PORSCHE Panamera Turbo S E-Hybrid (971) 2017-2020

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PORSCHE Panamera Turbo S E-Hybrid (971) 2017-2020

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE Panamera Turbo S E-Hybrid (971) 2017-2020

Łącząc Porsche Panamera Turbo z systemem hybrydowym, który został już opracowany dla modelu 4 E-Hybrid, powstało ekologiczne monstrum o mocy 680 koni mechanicznych.

Porsche było jednym z pionierów mobilności hybrydowej od czasu prezentacji modelu Lohner-Porsche w 1900 roku na Wystawie w Paryżu. Ponad sto lat później niemiecki producent samochodów wybrał tę samą miasto, aby zaprezentować swój zaawansowany pojazd hybrydowy.

Druga generacja Panamery pojawiła się w 2016 roku, a jej design rozwiązał wszystkie problemy pierwszej generacji. Elegancka sylwetka czterodrzwiowego coupé, połączona z zewnętrznymi detalami pojazdu, zadowoliła tych, którzy czekali i ufali marce Porsche. Wyglądała jak przedłużony model 911, ale z silnikiem z przodu. Standardowe reflektory LED w technice 4 były jednym z kluczowych elementów wzornictwa, które czyniły ten samochód atrakcyjnym. Jako charakterystyczny detal, model 4 E-Hybrid miał elektrycznie zielone zaciski hamulcowe oraz zielone oznaczenia „hybrydowe” na błotnikach i klapie bagażnika.

Wnętrze wyposażone było w szeroki, 12.3-calowy ekran dotykowy, który pełnił rolę centralnej jednostki PCM (Porsche Communication Management) umieszczonej na tym samym poziomie co kierownica, na środkowej konsoli. Służył on do uzyskiwania dostępu do różnych informacji oraz ustawień systemu hybrydowego.

System hybrydowy zasługiwał na szczególną uwagę. Był to pierwszy hybrydowy model Panamera z napędem na wszystkie koła. Wyposażono go w mocniejszy silnik elektryczny oraz podwójnie doładowany silnik benzynowy V8 o pojemności 4,0 litra. Jednostka napędowa była połączona z 8-biegową skrzynią biegów PDK (z podwójnym sprzęgłem). Jego poprzednicy mieli jedynie napęd na tylną oś. Panamera 4 E-Hybrid zawsze rozpoczynała jazdę w trybie elektrycznym, a jednostka benzynowa uruchamiała się później. To pomogło osiągnąć zasięg 50 km (31 mil) na energii elektrycznej. Jej akumulator Li-ion mógł pomieścić do 15,1 kWh.

Porsche nadal osiąga wysokie poziomy wydajności na dłuższą metę. Nowy Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid to pierwszy model hybrydowy typu plug-in, który zostaje zaprezentowany jako flagowy w swojej linii. Czterolitrowy silnik V8 z Panamery Turbo został połączony z silnikiem elektrycznym, co daje 500 kW/680 KM mocy systemowej oraz znakomite przyspieszenie: nawet przy minimalnych obrotach, Panamera Turbo S E-Hybrid oferuje moment obrotowy wynoszący 850 Nm. Oznacza to, że przyspiesza od zera do 100 km/h w 3,4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną wynoszącą 310 km/h. Strategia wspomagania napędu na wszystkie koła Panamery pochodzi z supersamochodu 918 Spyder. W nowym Europejskim Cyklu Jezdnym średnie zużycie paliwa wynosi 2,9 l/100 km, natomiast nowa flagowa Panamera może jeździć na pełnym napędzie elektrycznym przez maksymalnie 50 kilometrów. Panamera Turbo S E-Hybrid podkreśla ogromne znaczenie elektromobilności dla Porsche.

Unikalna koncepcja napędu z silnikiem V8 i silnikiem elektrycznym

Po udanym debiucie Panamery 4 E-Hybrid, która korzysta z silnika V6 i silnika elektrycznego, Porsche ponownie pokazuje, że technologia hybrydowa ma ogromny potencjał wydajności. Nowy Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid łączy silnik elektryczny (100 kW/136 KM) z silnikiem V8 (404 kW/550 KM). Dekoupler zainstalowany w module hybrydowym Porsche jest aktywowany elektromagnetycznie przez elektryczny aktuator sprzęgła (ECA), podobnie jak w Panamerze 4 E-Hybrid. Efektem są krótkie czasy reakcji i wysoki poziom komfortu. Jak w wszystkich innych modelach drugiej generacji Panamery, do przekazywania mocy wykorzystywana jest szybka skrzynia biegów Porsche Doppelkupplung (PDK) z ośmioma biegami, która współpracuje z standardowym systemem napędu na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM). Napęd E-Performance przyspiesza luksusowy sedan do 100 km/h w zaledwie 3,4 sekundy i zapewnia niezwykłą siłę trakcyjną przy wyższych prędkościach. W połączeniu z prędkością maksymalną wynoszącą 310 km/h, Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid wyznacza nowe standardy w swojej klasie. Panamera Turbo S E-Hybrid standardowo wyposażona jest w zawieszenie pneumatyczne i oferuje unikalne połączenie w tym segmencie: komfort luksusowego sedana z osiągami na poziomie sportowego samochodu.

Silnik elektryczny zasilany jest przez ciekłokrystaliczną baterię litowo-jonową o pojemności 14,1 kWh. W ciągu sześciu godzin wysokonapięciowa bateria zainstalowana z tyłu jest w pełni naładowana prądem 10 A przez złącze 230 V. Jeśli Panamera korzysta z opcjonalnej ładowarki pokładowej o mocy 7,2 kW oraz złącza 230 V z prądem 32 A zamiast standardowej ładowarki 3,6 kW, bateria jest w pełni naładowana w zaledwie 2,4 godziny. Proces ładowania można również rozpocząć za pomocą timera przez Porsche Communication Management (PCM) lub aplikację Porsche Connect (na smartfony i Apple Watch). Dodatkowo, Panamera Turbo S E-Hybrid wyposażona jest w pomocniczą klimatyzację do chłodzenia lub ogrzewania wnętrza nawet podczas ładowania.

Trójstronna kombinacja osiągów sportowych, komfortu podczas długich podróży i wydajności

Wydajność, komfort i efektywność tworzą doskonałą trójkątną kombinację: Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid standardowo rozpoczyna jazdę w trybie czysto elektrycznym „E-Power”, a czterodrzwiowy samochód sportowy porusza się lokalnie na dystansie do 50 kilometrów bez emisji spalin. Gdy pedał przyspieszenia przekroczy określony punkt nacisku lub poziom naładowania akumulatora spadnie poniżej minimalnej wartości, Panamera przełącza się na tryb „Hybrid Auto”, w którym dostępna jest moc obu silników. Zużycie paliwa w nowym europejskim cyklu jezdnym (NEDC) dla modeli hybrydowych plug-in wynosi 2,9 l/100 km dla paliwa super premium (66 g/km CO2) oraz 16,2 kW/h/100 km dla energii elektrycznej.

Debiut z dwoma rozstawami osi

Nowa flagowa wersja drugiej generacji Panamery zostanie wprowadzona na rynek europejski w lipcu 2017 roku. Kolejne rynki pojawią się w drugiej połowie 2017 roku. Panamera Turbo S E-Hybrid ma swój światowy debiut na Targach Motoryzacyjnych w Genewie w 2017 roku. Od samego początku czterodrzwiowe Gran Turismo będzie również oferowane w wersji Executive, z rozstawem osi wydłużonym o 150 milimetrów.

4.0L V8 8AT AWD (680 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3996 Cm3
Moc404.5 Kw @ 5750-6000 Rpm
550 Hp @ 5750-6000 Rpm
542 Bhp @ 5750-6000 Rpm
Moment obrotowy568 Lb-Ft @ 1960-4500 Rpm
770 Nm @ 1960-4500 Rpm
Moc silnika elektrycznego100 Kw (136 Hp)
Electrical Motor Torque295 Lb-Ft (400 Nm)
Całkowita maksymalna moc500.1 Kw (680 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy626.9 Lb-Ft (850 Nm)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy Benzyna
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Prędkość maksymalna193 Mph (311 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna (Pdk)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony275/35 R21 // 325/30 R21
Długość204.7 In (5199 Mm)
Szerokość76.3 In (1938 Mm)
Wysokość56.4 In (1433 Mm)
Rozstaw osi122 In (3099 Mm)
Pojemność bagażnika14.3 Cuft (405 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Turning Circle (Curb To Curb)37.4 Ft (11.4 M)
Masa własna5313 Lbs (2410 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6360 Lbs (2885 Kg)
Średnie spalanie81.1 Mpg Us (2.9 L/100Km)
Emisja CO266 G/Km
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity14 Kwh
Range15.5 Miles (24.9 Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.