane elektrycznie z bagażnika. Gdy wszystkie oparcia są złożone, podłoga ładunkowa jest praktycznie na równi. W takim przypadku pojemność bagażnika wynosi do 1 390 litrów (Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo: 1 295 litrów).

Dla Porsche Panamera Sport Turismo dostępny jest na życzenie system zarządzania przestrzenią bagażową. Między innymi ten zmienny system zabezpieczający transport obejmuje dwie szyny zintegrowane w podłodze ładunkowej, cztery punkty mocowania i siatkę dzielącą bagażnik. Opcjonalnie można również zamówić gniazdo elektryczne 230-V w bagażniku.

Pięć silników przy premierze rynkowej

2.9 V6 8AT (440 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2894 Cm3
Moc323.6 Kw @ 5650-6600 Rpm
440 Hp @ 5650-6600 Rpm
434 Bhp @ 5650-6600 Rpm
Moment obrotowy406 Lb-Ft @ 1750-5500 Rpm
550 Nm @ 1750-5500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna178 Mph (286 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna (Pdk)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony265/45 Zr 19 || 295/40 Zr 19
Długość198.8 In (5050 Mm)
Szerokość76.3 In (1938 Mm)
Wysokość56.2 In (1427 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.8/65 In (1
Rozstaw osi116.1 In (2949 Mm)
Prześwit5.2 In (132 Mm)
Pojemność bagażnika18.4 Cuft (521 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna4222 Lbs (1915 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5765 Lbs (2615 Kg)
Spalanie miasto22.6 Mpg Us (10.4 L/100Km)
Spalanie trasa34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Średnie spalanie28.3 Mpg Us (8.3 L/100Km)
Emisja CO2189 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.