Malezyjski producent samochodów Proton wprowadził na rynek trzecią generację modelu Saga w 2016 roku, która była czterodrzwiowym sedanem w segmencie małych aut.
Proton rozpoczął swoją działalność, wykorzystując wiedzę zdobytą od Mitsubishi i stworzył kilka linii samochodów we współpracy z japońskim producentem. W 1985 roku zaprezentował pierwszą generację modelu Saga, opartą na Mitsubishi Lancer Fiore (Colt Sedan), i kontynuował prace nad tym modelem.
Trzecia generacja modelu Saga nie przyniosła oczekiwanego, dużego postępu. Zespół projektowy został albo wymieniony, albo niedostatecznie opłacony, co zaowocowało nowym wyglądem, w którym reflektory wydawały się zbyt duże w stosunku do przodu pojazdu, a bagażnik wyglądał jakby został dodany po zakończeniu produkcji reszty samochodu. Z tyłu zespół projektowy zastosował podobne podejście jak z przodu, montując duże światła tylne, które rozciągały się od błotników do klapy bagażnika. Mimo że trzecia generacja została zaprezentowana w 2016 roku, podstawowe modele nadal były wyposażone w stalowe koła o średnicy 13 cali. Tylko w pełni wyposażona wersja CVT Premium otrzymała standardowe felgi aluminiowe o średnicy 15 cali.
Wnętrze było wykończone materiałami niskiej jakości, z twardym plastikiem na desce rozdzielczej i prostokątnym zestawem wskaźników, który wyglądał na starszy niż w starszych modelach Protona. Projekt wnętrza był prosty, z odpowiednią ilością miejsca dla czterech pasażerów i ograniczoną przestrzenią dla trzeciego pasażera na tylnej kanapie. Jednoczęściowe składane oparcie tylnej kanapy pozwalało na zwiększenie przestrzeni bagażowej, ale brakowało opcji dzielonego składania.