Odnowiona wersja pierwszej generacji Panamery została zaprezentowana w 2013 roku na Targach Motoryzacyjnych w Szanghaju. Wersja hybrydowa była bardziej wydajna i oszczędna niż wcześniej.
Wprowadzenie wersji plug-in dla Panamery Hybrid w 2013 roku pozwoliło niemieckiemu, czterodrzwiowemu sportowemu sedanowi osiągnąć lepszy zasięg. Otrzymała 9.4 kWh akumulator litowo-jonowy oraz mocniejszy silnik. To była nie tylko kolejna hybryda, lecz sportowa hybryda plug-in GT.
Dzięki opcji reflektorów LED, Porsche Panamera Hybrid wkroczyła w nową erę. Jej inteligentny system oświetlenia umożliwiał lepszą widoczność drogi. W wersji standardowej zamontowano reflektory bi-xenonowe. Zmodyfikowane przednie i tylne zderzaki nadawały pojazdowi bardziej agresywny wygląd. Większe wloty powietrza w zderzaku inspirowane były tymi z gamy modelu 911. Nowa tylna szyba była szersza i zamontowana na nowym tylnej klapie. Zielone zaciski hamulcowe były charakterystyczne dla wersji hybrydowej.
Wewnątrz, producent zainstalował PCM (Porsche Communication Management) do systemu infotainment. Obsługiwał połączenie Apple CarPlay, ale jego kompatybilność z telefonami z systemem Android była ograniczona. Obrotomierz został umieszczony na środku deski rozdzielczej, z okrągłym wyświetlaczem TFT po prawej stronie, na którym mogła być wyświetlana nawigacja oraz inne informacje z komputera pokładowego. Aplikacja Porsche Car Connect była standardowo zainstalowana.
Silikonowy silnik V6 został przeniesiony z wersji przed faceliftingiem, ale system elektryczny był całkowicie nowy. Zachowując te same wymiary co wcześniej, nowy silnik elektryczny oferował 95 KM, niemal dwukrotnie więcej niż jego poprzednik. Nowa bateria pozwalała na elektryczny zasięg do 36 km. Przy całkowitej mocy wyjściowej 416 KM, oferowała te same osiągi co silnik V8, ale z znacznie lepszą efektywnością paliwową.
- Druga generacja Panamera Gran Turismo po raz pierwszy wprowadza technologię hybrydową typu plug-in do segmentu samochodów luksusowych – debiut publiczny w Wielkiej Brytanii na Goodwood Moving Motor Show.
- Panamera S E-Hybrid oferuje 416 KM mocy łącznej, z silnikiem elektrycznym o mocy 95 KM i akumulatorem litowo-jonowym, który można ładować w ruchu lub w ciągu czterech godzin za pomocą odpowiedniego gniazdka domowego.
- Ekonomia paliwowa wynosi do 91 mpg według NEDC – 71 g/km CO2 – z przyspieszeniem 0-100 km/h w 5,5 sekundy.
- Nowy podwójnie doładowany silnik V6 o pojemności 3.0 litra dołącza do oferty.
- Model Panamera jest już dostępny w sprzedaży w cenie od 62 922 funtów, a w Porsche Centrum pojawi się od lipca.
- Od momentu wprowadzenia na rynek w 2009 roku, Panamera Gran Turismo skutecznie poszerzyła atrakcyjność marki Porsche w segmencie luksusowych sedanów. Teraz nowy rozdział w rozwoju czterodrzwiowego, czteroosobowego samochodu sportowego otwiera się wraz z prezentacją drugiej generacji Panamery, prowadzonej przez pierwszy na świecie hybrydowy model w tej klasie.
Innowacyjna Panamera S E-Hybrid oferuje łączną moc systemu wynoszącą 416 KM i jeszcze bardziej rozszerza zakres sportowych osiągów i komfortu charakterystycznego dla tej gamy modeli. Ponadto całkowicie nowy podwójnie doładowany silnik V6 o pojemności 3.0 litra jest teraz dostępny w modelach Panamera S i Panamera 4S. Te nowe i rozwinięte technologie napędowe pozwoliły na oszczędności paliwa sięgające do 56 procent, jednocześnie zwiększając łatwość obsługi i komfort jazdy.
Nowa Panamera podkreśla swoje wyjątkowe położenie dzięki bardziej ekspresyjnemu językowi wzornictwa z bardziej wyrazistymi liniami, wyraźniejszymi konturami i nowo ukształtowanymi elementami nadwozia. Ogólnie rzecz biorąc, nowa generacja pojazdu jest bardziej efektywna, sportowa, komfortowa i elegancka, a jej światowa premiera miała miejsce na Auto China w Szanghaju 21 kwietnia.
Panamera S E-Hybrid ustanawia nowe standardy w zakresie efektywności, osiągów i wygody
Panamera S E-Hybrid to systematycznie zaawansowany rozwój sprawdzonej hybrydy równoległej Porsche, z bardziej wydajnym silnikiem elektrycznym, bardziej wydajnym akumulatorem, który dostarcza więcej energii, oraz możliwością ładowania zewnętrznego z sieci elektrycznej.
Silnik elektryczny generuje moc 95 KM (70 kW), co jest więcej niż podwójna moc w porównaniu z poprzednim modelem, który miał 47 KM (34 kW). Czerpie energię z nowego akumulatora litowo-jonowego, który o pojemności 9.4 kWh ma ponad pięć razy większą pojemność energetyczną niż poprzednia technologia akumulatorów (niklowo-metalowo-wodorkowych) o pojemności 1.7 kWh. Podłączony do gniazdka przemysłowego, może być ładowany w około dwie i pół godziny za pomocą zintegrowanej ładowarki pokładowej i standardowej ładowarki uniwersalnej Porsche (AC), a przy podłączeniu do tradycyjnego gniazdka domowego można go naładować w mniej niż cztery godziny.
Dzięki zwiększonej mocy, Panamera S E-Hybrid znacznie przewyższa osiągi poprzedniego modelu. Dodatkowo, ekonomia paliwowa według NEDC wzrosła o 56 procent do 91 mpg, co odpowiada emisjom wynoszącym 71 g/km CO2. Ponadto osiągi w trybie całkowicie elektrycznym zostały znacznie poprawione pod względem przyspieszenia elektrycznego, zasięgu elektrycznego i maksymalnej prędkości elektrycznej.
Intensywne wrażenia z jazdy w trybie elektrycznym są możliwe bez zużycia paliwa czy lokalnych emisji, co jest szczególnie korzystne w miejskim otoczeniu. Zasięg elektryczny Panamera S E-Hybrid został określony na 22 mile (36 km) w testach opartych na NEDC. Rzeczywisty zasięg elektryczny w codziennym użytkowaniu może się różnić, ponieważ w warunkach testowych NEDC klimatyzacja i ogrzewanie są dezaktywowane, na przykład. Rzeczywisty zasięg elektryczny w codziennym użytkowaniu wynosiłby pomiędzy 11 a 22 mile – a w szczególnie korzystnych warunkach mógłby nawet przekroczyć tę wartość.
Panamera S E-Hybrid może osiągać prędkości do 84 mph w trybie elektrycznym, a czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h został skrócony o pół sekundy do 5,5 sekundy. Funkcja elektrycznego wsparcia pomaga tu, ponieważ moc silnika elektrycznego wspomaga moc silnika spalinowego. Wspomaganie można również aktywować przez kick-down – na przykład podczas wyprzedzania. Całkowita maksymalna prędkość pojazdu wynosi 168 mph. Koncepcja równoległej hybrydy opracowana przez Porsche oferuje również „coasting” przy wyższych prędkościach, co odnosi się do swobodnego toczenia się z wyłączonym silnikiem spalinowym, generując energię przez odzysk energii.
Przyszłościowa koncepcja Panamera S E-Hybrid obejmuje również całkowicie nowy zakres funkcji wygody, które można aktywować i wywoływać za pomocą aplikacji na smartfona. Na przykład, wskaźnik stanu ładowania. Dodatkowo, pomocnicza opcja klimatyzacji hybrydy plug-in umożliwia wstępne podgrzewanie lub chłodzenie samochodu za pomocą Porsche Car Connect; można to zaprogramować w vehicle lub jeszcze wygodniej za pomocą aplikacji na smartfona. Smartfon może być również używany do zarządzania akumulatorem lub do zdalnego dostępu do informacji o pojeździe, takich jak pozostały zasięg czy prowadzenie użytkowników do ich zaparkowanych pojazdów. Wszystkie funkcje, które nie są specyficzne dla napędu hybrydowego, są dostępne również jako opcje w innych modelach Panamera za pośrednictwem aplikacji Car Connect od Porsche.
Więcej osiągów i efektywności dzięki downsizingowi: nowy silnik V6 twin-turbo
Zwiększenie wydajności i efektywności to kluczowa kompetencja Porsche. W opracowywaniu nowej Panamery doprowadziło to do stworzenia zupełnie nowego silnika opartego na koncepcji downsizingu: silnika V6 o pojemności 3.0 litra z podwójnym doładowaniem. Silnik V6 bi-turbo zastępuje poprzedni silnik V8 o pojemności 4.8 litra w Panamera S i Panamera 4S. Jego podstawowe parametry same w sobie świadczą o postępie: 20 KM większej mocy i dodatkowe 20 Nm momentu obrotowego, w połączeniu z do 18 procent lepszą ekonomią paliwową w porównaniu do V8. To nie tylko zapewnia kierowcy mocniejszy i bardziej efektywny silnik; turboładowanie skutkuje maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 520 Nm dostępnym w bardzo szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika, co pozwala uzyskać doskonałą i równą krzywą mocy, nawet przy niskich obrotach.
Większość modeli Panamera wyposażona jest w siedmiobiegową skrzynię Porsche Doppelkupplung PDK. Osiem biegów Tiptronic S znajduje zastosowanie w Panamera Diesel i Panamera S E-Hybrid, co tworzy optymalne warunki dla dalszego rozwoju innych funkcji efektywnościowych. Na przykład, rozszerzona funkcja start-stop dezaktywuje silnik wcześniej podczas toczenia się do zatrzymania, co pozwala na oszczędność paliwa. Z wyjątkiem modelu Panamera GTS, modele z PDK oferują również funkcję toczenia, w której sprzęgła otwierają się w trybie luzu, silnik pracuje na biegu jałowym, a pojazd toczy się swobodnie. Ta funkcja może znacząco poprawić efektywność paliwową, szczególnie podczas jazdy po autostradzie.
Rozwój wzornictwa podkreślony nową opcją reflektorów LED
Ewolucyjny design zewnętrzny nowej Panamery można na początku rozpoznać po ściślejszej i bardziej wyrazistej linii na przodzie, szczególnie większych wlotach powietrza i charakterystycznym przejściu do reflektorów. Z profilu bocznego nowa, bardziej nachylona tylna szyba tworzy wydłużoną sylwetkę. Z perspektywy tylnej nowa generacja Panamery jest przede wszystkim rozpoznawana po nowej klapie bagażnika, a szersza tylna szyba wizualnie podkreśla sportowy charakter. Sekcja tylna została również przeprojektowana, w tym szerszy spojler, a także pokazuje ściślejsze przejście do świateł tylnych, podobnie jak w przypadku świateł przednich.
Nowe modele Panamera oferują także wiele różniących się cech zewnętrznych. Dodatkowa personalizacja jest możliwa dzięki różnorodnym opcjom, w tym nowym reflektorom LED, które nadają Gran Turismo bardzo charakterystyczny wygląd. Dodatkowo dostępna jest rozszerzona gama opcjonalnych systemów wspomagających dla bezpieczeństwa i komfortu. System adaptacyjnego tempomatu, na przykład, teraz aktywnie interweniuje w proces hamowania w niebezpiecznych sytuacjach, a detekcja znaków drogowych oparta na kamerze oraz ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu zapewniają większą wygodę.
Nowa generacja Porsche Panamera pojawi się w Porsche Centrum od lipca 2013 roku, w cenie od 62 922 funtów za model Diesel do 107 903 funtów za model Turbo.
Standardowe wyposażenie wszystkich modeli obejmuje reflektory Bi-Xenon, wielofunkcyjną kierownicę, automatyczne otwieranie klapy bagażnika, skórzaną tapicerkę, automatyczną klimatyzację dwustrefową, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, tempomat, system nawigacji satelitarnej Porsche Communication Management z siedmiocalowym ekranem dotykowym, radio cyfrowe, ośmiokrotnie regulowane elektrycznie przednie siedzenia, podgrzewane fotele przednie, dywaniki i trzyletnią gwarancję. Modele z napędem na cztery koła mają dodatkowo system Porsche Traction Management (PTM).