Malezyjska marka Proton w 2007 roku zastąpiła wysłużony model Wira nowym modelem Persona, kształtując przyszłość firmy.
W drugiej generacji modelu Persona, Proton wprowadził tę nazwę na rodzimym rynku, wcześniej stosując nazwę Wira dla tego samochodu. Nowy model różnił się jednak od swojego poprzednika tym, że nie był już jedynie przerobionym Mitsubishi Lancer. Co więcej, dłuższy rozstaw osi rozwiązał problem z przestrzenią na nogi pasażerów z tyłu.
Proton zatrudnił Azlana Othmana do zespołu projektowego, który nadał modelowi Persona nowoczesny styl. Dzięki temu, przód samochodu zyskał większe reflektory po zewnętrznych stronach, otaczając nową, śmielszą atrapę chłodnicy. Ponadto, zderzak zyskał bardziej agresywny wygląd dzięki dolnej kratce i bocznym wlotom powietrza, w których ulokowano światła przeciwmgielne. Z tyłu, producent wybrał bardziej ekonomiczne rozwiązanie dla lamp tylnych, które zamontowano wyłącznie na tylnych błotnikach obok klapy bagażnika. W zależności od poziomu wyposażenia, model Persona oferował również zestaw aluminiowych felg, podczas gdy wersja podstawowa była wyposażona w stalowe felgi.
W środku, producent oferował model Persona z opcją tapicerki materiałowej lub częściowo skórzanej. Mimo że deska rozdzielcza i panele drzwiowe wykonane były z materiałów budżetowych, to jednak pokazywały starania Protona, by sprostać wymaganiom rynku. Dodatkowo, na centralnej konsoli znajdował się radioodtwarzacz Blaupunkt, co świadczyło o trosce producenta o swoich klientów. Ostatnią, ale nie mniej ważną kwestią, była dostępność nowoczesnych udogodnień takich jak tempomat, a w zakresie bezpieczeństwa oferowano poduszki powietrzne w podwójnym zestawie.