PORSCHE Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo 2017-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PORSCHE Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo 2017-Present

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo 2017-Present

Wprowadzenie czteroosobowego Porsche było marzeniem, które spełniło się wraz z pierwszą generacją Panamery.

W 2017 roku zaprezentowano drugą generację w dwóch wersjach nadwozia: sedan i Sport Tourismo. Porsche nie mogło znieść nazwy „kombii”.

Turbo S E-Hybrid Sport Turismo z 2017 roku przypominał bardziej shooting-brake niż kombi. Był bliższy obniżonemu Macanowi niż kombi Panamera. Jego pochylona tylna część wydawała się stworzona, by poprawić aerodynamikę, a nie zwiększyć przestrzeń bagażową. Mimo to, tylna klapa była zaprojektowana tak, by służyć obu celom. A ponieważ nie chciał naśladować tyłu 911, może to być po prostu lepsze rozwiązanie.

W środku, Turbo S E-Hybrid Sport Turismo wyglądał tak samo jak zwykła Panamera. Zrezygnowano z wieloprzyciskowej konsoli centralnej, przypominającej tę z telefonu Vertu. Posiadał te same dotykowe przyciski na wyświetlaczu. Jednostka infotainment była duża i miała szybko reagujący ekran dotykowy. Obsługiwała tylko Apple CarPlay. Dłuższa linia dachu pozwalała na wyższe tylne drzwi i łatwiejszy dostęp do trzech miejsc z tyłu. Bagażnik był większy o 25 litrów (0,9 cu-ft) niż w zwykłej Panamerze.

Dla układu napędowego, Turbo E-Hybrid Sport Turismo wyposażone było w silnik V8 z podwójnym doładowaniem oraz silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM) połączony z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów (podwójne sprzęgło). Akumulator litowo-jonowy miał pojemność 14,1 kWh i oferował 49 km (30,5 mil) zasięgu elektrycznego.

Porsche poszerza swoją ofertę hybryd, wprowadzając do modelu Panamera Sport Turismo mocny hybrydowy model typu plug-in. Nowy flagowy model Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo łączy silnik V8 o pojemności czterech litrów z silnikiem elektrycznym, co przekłada się na moc systemową wynoszącą 500 kW/680 KM. Nawet przy minimalnych obrotach, Panamera Turbo generuje moment obrotowy wynoszący 850 Nm. Oznacza to, że przyspiesza od zera do 100 km/h w 3,4 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 310 km/h. Średnie zużycie paliwa w nowym europejskim cyklu jazdy (NEDC) wynosi 3,0 l/100 km. Najmocniejsza wersja Sport Turismo ma zasięg do 49 kilometrów tylko na napędzie elektrycznym, co oznacza zerową emisję lokalną. To nie tylko równowaga między osiągami a wydajnością czyni Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo wyjątkowym w swoim segmencie; jego koncepcja przestrzenna, obejmująca dużą klapę bagażnika, niską krawędź załadunku, zwiększoną objętość bagażnika oraz układ siedzeń 4+1, sprawia, że nowy flagowy model oferuje wysoki standard praktyczności w codziennym użytkowaniu. Porsche łączy unikalny design i doskonałą praktyczność z najwyższymi osiągami i maksymalną efektywnością.

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy i zużycie paliwa 3,0 l/100 km

Tak jak w przypadku flagowego modelu Panamera, Porsche teraz także demonstruje ogromny potencjał technologii hybrydowej z modelem Sport Turismo. Strategia wspomagania zastosowana w seryjnym napędzie na cztery koła Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo została zaczerpnięta z supersamochodu Porsche 918 Spyder. Nawet przy 1400 obrotach V8 biturbo (404 kW/550 KM) oraz silnik elektryczny (100 kW/136 KM) dostarczają maksymalny moment obrotowy wynoszący 850 Nm. Dekoupler zintegrowany z modułem hybrydowym jest elektromechanicznie aktywowany przez Akator Elektromagnetyczny. Efektem jest krótki czas reakcji i wysoki komfort jazdy. Szybka skrzynia biegów ośmiobiegowa Porsche Doppelkupplung (PDK) przekazuje moc do standardowego adaptacyjnego systemu napędu na cztery koła Porsche Traction Management (PTM). Napęd E-performance pozwala na przyspieszenie od zera do 100 km/h w 3,4 sekundy. Tylko 8,5 sekundy wystarcza, aby osiągnąć prędkość 200 km/h. Maksymalna prędkość wynosi 310 km/h. Pomimo takiego poziomu osiągów, model hybrydowy plug-in jest również niezwykle efektywny: wynik z nowego europejskiego cyklu jazdy wyniósł zużycie paliwa 3,0 l/100 km i zużycie energii 17,6 kWh/100 km. Turbo S E-Hybrid Sport Turismo ma zasięg do 49 kilometrów i maksymalną prędkość 140 km/h, gdy jest napędzany wyłącznie elektrycznie, co skutkuje zerową emisją lokalną. Akumulator litowo-jonowy ma pojemność energetyczną 14,1 kWh i można go ładować od 2,4 do 6 godzin, w zależności od używanej ładowarki i źródła zasilania.

Unikalny design, adaptacyjny spojler dachowy i koncepcja 4+1 miejsc

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo oferuje wszystkie innowacje drugiej generacji Panamery. Należą do nich zdigitalizowane Porsche Advanced Cockpit, rewolucyjne systemy wsparcia, takie jak Porsche InnoDrive z adaptacyjnym tempomatem i opcjonalnym układem kierowniczym na tylnej osi. Kolejną z tych innowacji jest spojler dachowy, który jest unikalny w swoim segmencie, a jego kąt nachylenia ustawiany jest na jeden z trzech różnych kątów w zależności od sytuacji drogowej i wybranych ustawień pojazdu. Generuje on również dodatkowy docisk do 50 kg na tylnej osi. Do prędkości 170 km/h element aerodynamiczny – centralny komponent Porsche Active Aerodynamics (PAA) – pozostaje w swojej schowanej pozycji pod kątem minus siedmiu stopni, aby podążać za linią dachu, która opada ku tyłowi. Powyżej 170 km/h spojler dachowy automatycznie przechodzi do pozycji wydajności pod kątem plus jednego stopnia, zwiększając tym samym stabilność jazdy i dynamikę boczną. W trybach jazdy Sport i Sport Plus, spojler dachowy automatycznie przechodzi do pozycji wydajności przy prędkościach od 90 km/h wzwyż. PAA zapewnia również aktywne wsparcie, dostosowując kąt nachylenia spojlera dachowego do plus 26 stopni, gdy panoramiczny dach przesuwny jest otwarty przy prędkości 90 km/h lub wyższej, aby zrekompensować powstające turbulencje.

Koncepcyjnie, flagowy model oferuje wszystkie zalety nowej gamy Sport Turismo wynikające z awangardowego designu. Linia dachu Sport Turismo, podwyższona w porównaniu do modelu sportowego, umożliwia łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie z tyłu pojazdu oraz zapewnia większą przestronność dla głowy. Użyteczność bagażnika korzysta z szerokiej klapy bagażowej, która jest standardowo obsługiwana elektrycznie, oraz wysokości krawędzi załadunku wynoszącej zaledwie 628 milimetrów. Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo jest również wyposażona w trzy tylne fotele. Dwa zewnętrzne miejsca mają formę indywidualnych siedzeń – zgodnie z roszczeniem modelu o sportowe osiągi przy maksymalnym komforcie pasażerów – tworząc w ten sposób konfigurację 2+1 z tyłu. Istnieje również możliwość zamówienia dwóch elektrycznie regulowanych pojedynczych siedzeń dla tylnych pasażerów. Mierząc do górnej krawędzi tylnych siedzeń, Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo oferuje 425 litrów przestrzeni ładunkowej. Oparcia trzech tylnych siedzeń mogą być składane razem lub indywidualnie (w proporcji 40:20:40) i są odblokowywane elektrycznie z bagażnika. W takim przypadku objętość ładunkowa zwiększa się do 1295 litrów.

Bogate wyposażenie standardowe w tym ceramiczne hamulce

4.0L V8 8AT AWD (680 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3996 Cm3
Moc404.5 Kw @ 5750-6500 Rpm
550 Hp @ 5750-6500 Rpm
542 Bhp @ 5750-6500 Rpm
Moment obrotowy568 Lb-Ft @ 1960-4500 Rpm
770 Nm @ 1960-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy
Prędkość maksymalna193 Mph (311 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna (Pdk)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość198.8 In (5050 Mm)
Szerokość76.3 In (1938 Mm)
Wysokość56.4 In (1433 Mm)
Rozstaw osi91.5 In (2324 Mm)
Pojemność bagażnika15 Cuft (425 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna5126 Lbs (2325 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6393 Lbs (2900 Kg)
Średnie spalanie78.4 Mpg Us (3 L/100Km)
Emisja CO269 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.