PORSCHE Panamera Turbo (971) 2016-2020

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PORSCHE Panamera Turbo (971) 2016-2020

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE Panamera Turbo (971) 2016-2020

Porsche w wersji czterodrzwiowej zyskał akceptację na całym świecie, nawet wśród fanów marki, którzy obwiniali niemieckiego producenta za modele, które uratowały markę: Cayenne i Panamerę.

Druga generacja Panamery zadebiutowała w 2016 roku, a jej design rozwiązał wszystkie problemy pierwszej generacji. Atrakcyjny wygląd czterodrzwiowego coupe, połączony z zewnętrznymi detalami pojazdu, zrekompensował oczekiwania i zaufanie tych, którzy czekali na markę Porsche. Wyglądała jak wydłużony model 911, ale miała silnik z przodu. Standardowo zamontowane reflektory LED w układzie 4 były jednym z kluczowych elementów designu, które przyciągały uwagę. Panamera 4S oferowała 19-calowe felgi ze stopów lekkich oraz dwa standardowe kolory: czarny i biały. Dziwnie, tylna wycieraczka szyby była dostępna opcjonalnie, podobnie jak kamera do cofania.

System infotainment można było połączyć z systemem audio premium Bose lub Burmeister, co poprawiało jakość dźwięku jako opcja. System mógł być sparowany z smartfonem za pomocą dedykowanej aplikacji Porsche. Android Auto nie był dostępny. Standardowe fotele z 14-stopniową regulacją można było zmodernizować do pary foteli z 18-stopniową regulacją.

Panamera Turbo stanowiła najlepszą równowagę między osiągami, luksusem a komfortem. Nowy, 4.0-litrowy silnik twin-turbo oferował o 30 KM więcej niż jego poprzednik, mimo mniejszej pojemności. PASM (Porsche Adaptive Suspension Management) był dostępny opcjonalnie, podobnie jak Pakiet Chrono Porsche. Standardowo wyposażona była w 7-biegową automatyczną skrzynię biegów (PDK – z podwójnym sprzęgłem), która przekazywała moment obrotowy do wszystkich kół za pomocą systemu PTM (Porsche Traction Management).

Nowy Porsche Panamera łączy w sobie dwa kontrastowe charakterystyki jak nigdy wcześniej: osiągi prawdziwego samochodu sportowego i komfort luksusowego sedana. To Gran Turismo, które zostało przemyślane i dostosowane do współczesnych potrzeb. Druga generacja Panamery staje się ikoną osiągów w klasie luksusowej.

W tym przekształceniu Porsche systematycznie udoskonaliło koncepcję Panamery – wprowadzając na rynek czterodrzwiowy model, który został całkowicie przeprojektowany i dostosowany do najdrobniejszych detali. Silniki i skrzynie biegów zostały przeprojektowane, zawieszenie dopracowane, a koncepcja wyświetlaczy i sterowania zinterpretowana na nowo na przyszłość. Nowa Panamera przesuwa granice między światem ambitnych samochodów sportowych a komfortowych aut do spokojnej jazdy, oferując takie udogodnienia jak skręt tylnej osi, aktywna kompensacja przechyłów czy zawieszenie powietrzne z trzema komorami.

Język designu 911 z dużo bardziej dynamiczną linią dachu

Wizualnie unikalna koncepcja tego dużego Porsche odzwierciedla się w nowym, ekspresyjnym designie: jest niezaprzeczalnie Panamerą, niezaprzeczalnie samochodem sportowym – o długich, dynamicznych proporcjach, wyraźnie zarysowanych barkach, atletycznych bokach oraz niezwykle opadającej linii dachu, która jest o 20 mm niższa z tyłu. Ta typowa dla Porsche linia dachu tworzy stylistyczne powiązanie z ikoną designu Porsche – modelem 911.

Duża funkcjonalność i łatwa interakcja w Porsche Advanced Cockpit

Typowe wnętrze Porsche zostało zinterpretowane na nowo w nowej Panamerze. Powierzchnie paneli w kolorze czarnym i interaktywne wyświetlacze łączą przejrzysty i intuicyjny interfejs użytkownika, podobny do smartfonów i tabletów, z praktycznymi wymaganiami dotyczącymi obsługi samochodu. Klasyczne twarde przyciski i tradycyjne instrumenty zostały znacznie ograniczone. Zostały one zastąpione panelami dotykowymi oraz indywidualnie konfigurowalnymi wyświetlaczami, które zajmują centralne miejsce w nowym Porsche Advanced Cockpit – przynosząc ogromne korzyści zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów z przodu oraz z tyłu. Mimo znacznie rozszerzonego zakresu systemów komunikacyjnych, wygody i asysty, różne funkcje można teraz używać i obsługiwać w sposób bardziej przejrzysty i intuicyjny. Porsche Advanced Cockpit przekształca świat analogowy w cyfrową rzeczywistość mobilności, zachowując miejsce dla pasji. Tachometr, umieszczony centralnie w zestawie wskaźników, jest hołdem dla Porsche 356 A z 1955 roku.

Nowe silniki V6 i V8 biturbo z ogromną mocą i pełnym brzmieniem

Porsche zawsze imponowało nie tylko mocą; jego efektywność jest równie ważna. Aby podnieść tę formułę na nowy poziom, wszystkie silniki drugiej generacji Panamery zostały przeprojektowane. Wszystkie zyskały na mocy, przy znacznym poprawieniu efektywności paliwowej i zmniejszeniu emisji. Na rynek wprowadzono trzy nowe silniki z doładowaniem bezpośrednim: w Panamera Turbo, Panamera 4S i Panamera 4S Diesel. Wszystkie – i po raz pierwszy także diesel – mogą być wyposażone w stały napęd na wszystkie koła oraz nową, ośmiobiegową skrzynię biegów Porsche z podwójnym sprzęgłem (PDK). Silnik benzynowy V8 o mocy 404 kW / 550 hp napędza Panamera Turbo, a silnik V6 o mocy 324 kW / 440 hp napędza Panamera 4S.

W Panamera 4S Diesel silnik V8 o mocy 310 kW/422 hp generuje potężny ciąg i maksymalny moment obrotowy wynoszący 850 Nm.

Luksusowy sedan, który może wjechać na tor wyścigowy

W zgodzie z ogólną koncepcją nowej Panamery, zawieszenie łączy w sobie komfort jazdy luksusowego sedana z osiągami prawdziwego samochodu sportowego. Osiąga się to poprzez uzupełnienie imponującego podstawowego układu opcjonalnymi systemami innowacyjnymi, takimi jak adaptacyjne zawieszenie powietrzne z nową technologią trzech komór, w tym elektroniczna kontrola amortyzacji Porsche Active Suspension Management (PASM), udoskonalone system Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) z Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) i aktywna stabilizacja przechyłów, a także nowy układ kierowniczy opartego na elektromechanice. Zintegrowany system 4D Chassis Control analizuje i synchronizuje wszystkie systemy zawieszenia w czasie rzeczywistym, optymalizując osiągi drogi nowej Panamery. Porsche przenosi także precyzję kierowania i prowadzenie samochodów sportowych do klasy Gran Turismo poprzez zastosowanie skrętu tylnej osi – również nowego, zaczerpniętego z modeli 918 Spyder i 911 Turbo. Poprawiono także wydajność hamulców.

Systemy wsparcia nowej generacji

Panamera została wyposażona w wiele standardowych i opcjonalnych systemów wsparcia, które czynią życie za kierownicą bardziej komfortowym i bezpiecznym. Najważniejsze nowe systemy obejmują asystenta nocnego, który wykorzystuje kamerę termowizyjną do wykrywania ludzi i dużych zwierząt, wyświetlając kolorowy wskaźnik ostrzegawczy w kokpicie. Jeśli wybrane zostaną opcjonalne nowe reflektory LED z 84 punktami świetlnymi, osoby znajdujące się poza zasięgiem reflektora są również oświetlane na chwilę, jeśli znajdują się w obliczonym korytarzu jazdy, co pozwala kierowcy reakcję jeszcze szybciej. Nowy asystent nocny to jeden z systemów wsparcia, które pomagają unikać krytycznych sytuacji z wyprzedzeniem. Wzrokowo daleko w przód spogląda nowy Porsche InnoDrive, który obejmuje adaptacyjny tempomat. Na podstawie danych nawigacyjnych oraz sygnałów z radarów i czujników wideo oblicza i aktywuje optymalne przyspieszenie i hamowanie, a także wybory biegów i fazy zwalniania przez następne trzy kilometry. Przy tym elektroniczny współprowadzący automatycznie uwzględnia zakręty, wzniesienia i limity prędkości.

Nowy Porsche Panamera można już zamawiać, a w sprzedaży pojawi się 5 listopada 2016 roku. Ceny w Niemczech zaczynają się od 113,027 euro z VAT dla modelu Panamera 4S. Ceny Panamera 4S Diesel zaczynają się od 116,954 euro, a Panamera Turbo od 153,011 euro.

Więcej mocy, lepsza efektywność paliwowa

Nowe, potężne i oszczędne silniki: silniki turbo V6 i V8 Panamery. Wszystkie dzielą jedną szczególną cechę konstrukcyjną, znaną wśród inżynierów jako „z gorącymi stronami do wewnątrz”.

Przekładając to na język polski, oznacza to, że turbosprężarki nowych silników Panamery są centralnie zintegrowane w V cylindrów. Ta centralna konstrukcja turbosprężarki daje liczne korzyści: silniki są bardziej kompaktowe, co umożliwia niższe osadzenie. To z kolei ma pozytywny wpływ na środek ciężkości pojazdu. Krótkie drogi między dwoma turbosprężarkami a komorami spalania zapewniają natychmiastową reakcję na pedał gazu. Odpowiedź silnika można jeszcze bardziej zwiększyć, korzystając z opcjonalnego przełącznika trybu z przyciskiem reakcji sportowej. Przełącznik trybu, wprowadzony po raz pierwszy w Porsche 918 Spyder, to intuicyjnie obsługiwany pierścień obrotowy na kierownicy, który służy do aktywacji jednego z czterech trybów jazdy (Normal, Sport, Sport Plus lub Individual). W centrum przełącznika znajduje się przycisk Sport Response, który można użyć, aby uwolnić maksymalny potencjał mocy Panamery za naciśnięciem przycisku.

Na początku Panamera Turbo ma najsilniejszy silnik benzynowy w serii modelowej. Jego silnik V8 biturbo o pojemności 4,0 litra rozwija 404 kW / 550 hp (przy 5,750 obr./min) i maksymalny moment obrotowy wynoszący 770 Nm (w zakresie od 1,960 do 4,500 obr./min). Ma o 30 hp więcej mocy niż poprzedni model, a jego maksymalny moment obrotowy zwiększono o 70 Nm. Silnik ośmiocylindrowy przyspiesza Panamerę Turbo do 100 km/h w 3,8 sekundy; z pakietem Sport Chrono czas sprintu wynosi zaledwie 3,6 sekundy. Porsche osiąga maksymalną prędkość 306 km/h. To imponujące liczby, które ilustrują, jak łatwo silnik może napędzać Panamerę przy stosunku masy do mocy wynoszącym zaledwie 3,6 kg/hp. Te niezwykłe wyniki osiągów kontrastują z niższymi wartościami zużycia paliwa, które wynoszą 9.4 – 9.3 l/100 km i są o 1.1 l/100 km mniejsze niż w poprzednim modelu (Nowy Europejski Cykl Jezdny lub NEDC). Wartości te odpowiadają emisjom CO2 wynoszącym 214 – 212 g/km.

Porsche wykorzystuje skomplikowane turbosprężarki twin-scroll do dostarczania sprężonego powietrza do komór spalania V8. Dwa przeciwbieżnie obracające się sprężarki osiągają maksymalne momenty obrotowe przy bardzo niskich obrotach silnika. Panamera Turbo jest również pierwszym Porsche, które zostało wyposażone w nową adaptacyjną kontrolę cylindrów w swoim silniku. W części obciążeniowej system tymczasowo i niewidocznie przekształca silnik ośmiocylindrowy w silnik czterocylindrowy. To zmniejsza zużycie paliwa o nawet 30 procent, w zależności od zapotrzebowania mocy w fazach czterocylindrowych.

Silnik V6 biturbo o pojemności 2,9 litra w modelu Panamera 4S rozwija maksymalną moc 324 kW/440 hp (o 20 hp więcej niż w poprzednim modelu); jest już dostępny przy 5,650 obr./min. W zakresie od 1,750 do 5,500 obr./min nowy silnik sześcio cylindrowy dostarcza 550 Nm (o 30 Nm więcej) do osi napędowych. Panamera 4S osiąga 100 km/h w zaledwie 4,4 sekundy (4,2 sekundy z pakietem Sport Chrono). Przy maksymalnej prędkości 289 km/h, to Porsche również zbliża się do granicy 300 km/h. Łączne zużycie paliwa według NEDC wynosi 8,2 – 8,1 l/100 km (186 – 184 g/km CO2). W porównaniu do pierwszej generacji Panamery 4S, oznacza to oszczędność paliwa na poziomie do 1,0 l/100 km, co stanowi jedenaście procent.

Podobnie jak silnik ośmiocylindrowy Panamery Turbo, silnik sześcio cylindrowy Panamery 4S także wyposażony jest w wtryskiwacze bezpośredniego wtrysku benzyny, które są umieszczone w komorze spalania. Ta lokalizacja wtryskiwaczy zapewnia optymalne spalanie, maksymalną efektywność oraz bardzo dobrą reakcję silnika. 4S i Turbo charakteryzują się również wyjątkowo pełnym i autentycznym brzmieniem.

Nowa Panamera wchodzi na rynek z nowym silnikiem diesla ośmiocylindrowym, po raz pierwszy w połączeniu z stałym napędem na wszystkie koła. Najpotężniejszy silnik diesla zastosowany dotąd w Porsche produkcyjnym rozwija moc 310 kW/422 hp (przy 3,500 obr./min) i ogromny maksymalny moment obrotowy wynoszący 850 Nm – który jest stały w przedziale obrotów od 1,000 do 3,250 obr./min. Z maksymalną prędkością 285 km/h, Porsche Panamera 4S Diesel jest obecnie najszybszym produkcyjnym pojazdem na świecie z silnikiem diesla. Gran Turismo osiąga prędkość 100 km/h w 4,5 sekundy (4,3 sekundy z pakietem Sport Chrono). To zestawienie z łącznym zużyciem paliwa wynoszącym 6,8 – 6,7 l/100 km (178 – 176 g/km CO2).

Model diesel ma także doładowanie biturbo z centralnym układem turbosprężarek. Jednak jego silnik Common Rail (z maksymalnym ciśnieniem wtrysku 2,500 bar) jest wyposażony w sekwencyjne doładowanie. To pozwala silnikowi pracować jako biturbo lub monoturbo, w zależności od stanu pracy. Przy niskich i średnich prędkościach obrotowych, całość strumienia spalin kierowana jest przez jedną z dwóch turbosprężarek, co poprawia reakcję na pedał gazu. Inaczej bezczynna druga turbosprężarka uruchamia się dopiero po osiągnięciu prędkości obrotowej silnika powyżej 2,700 obr./min. Obie turbosprężarki mają zmienną geometrię turbiny (VTG) – zasada ta jest już znana z 911 Turbo.

Jeszcze bardziej dynamiczne proporcje

Zewnętrzny charakter Panamery został również wyostrzenia wraz z nadejściem drugiej generacji. Bazuje na bardzo dynamicznych proporcjach. Nowa Panamera ma długość 5,049 mm (+34 mm), szerokość 1,937 mm (+6 mm) i wysokość 1,423 mm (+5 mm). Pomimo niewielkiego wzrostu wysokości, czterodrzwiowy model wygląda na dużo niższy i dłuższy.

Zawdzięcza to głównie zmniejszonej wysokości nad tyłem kabiny pasażerskiej – o 20 mm – przy zachowaniu ciągle dobrej przestrzeni nad głowami. To całkowicie zmienia ogólny wizerunek auta. Rozstaw osi zwiększono o 30 mm do 2,950 mm; to również wydłuża proporcje auta. Przednie koła zostały przesunięte dalej do przodu, co zmniejsza przedni zwis i czyni prestiżowy wymiar – odległość między słupkiem A a osią przednią – jeszcze większym. Tylni zwis jest dłuższy, co nadaje samochodowi bardziej muskularny wygląd.

Panamera zwiększyła szerokość zaledwie o sześć milimetrów, jednak odczucie jest, jakby przybyło kilka centymetrów. Ten efekt tworzą takie cechy jak wlot powietrza w kształcie litery A, który sięga na boki i tworzy zupełnie nowy design przedniej części. Jednocześnie precyzyjnie zaprojektowany poprzeczny element w grillu radiatora podkreśla szerokość samochodu. Strzałkowy kształt maski nad silnikiem jeszcze bardziej podkreśla ten efekt, opadając przedni i niżej niż wcześniej – dzięki wyraźnie uformowanemu powerdome, którego linie teraz sięgają do zderzaka. Niższy przód został umożliwiony przez nową kompaktową konstrukcję silników w koncepcji pojazdu. Po lewej i prawej stronie powerdome, maska precyzyjnie łączy się z mocniejszymi nadkolami – to typowa cecha designu Porsche. Również pewność siebie emanuje z wyglądu reflektorów LED z czteropunktowymi światłami dziennymi, z których dostępne są trzy wersje.

Nowa boczna karoseria – podobnie jak maska, bagażnik, dach i nadkola – wykonana jest w całości z aluminium, a dzięki dynamicznej linii dachu akcentuje sylwetkę samochodu sportowego jak nigdy dotąd. Z tyłu ta linia dachu staje się charyzmatyczną linią Porsche – charakterystycznymi liniami, które zdobią wszystkie coupe tej marki. Dwie precyzyjnie wykonane krawędzie w bocznej linii dachu wizualnie obniżają środek ciężkości sylwetki. Wygląd bocznych okien również został przeprojektowany: jego wizualnie ciągła powierzchnia, razem z liniami na tylnej części nadwozia, tworzy stylistyczną bliskość do Porsche 911. Trójwymiarowość charakteryzuje drzwi i nadkola, gdzie światło padające na ich wypukłe i wklęsłe powierzchnie generuje muskularne napięcie. Wbudowane elementy designu to wloty powietrza za przednimi kołami. Wyraziste krawędzie nadkoli również są mocne. Duże archy zapewniają miejsce dla kół aluminiowych o średnicy 19 cali (4S/4S Diesel), 20 cali (Turbo) oraz opcjonalnie 21 cali.

Fakt, że Panamera to czterodrzwiowe coupe, a nie konwencjonalny sedan, jest bardziej oczywisty z tyłu niż z każdej innej perspektywy. „Szklarnia” – składająca się z dachu, słupków dachowych, powierzchni okien – wspierana jest przez mocną i szeroką sekcję barkową. Wyraźnie Panamera, zdecydowanie samochód sportowy. Najbardziej wyraźnymi elementami identyfikującymi tylną część nadwozia są bez wątpienia trójwymiarowe tylne światła LED zintegrowane z czteropunktowymi światłami hamowania. Lampy tylne są połączone wąską taśmą LED. Wszystkie te elementy razem tworzą niepowtarzalny projekt nocny. Zintegrowany bezproblemowo i elegancko w bagażniku, który ma elektryczne otwieranie i zamykanie w standardzie, jest wysuwany tylny spojler, który teraz jest wykończony w kolorze nadwozia. W Panamera Turbo skrzydło również dzieli się podczas rozciągania, zyskując dodatkową powierzchnię. Dolna tylna część nadwozia kończy się dyfuzorem, w który po lewej i prawej stronie zintegrowane są podwójne stalowe końcówki wydechu. Panamera 4S i 4S Diesel można rozpoznać po okrągłych końcówkach wydechu, podczas gdy Panamera Turbo ma trapezoidalne końcówki wydechu.

Filozofia operacyjna Porsche – interpretacja oparta na przyszłości

Nowa Panamera prezentuje zupełnie nowy projekt wnętrza. W wielu miejscach powierzchnie dotykowe zastępują klasyczne twarde przyciski, a wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości wkomponowują się w wnętrze. W segmencie luksusowych sedanów cyfryzacja wnętrza Porsche, która rozpoczęła się od modelu 918 Spyder, osiągnęła kolejny etap rozwoju na pokładzie Panamery w formie nowego Porsche Advanced Cockpit.

Z niskiej pozycji siedzącej, typowej dla samochodów sportowych, kierowcy widzą nie tylko fascynujący krajobraz przedniej części samochodu, skrzydeł i powerdome, ale także dwa 7-calowe wyświetlacze, umieszczone bezpośrednio w linii wzroku kierowcy dla idealnej ergonomii. Pośrodku tych dwóch wyświetlaczy znajduje się tachometr, który nadal jest analogowym instrumentem. Tymczasem konsola zmiany biegów pomiędzy kierowcą a pasażerem z przodu jest dominowana przez 12.3-calowy ekran dotykowy nowej generacji systemu Porsche Communication Management (PCM). Kierowca i pasażer z przodu mogą konfigurować ten wyświetlacz indywidualnie. Oczywiście jest zintegrowany z PCM: Funkcje takie jak nawigacja online, funkcje online Porsche Connect, integracja smartfona przez Apple Car Play oraz nowy system sterowania głosowego, który reaguje na naturalny język. Obszar PCM – z wyświetlaczem wysokiej jakości i wysokiej rozdzielczości – harmonijnie przechodzi w czarny koncept panelu konsoli środkowej z wybierakiem biegów z funkcją shift-by-wire dla PDK. Nowy panel sterujący z przyciskami dotykowymi na konsoli środkowej umożliwia intuicyjne sterowanie różnymi funkcjami. Nawet żaluzje centralnego wentylatora są elektrycznie regulowane przez dotykowe suwaki. Pasażerowie z tyłu mogą kontrolować funkcje klimatyzacji i infotainment za pomocą opcjonalnego systemu automatycznej klimatyzacji z czterema strefami.

4.0L V8 8AT AWD (550 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3996 Cm3
Moc404.5 Kw @ 5750-6000 Rpm
550 Hp @ 5750-6000 Rpm
542 Bhp @ 5750-6000 Rpm
Moment obrotowy568 Lb-Ft @ 1960-4500 Rpm
770 Nm @ 1960-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika23.8 Galony (90.1 L)
Prędkość maksymalna190 Mph (306 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna (Pdk)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość198.8 In (5050 Mm)
Szerokość76.3 In (1938 Mm)
Wysokość56.2 In (1427 Mm)
Rozstaw osi116.1 In (2949 Mm)
Pojemność bagażnika17.5 Cuft (496 L)
Masa własna4398 Lbs (1995 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5699 Lbs (2585 Kg)
Spalanie miasto18.2 Mpg Us (12.9 L/100Km)
Spalanie trasa32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Średnie spalanie25 Mpg Us (9.4 L/100Km)
Emisja CO2214 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.