Panamera GTS była najbardziej sportową wersją w ofercie Panamera, plasującą się tuż poniżej wersji Turbo. Jej wygląd, osiągi oraz aktywne zawieszenie sprawiały, że samochód był bardziej sportowy niż wersja 4S.
W 2013 roku Porsche zaczęło oferować wersję z wydłużonym rozstawem osi, nazwaną Executive, na wybranych rynkach z określonymi wersjami silnikowymi. Od roku modelowego 2020 opcja ta została wprowadzona na szersze rynki, a także z możliwością Sport Tourismo (shooting brake).
Model z 2020 roku miał przeprojektowany przedni zderzak, z innym wyglądem i dolnym spojlerem. Dotychczasowo opcjonalny przedni zderzak Sport Design stał się standardem w wersji po liftingu. Z tyłu nowa listwa świetlna płynnie przebiegała przez pokrywę bagażnika, a zainstalowane nowe LED-owe światła tylne miały dostosowany kształt. Zachowano także trzyczęściowe, chowane skrzydło. W wersji GTS standardowo znajdowały się przyciemnione zestawy świateł tylnych Exclusive Design z dynamiczną funkcją wita/żegna.
Wnętrze Panamera 4 z 2020 roku miało znany system multimedialny Porsche Communication Management z 12.3-calowym ekranem dotykowym zamontowanym na poziomie kierownicy, na szczycie centralnej konsoli. Oferował ulepszony kontroler głosowy Voice Pilot oraz bezprzewodowe Apple CarPlay. Porsche nie wspomniało nic o łączności z Android Auto.
Silnik Panamera GTS z 2020 roku został ulepszony i zyskał 20 KM w porównaniu do swojego poprzednika. Tylnonapędowy sportowy sedan oferował 480 KM z silnika V8 twin-turbo o pojemności 4.0 litrów. Pomimo szerokich opon tylnych 315/35 R 20, miał trudności z przyczepnością, osiągając czas 3.9 sekundy na przyspieszenie od 0 do 100 km/h (0 do 62 mph), co było o 0.1 sekundy szybsze niż w wersji przed liftingiem.
Unikalna symbioza kontrastów: nowy Porsche Panamera obejmuje jeszcze szerszy zakres możliwości. Łączy osiągi samochodu sportowego z komfortem ekskluzywnego sedana. Model Panamera Turbo S o mocy 463 kW (630 KM) potwierdza wysoką jakość osiągów według swego producenta. Nowy flagowy model przewyższa wyniki wydajnościowe poprzedniego modelu Panamera Turbo o znaczną różnicę. Porsche kontynuuje również realizację swojej strategii E-Performance. Panamera 4S E-Hybrid to nowy dodatek do oferty hybryd plug-in, oferujący całkowicie nowy system napędowy o mocy 412 kW (560 KM). W porównaniu do wcześniejszych modeli hybrydowych, zasięg elektryczny został zwiększony o nawet 30 procent. Komfort i sportowe osiągi korzystają z ulepszonych elementów zawieszenia i systemów sterowania, w połączeniu z nową generacją układu kierowniczego i opon.
Turbo S: od zera do 100 km/h w 3.1 sekundy
Nowy Porsche Panamera Turbo S, z mocą 463 kW (630 KM) i momentem obrotowym 820 niutonometrów, oferuje o 59 kW (80 KM) więcej mocy oraz 50 Nm więcej momentu obrotowego w porównaniu do poprzedniego modelu Turbo z silnikiem spalinowym. Ma to bardzo pozytywny wpływ na osiągi: w trybie Sport Plus model Turbo S przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,1 sekundy. Opracowany w Weissach i zbudowany w Zuffenhausen, znany czterolitrowy silnik V8 biturbo przeszedł kompleksowy przegląd, umożliwiając osiągnięcie prędkości maksymalnej 315 km/h. Aby kontrolować ogromną moc na drodze i maksymalizować osiągi w zakrętach, zawieszenie powietrzne z trzema komorami, system Porsche Active Suspension Management (PASM) oraz system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) wraz z Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) zostały dostosowane do każdego konkretnego modelu i odpowiednio zoptymalizowane.
Nowy Porsche Panamera Turbo S dowiódł już swoich niepodważalnych osiągów na legendarnym torze Nürburgring Nordschleife: kierowca testowy Lars Kern ukończył okrążenie o długości 20.832 km na najbardziej wymagającym torze na świecie w dokładnie 7:29.81 minut – to nowy oficjalny rekord w klasie „samochodów executive”.
Zwiększona sportowość i komfort dzięki zoptymalizowanym systemom zawieszenia
Silnik V8 biturbo w Porsche Panamera GTS został zoptymalizowany z szczególnym uwzględnieniem dostarczania mocy. Oferując 353 kW (480 KM) i 620 Nm, nowa Panamera GTS dostarcza o 15 kW (20 KM) więcej mocy niż jej poprzednik. Moc wzrasta w sposób ciągły, aż do zbliżenia się do limitu obrotów silnika. Dostarczanie mocy przypomina osiągi klasycznego samochodu sportowego z silnikiem wolnossącym. Tradycyjne cechy dźwiękowe V8 są jeszcze bardziej wyeksponowane dzięki nowemu standardowemu systemowi wydechowemu z asymetrycznie umieszczonymi tylnymi tłumikami.
Nowe modele Porsche Panamera i Panamera 4 są teraz wyposażone w znany silnik V6 biturbo o pojemności 2.9 litra na wszystkich rynkach na całym świecie. Oferując 243 kW (330 KM) i 450 Nm, osiągi pozostają niezmienne.
Zawieszenie i systemy sterowania zostały dostosowane do sportowego, a także komfortowego charakteru wszystkich nowych modeli Panamera. Niektóre systemy zostały wprowadzone całkowicie od podstaw. Na przykład, odnowiony system Porsche Active Suspension Management (PASM) przynosi zauważalną poprawę komfortu tłumienia, podczas gdy kontrola elektrycznego systemu stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) zapewnia lepszą stabilność nadwozia. Jest też nowa generacja wyposażenia dla układu kierowniczego i opon.
4S E-Hybrid z akumulatorem 17.9 kWh i zasięgiem elektrycznym do 54 km
Porsche prezentuje kolejny model hybrydowy plug-in o wysokich osiągach – nową Panamerę 4S E-Hybrid. Inteligentne połączenie elektrycznego silnika o mocy 100 kW (136 KM) zintegrowanego z ośmiobiegową skrzynią PDK oraz silnika V6 biturbo o pojemności 2.9 litra z mocą 324 kW (440 KM) generuje moc systemową 412 kW (560 KM) i maksymalny moment obrotowy 750 Nm. Wyniki osiągowe są imponujące: w połączeniu z pakietem Sport Chrono sprint od 0 do 100 km/h trwa 3.7 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 298 km/h. Pojemność akumulatora zwiększono z 14.1 do 17.9 kWh w porównaniu do wcześniejszych modeli hybrydowych z wykorzystaniem zoptymalizowanych ogniw, a tryby jazdy zostały zoptymalizowane pod kątem jeszcze bardziej efektywnego wykorzystania energii. Porsche Panamera 4S E-Hybrid ma elektryczny zasięg do 54 km zgodnie z normą WLTP EAER City (NEDC: do 64 km).
Wyraźniejszy wygląd dla większej obecności
Nowe modele Porsche Panamera – oprócz sportowego sedana, można je również zamówić jako Sport Turismo lub Executive z wydłużonym rozstawem osi, w zależności od systemu napędowego – są teraz fabrycznie wyposażone w wcześniej opcjonalny przedni zderzak Sport Design z wyraźnymi wlotami powietrza, dużymi otworami wentylacyjnymi z boków oraz pojedynczym modułem świateł przednich. Całkowicie nowy przód Panamera Turbo S wyróżnia się większymi bocznymi wlotami powietrza oraz nowo zaprojektowanymi elementami w kolorze nadwozia, które są połączone poziomo, podkreślając szerokość pojazdu. Moduły świateł podwójnych Turbo są teraz ustawione znacznie dalej od siebie.
Odnowiony pasek świetlny z tyłu płynnie przechodzi nad pokrywą bagażnika o dostosowanej konturze. Tym samym zapewnia ciągłe i płynne połączenie między dwoma nowo zaprojektowanymi zespołami tylnej lampy LED. Modele GTS standardowo mają nowe, przyciemnione zespoły tylnych lamp Exclusive Design z dynamiczną funkcją doświetlania. Do gamy kół dodano trzy nowe obręcze o średnicy 20 i 21 cali, co daje łącznie 10 różnych wzorów.
Cyfrowe połączenie i systemy wsparcia dla bezpieczeństwa i komfortu
System Porsche Communication Management (PCM) obejmuje dodatkowe funkcje i usługi cyfrowe, takie jak ulepszona kontrola głosowa Voice Pilot, Risk Radar z aktualnymi informacjami o znakach drogowych i zagrożeniach, bezprzewodowe Apple® CarPlay oraz wiele innych usług Connect. Panamera oferuje również szeroką gamę innowacyjnych systemów oświetleniowych i wsparcia, takich jak już standardowy system asystenta pasa ruchu z rozpoznawaniem znaków drogowych, a także Porsche InnoDrive z adaptacyjnym tempomatem, asystent nocnego widzenia, asystent zmiany pasa, reflektory LED matrycowe z PDLS Plus, asystent parkowania z widokiem otoczenia oraz wyświetlaczem przeziernym.