RAM Trucks 1500 Crew Cab 2015-2018

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

RAM Trucks 1500 Crew Cab 2015-2018

Przejdź do galerii zdjęćRAM Trucks 1500 Crew Cab 2015-2018

Chrysler rozpoczął używanie marki RAM dla byłego pickup’a Dodge Ram, oddzielając pojazdy użytkowe od zwykłych samochodów Dodge.

Kiedy producent samochodów wprowadził linię 1500 w 2009 roku, pickup nosił markę Dodge, ale w 2015 roku, gdy zaprezentowano odświeżoną wersję, marka ta została usunięta, pozostawiając jedynie RAM 1500. Producent nadal dochodził do siebie po kryzysie finansowym na świecie, a jego nowy właściciel, Fiat, próbował znaleźć nowe sposoby na zwiększenie sprzedaży amerykańskiej firmy. Chociaż 1500 nie był najlepiej sprzedającym się modelem w swojej klasie, cieszył się jednak uznaniem na rynku.

Po wycofaniu wersji Mega Cab, Crew Cab pozostał największym modelem w ofercie. W przeciwieństwie do reszty linii 1500, pickup ten oferował pełnowymiarowe cztery drzwi z łatwym dostępem dla pasażerów z tyłu. W ten sposób RAM wyprodukował pojazd zarówno dla całej rodziny, jak i do pracy. Przód samochodu był podobny do innych produktów RAM, z charakterystycznym grillem w kształcie krzyżowca i kanciastymi reflektorami.

W wnętrzu, Crew Cab był prawdziwym pięcioosobowym pojazdem. Oferował wystarczającą ilość miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu, podczas gdy RAM zapewnił przednim pasażerom wygodne fotele z dużą ilością miejsca wokół nich. Producent umieścił dużą, chłodzoną skrytkę w konsoli środkowej oraz trzy uchwyty na kubki przed nią. Jego panel instrumentów z sześcioma wskaźnikami miał dodatkowy wyświetlacz LCD dla komputera pokładowego, natomiast system infotainment znalazł swoje miejsce na górze konsoli centralnej.

Największe niespodzianki znajdowały się pomiędzy podwoziem a nadwoziem. Z przodu pracował nowy, 3.0-litrowy silnik turbo-diesel. Przekładnia ZF z 8 biegami oferowana do silnika Hemi o pojemności 5.7 litra była kolejną znaczną poprawą dzięki płynnej zmianie biegów. Z tyłu RAM dodał nową opcję zawieszenia pneumatycznego do listy.

Auburn Hills, Mich., 1 września 2015 – Model Ram 1500 z 2016 roku prowadzi w kategorii pickupów pod względem oszczędności paliwa, oferując ekskluzywny silnik 3.0-liter EcoDiesel V-6, który dostarcza 240 koni mechanicznych i 420 lb.-ft. momentu obrotowego przy 29 milach na galon (mpg).

Silnik 3.0-liter EcoDiesel współpracuje z ośmiobiegową automatyczną skrzynią TorqueFlite. Razem, ten układ napędowy zapewnia znakomite połączenie oszczędności paliwa i możliwości holowania do 9,200 funtów.

Ram Truck oferuje najlepszą wartość w kategorii ciężarówek półtonowych z ceną początkową wynoszącą 25 410 dolarów, plus 1 195 dolarów za transport, w tym standardowy silnik 5.7-liter HEMI® V-8. Ekskluzywny silnik 3.0-liter V-6 EcoDiesel z ośmiobiegową automatyczną skrzynią TorqueFlite kosztuje o 3 120 dolarów więcej niż podobnie wyposażony Ram 1500 z silnikiem 5.7-liter HEMI V-8 z ośmiobiegową skrzynią.

Ram 1500 wykorzystuje szereg ekskluzywnych, innowacyjnych systemów oszczędzających paliwo, w tym ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów, system zarządzania termalnego, modulację szerokości impulsu (PWM) i aktywną aerodynamikę z żaluzjami kratki i zawieszeniem powietrznym.

Ram 1500 kontynuuje rozwój dzięki dwóm nowym modelom wprowadzonym w połowie roku 2015, które trwają w roku modelowym 2016 – Ram 1500 Rebel i Ram 1500 Laramie Limited.

Ram 1500 Rebel wprowadza unikalny, terenowy design do segmentu dużych ciężarówek, oferując pakiet w stylu off-road. Rebel idealnie wpisuje się w kluczowy segment rynku ciężarówek z unikalnymi detalami designu i innowacjami technicznymi wspieranymi przez inżynierię Ram Truck.

Rebel wyposażony jest w nową kratkę z wyraźnym srebrnym znakiem „RAM”. Odejście od ikonicznych wzorów „krzyżowych” marki, czarna kratka Rebel jest zwieńczona zupełnie nowym czarnym przednim zderzakiem w stylu off-road o trwałej, proszkowanej powierzchni. Zawiera również proszkowaną, srebrną osłonę, przednie haki holownicze oraz zupełnie nowe 17-calowe aluminiowe felgi.

Wnętrze Rebel jest równie potężne i wytrzymałe jak jego zewnętrzna część, z dramatycznymi, ekskluzywnymi elementami siedzeń. Fotele z materiału winylowego o wysokiej trwałości ukończone są w kolorach Radar Red i czarnym z wkładkami z materiału Sedoso z wytłaczanym wzorem bieżnika opon Toyo, odpowiadającym rzeczywistym odciskom Rebel. Standardowe podgrzewane siedzenia przednie mają akcenty w kolorze Light Diesel Gray, haftowane znakiem głowy Ram w kolorze Radar Red na zagłówkach oraz czarną tabliczkę Rebel haftowaną na górnych wzmocnieniach siedzeń.

Marka Ram Truck wprowadziła również Ram Laramie Limited – wzór luksusu w kategorii ciężarówek – na jeszcze wyższy poziom wyrafinowania i dbałości o szczegóły. Wykorzystując materiały premium, takie jak całkowicie czarne, skórzane fotele; prawdziwe drewniane elementy wewnętrzne; i unikalne emblematy, wariant Limited to luksusowa alternatywa w stylu „czarnego krawata” dla popularnej wersji Laramie Longhorn o tematyce południowo-zachodniej.

Nowa kratka w modelu Limited to najważniejsza zmiana na zewnątrz. Jako zwieńczenie, nowa kratka portowa z wyraźnymi literami „RAM” odchodzi od długiej tradycji wzorów krzyżowych. Limited ma również zupełnie nowe 20-calowe, odlewane aluminiowe felgi wielopowierzchniowe – unikalne na rynku ciężarówek.

Limited to szczyt nowoczesnego luksusu. Subtelne akcenty haftowane, paski, unikalne materiały i wzory znajdują się w całym wnętrzu. Te detale zostały stworzone z myślą o kliencie, który docenia takie rozwiązania. Nowa szuflada konsoli ma miejsce na telefon komórkowy i tablet, które można schować za pomocą nowego przesuwnego drzwi z drewna. Prawdziwe drewniane drzwi są wykonane z drewna Black Argento, wybranego do wnętrza Limited. Tematyka srebrnego paska biegnie przez drewno, a satynowy chromowy uchwyt pozwala na łatwe otwieranie drzwi. Na koniec, pasażerowie mogą cieszyć się solidnymi czarnymi wkładkami z luksusowego dywanu Berber, które można łatwo wyjąć z dywaników, aby odsłonić podwójnie przydatne maty przeciwpoślizgowe.

Nowością w Ram Truck, która debiutuje w modelach Limited i Rebel, jest całkowicie czarny sufit i słupki.

Cztery nowe modele buzz oparte na Ram 1500 Sport także wchodzą do roku modelowego 2016. Ograniczone edycje ciężarówek dostępne są w wersji Crew Cab 4×2 i 4×4. Wśród cech wykończenia Sport, pojazdy te posiadają silnik HEMI V-8 o mocy 395 koni mechanicznych, ośmiobiegową skrzynię TorqueFlite, zestaw zębaty 3.92, podwójny wydech, wentylowaną sportową maskę oraz 20-calowe felgi. Kolory obejmują: Ignition Orange, Torred Red, Stinger Yellow i Ceramic Blue.

Wykończenie wnętrza obejmuje akcenty kolorów nadwozia w kabinie, haft Sport na oparciach siedzeń, akcent kolorystyczny głowy Ram na zagłówkach oraz kolorowe akcenty w siateczce sportowej na wkładkach siedzeń. Pakiety zawierają system 8.4AN Uconnect z nawigacją i standardowy system kamer tylnej.

Układ napędowy
Oznaczony jako EcoDiesel, silnik 3.0-liter to doładowany 60-stopniowy, podwójny wałek rozrządu (DOHC) silnik V-6 z 24 zaworami, który produkuje 240 koni mechanicznych i 420 lb.-ft. momentu obrotowego, a także jest bardziej wydajny niż wszystkie dostępne pickupy. Ten obfity moment obrotowy z silnika 3.0-liter EcoDiesel umożliwia holowanie do 9,200 funtów, jednocześnie osiągając oszczędność paliwa wynoszącą 29 mpg na autostradzie.

Podobnie jak silniki 3.6-liter Pentastar V-6 i 5.7-liter HEMI V-8, które są już oferowane w Ram 1500, silnik EcoDiesel V-6 współpracuje z TorqueFlite, jedyną ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów dostępną w klasie półtonowej.

EcoDiesel, opracowany i wyprodukowany przez VM Motori (dostawcę Chryslera od 1992 roku), jest jednym z najbardziej zaawansowanych silników diesla na rynku. Wyposażony w katalizator utleniający, filtr cząstek stałych i selektywną redukcję katalityczną, spełnia normy emisji we wszystkich 50 stanach.

Silnik 3.6-liter Pentastar V-6 z zmiennym czasowaniem zaworów (VVT) oferuje 305 koni mechanicznych, 269 lb.-ft. momentu obrotowego i oszczędność paliwa wynoszącą 25 mpg.

Legendarny silnik 5.7-liter HEMI V-8 z oszczędzającym paliwo przełącznikiem cylindrów i VVT zapewnia do 22 mpg, 395 koni mechanicznych i 410 lb.-ft. momentu obrotowego.

Ram 1500 ustanowił, co jest bezsprzecznie, najbardziej zaawansowaną i wydajną ciężarówką w kategorii lekkich pojazdów użytkowych, co znajduje potwierdzenie w:

  • Wyłączna oferta silnika turbo diesla o małej pojemności (3.0-liter EcoDiesel V-6)
  • Wyłączna oferta ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów we wszystkich układach napędowych
  • Najlepsza w swojej klasie oszczędność paliwa wynosząca 29 mpg
  • Tylko producent w klasie lekkich pojazdów użytkowych oferujący silniki diesla, benzynowe i flex-fuel (E85-capable 3.6-liter Pentastar V-6)
  • Najlepsza w swojej klasie gwarancja na układ napędowy, 5-letnia/100 000 mil na silniki diesla i 5-letnia/60 000 mil na silniki benzynowe

Bezpieczeństwo i ochrona
Ram 1500 z 2016 roku posiada modyfikacje ramy i nadwozia dostosowane do nowego testu niewielkiego nachylenia z przodu przeprowadzanego przez Instytut Ubezpieczeń na Ruchu Drogowym (IIHS). Blokady opon zintegrowane są z ramą, aby zredukować wpływ na kabinę pasażerską przez przekierowanie obciążenia kół na ramę. Wzmocnione słupki A i progi również przyczyniają się do strukturalnej integralności kabiny pasażerskiej podczas uderzenia.

Inżynieria
Redukcja strat paraszytnych
Modulacja szerokości impulsu (PWM) to technologia oszczędzająca paliwo w Ram 1500, która redukuje paraszytny ładunek elektryczny. Technologia ta nie tylko eliminuje zbędny ładunek na alternatorze, ale również poprawia trwałość systemów, które z niej korzystają. Wentylator chłodzenia wykorzystywany jest w technologii PWM, co zwiększa oszczędność paliwa o 0,2 procent.

Ram 1500 posiada technologię PWM i szereg udoskonaleń zwiększających efektywność, komfort i przyjaznych dla środowiska emisji. Obejmują one sprężarkę klimatyzacyjną o zmiennym przesunięciu, wentylator wentylacyjny z modulacją szerokości impulsu oraz czujnik wilgotności.

Sprężarka o zmiennym przesunięciu (VDC)
W przeciwieństwie do kompresora o „stałym” przesunięciu, sprężarka o zmiennym przesunięciu (VDC) automatycznie zmienia swoją wydajność, aby spełnić wymagania klimatyzacyjne, zamiast działać w trybie włącz/wyłącz. W rezultacie sprężarka o zmiennym przesunięciu zmniejsza obciążenia silnika, redukując straty paraszytnicze dla lepszej efektywności paliwowej i pomagając utrzymać stałą temperaturę w kabinie. Technologia ta zmniejsza również hałas i wibracje.

Gdy temperatura wewnętrzna jest wyższa niż pożądana (poza ustawieniem automatycznej regulacji temperatury), VDC zwiększa pojemność chłodzenia, aż osiągnie pożądaną temperaturę. Gdy temperatura zostanie osiągnięta, VDC automatycznie zmniejsza swoją moc, aby utrzymać pożądaną temperaturę, zamiast całkowicie się wyłączyć.

Ogólny wynik to płynniejsze przejścia kompresora, mniejszy hałas i większa efektywność paliwowa.

Wentylator z modulacją szerokości impulsu
Podobnie jak VDC, wentylator z modulacją szerokości impulsu (PWM) ciągle kontroluje prędkość wentylatora dla optymalnej wydajności we wszystkich scenariuszach jazdy; cicha, efektywna operacja i niemal niezauważalna wydajność. Podobnie jak inne zastosowania PWM, wentylator PWM zapewnia nieskończoną ilość zmiennych prędkości wentylatora, aby zaspokoić każdą warunek żądany przez klienta w odniesieniu do systemu klimatyzacji.

Czujnik wilgotności
Czujnik wilgotności umieszczony jest za lusterkiem wstecznym i działa razem z wentylatorem PWM i VDC, aby ciągle mierzyć potencjał tworzenia się wilgoci na wewnętrznej stronie szyby. Chociaż czujnik umożliwia zauważalne korzyści w odparowaniu, umożliwia również VDC i wentylatorowi PWM pracę na najbardziej optymalnych prędkościach, aby przyspieszyć redukcję wilgoci.

Czynnik chłodzący klimatyzacji
Ram 1500 był pierwszym wśród swoich konkurentów, który wprowadził czynnik chłodzący F1234yf, rozwiązanie opracowane w celu pomocy w redukcji emisji gazów cieplarnianych.

Design
Ram 1500 zachowuje swój atrakcyjny, wytrzymały wygląd dzięki nagradzanym elementom wnętrza, estetyce zewnętrznej i technologii wiodącej w segmencie. Każda ciężarówka Ram 1500 korzysta z treści zaprojektowanej specjalnie, aby pasować do unikalnego stylu każdego modelu.

Oświetlenie łóżka jest teraz dostępne w Ram 1500. Jasne diody LED świecą z tylnych rogów obok pokrywy, zapewniając właścicielom lepszą widoczność, gdy dzień pracy trwa do wieczora.

Wewnątrz, modele z 2016 roku odziedziczą nowy projekt konsoli centralnej, który zadebiutował w wersjach Rebel i Laramie Limited. Laramie Longhorn użyje swojej własnej wersji drzwi tambour z 2015 roku Laramie Limited. Łączność Bluetooth jest teraz dostępna w podstawowych radiach, umożliwiająca bezpieczną jazdę we wszystkich ciężarówkach Ram 1500.

Ram 1500 oferuje 11 różnych kolorów, w tym trzy nowe odcienie: Red Pearl, Luxury Brown i Pearl White. Inne kolory to: Maximum Steel Metallic, Blue Streak, Granite Crystal, Black Forest Green, True Blue, Bright Silver Metallic, Brilliant Black i Bright White, które są dostępne w jednolitym i/lub dwutonowym wykończeniu, w zależności od modelu.

Bezkonkurencyjna gwarancja na układ napędowy
Ram 1500 z 2016 roku objęty jest pięcioletnią/100 000-milową ograniczoną gwarancją na układ napędowy dla silników EcoDiesel oraz pięcioletnią/60 000-milową dla silników benzynowych. Ograniczona gwarancja na układ napędowy pokrywa koszty wszystkich części i robocizny potrzebnych do naprawy objętego komponentu układu napędowego – silnika, skrzyni biegów i układu napędowego. Gwarancja obejmuje również darmowe holowanie do najbliższego dealera Ram, jeśli zajdzie taka potrzeba. Gwarancja jest również przenoszalna, co pozwala klientom, którzy sprzedają swoją ciężarówkę w okresie gwarancyjnym, przekazać pokrycie nowemu właścicielowi.

Standardowa trzyletnia/36 000-milowa ograniczona gwarancja podstawowa zapewnia pełne pokrycie dla Ram 1500, od nadwozia po system elektryczny.

Jakość
Jakość Ram 1500 z 2016 roku jest analizowana w nowoczesnych laboratoriach naukowych Centrum Technologii Chryslera w Auburn Hills w Michigan, w tym w Laboratorium Hałasu/Wibracji/Surowości, Obiekcie Zgodności Elektromagnetycznej, Tunelu Wiatrowym i Symulatorze Testu Drogowego (RTS).

Na przykład, RTS odtwarza nadużycie, jakie ciężarówka znosi z rąk kierowcy z 95. percentyla – kogoś, kto prowadzi pojazd w bardziej ekstremalnych warunkach niż 95 procent wszystkich klientów. RTS może nałożyć na ciężarówkę całe życie zużycia w około miesiąc. Zespół rozwojowy Ram jest zobowiązany do znalezienia i naprawienia wszelkich problemów zanim zrobi to klient.

Produkcja
Modele Ram 1500 Crew Cab i Quad Cab z 2016 roku są produkowane w zakładzie montażowym Warren Truck (Warren, Michigan), który od 1938 roku wyprodukował ponad 12,5 miliona ciężarówek. Modele Regular Cab i dodatkowe Crew Cab Ram 1500 z 2016 roku są produkowane w zakładzie montażowym Saltillo Truck w Saltillo w Meksyku.

O marce Ram Truck
Od momentu swojego powstania jako samodzielna jednostka w 2009 roku, marka Ram Truck stopniowo stawała się liderem branży z najdłużej trwającą linią pickupów w Ameryce.

Tworzenie odrębnej tożsamości dla ciężarówek Ram pozwoliło marce skupić się na kluczowych klientach i cechach, które uważają za wartościowe. Niezależnie od tego, czy chodzi o rodzinę, która korzysta z Ram 1500 każdego dnia, właściciela ciężarówki Ram 3500 Heavy Duty czy firmę, która codziennie polega na swoim komercyjnym vanie Ram ProMaster w dostawach, Ram ma pokryte potrzeby rynku ciężarówek.

Aby być najlepszym, potrzeba zaangażowania w innowacje, możliwości, efektywność i trwałość. Ram Truck inwestuje znaczne środki w swoje produkty, wzbogacając je wspaniałym wyglądem, wyrafinowanym wnętrzem, trwałymi silnikami i ekskluzywnymi funkcjami, które dodatkowo zwiększają ich możliwości.

Ram nadal wyprzedza konkurencję w najbardziej poszukiwanych kategoriach:

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.