Proton próbował udowodnić światu, że jest gotowy do walki na otwartych rynkach z kompaktnym sedanem o nazwie Preve, co oznacza „udowodnić”.
Proton stworzył własną platformę, zatrudnił firmę Italdesign Giugiaro do zaprojektowania nadwozia i zainstalował szereg silników opracowanych wspólnie z brytyjskim producentem samochodów Lotus. Ta kombinacja miała przyciągnąć więcej klientów do malezyjskiej firmy. Pięciogwiazdkowa ocena w testach zderzeniowych przyznana przez ANCAP również stanowiła dobry punkt wyjścia. Niemniej jednak samochód musiał zmierzyć się z silniejszą konkurencją, niż producent się spodziewał.
Giugiaro zaprojektował malezyjski sedan z wznoszącymi się liniami i lekko rzeźbionymi bokami. Wysoki tył i pochylona tylna szyba stworzyły obraz mieszanki hatchbacka i sedana. Z przodu, trzy lampy były ozdobione z dołu zestawem dziennych świateł LED w kształcie kryształów.
Wewnątrz Proton zawarł umowę z firmą Bosch i otrzymał multimedia stworzone przez niemieckiego dostawcę. Oferowało to zintegrowany pakiet, który był standardowo montowany w większości rynków eksportowych, szczególnie w Australii. Z powodu krótkiego rozstawu osi, przestrzeń z tyłu nie była zbyt duża.