Cztery lata po wprowadzeniu pierwszej generacji Panamery, niemiecki producent samochodów zaprezentował odmianę po faceliftingu na targach motoryzacyjnych w Szanghaju w 2013 roku.
Wersja z silnikiem diesla musiała poczekać do września na prezentację podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie, co miało sens, ponieważ Europa była największym rynkiem dla Panamery z silnikiem diesla. Oprócz różnic wizualnych, wprowadzono również pewne technologiczne nowinki.
Dzięki opcji reflektorów LED, Porsche Panamera wkroczyła w nową erę. Jej inteligentny system oświetlenia zapewniał lepszą widoczność drogi. W standardzie samochód był wyposażony w lampy bi-kseno. Zmodyfikowane przednie i tylne zderzaki nadały pojazdowi bardziej agresywny wygląd. Większe wloty powietrza w przednim zderzaku zainspirowano modelami z serii 911. Szerokie tylne okno wbudowano w nową klapę bagażnika.
Wewnątrz producent zamontował PCM (Porsche Communication Management) dla systemu infotainment. Obsługiwał on połączenia Apple CarPlay, jednak jego kompatybilność z telefonami z systemem Android była ograniczona. Obrotomierz umieszczono w środku zestawu wskaźników, a po jego prawej stronie znajdował się okrągły wyświetlacz TFT, na którym mogła być wyświetlana nawigacja oraz inne informacje z komputera pokładowego. Aplikacja Porsche Car Connect była dostępna jako opcja.
Silnik został ulepszony dzięki nowemu turbosprężarkowemu chłodzonemu wodą systemowi. Jednostka o mocy 300 KM była w standardzie połączona z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów (Tiptronic S) i była dostępna tylko w wersji z napędem na tylną oś. Samozamykający się tylny dyferencjał pomógł samochodowi przyspieszyć od 0 do 100 km/h (0-62 mph) w zaledwie 6,0 sekundy.
Dzięki nowemu silnikowi o mocy 300 KM oraz dynamicznemu pakietowi wydajności Porsche uczyniło Panamerę Diesel jeszcze bardziej atrakcyjną, tuż przed Międzynarodowym Salonie Samochodowym (IAA) w 2013 roku w Frankfurcie. Pojazd został ponownie wyposażony w sześciocylindrowy silnik V o pojemności trzech litrów, a moc zwiększono o 50 KM, co stanowi znaczny wzrost o 20% w porównaniu do modelu poprzedniego. W rezultacie czas przyspieszenia skrócił się o osiem dziesiątych sekundy, co oznacza, że nowy model osiąga prędkość od 0 do 100 km/h w 6,0 sekundy, a maksymalna prędkość wzrosła do 259 km/h w porównaniu do 244 km/h osiągniętych przez wcześniejszy model. Oprócz poprawionej mocy, zoptymalizowano także dynamikę: na przykład, Porsche Panamera Diesel teraz po raz pierwszy standardowo wyposażona jest w kontrolowaną blokadę dyferencjału tylnej osi z Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+) – wcześniej funkcja ta była zarezerwowana dla modeli Gran Turismo z silnikiem benzynowym. Również skrzynia biegów i podwozie zostały dostrojone. Do tej pory dostarczono około 8,500 pojazdów Porsche Panamera Diesel, a model stanowi około 15% całej gamy modeli Panamera.
Jedynym aspektem, który pozostał z poprzedniego silnika V6 Panamery Diesel, są podstawowe wymiary silnika. Szczególnie ruchome części, takie jak wał korbowy i tłoki, zostały całkowicie przeprojektowane i wymiarowane w celu zwiększenia mocy. Porsche po raz pierwszy połączyło nowy silnik z turbosprężarką chłodzoną wodą. Nowa turbina zapewnia większy przepływ powietrza oraz wyższe ciśnienie doładowania wynoszące 3 bary (wcześniej 2,5 bary).
Oprócz zwiększonej mocy o 300 KM (221 kW) przy 4000 obr/min, moment obrotowy również wzrósł o 100 Nm do 650 Nm przy prędkości obrotowej silnika między 1750 a 2500 obr/min, co zapewnia jeszcze większą moc przy niższych prędkościach. Ta moc musi być niezawodnie przekształcona w przyczepność, dlatego zastosowano PTV+: system składa się z elektronicznie sterowanej, w pełni zmiennej blokady dyferencjału tylnej osi oraz ukierunkowanych, indywidualnych interwencji hamulcowych na tylnych kołach. Przy niskich i umiarkowanych prędkościach PTV Plus poprawia zwinność i precyzję kierowania; przy wysokich prędkościach i przyspieszaniu z zakrętów zapewnia większą stabilność jazdy. W rezultacie Porsche Panamera Diesel może teraz bez wysiłku holować przyczepy o wadze do 2600 kg, co oznacza, że lepiej radzi sobie z ciągnięciem takich przyczep jak boksy dla koni niż poprzednik.
Bardziej wydajne właściwości silnika turbo stworzyły również możliwość dostrojenia skrzyni biegów. Aby zmniejszyć zużycie paliwa i poprawić komfort przy wyższych prędkościach, przełożenie na oś tylną jest dłuższe, co oznacza, że Porsche Panamera Diesel wykorzystuje niższą prędkość obrotową silnika do osiągnięcia wymaganej prędkości pojazdu. Gran Turismo z nowym silnikiem oferuje zużycie paliwa NEDC równe 6,4 litra/100 km, co odpowiada 169 g CO2/km. Ponadto przełożenia od jednego do czterech w ośmiobiegowej skrzyni Tiptronic S zostały zaprojektowane z krótszymi przełożeniami, co daje Gran Turismo imponującą moc przyspieszenia i zdolność do sprintu. Ta poprawiona zwinność jest również zauważalna w ustawieniach zawieszenia: stabilizatory przednie i tylne są nieco sztywniejsze, co nadaje Panamerze Diesel sportowszy charakter niż jej poprzednik.