PORSCHE Panamera Turbo (970) 2013-2016

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PORSCHE Panamera Turbo (970) 2013-2016

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE Panamera Turbo (970) 2013-2016

Na początku 2014 roku wprowadzono wersję Turbo w gamie modelu Panamera. Główne zmiany obejmowały wersję z przedłużonym rozstawem osi oraz dodatkowe 20 KM mocy silnika.

Turbo było flagowym modelem większości pojazdów Porsche od początku lat 70. w gamie 911. Stanowiło doskonałą równowagę między komfortem a osiągami. Wersja Turbo S przesunęła tę równowagę w stronę sportowego charakteru.

Facelifting Panamery zaprezentowano na Shanghai Motor Show w 2013 roku, a wersję Turbo wprowadzono w styczniu 2014 roku. Oferowano ją zarówno w wersji Turbo, jak i Turbo executive. Ta druga miała przedłużony rozstaw osi o 15 cm (5.9″), co miało na celu zapewnienie większej przestrzeni na nogi z tyłu. Co ciekawe, została stworzona specjalnie na rynek chiński, gdzie przedłużona wersja samochodu, jakikolwiek by on nie był, była domyślnie uznawana za samochód klasy executive.

W środku producent zainstalował system PCM (Porsche Communication Management) do obsługi multimediów. Obsługiwał on połączenie Apple CarPlay, ale jego zgodność z telefonami z systemem Android była ograniczona. Obrotomierz umieszczono w centrum zestawu wskaźników, z okrągłym wyświetlaczem TFT po jego prawej stronie, na którym mogły być wyświetlane dane z systemu nawigacji oraz inne informacje z komputera pokładowego.

Pojazd 2013 Panamera Turbo wyposażono w ten sam podwójnie doładowany silnik V8 o pojemności 4.8 litra, ale zwiększono jego moc do 520 KM, zamiast 500 KM przed faceliftingiem. Był on sparowany z tą samą 7-biegową automatyczną skrzynią biegów (PDK – z podwójnym sprzęgłem) co wcześniej, ale z innym przełożeniem finalnym. Turbo wyposażono w system napędu na cztery koła PTM (Porsche Traction Management). Dzięki pakietowi Porsche Chrono, samochód zyskiwał dodatkowy zastrzyk mocy w razie potrzeby.

Porsche świętowało światową premierę nowego Porsche Panamera na Targach Motoryzacyjnych w Szanghaju w 2013 roku. Najbardziej spektakularnym nowym modelem jest Panamera S E-Hybrid, pierwszy na świecie hybrydowy model plug-in w swojej klasie. Oferta Porsche Panamera składa się teraz z dziesięciu modeli, w tym dwóch nowych luksusowych wersji Executive z wydłużonym rozstawem osi. Debiutuje również całkowicie nowy silnik V6 o pojemności trzech litrów z podwójnym doładowaniem dla Panamera S i Panamera 4S. Tak więc Porsche rozszerza swoją serię modeli Gran Turismo, która już wcześniej była nieosiągalna pod względem różnorodności modeli. Nowa seria oferuje jeszcze większą wydajność, komfort i wygodę. Nowoczesny wygląd Panamery przyjmuje język designu samochodów sportowych Porsche, charakteryzujący się precyzyjnymi liniami i nowo ukształtowanymi elementami nadwozia.

Dla Porsche Chiny są drugim co do wielkości pojedynczym rynkiem po USA – i większym niż rynek krajowy Niemiec. W 2012 roku producent samochodów sportowych dostarczył 31,205 pojazdów chińskim klientom – co stanowi wzrost o 28,2 procent w porównaniu z rokiem 2011. Chiny są największym rynkiem globalnym dla sportowego SUV-a Cayenne i sportowego sedana Panamera.

Aby sprostać utrzymującemu się popytowi chińskich klientów, Porsche rozszerza swoją sieć dealerską. Nowe Centrum Porsche otwierane jest w Chinach niemal co miesiąc. W sumie firma planuje zwiększenie swojej istniejącej sieci dealerskiej z ponad 50 Centrów Porsche do około 100 lokalizacji. Porsche buduje również pierwsze w Azji Centrum Doświadczeń Jazdy Porsche obok toru wyścigowego Shanghai International Circuit. Obiekt o powierzchni 100,000 metrów kwadratowych z torami testowymi, slalomowymi, trasami off-road i salami szkoleniowymi jest zarezerwowany wyłącznie dla klientów i fanów Porsche. Po ukończeniu w 2014 roku Centrum Doświadczeń Jazdy Porsche w Szanghaju będzie trzecim centrum testowym dla klientów na świecie obok Lipska i Silverstone w Anglii.

Patrząc w przyszłość: Pierwszy na świecie napęd hybrydowy plug-in w klasie luksusowej

W drugiej generacji Porsche wprowadza pierwszy na świecie hybrydowy model plug-in do klasy luksusowej. Oprócz Panamera S E-Hybrid, który oferuje 416 KM mocy systemowej, debiutują także dwie luksusowe wersje Executive z wydłużonym rozstawem osi i całkowicie nowym silnikiem V6 o pojemności trzech litrów dla Panamera S i Panamera 4S, który charakteryzuje się podwójnym doładowaniem. Nowe zaawansowane technologie umożliwiły oszczędność paliwa na poziomie do 56 procent, jednocześnie poprawiając komfort użytkowania i jazdy. Nowa Panamera podkreśla swoje wyjątkowe położenie jeszcze bardziej wyrazistym językiem designu nowej generacji samochodów sportowych, charakteryzujących się bardziej wyraźnymi liniami i nowo kształtowanymi elementami nadwozia. Krótko mówiąc: Porsche Panamera jest jeszcze bardziej wydajne, sportowe, komfortowe i eleganckie.

Panamera S E-Hybrid ustanawia nowe standardy w zakresie wydajności, osiągów i wygody użytkowania

Ten samochód jest systematycznie udoskonaloną wersją równoległej hybrydy pełnej z mocniejszym silnikiem elektrycznym, wyższowydajną baterią, która dostarcza więcej energii, oraz możliwością ładowania zewnętrznego z sieci elektrycznej. Elektryczny napęd generuje 95 KM (70 kW), co jest ponad dwukrotnie większą mocą niż w poprzednim modelu, gdzie moc silnika elektrycznego wynosiła 47 KM (34 kW). Czerpie energię z nowo opracowanej baterii litowo-jonowej, która ma pojemność 9,4 kWh, co stanowi ponad pięć razy większą pojemność energetyczną niż 1,7 kWh poprzedniej baterii w technologii niklowo-metalowo-wodorkowej. Podłączona do gniazdka przemysłowego może być ładowana w czasie około dwóch i pół godziny za pomocą zintegrowanego ładowarki pokładowej oraz standardowej Zasilającej Ładowarki Porsche (AC), a także w mniej niż cztery godziny, gdy jest podłączona do domowego gniazdka elektrycznego w Niemczech.

Porsche Panamera S E-Hybrid znacznie przewyższa osiągi jazdy poprzedniego modelu. Dodatkowo, zużycie paliwa według normy NEDC w poprzednim modelu wynosiło 7,1 l/100 km i zostało zredukowane o 56 procent do 3,1 l/100 km. Jednocześnie jego osiągi w trybie jazdy całkowicie elektrycznej zostały znacznie poprawione pod względem przyspieszenia elektrycznego, zasięgu elektrycznego i elektrycznej prędkości maksymalnej. Intensywne doświadczenie jazdy wyłącznie elektrycznej jest możliwe bez zużycia paliwa lub lokalnych emisji, co jest szczególnie korzystne w miejskim otoczeniu. Panamera z nowym napędem hybrydowym może osiągać prędkości do 135 km/h w trybie elektrycznym.

Osiągi Panamera S E-Hybrid są typowe dla Porsche. Silnik spalinowy i silnik elektryczny są mechanicznie połączone z tylnym napędem, tak jak w poprzednim modelu, aby zapewnić spontaniczne przyspieszenia i imponującą moc na drogach wiejskich lub autostradach. Czas przyspieszenia z miejsca do 100 km/h został skrócony o pół sekundy do 5,5 sekundy. Funkcja wsparcia elektrycznego pomaga tutaj, w której moc silnika elektrycznego wspomaga silnik spalinowy. Wzmacnianie można również aktywować przez kick-down – na przykład w sytuacjach wyprzedzania. Prędkość maksymalna samochodu wynosi 270 km/h. Równolegle pełna koncepcja hybrydowa opracowana przez Porsche oferuje również „coasting” przy wyższych prędkościach, co odnosi się do bezwolnego toczenia się z wyłączonym silnikiem spalinowym i odzyskiwaniu energii przez generowanie energii elektrycznej.

Każda Panamera S E-Hybrid dostarczana jest z standardowym i rozbudowanym wyposażeniem do ładowania. W skład tego wyposażenia wchodzi mobilna Zasilająca Ładowarka Porsche (AC) z dwoma przewodami zasilającymi do gniazdek elektrycznych domowych i przemysłowych oraz stacja ładująca, którą można zainstalować w domowym garażu.

Innowacyjna koncepcja Panamera S E-Hybrid obejmuje także zupełnie nowy zakres funkcji komfortowych, które można aktywować i wywoływać za pomocą aplikacji na smartfonie. Na przykład wskaźnik stanu ładowania. Ponadto opcja dodatkowego sterowania klimatyzacją w hybrydzie plug-in umożliwia wstępne ogrzewanie lub chłodzenie samochodu za pomocą Porsche Car Connect; można to zaprogramować w pojeździe lub jeszcze wygodniej poprzez aplikację na smartfonie. Smartfon można także wykorzystać do zarządzania baterią lub zdalnego dostępu do informacji o pojeździe, takich jak pozostały zasięg jazdy lub wskazywanie drogi powrotnej do zaparkowanego pojazdu.

Wszystkie funkcje, które nie są bezpośrednio związane z napędem hybrydowym, są również dostępne jako opcje dla innych modeli Panamera za pośrednictwem aplikacji Car Connect na smartfony od Porsche.

Wydłużony rozstaw osi, przestronna tylna część: Modele Executive z komfortem ekskluzywnej klasy

Koncepcja przestrzenna Panamery, z dwiema pełnowymiarowymi fotelami w tylnej części, okazała się na tyle udana, że Porsche dalej ją rozwija w nowej generacji Gran Turismo. Nowe modele Executive – z wydłużonym rozstawem osi o 15 cm – oferują więcej miejsca w tylnej części i jeszcze lepszy komfort jazdy. Modele te oferują bardzo rozbudowany pakiet funkcji; przede wszystkim oferują wyjątkowy komfort na obu miejscach tylnej kanapy jako standard. Wszystkie modele Executive mają innowacyjne zawieszenie powietrzne Panamera, które łączy doskonały komfort jazdy i typowe cechy prowadzenia Porsche.

Większa moc i wydajność dzięki downsizingowi: nowy silnik V6 biturbo

Zwiększanie mocy i wydajności to kluczowa kompetencja Porsche. W rozwijaniu nowej Panamery ta kompetencja doprowadziła do całkowicie nowego silnika opartego na koncepcji downsizingu: silnika V6 o pojemności trzech litrów z doładowaniem biturbo. V6 biturbo zastępuje poprzedni silnik V8 o pojemności 4,8 litra w Panamera S i Panamera 4S, a także jest używany w nowej wersji Executive Panamera 4S. Jego podstawowe parametry są same w sobie wskaźnikami postępu: 20 KM większej mocy i 20 Nm większego momentu, ale do 18 procent lepsza wydajność paliwowa w porównaniu do silnika V8 w poprzednim modelu. Więc kierowca otrzymuje nie tylko mocniejszy i bardziej efektywny silnik; doładowanie skutkuje maksymalnym momentem obrotowym 520 Nm w bardzo szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika, zapewniając doskonałą i jednolitą krzywą osiągów nawet przy niskich obrotach.

Większość modeli Panamera jest wyposażona w siedmiobiegową skrzynię Porsche Doppelkupplung PDK. Komfortowa automatyczna skrzynia biegów Tiptronic S ośmiobiegowa jest używana w Panamera Diesel i Panamera S E-Hybrid. Ta skrzynia stwarza optymalne warunki do rozwoju innych funkcji wydajnościowych. Na przykład, rozszerzona funkcja start-stop teraz wyłącza silnik wcześniej podczas toczenia się do zatrzymania, co oszczędza więcej paliwa. Z wyjątkiem Panamera GTS, modele z PDK oferują również funkcję toczenia, w której sprzęgła się otwierają w odpowiedzi na przelot, silnik pracuje na biegu jałowym, a pojazd swobodnie się toczy. Funkcja ta może znacznie poprawić wydajność paliwową, szczególnie podczas jazdy autostradowej.

Dalszy rozwój designu z nową opcją: reflektory LED

Dalszy rozwój zewnętrznego designu Panamery można dostrzec na pierwszy rzut oka. Tępy i bardziej wyrazisty kształt z przodu jest szczególnie widoczny w większych wlotach powietrza oraz wyraźnym przejściu do reflektorów. W profilu bocznym nowa, bardziej opadająca przednia szyba tworzy jeszcze bardziej wydłużoną sylwetkę. Ta napięta, elegancka linia jest jeszcze bardziej wyraźna w modelach Executive. Tylne drzwi są o 15 centymetrów dłuższe, co nadaje nowe proporcje oknom Panamery.

Z tyłu nowej generacji Panamera wyróżnia się głównie nowa pokrywa bagażnika. Szersza tylna szyba podkreśla poziome aspekty Gran Turismo i jego sportowy charakter. Efekt ten, nadający Panamerze wizualny wizerunek niższego stanowiska na drodze, wzmacnia integracja uchwytu tablicy rejestracyjnej niżej w zderzaku. Tylne części nadwozia również zostały przeprojektowane. Charakteryzuje się szerszym spojlerem i bardziej stonowanym przejściem do tylnych świateł, podobnie jak wizualne przejście reflektorów z przodu samochodu.

Jak w poprzednich modelach, nowe modele Panamera również mają wiele różniących się cech zewnętrznych. Oprócz kontrastu kolorów zacisków hamulcowych, który jest powiązany z konkretnym silnikiem, najważniejsze cechy identyfikacyjne to różnie ukształtowane elementy przedniego końca i specyficzne dla modelu końcówki wydechu. Dalsze dostosowanie osiąga się dzięki wielu opcjom, które są oferowane, w tym nowym reflektorom LED, które nadają Gran Turismo bardzo wyjątkowy wygląd. Reflektory LED są sparowane z inteligentnym systemem dynamicznego oświetlenia Porsche Plus (PDLS Plus). Konstrukcja tych reflektorów różni się zasadniczo od standardowej wersji bi-xenonowej: światła do jazdy dziennej są produkowane bezpośrednio przez dwie jednostki LED, z których jedna znajduje się nad drugą, podczas gdy światła pozycyjne i kierunkowskazy są przesunięte do przedniej karoserii.

Modele Porsche Panamera są dalej wzbogacane o nowe standardowe funkcje, takie jak reflektory bi-xenonowe, multifunkcyjna kierownica i automatycznie podnoszona pokrywa bagażnika. Ponadto dostępna jest rozszerzona gama systemów wspomagających dla zwiększenia bezpieczeństwa i wygody. Na przykład zoptymalizowany system adaptacyjnego tempomatu teraz aktywnie interweniuje w procesie hamowania w niebezpiecznych sytuacjach. Oparta na kamerze detekcja znaków drogowych i ostrzeżenie o opuszczeniu pasa zapewniają większą wygodę w podróżach krajowych i autostradowych.

Jedynie 3,1 litra paliwa na 100 km i ponad 400 KM

W Panamera S E-Hybrid wydajność i sportowość wchodzą w połączenie, które nie ma sobie równych. Jest to pierwszy na świecie model hybrydowy plug-in w swojej klasie. Systemowa moc hybrydy plug-in wynosi 416 KM (306 kW), a czas przyspieszenia z zerowego do 100 km/h równy jest 5,5 sekundy, co plasuje go na tym samym poziomie mocy co samochód napędzany silnikiem V8. Zużycie paliwa według normy NEDC wynosi jedynie 3,1 litra na 100 km, co przekłada się na 71 g/km emisji CO2. Dodatkowo, Panamera S E-Hybrid jest pierwszym modelem Porsche, który spełnia normę emisji Euro 6, która wchodzi w życie dopiero we wrześniu 2014 roku.

W nowej Panamera S E-Hybrid równoległy napęd hybrydowy z poprzedniego modelu został dalej udoskonalony, a technologia plug-in została dodana. Port zewnętrzny do ładowania pojazdu umożliwia ładowanie akumulatora trakcyjnego z sieci elektrycznej. Panamera S E-Hybrid przechowuje tę energię w nowo opracowanej baterii litowo-jonowej, a jej mocniejszy silnik elektryczny przekształca tę energię w znacznie silniejsze osiągi w jeździe oraz dłuższy zasięg jazdy niż wcześniej.

Dla kierowcy nowa bateria i nowy silnik elektryczny oznaczają znacznie lepsze osiągi w trybie elektrycznym: Całkowicie elektryczne przyspieszenie z 0 do 50 km/h zajmuje 6,1 sekundy, a całkowicie elektryczna prędkość maksymalna wynosi niezrównane 135 km/h. Zasięg jazdy w trybie całkowicie elektrycznym Panamera S E-Hybrid wynosi 36 kilometrów według testów opartych na NEDC. Jednak zasięg jazdy w rzeczywistych warunkach może się różnić, np. ze względu na dezaktywację klimatyzacji i ogrzewania w warunkach testu NEDC. Realistyczny zasięg jazdy w trybie całkowicie elektrycznym w codziennym użytkowaniu wynosiłby zatem między 18 a 36 km – a w szczególnie sprzyjających warunkach może nawet przekroczyć te wartości.

W interakcji z silnikiem V6 wysoki moment obrotowy silnika elektrycznego umożliwia również sportowe ruszanie z niskich obrotów, idealnie uzupełniając silnik spalinowy, który rozwija pełny moment obrotowy przy wyższych obrotach.

Innowacyjna koncepcja napędu E-Hybrid Panamera S E-Hybrid już wyraźnie odzwierciedla się w jej wyglądzie zewnętrznym. Użycie akcentującego koloru zielonego jest ograniczone, ale wyraźnie podkreśla dwa boczne logo „e-hybrid” na przednich drzwiach, a modelowe logo „Panamera S” z tyłu także ma obręcz w kolorze zielonym. Zaciski hamulcowe są również pomalowane w tym kolorze, co dodatkowo różnicuje od konwencjonalnego modelu S. Wskazówki instrumentów w zestawie wskaźników i opcjonalnym chronometrze Sport Chrono również zaprojektowane są w kolorze zielonym – co jest znakiem E-Hybrid.

Nowe z większą energią i mocą: bateria litowo-jonowa i silnik elektryczny

Nowo zaprojektowana wysokonapięciowa bateria oparta na technologii litowo-jonowej o pojemności energetycznej 9,4 kilowatogodzin może przechowywać ponad pięć razy większą ilość energii elektrycznej niż bateria niklowo-metalowo-wodorkowa w poprzednim modelu, a jednak nie wymaga większej przestrzeni montażowej. Tak jak wcześniej, jest zintegrowana w sposób oszczędzający miejsce pod podłogą bagażnika. Jednak dużą zaletą technologii litowo-jonowej nie jest tylko jej wysoka gęstość energetyczna. Jej gęstość mocy jest również większa, co umożliwia wysoki poziom wydajności elektrycznej. Bateria nie wymaga konserwacji i nie jest częścią podlegającą zużyciu. Ogólnie Porsche oferuje gwarancję na sześć lat lub 120,000 km. Inne okresy gwarancji są możliwe w innych rynkach.

Panamera S E-Hybrid wykorzystuje pomnożoną dostępność energii elektrycznej w swoim bardziej zaawansowanym silniku elektrycznym. Jego maksymalna moc chwilowa 95 KM (70 kW) jest ponad dwukrotnie większa niż w poprzednim Panamera S Hybrid wynosząca 47 KM (34 kW). To osiągnięto głównie poprzez zwiększenie liczby zwojów na cewkach statora silnika elektrycznego, co zwiększyło napięcie z poprzednich 288 woltów do 360 woltów oraz dodanie nowych elektronicznych elementów mocy. Zmodyfikowany materiał magnetyczny w obiegu elektromagnetycznym wirnika wraz z optymalizacją geometrii kanałów chłodzących również przyczyniły się do zwiększenia zdolności do obciążenia termicznego. To wszystko umożliwiło uzyskanie wyższego maksymalnego momentu obrotowego 310 Nm (wzrost o dziesięć Nm), który jest dostępny od zera do 1,700 obr./min. Mimo znacznego ulepszenia, wymiary silnika elektrycznego nie są większe, więc można go łatwo zamontować w istniejącej przestrzeni montażowej.

Trzy tryby jazdy dla dostosowanego wykorzystania napędu elektrycznego

Panamera S E-Hybrid oferuje specjalne tryby jazdy, które dają kierowcom lepszą codzienną użyteczność. Kierowca może je wybierać indywidualnie, aby wykorzystać atuty poszczególnych hybrydowych stanów jazdy. Tryb E-Power umożliwia całkowitą jazdę elektryczną bez konieczności uruchamiania silnika spalinowego. Ponadto podczas jazdy można ładować bateryjny akumulator wysokonapięciowy za pomocą trybu E-Charge. Inną opcją wyboru dla kierowcy jest tryb Sport, który oferuje typowe osiągi silnika Porsche oraz sportową charakterystykę pedału gazu dla bardziej bezpośredniej reakcji.

Wskaźniki specyficzne dla hybryd w zestawie wskaźników oraz w opcjonalnym systemie zarządzania komunikacją Porsche (PCM) dostarczają kierowcy kluczowych informacji przez cały czas. Nowy wskaźnik mocy zastępuje analogowy obrotomierz i informuje kierowcę o mocy napędu oraz energii odzyskiwanej przez system hybrydowy. Wartości cyfrowe prędkości są nadal wyświetlane w wyświetlaczu centralnego okrągłego wskaźnika. Wskaźnik mocy informuje również o innych użytecznych informacjach dla kierowcy, takich jak gotowość systemu podczas włączania zapłonu (wskaźnik gotowości), efektywny lub szczególnie sportowy zasięg jazdy (zasięg efektywny lub zasięg wzmacniający) oraz punkt aktywacji silnika spalinowego, gdy wymagana jest większa moc.

Inteligentna strategia ładowania redukuje koszty i zwiększa codzienną użyteczność

Zasilająca ładowarka Porsche (AC) jest standardowym elementem Panamera S E-Hybrid i służy do podłączenia pojazdu do sieci elektrycznej. Atrakcyjnie zaprojektowana ładowarka od Porsche Design zawiera dwa standardowe kable zasilające, jeden do domowych gniazdek elektrycznych, a drugi do podłączenia do gniazd przemysłowych lub o wysokim prądzie. W zależności od dostępnego połączenia klient może łatwo podłączyć ładowarkę za pomocą odpowiedniego adaptera. W zależności od rodzaju połączenia zasilania, Panamera S E-Hybrid może być ładowana w około dwie i pół godziny (przy 16 amperach) lub w mniej niż cztery godziny (przy 10 amperach). W standardowym wyposażeniu znajduje się również stacja ładująca w stylu Porsche, która jest używana do wygodnego zamontowania uniwersalnej ładowarki (AC). Stację ładującą można zainstalować w garażu domowym.

Na zewnątrz samochodu koncepcja plug-in Panamera S E-Hybrid również jest dostrzegalna przez drzwi ładowania na lewym tylnym panelu; port elektryczny pojazdu do ładowania baterii litowo-jonowej znajduje się za tymi drzwiami. Wbudowana ładowarka do regulacji napięcia i przetwarzania energii AC na DC jest zainstalowana w oszczędzającym miejsce miejscu w prawej ścianie bagażnika; dostarcza do 3,6 kW. Dwa zintegrowane wtyczki LED informują użytkownika o stanie ładowania baterii litowo-jonowej oraz statusie połączenia. Jest też timer odjazdu do ustawiania czasu rozpoczęcia procesu ładowania. Do trzech docelowych czasów można zaprogramować za pomocą zestawu wskaźników. Następnie ładowanie baterii odbywa się tak, aby była ona w pełni naładowana w określonym czasie. Jedną z korzyści jest to, że mogą być wykorzystane tańsze stawki za nocne zasilanie elektryczne.

Wyjątkowy komfort: zdalne sterowanie za pomocą smartfona i dodatkowa klimatyzacja Dzięki nowej Panamerze Porsche wprowadza zdalne sterowanie pojazdem przez aplikację na smartfonie pod nazwą Porsche Car Connect, co odpowiada rosnącym potrzebom klientów w zakresie połączeń. W Panamera S E-Hybrid programowanie sieci pojazdu i kierowcy przez smartfon odgrywa specjalną rolę, ponieważ umożliwia to przejrzystość specjalnych funkcji, takich jak zewnętrzne ładowanie akumulatora wysokonapięciowego. Kierowca może uzyskać dostęp i kontrolować kluczowe informacje o pojeździe za pomocą aplikacji na smartfonie. Na telefonie wyświetlane są m.in. stan naładowania akumulatora z pozostałym czasem ładowania, aktualne zasięgi jazdy – zarówno w trybie elektrycznym, jak i jazdy silnikiem spalinowym. Zasięg jazdy w trybie elektrycznym również jest pokazany na mapie nawigacyjnej. Funkcja „Timer do ładowania” może być zaprogramowana w celu optymalizacji kosztów energii elektrycznej.

W Porsche Panamera S E-Hybrid elektryfikacja systemu klimatyzacji stworzyła odpowiednie warunki dla kolejnej opcji: dodatkowej klimatyzacji. Timer do ładowania może być użyty do aktywacji systemu klimatyzacji, aby wnętrze pasażerskie miało zaplanowany pożądany klimat o zaplanowanej godzinie odjazdu. Wnętrze pojazdu jest ogrzewane lub chłodzone w odpowiedni sposób. Zimą moc grzewcza jest również generowana przez dodatkowy elektryczny grzejnik wysokonapięciowy.

Gran Turismo z długim rozstawem osi oferuje maksymalny komfort

Porsche opracowało modele Executive dla klientów, którzy mają szczególnie wysokie wymagania dotyczące przestrzeni, atmosfery i komfortu jazdy. Rozstaw osi i kabina pasażerska zostały wydłużone o 15 centymetrów, a oba te wymiary bezpośrednio przyczyniają się do komfortu w tylnej części, ponieważ nadwozie zostało wydłużone za słupkiem B w wersji długiej. Po pierwsze, oznacza to większe drzwi dla wygodniejszego wejścia, a po drugie jeszcze więcej miejsca na nogi przed dwoma fotelami tylnymi.

Porsche oferuje dwa modele Executive: Panamera 4S Executive i Panamera Turbo Executive. Oba mają bardzo potężne i wyrafinowane silniki. Przekazywanie mocy odbywa się za pomocą skrzyni Porsche Doppelkupplung, która wyróżnia się bardzo komfortowymi zmianami biegów. Napęd na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM) zapewnia możliwie najlepszą przyczepność w każdej sytuacji. Zawieszenie zostało również systematycznie dostosowane do komfortu i jest wyposażone w standardowe zawieszenie pneumatyczne oraz bardzo komfortowo dostosowany system aktywnego tłumienia PASM.

Eksteriory modeli Executive dają wrażenie dyskretnej elegancji i sportowych cech dla wyjątkowego komfortu jazdy. Na przykład standardowy automatyczny system zamykania drzwi delikatnie wciąga drzwi w mechanizmy zamykające z pomocą serwonapędów. Szyby nisko-hałasowe i termicznie izolujące zapewniają przyjemną atmosferę w każdych warunkach zewnętrznych. Szyby przyciemniane, również standardowe, chronią przed niechcianymi spojrzeniami. Elektryczny szklany dach rozsuwany/pochylny zwiększa komfort klimatyczny, a asystent parkowania upraszcza obsługę samochodu.

Wnętrze jest przyjemne i komfortowe dla pasażerów. Przestrzeń wewnętrzna zwiększyła się o sześć dodatkowych stopni kąta nachylenia oparć tylnych siedzeń oraz o dwanaście centymetrów dłuższą przestrzeń na nogi, co zapewnia więcej miejsca na nogi. Standardowe komfortowe fotele z tyłu z regulowanymi zagłówkami są indywidualnie dostosowywane. Oprócz elektrycznego czterokierunkowego wsparcia lędźwiowego, oferują zarówno regulację oparcia, jak i elektryczną regulację długości siedziska. Zapewniona jest przyjemna atmosfera w tylnej części poprzez pakiet oświetleniowy skoncentrowany na kabinie pasażerskiej; obejmuje oświetlenie podłogi, podświetlane skrytki w drzwiach i przyciemniane oświetlenie w konsoli sufitowej. Oferuje również pasażerom dwa dodatkowe miejsca do czytania.

Standardowa trzyetapowa kontrola ogrzewania i wentylacji siedzeń, z osobnym sterowaniem z przodu i z tyłu, zapewnia komfort siedzenia, który można optymalnie dostosować przez cały rok. Czterostrefowy automatyczny system klimatyzacji zapewnia wysoki poziom osobistego komfortu podróży z indywidualnie regulowanymi strefami klimatycznymi przy każdym miejscu siedzącym. Oprócz zapewnienia dodatkowej przestrzeni na przechowywanie i podłokietnika, duża konsola centralna ma również gniazdo akcesoriów 230 Volt (lub 110 Volt w zależności od konkretnego rynku). Umożliwia to pasażerom tylnym ładowanie urządzeń elektronicznych podczas jazdy lub zasilanie ich bezpośrednio z systemu elektrycznego. Elektryczne zasłony przeciwsłoneczne dla bocznych okien i tylnej szyby oferują dodatkową ochronę przed słońcem i prywatność w razie potrzeby. Modele Panamera Executive są dodatkowo różnicowane przez „executive” napisy naniesione w tylnej części i na szczotkowanych aluminiowych osłonach progowych. Wnętrze dopełnia skórzana tapicerka w jednym z pięciu standardowych kolorów.

Większa wydajność i efektywność

Już pierwsza generacja modeli Panamera ustaliła standardy dla osiągów i dynamiki pojazdów w swojej klasie. Napędy nowych modeli Panamera koncentrują się przede wszystkim na jednym celu: dalszej optymalizacji wydajności. W nowych modelach Panamera oznacza to lepsze osiągi przy znacznie zredukowanym zużyciu paliwa. Przebudowana funkcja start-stop teraz zapewnia, że pojazd zatrzymuje silnik wcześniej podczas toczenia się na światłach lub na skrzyżowaniach. Nowa funkcja toczenia PDK w Panamera umożliwia rozłączenie silnika od skrzyni biegów, co prowadzi do niemal bezoporu jazdy.

Nowy silnik V6 biturbo dla Panamera S i Panamera 4S

Porsche opracowało całkowicie nowy silnik dla nowej generacji Panamera S i Panamera 4S. Systematyczne downsizing doprowadziło do powstania silnika z dwoma cylindrami mniej. Jest blisko spokrewniony z 3,6-litrowym V6 w Panamera i Panamera 4, ale jego pojemność została zredukowana do trzech litrów. Doładowanie biturbo pozwala nowemu silnikowi osiągnąć pięć procent większą moc przy 420 KM (309 kW), ale z do 18 procent lepszą ekonomiką paliwową niż silnik V8 poprzedniego modelu. Na przykład zużycie paliwa według normy NEDC w Panamera S zostało zredukowane o 1,8 litra do 8,7 l/100 km, a w Panamera 4S wyniosło 8,9 l/100 km, co również oznacza spadek o 1,9 litra. Nowy silnik imponuje także doskonałą krzywą momentu obrotowego: maksymalny moment obrotowy 520 Nm jest dostępny między 1,750 a 5,000 obr./min, co zapewnia bardzo silne przyspieszenie w każdej sytuacji jazdy.

Aby zachować płynność pracy nowego silnika V6 turbo w Panamera S i 4S na tym samym wysokim poziomie, co silnik ośmiocylindrowy w poprzednim modelu, zastosowano wałek wyrównawczy, który kompensuje nierównowagi spowodowane momentami bezwładności. W porównaniu do silników V8 Porsche, wał korbowy ma krótszy skok, co sprawia, że silnik jest bardzo przyjazny obrotom. Dwa szybkie turbodoładowacze dostarczają powietrze do spalania, które jest wstępnie sprężane do 1,2 bara. Dwa zawory dolotowe na cylinder o różnych skokach zapewniają, że powietrze wpływa do komór spalania z pożądanym wirowaniem. VarioCam Plus wałki rozrządu dolotowego również mają zmienny czas otwarcia i dostosowują skok zaworu do obciążenia i prędkości silnika. Nowy silnik V6 biturbo jest również pierwszym silnikiem V od Porsche, który ma wałki rozrządu z zmiennym czasem na stronie wydechowej. Dostarczanie paliwa odbywa się za pomocą nowego systemu wtrysku paliwa pod ciśnieniem 200 barów i bezpośredniego wtrysku przez wielootworowe wtryskiwacze.

Wszystkie modele Panamera mają zredukowane zużycie paliwa

Wszystkie modele Panamera wchodzą w nową generację z większą efektywnością, a z wyjątkiem modelu diesel, z większą mocą. Moc silnika V6 w Panamera i Panamera 4, na przykład, wzrosła o dziesięć KM (osiem kW) do 310 KM (228 kW), podczas gdy zużycie paliwa obu wersji zmniejszyło się o 0,9 litra do znacznie poniżej dziewięciu litrów na 100 km. Moc silnika V8 w sportowej Panamera GTS również wzrosła o dziesięć KM do 440 KM (324 kW); przyspiesza samochód z 0 do 100 km/h o jedną dziesiątą sekundy szybciej, a jednocześnie zużywa 0,8 l/100 km mniej paliwa niż przedtem. Zużycie paliwa Panamera Diesel zostało zmniejszone o 0,2 litra przy niezmienionej mocy. Wśród konwencjonalnie napędzanych samochodów Gran Turismo liderem pod względem oszczędności paliwa jest Panamera Turbo; jego moc wzrosła o 20 KM (14 kW) do 520 KM, podczas gdy zużycie paliwa zmniejszyło się o 1,3 l/100 km.

Więcej komfortu z nowymi opcjami

Wnętrze nowej generacji Panamera łączy sportową atrakcyjność i komfort z czterema fotelami kubełkowymi oraz zmienną przestrzenią ładunkową dla wysokiego poziomu użyteczności na co dzień. Nowa dwukolorowa kombinacja czarno/czerwona podkreśla sportowy charakter pojazdu. W porównaniu do poprzednich funkcji dwukolorowych, kombinacja ta ma teraz zmienioną dystrybucję kolorów. Podłoga i tylne strony przednich siedzeń są pokryte czarnym materiałem, podczas gdy reszta wnętrza jest czerwona. Ponadto wcześniejsza szarość platynowa została zastąpiona szarością agatu jako kolorem wnętrza dla tapicerek standardowych i skórzanych. Wraz z przejściem do nowej generacji rozszerzono także specyfikację standardowych funkcji. Teraz wielofunkcyjna kierownica jest dostępna w każdej Panamerze, a automatycznie podnoszona pokrywa bagażnika może być otwierana i zamykana elektrycznie za naciśnięciem przycisku.

Lepiej widzieć bez oślepiania: nowe reflektory LED z PDLS Plus

Reflektory bi-xenonowe są teraz standardowe dla wszystkich nowych modeli Panamera. Alternatywnie, Porsche oferuje reflektory LED po raz pierwszy w opcji. Ten pakiet składa się z systemu dynamicznego oświetlenia Porsche Plus (PDLS Plus) z reflektorami mijania i drogowymi, a także dodatkowym reflektorem drogowym i czteropunktowymi światłami dziennymi w technologii LED. Dynamiczny system reflektorów drogowych wykrywa źródła światła nadjeżdżających pojazdów oraz samochodów z przodu pojazdu za pomocą kamery zamontowanej u podstawy lusterka wstecznego i nieustannie dostosowuje zasięg oświetlenia między światłami mijania a drogowymi. W ten sposób optymalnie wykorzystuje potencjał oświetlenia, nie powodując oślepienia innych pojazdów w ruchu. Na oświetlonym skrzyżowaniu system rozpoznaje przecinające się drogi i włączające się pasy przechowywane w systemie nawigacji i aktywuje statyczne światła zakrętne dla optymalnego oświetlenia, w zależności od tego, czy lewy, czy prawy reflektor, czy oba jednocześnie. Wizualnie reflektory LED znacznie różnią się od reflektorów bi-xenonowych. Zamiast stożkowego korpusu świetlnego z okrągłymi soczewkami projekcyjnymi i lampami pomocniczymi z widocznymi reflektorami, reflektory LED składają się z dwóch rurkowatych korpusów świetlnych ułożonych w warstwowy układ z konturami soczewek wyrzeźbionymi na górze i na dole.

Aplikacja Porsche Car Connect: łączenie z Panamerą za pomocą smartfona

Porsche wprowadza teraz dostęp do różnych informacji i funkcji pojazdu za pomocą smartfona za pomocą nowej aplikacji Porsche Car Connect. Porsche Car Connect jest dostępne jako opcja dla wszystkich nowych modeli Panamera i jako standardowy element w Panamera S E-Hybrid. Oferowane usługi można podzielić na trzy kategorie: Usługi zdalne, Usługi śledzenia pojazdów Porsche i usługi E-Mobilności specyficzne dla hybryd. Usługi zdalne są używane do uzyskiwania informacji o pojeździe dla każdego modelu Panamera, takich jak licznik przebiegu, pozostały zasięg jazdy lub lokalizacja pojazdu. Aplikacja umożliwia również kontrolowanie różnych funkcji pojazdu, takich jak składanie lusterek.

Nowe systemy wspomagające oparte na kamerze i radarze

Trzy nowe opcjonalne systemy wspomagające oparte na kamerze to ostrzeżenie o opuszczeniu pasa, rozpoznawanie znaków drogowych i widok otoczenia. System ostrzegania o opuszczeniu pasa wykrywa oznaczenia pasa ruchu i ostrzega kierowcę sygnałem dźwiękowym, jeśli pojazd niezamierzenie opuszcza pas ruchu. System aktywuje się przy prędkości 65 km/h i może być dezaktywowany za pomocą oddzielnego przycisku na konsoli centralnej.

Rozpoznawanie znaków drogowych jest dostępne w połączeniu z PCM. System ten wykorzystuje kamerę do wykrywania ograniczeń prędkości, stref zakazu wyprzedzania i końców tych stref. Uwzględnia również znaki poboczne. Jeśli znak nie jest rozpoznawany przez kamerę, automatycznie wyświetla ograniczenie prędkości zapisane w nawigacji.

4.8L V8 7AT AWD (520 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4806 Cm3
Moc382.5 Kw @ 6000 Rpm
520 Hp @ 6000 Rpm
513 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy516 Lb-Ft @ 2250 Rpm
700 Nm @ 2250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika26.4 Galony (99.9 L)
Prędkość maksymalna190 Mph (306 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Pdk)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/45R19 || 285/40R19
Długość197.4 In (5014 Mm)
Szerokość76 In (1930 Mm)
Wysokość55.8 In (1417 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.2/64.8 In (1
Rozstaw osi115 In (2921 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika15.3 Cuft (433 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna4343 Lbs (1970 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5512 Lbs (2500 Kg)
Spalanie miasto16 Mpg Us (14.7 L/100Km)
Spalanie trasa30.5 Mpg Us (7.7 L/100Km)
Średnie spalanie23.1 Mpg Us (10.2 L/100Km)
Emisja CO2239 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.