Podążając za trendem wyznaczonym przez serię 911, Panamera wprowadziła nowy model szczytowy w postaci Turbo S, który przewyższał wersję Turbo o 50 koni mechanicznych.
Turbo S musiał czekać dwa lata na swoją premierę w centrum Kuala Lumpur w 2011 roku. Od momentu wprowadzenia na rynek czterodrzwiowa GranTurismo Porsche została bardzo dobrze przyjęta we wszystkich formach. Równolegle z Turbo S niemiecki producent samochodów wprowadził również wersję Hybrid.
Reflektory Panamery przypominały te zamontowane w Cayenne. Profil auta przypominał wydłużoną wersję 911 lub koncept 989. Na przednich błotnikach umieszczono dwa wloty powietrza, które miały na celu odprowadzenie powietrza z wnętrza nadkola i zmniejszenie efektu uniesienia przodu. Z tyłu światła tylne przypominały te z Cayman. Na pokrywie bagażnika znajdował się chowany spojler, który automatycznie się wysuwał przy prędkości powyżej 120 km/h (74,5 mph).
Wewnątrz projektanci Panamery Turbo inspirowali się luksusowymi telefonami Vertu. Układ czterech miejsc był jedyną opcją, z dużą konsolą środkową, która oddzielała kierowcę od pasażerów. Z tyłu było wystarczająco dużo miejsca dla dorosłych, a dzięki hatchbackowej konstrukcji można było pomieścić imponującą ilość bagażu. Deska rozdzielcza była typowa dla Porsche, z okrągłymi wskaźnikami i centralnie umieszczonym obrotomierzem. Mimo hatchbackowego kształtu pasażerowie z tyłu mieli wystarczająco miejsca na nogi i głowę.
Turbo S był wyposażony w ten sam 4,8-litrowy silnik bi-turbo co wersja Turbo, ale z nowym systemem zarządzania silnikiem i ulepszonymi turbosprężarkami. Efektem tego był potwór o mocy 550 koni mechanicznych, który mógł przyspieszyć do 100 km/h (0-62 mph) w czasie 3,8 sekundy, pokonując większość supersamochodów na drodze. Napęd na wszystkie koła oraz Sport Chrono Package Turbo były standardowym wyposażeniem.
Nowy model premium w linii Gran Turismo, Porsche podnosi poprzeczkę dla sportowych samochodów czteroosobowych w klasie luksusowej. Nowe Porsche Panamera Turbo S to wyjątkowe połączenie osiągów i efektywności, dynamiki jazdy i komfortu. Pomimo zwiększonej mocy i wyższego momentu obrotowego, wartości zużycia paliwa pozostają na umiarkowanym poziomie Panamery Turbo – to kolejny przykład „Inteligentnej Wydajności Porsche”.
Nawet w przypadku najwyższego modelu luksusowej klasy, nowe Porsche Panamera wyróżnia się wyjątkowo bogatym wyposażeniem. Na przykład, w zgodzie z sportowym konceptem wysokowydajnej Panamery, standardowo wyposażono ją w sportowy układ wydechowy, który zapewnia jeszcze bardziej emocjonalny dźwięk silnika, a także w każdy system kontroli dynamiki jazdy, jaki istnieje w Gran Turismo. Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), aktywny system stabilizacji przechyłów, eliminuje tendencję pojazdu do przechylania się podczas pokonywania zakrętów, co zwiększa zwrotność i komfort. Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) stosuje zmienny podział momentu obrotowego między tylne koła w połączeniu z elektronicznie sterowaną blokadą dyferencjału tylnego, co zapewnia doskonałą przyczepność w każdej sytuacji drogowej. Układ kierowniczy wykorzystuje zależną od prędkości Servotronic. Oczywiście, zawieszenie Panamery Turbo S jest wyposażone w adaptacyjną kontrolę amortyzacji Porsche Active Suspension Management (PASM) oraz adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z dodatkowymi objętościami powietrza.
Sportowy charakter nowego Porsche Panamera Turbo S objawia się nie tylko w jego osiągach, ale również w wyglądzie zewnętrznym. 20-calowe koła 911 Turbo II o zwiększonej szerokości tylnej osi, progi boczne z zakresu Porsche Exclusive oraz adaptacyjny czterozadaniowy tylny spoiler w kolorze nadwozia zapewniają szczególnie sportowe osiągi i wygląd. Fuzja ekskluzywności i sportowości jest odzwierciedlona w wnętrzu w postaci standardowego wykończenia skórzanego w dwóch kolorach. Nowa kombinacja czarno-kremowa jest oferowana wyłącznie dla Panamery Turbo S, a od jesieni 2011 roku dojdzie również kombinacja agatowo-szara/ kremowa jako ekskluzywna opcja.
Jednostka napędowa z obfitością momentu obrotowego
Silnik Porsche Panamera Turbo S jest zasadniczo identyczny z doładowanym silnikiem V8 o pojemności 4,8 litra, który dostarcza 500 KM (368 kW). Wzrost mocy silnika Turbo S o 50 KM (37 kW) do 550 KM (405 kW) można przypisać dwóm głównym rozwojom: ulepszonym turbosprężarkom z wirnikami z tytanowo-aluminiowego materiału oraz zmodyfikowanemu sterowaniu silnikiem. Użycie innowacyjnego stopu tytanowo-aluminiowego redukuje wagę wirnika turbiny do połowy wagi konwencjonalnego wirnika Inconel. To skutkuje niższym momentem bezwładności, co poprawia reakcję silnika. Rezultat: tak jak w przypadku mocy, maksymalny moment obrotowy również wzrósł z 700 do 750 Nm w Porsche Panamera Turbo S. W trybach „Sport” i „Sport Plus” z pakietu Sport Chrono, dostępnego jako standard, oraz podczas kick-down w normalnym trybie, ośmio cylindrowy silnik osiąga nawet 800 Nm dzięki tzw. funkcji overboost. To potężne źródło napędu jest odpowiedzialne za rekordowe czasy sprintu nowego najwyższego modelu Panamera w każdej dyscyplinie sprintu: Panamera Turbo S potrzebuje tylko 2,6 sekundy na przyspieszenie z 80 km/h (50 mph) do 120 km/h (75 mph), a sprint z 100 km/h (62 mph) do 200 km/h (124 mph) trwa 9,1 sekundy.
Zgodnie z zasadami „Inteligentnej Wydajności Porsche”, silnik Turbo S oferuje nie tylko większą moc i wydajność, ale również nie wymaga więcej paliwa niż Panamera Turbo dla tej samej wymagana wydajności. Oprócz podstawowej konstrukcji ośmiocylindrowego silnika Porsche, relatywnie niskie zużycie paliwa biturbo V8 można przypisać całemu ciągowi szczegółowych rozwiązań. Na przykład, odzyskiwanie energii z systemu elektrycznego w pojeździe zwiększa efektywność, ponieważ akumulator jest ładowany głównie podczas hamowania lub jazdy na luzie. Z drugiej strony, gdy samochód przyspiesza, prąd ładowania alternatora jest zmniejszany – obciążenie silnika jest zredukowane, ponieważ dostarcza mniej energii do ładowania akumulatora. Ta energia jest następnie również dostępna do przyspieszania. Do tego dochodzi funkcja automatycznego start/stop, która włącza się, gdy pojazd jest nieruchomy, co umożliwia szybkie i komfortowe ruszanie po zatrzymaniach.
Pakiet Sport Chrono Turbo i nowy wyświetlacz przyspieszenia
Porsche Panamera Turbo S wyposażone jest w pakiet Sport Chrono Turbo jako standard, który dostosowuje silnik i podwozie po naciśnięciu dodatkowego przycisku „Sport Plus”, czyniąc je jeszcze bardziej sportowymi. Dodatkowo, w trybie „Sport” i „Sport Plus” oraz podczas kick-down w normalnym trybie, aktywowana jest funkcja overboost, tymczasowo zwiększająca ciśnienie doładowania. To zwiększenie ciśnienia doładowania znacząco podnosi maksymalny moment obrotowy z 750 do 800 Nm, co zapewnia silniejsze przyspieszenie i szybkość sprintu. Ponadto, funkcja „Launch Control” zapewnia najlepsze możliwe przyspieszenie przy ruszaniu, optymalnie synchronizując sterowanie silnikiem i program zmiany biegów PDK.
Porsche Panamera Turbo S wprowadzana jest na rynek z nowym wyświetlaczem dynamiki jazdy w prawej rurze zestawu wskaźników. Dostarcza kierowcy informacji o aktualnym i maksymalnym przyspieszeniu w kierunku długim i bocznym. Wydajność jazdy Panamery Turbo S jest zatem nie tylko odczuwalna, ale również widoczna. Od jesieni 2011 roku wyświetlacz dynamiki jazdy zostanie również dodany jako nowa funkcja w systemie Porsche Communication Management (PCM).
Koncepcja napędu: Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK) i aktywne napęd na wszystkie koła
Nowy model premium dzieli z Panamerą Turbo koncepcję napędu opartą na Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK) i aktywnym napędzie na wszystkie koła (Porsche Traction Management, PTM). PDK łączy dynamikę jazdy i bardzo dobrą efektywność mechaniczną manualnej skrzyni biegów z wysokim poziomem komfortu wyboru biegów i jazdy charakterystycznym dla konwencjonalnej automatycznej skrzyni biegów, bez przerywania przepływu mocy. Aby to osiągnąć, oferuje tryb manualny z rekomendacją zmiany biegów oraz tryb automatyczny. Dzięki temu PDK zaspokaja wymagania klientów Panamery zarówno w zakresie sportowości, jak i komfortu. Tak jak w samochodach sportowych, kierowca obsługuje Porsche Doppelkupplungsgetriebe przy pomocy dźwigni wyboru na konsoli centralnej lub za pomocą dwóch przycisków w ramionach kierownicy. Dostępny jest również trójramienna sportowa kierownica z łopatkami zmiany biegów bez dodatkowych kosztów. W trybie zmiany biegów manualnej, rekomendacja zmiany biegów wyświetlana w zestawie wskaźników wspomaga oszczędną jazdę.
PTM: Napęd na wszystkie koła pomaga przekładać moc na drogę
Zalet systemu PTM Porsche, inteligentnego napędu na wszystkie koła, szczególnie widoczne są w wysokowydajnym pojeździe, takim jak Panamera Turbo S: większa zwrotność i dynamika jazdy, lepsza przyczepność i stabilność jazdy, poprawiona kontrola pojazdu i bezpieczeństwo jazdy przy przekraczaniu granic dynamiki jazdy. W porównaniu z konwencjonalnymi napędami na wszystkie koła, te korzyści są uzupełnione mniejszą wagą i zużyciem paliwa dzięki kompaktowej konstrukcji oraz poprawionymi osiągami jazdy dzięki niskiemu środkowi ciężkości.
Ścisłe przejścia sprawiają, że niemożliwe jest rozróżnienie między dynamiką jazdy a przyczepnością. Przykład: Tylko wtedy, gdy pojazd ma dobrą przyczepność, a mianowicie gdy opony nie rozwijają nadmiernego poślizgu, możliwe jest przekazywanie sił bocznych. Co to oznacza dla osi przedniej to sterowność, a dla tylnej osi stabilność. Użycie PTM może zmniejszyć obracanie się kół napędowych lub idealnie całkowicie je wyeliminować.
Dzięki PTM w Porsche Panamera Turbo S, aktywny napęd na wszystkie koła realizowany jest jako kontrolowany system napędu na wszystkie koła, tzw. napęd, którego komponenty mieszczą się w obudowie Porsche Doppelkupplungsgetriebe. Elektroncznie kontrolowane sprzęgło wielopłytkowe odpowiada za w pełni zmienny rozkład siły napędowej pomiędzy na stałe napędzany tylni a przedni oś, bez stałego rozkładu standardowego. Ciągłe monitorowanie stanu jazdy sprawia, że reakcja na różne sytuacje drogowe jest błyskawiczna: czujniki nieprzerwanie monitorują liczbę obrotów wszystkich czterech kół, przyspieszenie w kierunku długim i bocznym oraz kąt skrętu, między innymi. Jeśli na przykład tylne koła zaczynają się ślizgać podczas przyspieszania, sprzęgło wielopłytkowe interweniuje bardziej zdecydowanie, aby przenieść więcej siły napędowej do przodu. W zakrętach tylko wystarczająca siła napędowa dociera do przednich kół, aby zapewnić optymalne wsparcie boczne. Kiedy uruchamiają się systemy kontroli hamulców, PTM całkowicie odłącza przednią oś, aby umożliwić interwencje PSM na poszczególnych kołach.
Szeroki wachlarz ustawień: od sportowych po komfortowe
Nowe Porsche Panamera Turbo S wyposażone jest jako standard w wszystkie systemy, które Porsche opracowało i wprowadziło dla sportowych Gran Turismo. Wszystko opiera się na połączeniu adaptacyjnego zawieszenia pneumatycznego i adaptacyjnej kontroli amortyzacji, systemu Porsche Active Suspension Management (PASM). PASM płynnie zmienia siły amortyzacji, dostosowując je do warunków nawierzchni i stylu jazdy. Kierowca może użyć przycisku PASM na konsoli centralnej, aby wybrać pomiędzy trzema ustawieniami – Komfort, Sport i Sport Plus.
W podobny sposób, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne umożliwia jeszcze szerszy zakres charakterystyk zawieszenia poprzez aktywację różnicowych współczynników sprężystości, oferując z jednej strony bardzo wysoki komfort jazdy, a z drugiej strony bardzo sportową dynamikę jazdy. Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne składa się z czterech sprężyn powietrznych, z których każda posiada zintegrowaną, controllowalną objętość pomocniczą do modyfikacji współczynnika sprężystości. Jeśli kierowca wybierze ustawienie komfortowe, każda pojedyncza sprężyna powietrzna z całkowitą objętością powietrza wynoszącą około 2,2 litra zapewnia szczególnie miękką jazdę, co szczególnie sprzyja pasażerom, zwłaszcza w długich podróżach. Jeśli natomiast kierowca preferuje sportową jazdę, zamknięcie zaworu zmniejsza aktywną objętość do około 1,1 litra. To zwiększa współczynnik sprężystości; charakterystyka skoku sprężyny staje się bardziej postępowa, co sprawia, że podwozie jest sztywniejsze. Regulacja ta odbywa się równolegle z charakterystyką tłumienia PASM – PASM również przełącza się na program Sport Plus – co zwiększa wybrane przez kierowcę ustawienie podwozia. To sprawia, że między komfortową a szczególnie sportową jazdą możliwe są duże różnice w prowadzeniu. Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne w trybie „Sport Plus” również obniża nadwozie, co dodatkowo poprawia aerodynamikę Panamery i środek ciężkości, poprawiając bezpieczeństwo jazdy i zmniejszając zużycie paliwa.
W standardzie: system PDCC i PTV Plus zapobiegający przewracaniu
Dzięki Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) w połączeniu z Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), Panamera Turbo S jako standard ma najwyżej specyfikowaną wersję podwozia Panamery. PDCC zapobiega przechylaniu się podwozia wzdłużnej osi pojazdu, stosując aktywne stabilizatory na przedniej i tylnej osi, aby zastosować przeciwną siłę. System poprawia również równowagę pojazdu poprzez dynamiczne rozdzielanie momentu przechyłu. Rezultat: ostateczna zwrotność w każdym zakresie prędkości jazdy oraz optymalne zachowanie w zakrętach i stabilne przenoszenie obciążenia. Większa zwrotność osiągana jest dzięki temu, że opona zawsze znajduje się w idealnej pozycji względem nawierzchni drogi, co optymalizuje narastanie sił bocznych na oponie. Jednocześnie samosterowność jest selektywnie wpływana przez zmienną dystrybucję momentu przechyłu.
W wyniku większej zwrotności i mniejszej przechyłowości, PDCC zauważalnie poprawia wydajność jazdy, zachowanie i komfort oraz stabilność jazdy. Jest to najbardziej widoczne na krętych drogach i przy wysokich prędkościach. Podczas jazdy na prostych odcinkach stabilizatory są odłączone, co sprawia, że zawieszenie reaguje bardziej wrażliwie na nierówności nawierzchni z jednej strony, co zapewnia jeszcze większy komfort.
PDCC, PASM i zawieszenie pneumatyczne są zawsze wspólnie wpływane przez wybór jednego z trzech programów podwozia. Przy wybraniu ustawienia komfortowego, PDCC z wyłączonym przeciwdziałaniem przechyłom podkreśla komfort na nierównych drogach, zapewniając relaksującą jazdę. W trybie Sport i Sport Plus, aktywne interwencje systemów wpływają na zachowanie podczas artykulacji, maksymalne wsparcie w przeciwdziałaniu przechyłom, samosterowność oraz przyczepność, zapewniając maksymalne osiągi i zwrotność.
PTV Plus dla jeszcze większej przyjemności w zakrętach
W zakresie dynamiki jazdy korzystne skutki PDCC są dodatkowo podkreślone przez Porsche Torque Vectoring Plus oraz elektronicznie sterowaną blokadę dyferencjału tylnej osi z zmiennym działaniem blokady. System działa poprzez różnicowanie rozkładu momentu obrotowego na tylne koła oraz korzystanie z elektronicznie regulowanej blokady dyferencjału tylnej osi, optymalizując zachowanie podczas jazdy w sportowy sposób. Interwencje hamulcowe stosowane na wewnętrznym tylnym kole generują dodatkową rotacyjną siłę w kierunku, w którym skręca kierownica. To prowadzi do bezpośredniego i dynamicznego zachowania kierownicy, gdy samochód wchodzi w zakręt.
PTV Plus dodatkowo poprawia przyczepność w razie potrzeby podczas wysokiej bocznej akceleracji, przyspieszania na nawierzchniach o różnej przyczepności oraz przyspieszania z wąskich zakrętów. Podczas przenoszenia obciążenia w zakręcie ruch obrotowy pojazdu w kierunku zakrętu jest mniej wyraźny w wyniku przeciwdziałającego momentu obrotowego wywołanego przez blokadę dyferencjału tylnej osi, co poprawia stabilność w prostym ruchu. Rezultat to wysoka dynamiczna stabilizacja pojazdu w bocznym ruchu – tzn. stabilność podwozia – optymalna przyczepność i duża zwrotność przy każdej prędkości z precyzyjnym i stabilnym zachowaniem przenoszenia obciążenia.
Wysokowydajne hamulce, również dostępne z ceramicznymi tarczami jako opcja
Czerwone zaciski hamulcowe za kołami Porsche Panamera Turbo S zapowiadają najsilniejszy konwencjonalny system hamulcowy, jaki Porsche montuje w swoich Gran Turismo. Moc hamowania na przedniej osi zapewniają sześciotłoczkowe aluminiowe zaciski hamulcowe monoblokowe i 390-milimetrowe kompozytowe tarcze hamulcowe. Tarcze te wykonane są z lekkiego aluminiowego korpusu połączonego z szarym żeliwnym pierścieniem ciernym. Pomaga to zmniejszyć masy niesprężynowe. Na tylnej osi zamontowane są czterotłoczkowe aluminiowe zaciski hamulcowe monoblokowe oraz 350-milimetrowe tarcze hamulcowe.
Jedną z nielicznych opcji technicznych, które Turbo S pozostawia otwarte, jest sprawdzony w praktyce i szczególnie efektywny system Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) z zaciskami hamulcowymi malowanymi na żółto, dostępny na życzenie. Tarcze hamulcowe z przodu mają średnicę 410 milimetrów, a z tyłu 350 milimetrów. W porównaniu z systemem hamulcowym z szarymi tarczami żeliwnymi, PCCB reaguje szybciej, ma bardzo dużą stabilność przeciwodblaskową dzięki stałym wartościom tarcia, co daje dużą rezerwę bezpieczeństwa przy dużych obciążeniach. Ponadto, materiał kompozytowy ceramiczny zmniejsza wagę do około połowy wagi konwencjonalnej tarczy hamulcowej z szarego żeliwa o porównywalnej budowie i rozmiarze. To zapewnia lepszą przyczepność drogi, zwiększony komfort jazdy oraz większą zwrotność, a także jeszcze lepsze prowadzenie.
Opony i koła: Optymalne osiągi jazdy i efektywność
Dzięki kombinacji dużych szerokości toru i szerokich opon z różnymi wymiarami opon przednich i tylnych, Porsche Panamera Turbo S wykazuje sportowe, zwinne, precyzyjne i bezpieczne zachowanie, gdy jest jazdą w szczególnie dynamiczny sposób. Ta kombinacja zapewnia dużą stabilność jazdy z minimalnym przechyłem nadwozia i wysokim potencjałem przyspieszenia bocznego. Aby sprostać wysokiej wydajności, partnerzy Porsche z branży oponiarskiej opracowali specjalne specyfikacje opon i dostosowali je specjalnie do Gran Turismo. Rozmiary standardowych opon 20-calowych to 255/40 z przodu i 295/35 z tyłu.
Precyzyjne i komfortowe kierowanie: Servotronic
Seria Porsche Panamera Turbo S występuje z systemem Servotronic, systemem wspomagania kierownicy wrażliwym na prędkość, który został ponownie poprawiony dla wszystkich Gran Turismo. Kierownica jest sztywna przy wysokich prędkościach. Manewry kierownicze są niezwykle precyzyjne, a komfort prowadzenia jest na wysokim poziomie. W przeciwieństwie do tego, przy niskich prędkościach, Servotronic umożliwia szczególnie gładkie manewrowanie i parkowanie.
Sportowy luksusowy wygląd przez cały czas
Sportowy charakter nowego Porsche Panamera Turbo S również znajduje odzwierciedlenie w jego wyglądzie zewnętrznym. 20-calowe koła 911 Turbo II z kolorowymi pokrywami piast, w połączeniu z większą szerokością tylnej osi osiągniętą dzięki pięciomilimetrowym dystansom kół, zapewniają szczególnie sportowe osiągi i wygląd. Progi boczne z zakresu Porsche Exclusive, standardowo montowane, nadają nowemu modelowi dodatkową wizualną szerokość. Dodatkowy unikalny punkt sprzedaży rodziny Panamera: adaptacyjny czterozadaniowy tylny spoiler pomalowany w kolorze nadwozia, ale dostępny jest również w czerni, jeśli to pożądane. Całościowy wygląd dopełnia napis „Panamera turbo S” z tyłu. Od jesieni 2011 roku nowa Panamera Turbo S będzie również dostępna bez dodatkowych kosztów w kolorze ametystowym metalicznym, zarezerwowanym wyłącznie dla tego modelu.
Bardzo zaawansowany adaptacyjny system oświetleniowy w standardzie
Panamera Turbo S jest wyposażona w zaawansowany system adaptacyjnego oświetlenia Porsche, który obejmuje reflektory Bi-Xenon, dynamiczne i statyczne światła skrętne, światła pomocnicze, kontrolę oświetlenia w zależności od prędkości oraz światła w trudnych warunkach atmosferycznych. Dynamiczne światła skrętne są aktywowane przy prędkości 10 km/h (6,2 mph) i wyższej. System kontroli światła obraca główne reflektory o maksymalnie 15 stopni w kierunku zakrętu. Statyczne światło skrętne aktywuje dodatkowe źródło światła halogenowego o kącie wiązki wynoszącym około 30 stopni w kierunku jazdy. Aktywowane jest przez kierunkowskaz lub kąt skrętu, gdy pojazd jest nieruchomy i przy prędkościach do 40 km/h (25 mph). Oznacza to na przykład, że krawężnik jest lepiej oświetlony podczas wchodzenia w boczną drogę. Przy wyższych prędkościach aktywowane jest jedynie przez kąt skrętu.
W porównaniu z podstawowym ustawieniem świateł mijania, światło na drogi wiejskie oferuje większy zasięg, iluminując lewą stronę drogi i szerszą wiązkę. Przy wyższych prędkościach system kontroli dostosowuje kształt stożka świetlnego. Wydłuża go do przodu, poprawiając widoczność bez oślepiania nadjeżdżających pojazdów. Oświetlenie autostradowe jest aktywowane, gdy prędkość przekracza 130 km/h (81 mph) lub 110 km/h (68 mph) na dłuższym odcinku drogi z małymi kątami skrętu. Oświetlenie autostradowe zwiększa moc światła i ustala bardziej efektywną granicę między światłem a ciemnością przy wyższych prędkościach. Światło w trudnych warunkach atmosferycznych włącza się, gdy włączone jest tylne światło przeciwmgłowe, zmniejszając odblask w sytuacjach ograniczonej widoczności, takich jak mgła lub opad śniegu.
Wnętrze: Wykończenie skórzane w dwóch kolorach i fotele komfortowe
Fuzja ekskluzywności i sportowości znajduje odzwierciedlenie w wnętrzu dzięki standardowemu wykończeniu skórzanemu w dwóch kolorach. Nowa kombinacja czarno-kremowa oferowana jest wyłącznie dla nowego Porsche Panamera Turbo S, a od jesieni będzie dostępna również kombinacja agatowo-kremowa. Wnętrze Panamery Turbo S dopełnia pakiet wnętrza w kolorze czarnego bzu i wyraźnie widoczna emblemat Porsche na przednich zagłówkach. Przednie osłony drzwi oraz zestaw wskaźników zdobione są napisem „turbo S” dla dodatkowego wyróżnienia.
Standardowe fotele komfortowe z 14-stopniową regulacją są połączone z pakietem Comfort Memory, zapewniając doskonały komfort podróży. Pakiet Memory obejmuje wydłużany dół siedzenia oraz wsparcie lędźwiowe i elektryczną regulację kolumny kierowniczej. Ogrzewanie foteli z przodu i z tyłu dostępne jest jako standard; wentylacja foteli jest dostępna jako opcja. Adaptacyjne fotele sportowe oparte na tym systemie foteli, w tym pakiet Comfort Memory z podniesionymi bocznymi bolcami siedziska oraz elektryczną regulacją 18-stopniową, są dostępne jako opcja. Z tyłu, dwa pojedyncze fotele z składanym środkowym podłokietnikiem zapewniają dużą przestrzeń na głowę i nogi nawet dla wysokich pasażerów.
Najwyższej jakości doznania dźwiękowe: BOSE® w standardzie, Burmester jako opcja
Pasażerowie Porsche Panamera Turbo S będą mogli cieszyć się dźwiękiem systemu dźwiękowego BOSE® Surround Sound – opracowanego specjalnie dla Panamery i zamontowanego jako standard. Całkowita moc 585 watów pochodzi z 14 głośników, aktywnego subwoofera o mocy 200 watów z klasą D oraz głośnika o średnicy 200 milimetrów oraz dziewięciu kanałów wzmacniaczy.
Na życzenie można go zastąpić opcjonalnym systemem dźwiękowym Burmester® High-End Surround Sound. W takim przypadku unikalne doznania akustyczne dostarczy 16 głośników, kontrolowanych przez 16 kanałów wzmacniaczy o łącznej mocy przekraczającej 1 000 watów, uzupełnionych przez aktywny subwoofer o średnicy 250 milimetrów z 300-watowym wzmacniaczem klasy D.
Koncepcyjnie, projekt tego systemu dźwiękowego przełamał całkowicie nowe tereny. Technologia zwrotnicowa została przeniesiona niemal bez zmian z sektora audio domowego Burmester®. Filtry analogowe i cyfrowe były precyzyjnie dostrojone do ich indywidualnego przeznaczenia. W przedniej części zastosowano głośniki wstęgowe (Air-Motion-Transformers, AMT) zaprojektowane specjalnie dla Panamery, rozpoznawalne po ich wyraźnie czystej reprodukcji dźwięku wysokich częstotliwości. Dostosowane obudowy głośników są precyzyjnie dopasowane do Panamery i zapewniają optymalną podstawę basową, definicję i precyzję impulsu. Rezultat: nawet przy najwyższych głośnościach niezwykle naturalne i bogate w fakturę dźwięki przestrzenne, jakie dotąd nie miały sobie równych. Lekkie materiały odgrywają również ważną rolę w systemie dźwiękowym Panamery. Oznacza to, że całkowita waga wszystkich komponentów systemu Burmester® jest mniejsza niż dwanaście kilogramów.
Nowa opcja: System Lane Change Assist dla zwiększonego bezpieczeństwa i komfortu
Od lata 2011 roku, Porsche Panamera Turbo S dostępna będzie z systemem Lane Change Assist (LCA) jako nową opcję, która w tym samym czasie będzie dostępna dla innych modeli Gran Turismo. System wykorzystuje dwa czujniki radarowe w tylnym zderzaku do monitorowania pasów po prawej i lewej stronie aż do 70 metrów za pojazdem, w tym martwe punkty. System Lane Change Assist zwiększa zatem bezpieczeństwo i komfort, szczególnie na autostradach. System Lane Change Assist jest dostępny w zakresie prędkości od 30 do 250 km/h (19 do 155 mph).
Specyfikacje Porsche Panamera Turbo S