Malezyjski producent samochodów Proton rozpoczął swoją obecność na rynku motoryzacyjnym, tworząc model Suprima S, hatchbacka skierowanego do młodszych klientów z sportowym designem.
Stworzenie pojazdu od podstaw nie było dla producenta dużym wyzwaniem. Prawdziwy problem pojawił się przy projektowaniu samochodu. Po prostu nie wiedzieli, jak uczynić go atrakcyjnym, dlatego zwrócili się o pomoc do firmy Italdesign Giugiaro.
Suprima S była uważana przez wielu za przełomowy model dla malezyjskiej marki, głównie ze względu na swój wygląd. Jej przednia część przypominała rycerską zbroję, z V-kształtnym grillem i kanciastymi reflektorami. Co więcej, dolny zderzak podzielony na trzy części miał centralny grill, a po bokach znajdowały się wloty powietrza, w których umieszczono lampy przeciwmgielne. Z boku, Suprima S charakteryzowała się rosnącą linią okien, co podkreślało sportowy charakter pojazdu. Z tyłu, Proton zamontował lampy tylne jedynie na ćwiartkach, obok nachylonej ku przodowi klapy bagażnika, która oferowała odpowiednią szerokość ułatwiającą załadunek i rozładunek.
Wewnątrz, Proton włożył dużo pracy w to, aby zaoferować znacznie lepszy pojazd niż dotychczas. W tym celu zastosowano różne udogodnienia, takie jak elektryczne szyby, przyciski na kierownicy oraz przyzwoity system infotainment. Dodatkowo, w pojazdach wyposażonych w CVT, dostępne były również manetki zmiany biegów za kierownicą. W zależności od opcji, Suprima S mogła być wyposażona w system bezkluczykowego dostępu i przycisk start-stop. Przednie fotele kubełkowe były odpowiednie do codziennej jazdy, podobnie jak tylna kanapa dzielona.