Malezyjski producent samochodów Proton wprowadził na rynek swoją pierwszą MPV w 2016 roku, będącą zmodyfikowaną wersją Suzuki Ertiga.
Proton zauważył szybki rozwój rynku małych MPV i postanowił zdobyć swoją część tortu, wprowadzając nowy model do swojej oferty. Był to czwarty nowy model w ciągu zaledwie sześciu miesięcy. Na rynku utrzymywał się do 2018 roku, kiedy to malezyjski producent zaprezentował drugą generację Ertigi.
Ertiga wykazywała wyraźne powiązania ze Swiftem z uwagi na kształt swoich reflektorów. Projektanci wyobrażali sobie dużą, chromowaną atrapę chłodnicy nad zderzakiem. Z boków lekko wyprofilowane panele drzwiowe i poszerzone nadkola przerywały ogólną monotonność wyglądu pojazdu. Z tyłu Ertiga wyposażona była w parę tylnych świateł, które przypominały te z modelu Corolla hatchback.
Wnętrze MPV z segmentu B od Protonu oferowało trzy rzędy siedzeń. Środkowe miejsce w drugim rzędzie było wyposażone w pas brzuszny, przez co pojazd nie był uznawany za prawdziwe 7-miejscowe MPV. Mimo to malezyjski producent zdecydował się na to, wiedząc, że i tak będzie używane przez trzech pasażerów. Pasażerowie z przodu mieli do dyspozycji miejsce na nogi o długości do 880 mm (34,6″). Środkowy i ostatni rząd oferowały odpowiednio do 960 mm (37,7″) i 770 mm (30,3″). Choć może to wyglądać dobrze na papierze, niekoniecznie wystarczy, jeśli wszyscy pasażerowie będą dorosłymi. Wysokość w ostatnim rzędzie wynosiła zaledwie 900 mm (35,4″).