PORSCHE Panamera Turbo S Sport Turismo (971) 2020-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PORSCHE Panamera Turbo S Sport Turismo (971) 2020-Present

Przejdź do galerii zdjęćPORSCHE Panamera Turbo S Sport Turismo (971) 2020-Present

Podczas gdy w latach 80-tych samochody typu kombi były na szczycie popularności, z biegiem czasu rynek przeszedł na MPV, a później na SUV-y. Jednak kombi nie zniknęły – po prostu stały się lepsze.

Porsche Panamera Sport Tourismo jest doskonałym przykładem na to, jak może poprawić się kombi. Dla niektórych wyglądało nawet lepiej niż standardowa Panamera. Jeśli chodzi o praktyczność, miało większy bagażnik i więcej miejsca nad głową dla pasażerów z tyłu. W modelu z 2020 roku zmodernizowana wersja otrzymała kilka aktualizacji.

Model 2020 Panamera Sport Tourismo Turbo S miał inną przednią część niż pozostałe wersje, z nowymi kratkami w zderzaku i dwiema parami pasków świateł do jazdy dziennej. Był wyposażony w standardowe reflektory LED. Po bokach, 21-calowe felgi aluminiowe miały specyficzny design. Z tyłu prostokątne końcówki wydechu pod zderzakiem poprawiały wygląd samochodu. Spoiler dachowy zamontowany na klapie bagażnika zawierał trzecie światło stop.

Wewnątrz nie było nic niezwykłego w widoku sportowych foteli kubełkowych w Porsche. Co było nietypowe, to fakt, że Sport Tourismo miał tę opcję również dla tylnych siedzeń, lub mógł być wyposażony w ławkę dla trzech dorosłych. Na desce rozdzielczej znajdował się już znany system infotainment Porsche Communication Management z 12,3-calowym ekranem dotykowym zamontowanym na tym samym poziomie co kierownica, na szczycie centralnej konsoli.

model 2020 Panamera Turbo S Sport Tourismo dysponował tym samym silnikiem V8 z podwójnym doładowaniem jak wersje GTS czy Turbo, ale dostosowanym do oferowania mocy 630 KM. Jego osiągi były porównywalne z innymi supersamochodami, osiągając czas 3,1 sekundy na przyspieszenie od 0 do 100 km/h (od 0 do 62 mph), taki sam jak w standardowej Panamerze Turbo S.

 Unikalna symbioza kontrastów: nowy Porsche Panamera oferuje jeszcze szerszą gamę możliwości. Łączy osiągi sportowego auta z komfortem ekskluzywnej limuzyny. Model Panamera Turbo S o mocy 463 kW (630 PS) potwierdza aspiracje producenta do najlepszych w swojej klasie osiągów. Nowa, najwyższa wersja przewyższa wyniki poprzedniego modelu Panamera Turbo o znaczną różnicę. Porsche nadal kontynuuje swoją strategię E-Performance. Panamera 4S E-Hybrid to nowy model w ofercie hybryd typu plug-in, oferujący całkowicie nowy układ napędowy o mocy 412 kW (560 PS). W porównaniu z wcześniejszymi modelami hybrydowymi, zasięg elektryczny wzrósł o maksymalnie 30 procent. Komfort i sportowe właściwości zyskują na poprawionych komponentach zawieszenia oraz systemach sterowania w połączeniu z nowej generacji układem kierowniczym i oponami.

Turbo S: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,1 sekundy

Z mocą wynoszącą 463 kW (630 PS) i momentem obrotowym 820 niutonmetrów, nowy Porsche Panamera Turbo S oferuje o 59 kW (80 PS) większą moc oraz o 50 Nm większy moment obrotowy niż poprzedni flagowy model Turbo z silnikiem spalinowym. Ma to bardzo pozytywny wpływ na osiągi: w trybie Sport Plus model Turbo S przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,1 sekundy. Rozwija go silnik V8 biturbo o pojemności czterech litrów, który został dokładnie zmodernizowany, aby umożliwić samochodowi osiągnięcie maksymalnej prędkości 315 km/h. Aby kontrolować ogromną moc na drodze i maksymalizować osiągi podczas pokonywania zakrętów, zawieszenie pneumatyczne o trzech komorach, zarządzanie aktywnym zawieszeniem Porsche (PASM) oraz system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) z Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) zostały dostosowane do każdego modelu i odpowiednio zoptymalizowane.

Nowy Porsche Panamera Turbo S już udowodnił swoje bezkompromisowe możliwości na legendarnej północnej pętli Nürburgring: kierowca testowy Lars Kern pokonał 20,832-kilometrową trasę na najbardziej wymagającym torze wyścigowym na świecie w dokładnie 7:29.81 minut – to nowy oficjalny rekord w klasie „samochodów wykonawczych”.

Zwiększona sportowość i komfort dzięki zoptymalizowanym systemom zawieszenia

Silnik V8 biturbo w Porsche Panamera GTS został zoptymalizowany z szczególnym uwzględnieniem sposobu oddawania mocy. Z mocą 353 kW (480 PS) i momentem obrotowym 620 Nm, nowa Panamera GTS oferuje o 15 kW (20 PS) więcej mocy niż jej poprzednik. Moc rośnie w sposób ciągły, aż do bliskiego limitu prędkości obrotowej silnika. Oddawanie mocy jest zatem podobne do charakterystyki klasycznego samochodu sportowego z silnikiem atmosferycznym. Tradycyjne cechy dźwiękowe silnika V8 są jeszcze bardziej wyraziste, dzięki nowemu standardowemu układowi wydechowemu sportowego typu z asymetrycznie umieszczonymi tłumikami.

Nowy Porsche Panamera i Panamera 4 są teraz wyposażone w znany silnik V6 biturbo o pojemności 2,9 litra na wszystkich rynkach na całym świecie. Oferując 243 kW (330 PS) i 450 Nm, osiągi pozostają bez zmian.

Zawieszenie i systemy sterowania zostały dostosowane do sportowego, a także komfortowego charakteru dla wszystkich nowych modeli Panamera. Niektóre systemy zostały całkowicie zbudowane od podstaw. Na przykład, odnowiony system Porsche Active Suspension Management (PASM) przynosi zauważalną poprawę komfortu tłumienia, podczas gdy kontrola elektrycznego systemu stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) zapewnia lepszą stabilność nadwozia. Jest również nowa generacja wyposażenia dla układu kierowniczego i opon.

4S E-Hybrid z akumulatorem 17,9 kWh i zasięgiem elektrycznym do 54 km

Porsche prezentuje kolejny model hybrydowy o orientacji na wydajność z nową Panamera 4S E-Hybrid. Inteligentne połączenie silnika elektrycznego o mocy 100 kW (136 PS), zintegrowanego w ośmiobiegowej skrzyni PDK, z silnikiem V6 biturbo o pojemności 2,9 litra i mocy 324 kW (440 PS) generuje moc systemową wynoszącą 412 kW (560 PS) i maksymalny moment obrotowy 750 Nm. Wyniki wydajności są więc bardzo imponujące: w połączeniu z standardowym pakietem Sport Chrono przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,7 sekundy. Maksymalna prędkość to 298 km/h. Całkowita pojemność akumulatora wzrosła z 14,1 do 17,9 kWh w porównaniu z wcześniejszymi modelami hybrydowymi przy użyciu zoptymalizowanych ogniw, a tryby jazdy zostały zoptymalizowane dla jeszcze bardziej efektywnego wykorzystania energii. Porsche Panamera 4S E-Hybrid ma zasięg wyłącznie elektryczny do 54 km zgodnie z normami WLTP EAER City (NEDC: do 64 km).

Wyrazistszy wygląd wizualny dla większej obecności

Nowe modele Porsche Panamera – oprócz sportowej limuzyny, można je również zamawiać jako Sport Turismo lub Executive z wydłużonym rozstawem osi, w zależności od układu napędowego – są teraz wyposażone fabrycznie w wcześniej opcjonalny przód Sport Design z wyrazistymi wlotami powietrza, dużymi bocznymi otworami chłodzenia oraz modułem przednich świateł w formie jednej listwy. Całkowicie nowy przód Panamera Turbo S wyróżnia się większymi bocznymi wlotami powietrza oraz nowo zaprojektowanymi elementami w kolorze nadwozia, które są połączone poziomo i podkreślają szerokość pojazdu. Moduły świetlne podwójnych świateł Turbo są teraz ustawione znacznie dalej od siebie.

Odnowiony pas świetlny z tyłu teraz przebiega bezszwowo przez klapę bagażnika o dostosowanej konturze. Dzięki temu zapewnia on ciągłe połączenie między dwoma nowo zaprojektowanymi zespołami tylnych świateł LED. Modele GTS mają nowoczesne, przyciemnione zespoły tylnych świateł Exclusive Design z dynamiczną funkcją dojazdu/wyjazdu. Do oferty kół dodano trzy nowe obręcze 20- i 21-calowe, dzięki czemu dostępnych jest teraz 10 różnych wzorów.

Cyfrowa łączność i systemy asystujące dla bezpieczeństwa i komfortu

System Porsche Communication Management (PCM) obejmuje dodatkowe funkcje i usługi cyfrowe, takie jak ulepszona kontrola głosowa Voice Pilot, Risk Radar dla aktualnych informacji o znakach drogowych i zagrożeniach, bezprzewodowe Apple® CarPlay i wiele innych usług Connect. Panamera oferuje również szeroki zakres innowacyjnych systemów oświetleniowych i asystujących, takich jak teraz standardowy system asystujący utrzymania pasa ruchu z rozpoznawaniem znaków drogowych, a także Porsche InnoDrive z adaptacyjnym tempomatem, Night Vision Assist, Lane Change Assist, reflektory LED w technologii matrycowej z PDLS Plus, Park Assist z widokiem 360 stopni oraz wyświetlacz przezierny.

4.0L V8 8AT (630 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3996 Cm3
Moc463.4 Kw @ 6000 Rpm
630 Hp @ 6000 Rpm
621 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy605 Lb-Ft @ 2300-4500 Rpm
820 Nm @ 2300-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika23.8 Galony (90.1 L)
Prędkość maksymalna196 Mph (315 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.1 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna Pdk
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość198.8 In (5050 Mm)
Szerokość76.3 In (1938 Mm)
Wysokość56.4 In (1433 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.2/64.4 In (1
Rozstaw osi116.1 In (2949 Mm)
Pojemność bagażnika17.2 Cuft (487 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna4872 Lbs (2210 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5754 Lbs (2610 Kg)
Spalanie miasto15.7 Mpg Us (15 L/100Km)
Spalanie trasa26.7 Mpg Us (8.8 L/100Km)
Średnie spalanie21.2 Mpg Us (11.1 L/100Km)
Emisja CO2253 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.