Wprowadzenie czteroosobowego Porsche było marzeniem, które spełniło się wraz z pierwszą generacją Panamery.
W 2017 roku zaprezentowano drugą generację w dwóch wersjach nadwozia: sedan i Sport Tourismo. Porsche nie mogło znieść nazwy „kombii”.
Turbo S E-Hybrid Sport Turismo z 2017 roku przypominał bardziej shooting-brake niż kombi. Był bliższy obniżonemu Macanowi niż kombi Panamera. Jego pochylona tylna część wydawała się stworzona, by poprawić aerodynamikę, a nie zwiększyć przestrzeń bagażową. Mimo to, tylna klapa była zaprojektowana tak, by służyć obu celom. A ponieważ nie chciał naśladować tyłu 911, może to być po prostu lepsze rozwiązanie.
W środku, Turbo S E-Hybrid Sport Turismo wyglądał tak samo jak zwykła Panamera. Zrezygnowano z wieloprzyciskowej konsoli centralnej, przypominającej tę z telefonu Vertu. Posiadał te same dotykowe przyciski na wyświetlaczu. Jednostka infotainment była duża i miała szybko reagujący ekran dotykowy. Obsługiwała tylko Apple CarPlay. Dłuższa linia dachu pozwalała na wyższe tylne drzwi i łatwiejszy dostęp do trzech miejsc z tyłu. Bagażnik był większy o 25 litrów (0,9 cu-ft) niż w zwykłej Panamerze.
Dla układu napędowego, Turbo E-Hybrid Sport Turismo wyposażone było w silnik V8 z podwójnym doładowaniem oraz silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM) połączony z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów (podwójne sprzęgło). Akumulator litowo-jonowy miał pojemność 14,1 kWh i oferował 49 km (30,5 mil) zasięgu elektrycznego.
Porsche poszerza swoją ofertę hybryd, wprowadzając do modelu Panamera Sport Turismo mocny hybrydowy model typu plug-in. Nowy flagowy model Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo łączy silnik V8 o pojemności czterech litrów z silnikiem elektrycznym, co przekłada się na moc systemową wynoszącą 500 kW/680 KM. Nawet przy minimalnych obrotach, Panamera Turbo generuje moment obrotowy wynoszący 850 Nm. Oznacza to, że przyspiesza od zera do 100 km/h w 3,4 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 310 km/h. Średnie zużycie paliwa w nowym europejskim cyklu jazdy (NEDC) wynosi 3,0 l/100 km. Najmocniejsza wersja Sport Turismo ma zasięg do 49 kilometrów tylko na napędzie elektrycznym, co oznacza zerową emisję lokalną. To nie tylko równowaga między osiągami a wydajnością czyni Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo wyjątkowym w swoim segmencie; jego koncepcja przestrzenna, obejmująca dużą klapę bagażnika, niską krawędź załadunku, zwiększoną objętość bagażnika oraz układ siedzeń 4+1, sprawia, że nowy flagowy model oferuje wysoki standard praktyczności w codziennym użytkowaniu. Porsche łączy unikalny design i doskonałą praktyczność z najwyższymi osiągami i maksymalną efektywnością.
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy i zużycie paliwa 3,0 l/100 km
Tak jak w przypadku flagowego modelu Panamera, Porsche teraz także demonstruje ogromny potencjał technologii hybrydowej z modelem Sport Turismo. Strategia wspomagania zastosowana w seryjnym napędzie na cztery koła Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo została zaczerpnięta z supersamochodu Porsche 918 Spyder. Nawet przy 1400 obrotach V8 biturbo (404 kW/550 KM) oraz silnik elektryczny (100 kW/136 KM) dostarczają maksymalny moment obrotowy wynoszący 850 Nm. Dekoupler zintegrowany z modułem hybrydowym jest elektromechanicznie aktywowany przez Akator Elektromagnetyczny. Efektem jest krótki czas reakcji i wysoki komfort jazdy. Szybka skrzynia biegów ośmiobiegowa Porsche Doppelkupplung (PDK) przekazuje moc do standardowego adaptacyjnego systemu napędu na cztery koła Porsche Traction Management (PTM). Napęd E-performance pozwala na przyspieszenie od zera do 100 km/h w 3,4 sekundy. Tylko 8,5 sekundy wystarcza, aby osiągnąć prędkość 200 km/h. Maksymalna prędkość wynosi 310 km/h. Pomimo takiego poziomu osiągów, model hybrydowy plug-in jest również niezwykle efektywny: wynik z nowego europejskiego cyklu jazdy wyniósł zużycie paliwa 3,0 l/100 km i zużycie energii 17,6 kWh/100 km. Turbo S E-Hybrid Sport Turismo ma zasięg do 49 kilometrów i maksymalną prędkość 140 km/h, gdy jest napędzany wyłącznie elektrycznie, co skutkuje zerową emisją lokalną. Akumulator litowo-jonowy ma pojemność energetyczną 14,1 kWh i można go ładować od 2,4 do 6 godzin, w zależności od używanej ładowarki i źródła zasilania.
Unikalny design, adaptacyjny spojler dachowy i koncepcja 4+1 miejsc
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo oferuje wszystkie innowacje drugiej generacji Panamery. Należą do nich zdigitalizowane Porsche Advanced Cockpit, rewolucyjne systemy wsparcia, takie jak Porsche InnoDrive z adaptacyjnym tempomatem i opcjonalnym układem kierowniczym na tylnej osi. Kolejną z tych innowacji jest spojler dachowy, który jest unikalny w swoim segmencie, a jego kąt nachylenia ustawiany jest na jeden z trzech różnych kątów w zależności od sytuacji drogowej i wybranych ustawień pojazdu. Generuje on również dodatkowy docisk do 50 kg na tylnej osi. Do prędkości 170 km/h element aerodynamiczny – centralny komponent Porsche Active Aerodynamics (PAA) – pozostaje w swojej schowanej pozycji pod kątem minus siedmiu stopni, aby podążać za linią dachu, która opada ku tyłowi. Powyżej 170 km/h spojler dachowy automatycznie przechodzi do pozycji wydajności pod kątem plus jednego stopnia, zwiększając tym samym stabilność jazdy i dynamikę boczną. W trybach jazdy Sport i Sport Plus, spojler dachowy automatycznie przechodzi do pozycji wydajności przy prędkościach od 90 km/h wzwyż. PAA zapewnia również aktywne wsparcie, dostosowując kąt nachylenia spojlera dachowego do plus 26 stopni, gdy panoramiczny dach przesuwny jest otwarty przy prędkości 90 km/h lub wyższej, aby zrekompensować powstające turbulencje.
Koncepcyjnie, flagowy model oferuje wszystkie zalety nowej gamy Sport Turismo wynikające z awangardowego designu. Linia dachu Sport Turismo, podwyższona w porównaniu do modelu sportowego, umożliwia łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie z tyłu pojazdu oraz zapewnia większą przestronność dla głowy. Użyteczność bagażnika korzysta z szerokiej klapy bagażowej, która jest standardowo obsługiwana elektrycznie, oraz wysokości krawędzi załadunku wynoszącej zaledwie 628 milimetrów. Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo jest również wyposażona w trzy tylne fotele. Dwa zewnętrzne miejsca mają formę indywidualnych siedzeń – zgodnie z roszczeniem modelu o sportowe osiągi przy maksymalnym komforcie pasażerów – tworząc w ten sposób konfigurację 2+1 z tyłu. Istnieje również możliwość zamówienia dwóch elektrycznie regulowanych pojedynczych siedzeń dla tylnych pasażerów. Mierząc do górnej krawędzi tylnych siedzeń, Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo oferuje 425 litrów przestrzeni ładunkowej. Oparcia trzech tylnych siedzeń mogą być składane razem lub indywidualnie (w proporcji 40:20:40) i są odblokowywane elektrycznie z bagażnika. W takim przypadku objętość ładunkowa zwiększa się do 1295 litrów.
Bogate wyposażenie standardowe w tym ceramiczne hamulce