Dzięki umowie z Mitsubishi, Proton wprowadził na rynek model Inspira w 2010 roku, oparty na tej samej platformie co dziesiąta generacja Lancer’a, i zaprezentował go.
Choć w dużej mierze był to produkt z oznaczeniem innej marki, Inspira miała jednak szczególne detale, które sprawiały, że nie tylko wyglądała inaczej, ale również miała unikalne ustawienia, które wpływały na jej zachowanie na drodze. Co więcej, malezyjski producent pracował nad materiałami użytymi w kabinie, aby uczynić je bardziej atrakcyjnymi dla swoich klientów.
Z jedynie dostępną nadwoziem typu sedan, Inspira oferowała podobny wygląd jak Lancer, ale w niższej cenie. Z przodu, reflektory zostały przejęte od japońskiego kuzyna, ale ogólny wygląd był bardziej agresywny. W centrum kraty chłodnicy znajdowała się satynowo-chromowana listwa, na której znajdowało się logo Protona. W podstawowym modelu dostępne były 16-calowe lekkie felgi, podczas gdy w wyższej wersji wyposażeniowej znajdowały się 17-calowe felgi aluminiowe. Z tyłu, Proton zainstalował mniejszy spoiler lipowy zamiast skrzydła dostępnego w Lancerze.
Wnętrze samochodu oferowało tę samą konstrukcję deski rozdzielczej co Lancer, z czystym wyglądem i prostokątnymi otworami wentylacyjnymi oraz radiem na górze centralnej konsoli. W jednostce klimatyzacyjnej, Inspira miała trzy pokrętła do regulacji, jak Lancer. Największą różnicą były inne, wyższej jakości materiały. Zachowano jednak sportowe fotele z przodu, z umiarkowanym wsparciem bocznym. Płaska tylna kanapa była wystarczająca dla dwóch dorosłych pasażerów, ale tunel środkowy utrudniał wygodne przewożenie trzeciej osoby.