Podczas gdy Porsche Panamera Turbo łączyło w sobie luksus i osiągi, wersja Turbo S przesunęła balans w stronę sportu.
Panamera Turbo uzyskała najszybszy czas okrążenia w segmencie sportowych sedanów na słynnej Nurburgring Nordschleife, osiągając wynik 7 minut i 28,81 sekund. Jej czas był lepszy od innych supersamochodów, takich jak Koenigsegg CCX, Pagani Zonda F, czy nawet Porsche 911 GT2 z 2007 roku. Panamera S była jeszcze szybsza, ale nie została poddana testom.
W modelu na 2020 rok, Panamera Turbo S miała inny przód niż reszta gamy, z nowymi kratkami w zderzaku i dwoma parami pasków świetlnych do jazdy dziennej. Standardowo wyposażono ją w reflektory LED. Z boku, 21-calowe felgi z lekkiego stopu miały specyficzny design. Z tyłu, przeprojektowany pasek świetlny płynnie przechodził nad klapą bagażnika, a nowe światła tylne zadaptowano z nowym konturem. Zastosowano także składany skrzydło w trzech częściach. Duże, ćwierć-wydechy z tyłu oferowały głębszy dźwięk niż wcześniej.
Wnętrze Panamery Turbo S z 2020 roku wyposażone było w znany system infotainment Porsche Communication Management z 12,3-calowym wyświetlaczem dotykowym zamontowanym na tej samej wysokości co kierownica, na szczycie centralnej konsoli. Oferował on ulepszony system głosowego sterowania Voice Pilot oraz bezprzewodowe Apple CarPlay. Porsche nie wspomniało nic o łączności z Android Auto.
Panamera Turbo S z 2020 roku miała ten sam silnik V8 z podwójnym doładowaniem co wersje GTS i Turbo, ale dostrojony do mocy 630 koni mechanicznych. Oferowała o 80 koni więcej niż nieodnowiona wersja Panamery Turbo. Jej osiągi były porównywalne z innymi supersamochodami, osiągając przyspieszenie od 0 do 100 km/h (0 do 62 mph) w 3,1 sekundy.
Unikalna symbioza kontrastów: nowy Porsche Panamera obejmuje jeszcze szerszy wachlarz możliwości. Łączy osiągi samochodu sportowego z komfortem ekskluzywnego sedana. Z mocą 463 kW (630 KM), model Panamera Turbo S skutecznie potwierdza swoje aspiracje do najlepszych osiągów w klasie. Nowy model z najwyższej półki przewyższa wyniki osiągane przez poprzednią Panamerę Turbo w znacznym stopniu. Porsche kontynuuje również realizację swojej strategii E-Performance. Panamera 4S E-Hybrid to nowy model w gamie hybryd typu plug-in, oferujący zupełnie nowy system napędowy o mocy 412 kW (560 KM). W porównaniu do poprzednich modeli hybrydowych, zasięg elektryczny zwiększył się o nawet 30 procent. Komfort oraz sportowe osiągi korzystają z ulepszonych elementów zawieszenia i systemów sterowania w połączeniu z nowoczesnym systemem kierowniczym i oponami.
Turbo S: od 0 do 100 km/h w 3,1 sekundy
Nowy Porsche Panamera Turbo S, z mocą 463 kW (630 KM) i momentem obrotowym wynoszącym 820 Nm, oferuje o 59 kW (80 KM) większą moc oraz o 50 Nm większy moment obrotowy w porównaniu do poprzedniego modelu Turbo z silnikiem spalinowym. Ma to bardzo pozytywny wpływ na osiągi: w trybie Sport Plus model Turbo S przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,1 sekundy. Opracowany w Weissach i zbudowany w Zuffenhausen, znany silnik V8 biturbo o pojemności 4 litrów został kompleksowo przebudowany, aby umożliwić osiągnięcie przez samochód maksymalnej prędkości 315 km/h. Aby przenieść ogromną moc na drogę w kontrolowany sposób i maksymalizować wydajność zakrętów, trzykomorowe zawieszenie pneumatyczne, aktywne zarządzanie zawieszeniem Porsche (PASM) oraz system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) wraz z Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) zostały dostosowane do każdego z modeli i odpowiednio zoptymalizowane.
Nowy Porsche Panamera Turbo S już udowodnił swoje bezkompromisowe możliwości osiągów na legendarnej północnej pętli Nürburgring: kierowca testowy Lars Kern pokonał 20,832-kilometrową trasę na najbardziej wymagającym torze na świecie w dokładnie 7:29.81 minut – nowy oficjalny rekord w klasie „samochodów executive”.
Zwiększona sportowość i komfort dzięki zoptymalizowanym systemom zawieszenia
Silnik V8 biturbo w modelu Porsche Panamera GTS został zoptymalizowany z myślą o jego dostarczaniu mocy. Z mocą 353 kW (480 KM) i momentem obrotowym równym 620 Nm, nowa Panamera GTS oferuje o 15 kW (20 KM) większą moc niż jej poprzednik. Moc rośnie płynnie aż do bliskiego limitu obrotów silnika. W ten sposób dostarczanie mocy przypomina klasyczny samochód sportowy z silnikiem wolnossącym. Charakterystyczne dźwięki silnika V8 są jeszcze bardziej wyraźne niż wcześniej dzięki nowemu standardowemu układowi wydechowemu sportowym z asymetrycznie umieszczonymi tłumikami.
Nowy Porsche Panamera oraz Panamera 4 są teraz wyposażone w znany silnik V6 biturbo o pojemności 2,9 litra we wszystkich rynkach na całym świecie. Oferując 243 kW (330 KM) i 450 Nm, osiągi pozostają bez zmian.
Chassis i systemy sterowania zostały dostosowane do sportowego, a jednocześnie komfortowego charakteru wszystkich nowych modeli Panamera. Niektóre systemy zostały wdrożone od podstaw. Na przykład, zmodernizowany system aktywnego zarządzania zawieszeniem Porsche (PASM) skutkuje zauważalną poprawą komfortu tłumienia, podczas gdy kontrola elektrycznego systemu stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) zapewnia lepszą stabilność nadwozia. Jest też nowa generacja wyposażenia dla systemu kierowniczego i opon.
4S E-Hybrid z baterią 17,9 kWh i zasięgiem elektrycznym do 54 km