PORSCHE Panamera GTS Sport Turismo (971) 2020-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PORSCHE Panamera GTS Sport Turismo (971) 2020-Present

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE Panamera GTS Sport Turismo (971) 2020-Present

Choć Panamera GTS Sport Tourismo była zaprojektowana jako model z napędem na tylną oś, w rzeczywistości bardziej przypominała wersję Turbo niż S. Jej wygląd był sportowy, a osiągi robiły wrażenie.

Porsche Panamera Sport Tourismo to doskonały przykład, jak kombi może być lepsze. Dla niektórych wyglądała nawet lepiej niż standardowa Panamera. Pod względem praktyczności dysponowała większym bagażnikiem i więcej miejsca nad głowami pasażerów siedzących z tyłu. W modelu na rok 2020, odnowiona wersja otrzymała kilka aktualizacji.

Model 2020 Panamera Sport Tourismo GTS miał inny przód niż reszta gamy, z nowymi kratkami w ciemnym wykończeniu charakterystycznym dla GTS. Wyposażony był w standardowe reflektory LED. Z boku, 20-calowe felgi aluminiowe miały unikalny design. Z tyłu, prostokątne końcówki wydechu pod zderzakiem poprawiały wygląd samochodu. Na dachu zainstalowany był spojler, który miał trzecie światło hamowania.

Wnętrze, w Porsche często spotykało się sportowe fotele kubełkowe. Co było niezwykłe, to to, że Sport Tourismo oferowało tę opcję także dla tylnych siedzeń, lub mogło być wyposażone w kanapę dla trzech dorosłych pasażerów. Na desce rozdzielczej znajdował się znany już system multimedialny Porsche Communication Management z 12,3-calowym ekranem dotykowym zamontowanym na poziomie kierownicy, na szczycie centralnej konsoli.

Silnik Panamery GTS z 2020 roku został ulepszony i zyskał 20 koni mechanicznych w porównaniu do swojego poprzednika. Napędzany tylną osią shooting-brake oferował 480 koni z silnika V8 twin-turbo o pojemności 4,0 litrów.

 Unikalna symbioza kontrastów: nowa Porsche Panamera obejmuje jeszcze szersze spektrum. Łączy osiągi sportowego samochodu z komfortem ekskluzywnego sedana. Z mocą 463 kW (630 KM) model Panamera Turbo S potwierdza, że producent sportowych samochodów zapewnia najlepsze osiągi w swojej klasie. Nowy model z górnej półki przynosi lepsze wyniki wydajności w porównaniu do poprzedniej Panamery Turbo. Porsche kontynuuje także swoją strategię E-Performance. Panamera 4S E-Hybrid to nowość w ofercie hybryd plug-in, która oferuje zupełnie nowy system napędowy o mocy 412 kW (560 KM). W porównaniu do poprzednich modeli hybrydowych, zasięg elektryczny wzrósł o nawet 30 procent. Komfort i sportowość zyskały dzięki ulepszonym komponentom podwozia oraz systemom kontroli, w połączeniu z nowej generacji układem kierowniczym i oponami.

Turbo S: od 0 do 100 km/h w 3,1 sekundy

Z mocą 463 kW (630 KM) i momentem obrotowym 820 Nm, nowa Porsche Panamera Turbo S oferuje o 59 kW (80 KM) więcej mocy i 50 Nm więcej momentu obrotowego niż poprzedni flagowy model Turbo z silnikiem spalinowym. Ma to bardzo pozytywny wpływ na osiągi: w trybie Sport Plus, model Turbo S przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,1 sekundy. Silnik V8 biturbo o pojemności czterech litrów, opracowany w Weissach i zbudowany w Zuffenhausen, został kompleksowo zmodernizowany, aby umożliwić osiągnięcie prędkości maksymalnej 315 km/h. Aby przekazać ogromną moc na drogę w kontrolowany sposób i zmaksymalizować osiągi na zakrętach, trójkomorowe zawieszenie powietrzne, Porsche Active Suspension Management (PASM) oraz system stabilizacji przechyłu Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport), w tym Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) zostały dostosowane do każdego modelu i optymalizowane odpowiednio.

Nowa Porsche Panamera Turbo S już udowodniła swoje bezkompromisowe możliwości osiągów na legendarnym torze Nürburgring Nordschleife: kierowca testowy Lars Kern pokonał 20.832-kilometrową pętlę na najbardziej wymagającym torze wyścigowym na świecie w dokładnie 7:29.81 minut – nowy oficjalny rekord w klasie „samochodów wykonawczych”.

Zwiększona sportowość i komfort dzięki zoptymalizowanym systemom podwozia

Silnik V8 biturbo w Porsche Panamera GTS został zoptymalizowany z myślą o jego dostarczaniu mocy. Z mocą 353 kW (480 KM) i 620 Nm, nowa Panamera GTS oferuje o 15 kW (20 KM) więcej mocy niż jej poprzednik. Moc wzrasta nieprzerwanie, aż do bliskiej granicy obrotów silnika. W związku z tym dostarczanie mocy jest podobne do tradycyjnego sportowego samochodu z silnikiem wolnossącym. Charakterystyka dźwięku V8 jest jeszcze bardziej wyeksponowana dzięki nowemu standardowemu układowi wydechowemu z asymetrycznie umieszczonymi tłumikami.

Nowa Porsche Panamera oraz Panamera 4 są teraz wyposażone w znany silnik V6 biturbo o pojemności 2,9 litra na wszystkich rynkach na całym świecie. Oferując 243 kW (330 KM) i 450 Nm, osiągi pozostają bez zmian.

Podwozie i systemy sterowania zostały dostosowane do sportowego i komfortowego charakteru wszystkich nowych modeli Panamera. Niektóre systemy zostały całkowicie wprowadzone od nowa. Na przykład, odnowiony system Porsche Active Suspension Management (PASM) przynosi zauważalną poprawę komfortu tłumienia, podczas gdy kontrola elektrycznego systemu stabilizacji przechyłu Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) zapewnia lepszą stabilność nadwozia. Istnieje także nowa generacja wyposażenia dla układu kierowniczego i opon.

4S E-Hybrid z baterią 17,9 kWh i zasięgiem elektrycznym do 54 km

Porsche przedstawia kolejny model hybrydowy plug-in o orientacji na wydajność – nową Panamerę 4S E-Hybrid. Inteligentne połączenie silnika elektrycznego o mocy 100 kW (136 KM), zintegrowanego z ośmiobiegową skrzynią biegów PDK, oraz silnika V6 biturbo o pojemności 2,9 litra z mocą 324 kW (440 KM) generuje łączną moc systemu 412 kW (560 KM) i maksymalny moment obrotowy wynoszący 750 Nm. W związku z tym osiągi są imponujące: w połączeniu z standardowym pakietem Sport Chrono przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,7 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 298 km/h. Zdolność do akumulacji energii zwiększono z 14,1 do 17,9 kWh w porównaniu do poprzednich modeli hybrydowych, stosując zoptymalizowane ogniwa, a tryby jazdy zostały zoptymalizowane dla jeszcze efektywniejszego wykorzystania energii. Porsche Panamera 4S E-Hybrid ma zasięg elektryczny do 54 km zgodnie z WLTP EAER City (NEDC: do 64 km).

Wyraźniejszy wizualny wygląd dla większej prezencji

Nowe modele Porsche Panamera – oprócz sportowego sedana, można je również zamawiać w wersji Sport Turismo lub Executive z wydłużonym rozstawem osi, w zależności od systemu napędowego – są teraz fabrycznie wyposażone w wcześniej opcjonalny przedni zderzak Sport Design z wyrazistymi wlotami powietrza, dużymi otworami chłodzenia po bokach i modułem przednich świateł z jedną belką. Całkowicie nowy przedni zderzak Panamery Turbo S różni się większymi bocznymi wlotami powietrza oraz nowo zaprojektowanymi elementami w kolorze nadwozia, które są ze sobą połączone poziomo, co podkreśla szerokość pojazdu. Moduły świetlne podwójnych świateł Turbo są teraz ustawione znacznie dalej od siebie.

Odnowiona listwa świetlna z tyłu teraz płynnie przechodzi przez pokrywę bagażnika z dostosowaną konturą. Tworzy to ciągłe i płynne połączenie między dwoma nowo zaprojektowanymi zespołami tylnych świateł LED. Modele GTS mają nowo przyciemnione zespoły tylnych świateł Exclusive Design w standardzie, z dynamiczną funkcją włączania/wyłączania. Do gamy kół dodano trzy nowe felgi o średnicy 20 i 21 cali, dzięki czemu dostępnych jest teraz łącznie 10 różnych wzorów.

Cyfrowa łączność i systemy wspomagające dla bezpieczeństwa i komfortu

System Porsche Communication Management (PCM) zawiera dodatkowe cyfrowe funkcje i usługi, takie jak ulepszona obsługa głosowa Voice Pilot, Risk Radar dla aktualnych informacji o znakach drogowych i zagrożeniach, bezprzewodowe Apple® CarPlay i wiele innych usług związanych z łącznością. Panamera oferuje także rozbudowany zestaw innowacyjnych systemów oświetleniowych i wspomagających, takich jak teraz standardowy asystent utrzymania pasa ruchu z rozpoznawaniem znaków drogowych, a także Porsche InnoDrive z adaptacyjnym tempomatem, asystent nocnego widzenia, asystent zmiany pasa, reflektory LED z matrycą, w tym PDLS Plus, asystent parkowania z widokiem 360 stopni oraz wyświetlacz przezierny.

4.0L V8 8AT (480 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3996 Cm3
Moc353 Kw @ 6500 Rpm
480 Hp @ 6500 Rpm
473 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy457 Lb-Ft @ 1800-4000 Rpm
620 Nm @ 1800-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika23.8 Galony (90.1 L)
Prędkość maksymalna181 Mph (291 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.9 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna Pdk
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony265/45 Zr 19
Długość198.8 In (5050 Mm)
Szerokość76.3 In (1938 Mm)
Wysokość56 In (1422 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)655.8/64.5 In (16
Rozstaw osi116.1 In (2949 Mm)
Pojemność bagażnika18.2 Cuft (515 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna4663 Lbs (2115 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5765 Lbs (2615 Kg)
Spalanie miasto15.2 Mpg Us (15.5 L/100Km)
Spalanie trasa27.7 Mpg Us (8.5 L/100Km)
Średnie spalanie21.2 Mpg Us (11.1 L/100Km)
Emisja CO2253 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.