Zainspirowani innymi małymi pick-upami dostępnymi na rynku, w Protone uznano, że stworzenie własnego modelu może być dobrym pomysłem, a osiągnięty sukces był zaskakujący.
Malezyjski producent samochodów Proton ściśle współpracował z Mitsubishi, gdy w 2002 roku wprowadził na rynek model Arena. Musiał jednak zmienić jego nazwę na Jumbuck w kilku rynkach eksportowych z powodu problemów z prawami autorskimi. Mimo to był to ten sam pojazd oparty na tej samej platformie co Proton Wira (malezyjska wersja czwartej generacji Mitsubishi Lancer).
Inżynierowie i projektanci Protona ściśle współpracowali, aby opracować ten pojazd, starając się jednocześnie utrzymać niską cenę rynkową. Przód samochodu przypominał jego „rodzeństwo”, Wira, z wąskimi, poziomymi reflektorami o zaokrąglonych krawędziach. Zintegrowany plastikowy zderzak miał kratkę na dolnej części. Producent dodał plastikowe listwy na bokach pojazdu oraz parę świateł przeciwmgłowych z przodu, w zależności od poziomu wyposażenia. Kabina była przystosowana dla dwóch osób, a mała przestrzeń ładunkowa z tyłu była wystarczająca dla niewielkiego kontraktora. Jako pojazd użytkowy, był też objęty niższymi podatkami.
W środku, podstawowa wersja miała ręcznie otwierane okna oraz zakrzywiony, plastikowy panel deski rozdzielczej. Był tam centralny panel, który pomieścił zestaw nawiewów i radioodtwarzacz, oferowane jako opcja. W związku z tym Proton zamierzał sprzedawać go również jako pojazd rekreacyjny. Oferował opcję klimatyzacji oraz elektrycznych szyb.