Proton wprowadził drugą generację modelu Saga w 2008 roku jako następcę 23-letniego pierwszego wcielenia, a nowy model przeszedł lifting w 2011 roku.
To dość nietypowe dla producenta samochodów, aby utrzymywać model na linii montażowej przez ponad dwie dekady, chyba że mówimy o Mercedesie-Benz klasy G lub licencyjnie produkowanym Renault 12 w Turcji i Rumunii. Jednak na rynku malezyjskim pierwsza generacja Sagi była wystarczająco dobra przez ten długi okres, z kilkoma drobnymi aktualizacjami i ulepszeniami na przestrzeni lat. Model z 2008 roku był zaskoczeniem, a producent nie zatrzymał się na tym etapie i wprowadził odświeżenie w połowie cyklu życia w 2011 roku.
Na przedzie nowa wersja charakteryzowała się bardziej agresywnym stylem, szerszymi reflektorami i kanciastymi liniami, wpisując się w nowoczesny design. Przedni zderzak miał odwróconą trapezoidalną dolną kratkę i kanciaste wloty powietrza. W modelu z 2011 roku producent wprowadził diodowe sygnalizatory kierunkowskazów w obudowach lusterek. Tylnie światła również otrzymały lampy LED zamiast klasycznych halogenowych.
Wewnątrz, model 2011 Saga miał podobne wnętrze do wersji z 2008 roku. Jego czarna deska rozdzielcza była pokryta twardym plastikiem. Producent zainstalował system audio z jasnoszarym/srebrnym frontem na centralnym panelu, który nie prezentował się zbyt dobrze. Proton wprowadził lepsze standardowe funkcje bezpieczeństwa w modelu Saga FLX, takie jak poduszki powietrzne, ABS i elektroniczna system dystrybucji hamulców.