Piąta generacja RAM 1500 została zaprezentowana na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Ameryce Północnej w 2018 roku. Oferowano ją w dwóch konfiguracjach kabiny oraz czterech poziomach wyposażenia.
Model RAM Trucks z 2019 roku dostępny był w dwóch głównych wersjach: 1500 oraz 2500 Heavy Duty. Podczas gdy 2500 był przeznaczony do cięższej pracy, 1500 zaprojektowano i skonstruowano z myślą o codziennym użytku oraz rodzinnych wyjazdach po kraju. Był to pickup, który łączył funkcjonalność do pracy z komfortem dla pięciu dorosłych pasażerów.
W przeciwieństwie do Quad Cab, Crew Cab oferował dłuższą kabinę, z możliwością wyboru krótkiej lub długiej skrzyni ładunkowej z tyłu. Duża przednia atrapa była taka sama, z czarnym, niepomalowanym grillem w modelu podstawowym oraz chromowanym w wyższych wersjach wyposażenia i Texas-only Lone Star. Agresywny styl Rebel był wspierany przez pakiet off-road, który obejmował specjalne opony MT 33”.
Wewnątrz, podstawowy poziom wyposażenia oferował system infotainment U-Connect z małym ekranem 3,5”. W zależności od poziomu wyposażenia, można go było wzbogacić o ekran do 12” oraz system nawigacji. Dzięki dłuższej kabinie, Crew Cab zapewniał więcej miejsca z tyłu dla trzech dorosłych pasażerów.
Pod maską, Ram 1500 miał mild hybrid z baterią o konfiguracji 48V oraz rozrusznikiem/generatorem, podczas gdy wersja topowa była wyposażona w silnik V8 o pojemności 5,7 litra. Obie wersje były połączone z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów.
Całkowicie nowy Ram 1500 z 2019 roku staje się punktem odniesienia pod względem trwałości, technologii, wydajności i wygody, oferując funkcje, które nigdy wcześniej nie były dostępne w pickupie.
Całkowita waga Ram 1500 została zredukowana o 225 funtów. Ram wykorzystuje zaawansowane materiały i inżynierię, aby wyeliminować 100 funtów wagi ramy, jednocześnie zwiększając sztywność i trwałość, co pozwala na holowanie do 12,750 funtów i przewożenie 2,300 funtów ładunku.
Nowy system eTorque zapewnia lepszą efektywność paliwową zarówno w konfiguracjach V-6, jak i V-8.
Nowy system Uconnect 4C z ogromnym 12-calowym ekranem prowadzi rynek pickupów, oferując technologię z możliwością podziału ekranu, 360-stopniowe widoki z kamer oraz ekskluzywne treści od SiriusXM z 360L.
Aktywne systemy bezpieczeństwa dołączają do nowoczesnych technologii, oferując tempomat adaptacyjny, ostrzeżenie o kolizji, monitorowanie martwego pola oraz system gotowości hamowania.
„Całkowicie nowy Ram 1500 z 2019 roku dostarcza bezkompromisowe podejście do segmentu ciężarówek pełnowymiarowych, łącząc siłę, trwałość, technologię i efektywność,” powiedział Mike Manley, szef marki Ram. „Ram 1500 oferuje nabywcom innowacje na najwyższym poziomie, dzięki redukcji wagi o 225 funtów, możliwości holowania do 12,750 funtów, oszałamiającemu wyświetlaczowi Uconnect o przekątnej 12 cali oraz aktywnym systemom poprawiającym efektywność paliwową i wspierającym kierowców. Ram 1500 wyróżnia się jako wzór w bardzo konkurencyjnym segmencie.”
Inżynieria
Nowy Ram 1500 wykorzystuje najdłuższą, najlżejszą i najbardziej efektywną ramę w segmencie półtonowym. Podwozie zmniejszyło wagę o 120 funtów – 100 funtów tylko z ramy, umożliwiając maksymalne przewożenie 2,300 funtów i maksymalne możliwości holowania 12,750 funtów. Najsilniejsza rama Ram 1500 dotychczas produkowana zawiera te same mechanizmy przeciwdziałania uderzeniom we wszystkich konfiguracjach i jest wykonana z 98 procent stali o wysokiej wytrzymałości. Wyjątkowa technologia splaydowanych szyn ramy (patent w toku) tworzy wysoce efektywną strukturę absorbującą energię dla wszystkich trybów uderzeń, w tym uderzenia z przodu z integracją przedniej ramy przed oponą. Dodatkowo ramowe blokady opon z wysokiej wytrzymałości stali umieszczone są za przednimi oponami, aby wymusić wypychanie kół na zewnątrz w przypadku uderzenia. Ponadto, boki ram są wyższe i w pełni zamknięte. Aby dodatkowo poprawić NVH, nowe aktywne moduły masy dostosowane elektronicznie (ATMM) współpracują z wnętrzowym systemem aktywnej redukcji hałasu (ANC) w modelach wyposażonych w silnik 5.7-litrowy HEMI V-8, redukując dźwięki otoczenia do niskiego poziomu 67.1 dB – to najcichszy Ram 1500 w historii.
Aby stworzyć najbardziej przestronną kabinę w segmencie, oferowane są trzy nowe, dłuższe długości ram: rozstaw osi 144.5 cala w Crew Cab z krótką skrzynią oraz 153.5 cala w Crew Cab z długą skrzynią – obie o cztery cale dłuższe niż ich poprzednicy. Quad Cab z długą skrzynią ma rozstaw osi wynoszący 140.5 cala. Nowy pickup Ram oferuje promień skrętu wynoszący zaledwie 46.2 stóp, od krawężnika do krawężnika.
Nowe niezależne elementy zawieszenia przedniego łączą lekkie kontrolki górne z kompozytów, aluminiowe kontrolki dolne oraz przestrojoną geometrię w celu poprawy reakcji i prowadzenia. Stabilizator przedni został przeniesiony za przednie opony, co dodatkowo poprawia sztywność rolkową o 20 procent. Nowy projekt amortyzatorów z sprężynami przednimi jest standardowym wyposażeniem we wszystkich Ramach 1500, niezależnie od konfiguracji.
Trzecia generacja, unikalny design sprężyn coilm pięcionkowych z tyłu zapewnia lepszą artykulację przez przeszkody niż system sprężyn liściastych, a nowe progresywne sprężyny są w stanie poradzić sobie z ładunkiem o wadze 2,300 funtów oraz możliwościami holowania 12,750 funtów.
Amortyzatory z technologią Frequency Response Damping (FRD)
Technologia Frequency Response Damping (FRD) znalazła swoje miejsce w amortyzatorach Ram 1500 z 2019 roku we wszystkich czterech rogach. Gdy Ram 1500 doświadcza wolniejszego wejścia, co jest powszechne podczas zakrętów i intensywnego hamowania, zawór ominięcia jest zamykany, aby zapewnić bardziej agresywne tłumienie, co daje dodatkową stabilność i równowagę. Podczas normalnej jazdy lub wystawienia na szybsze wstrząsy – co jest powszechne na wyboistych drogach lub przy wyższych prędkościach – zawór otworzy się, aby złagodzić tłumienie, zapewniając kierowcy więcej komfortu, pewności siebie i kontroli.
Klapa bagażnika
Nowa aluminiowa klapa bagażnika oferuje nie tylko tłumienie podczas otwierania, ale również integruje system wspomagania podnoszenia. W przeciwieństwie do większości konkurentów, Ram używa wspornika napełnionego azotem i olejem, co zapewnia stałe wsparcie nawet w najzimniejszych lub najcieplejszych klimatach oraz stałe wspieranie podczas całego ruchu klapy bagażnika. Mechanizm zatrzaskowy i blokujący jest teraz elektroniczny, co zmniejsza liczbę ruchomych części i pozwala właścicielom otwierać klapę bagażnika za pomocą przełącznika w kabinie, zdalnie za pomocą pilota lub odblokować/otworzyć przy użyciu pasywnego dostępu. Klienci z pełnymi rękami docenią możliwość łatwego dostępu do skrzyni ładunkowej przy podejściu.
Lekkie materiały
Zmniejszenie wagi komponentów w nowym Ramie 1500 poprawia efektywność paliwową i pozwala na więcej funkcji, jednocześnie zwiększając ładowność i możliwości holowania. Dzięki zastosowaniu efektywnych stali o wysokiej wytrzymałości, kompozytów i aluminium, Ram 1500 z 2019 roku zredukował prawie 120 funtów z podwozia (100 funtów z samej ramy) i niemal 225 funtów łącznej wagi w porównaniu do poprzedniej generacji. Dalsze redukcje wagi równoważą dodatkowe treści, aby zapewnić nowy komfort i funkcje oszczędzające paliwo.
Całkowicie nowy Ram 1500 korzysta również z lekkiego aluminium do wybranych komponentów, nie tylko tam, gdzie to możliwe, ale również tam, gdzie to praktyczne. Mimo że maska Ram 1500 oraz niektóre elementy podwozia wprowadziły aluminium w 2009 roku, następujące elementy ramy Ram 1500 wprowadziły znaczną redukcję wagi, przechodząc na aluminium w nowym modelu:
Klapa bagażnika
Uchwyt silnika
Środkowa część przedniego osi
Krzyżak zawieszenia przedniego
Krzyżak skrzyni biegów
Mechanizm kierowniczy
Lekkie materiały obejmują także zastępowanie kompozytów metalem – które oferują wysoką wytrzymałość na rozciąganie przy bardzo niskiej wadze, poprawiając jednocześnie trwałość. Górne kontrolki zawieszenia przedniego (zintegrowane ze stalową strukturą) oraz struktura wlotu powietrza są wykonane z materiałów kompozytowych lub w połączeniu z nimi. Redukcje wagi pozwalają na więcej funkcji wygody, komfortu i rozrywki, ale także innowacyjne technologie oszczędzające paliwo, takie jak zarządzanie termiczne, eTorque i aktywna aerodynamika.
Aerodynamika
Dalsze dowody efektywności poprzez inżynierię, rozległe testy w tunelu aerodynamicznym udoskonaliły zewnętrzny kształt Ram 1500 z 2019 roku, co prowadzi do dalszej, wiodącej w klasie aerodynamiki. Współpraca aktywnej aerodynamiki i nowoczesnego stylu przyniosła dziewięcioprocentową poprawę aerodynamiki nowego trucka. Współczynnik oporu powietrza Ram 1500 Quad Cab 4×2 wynosi .357.
Gdy Ram 1500 osiąga 35 mil na godzinę (mph), standardowy aktywny przedni deflektor automatycznie wydłuża się o 2.5 cala (bez zawieszenia powietrznego i w modelach Rebel). Opcjonalny system zawieszenia powietrznego obniża trucka o 0.6 cala, poprawiając ogólną aerodynamikę i efektywność. Nowy Ram 1500 wyposażony jest również w system aktywnej zasłony grilla, który automatycznie zamyka przepływ powietrza przez ogromny grill, gdy chłodzenie jest najmniej potrzebne.
Nadwozie nowego Ram 1500 to wynik współpracy projektowej i inżynieryjnej na najwyższym poziomie. Wyższa maska nowego Ram 1500 lepiej kieruje powietrze z dala od obszaru wycieraczek – poprawiając ogólną aerodynamikę i redukując hałas wiatru. Nowy projekt dachu venturi kieruje powietrze z powrotem do tylnego spojlera – czyniąc go najskuteczniejszym leczeniem dachu pickupów do tej pory.
Znaczny czas poświęcono na zaprojektowanie samej skrzyni ładunkowej, aby zwiększyć jej użyteczność i aerodynamikę. Krawędzie skrzyni zostały podniesione o 1.5 cala, aby zredukować opór powietrza, podobnie jak nowy spojler na nowej aluminiowej klapie bagażnika. Wykonanie między nadwoziem a kabiną jest sub-fluszowe, aby zredukować zakłócenia wzdłuż nadwozia. Projekt podłużnych kroków o kształcie rurki od koła do koła oferuje poprawy aerodynamiki, pozwalając powietrzu płynąć wokół trucka w bardziej gładki sposób. Ekskluzywna w segmencie blokada pokrywy ładownej z systemem tri-fold służy podwójnemu celowi, poprawiając efektywność paliwową o 0.8 procent oraz zapewniając bezpieczeństwo i ochronę przed warunkami atmosferycznymi dla przechowywania w skrzyni ładunkowej.
Zawieszenie powietrzne
Najlepsza w klasie jazda i prowadzenie staje się jeszcze lepsza dzięki dodaniu amortyzatorów FRD z zawieszeniem powietrznym. Ram 1500 z 2019 roku jest jedynym pełnowymiarowym pickupem dostępnym z systemem zawieszenia powietrznego na czterech rogach, co zapewnia optymalne właściwości jezdne i aerodynamikę. Inną korzyścią nowego zawieszenia powietrznego jest możliwość wyrównywania obciążenia, które automatycznie wykrywa obciążenie na zawieszeniu od przyczepy lub ładunku. Ciśnienie gazu wzrasta, aż pojazd osiągnie normalną wysokość jazdy, wyrównując trucka i poprawiając komfort jazdy z ładunkiem. Dodatkowo, osobny przycisk na pilocie umożliwia operatorowi ręczne obniżenie trucka, co ułatwia wsiadanie pasażerów i załadunek skrzyni.
Off-road
Ram dodaje teraz solidny pakiet 4×4 Off-road do Ram 1500 w prawie każdym wykończeniu. Oferta obejmuje podniesienie zawieszenia o jeden cal, z lub bez dostępnego zawieszenia powietrznego na czterech rogach. Elektronicznie blokowany tylny dyferencjał oraz opony 32-calowe do jazdy w terenie na 18- lub dostępnych 20-calowych felgach zapewniają dodatkową przyczepność. System kontroli zjazdu ze wzgórz, geometria tylnego zawieszenia skoncentrowana na off-road (Rebel i pakiet 4×4 Off-road) oraz unikalne amortyzatory dostosowane do jazdy w terenie zwiększają zdolności terenowe. Pakiet zawiera również solidną ochronę w postaci osłony (przekładnia, kierownica, silnik i zbiornik paliwa) oraz haki holownicze. Naklejki na tylnych błotnikach oznaczają pojazdy wyposażone w pakiet 4×4 Off-road.
Nowością na rok 2019, Ram 1500 Rebel jest jeszcze bardziej zdolny, teraz dostępny w konfiguracjach Quad Cab i wyposażony w nowe 18-calowe felgi z 33-calowymi oponami Goodyear Wrangler DuraTrac, napędzany elektronicznie blokowanym tylnym dyferencjałem. Jego poprzednik standardowo wyposażony był w aktywne czterokierunkowe zawieszenie powietrzne Ram oraz podniesienie zawieszenia o jeden cal. Choć zawieszenie powietrzne jest nadal dostępne, nowy Rebel standardowo ma sprężynowe zawieszenie i podniesienie fabryczne o jeden cal. Nowo zaprojektowane amortyzatory Bilstein wyposażone są w zdalne zbiorniki, aby utrzymać je w chłodnym stanie i współpracują z unikalną geometrią tylnego zawieszenia (Rebel i pakiet 4×4 Off-road), aby utrzymać opony w przyczepności. Rebel zawiera również system kontroli zjazdu ze wzgórz dla większych zdolności terenowych. Solidne haki holownicze mają szerokie otwory w zderzaku, co ułatwia ich użycie, a ochrona podwozia zawiera osłony na przekładnię, układ kierowniczy, miskę olejową i zbiornik paliwa.
System hamulcowy
Z 18 procentami większej powierzchni klocków, Ram 1500 z 2019 roku wyposażony jest w największe przednie tarcze hamulcowe w swoim segmencie o średnicy 14.9 cala. Nowy elektryczny hamulec postojowy eliminuje 20 funtów w stosunku do poprzedniego systemu i współpracuje z samochodem w celu zidentyfikowania zdarzeń automatycznego załączania.
Elektryczne wspomaganie kierownicy
System nowej generacji zmniejsza wagę o sześć funtów i jest dostosowany do lżejszej i szybszej jazdy. Dzięki zastosowaniu silnika elektrycznego do zasilania systemu kierowniczego z przekładnią śrubową, silnik nie musi nieprzerwanie napędzać hydraulicznej pompy, co poprawia efektywność paliwową o 1.8 procent oraz dodaje 5 koni mechanicznych.
Układ napędowy
Dodanie systemu mild hybrid eTorque to jedna z kilku zmian w układach napędowych Ram 1500 z 2019 roku. Celem jest poprawa wydajności, efektywności paliwowej, ładowności, możliwości holowania i prowadzenia. Inne zmiany obejmują udoskonalone automatyczne skrzynie biegów TorqueFlite ośmiobiegowej, strategiczne zmniejszenie wagi i innowacje, takie jak szybkie podgrzewanie smarów, aby zredukować straty wydajności związane z lepkością.
System mild hybrid eTorque zastępuje tradycyjny alternator w silniku jednostką silnika generatora napędzaną paskiem, która wykonuje kilka funkcji. Jednostka silnika generatora współpracuje z 48-woltowym akumulatorem, aby umożliwić szybkie i płynne funkcjonowanie start-stop, krótkotrwałe dodawanie momentu obrotowego do wału korbowego silnika w określonych sytuacjach jazdy oraz regenerację energii hamowania, co poprawia reakcję i efektywność.
Przy pracującym silniku jednostka generatora eTorque dostarcza 48-woltowy prąd do akumulatora litowo-jonowego Nickel Manganese Cobalt (NMC)-Graphite o pojemności 300 watogodzin. Akumulator o wielkości małej walizki, chłodzony powietrzem, zamontowany jest na tylnej ścianie we wnętrzu Ram 1500.
Poza uruchamianiem silnika przy ponownych uruchomieniach, jednostka eTorque odzyskuje również energię podczas zwalniania i hamowania, aby zasilać akumulator.
3.6-litrowy Pentastar V-6: 305 koni mechanicznych oraz znakomita efektywność paliwowa
Udoskonalona wersja eTorque silnika Pentastar V-6 jest standardowym silnikiem w większości wersji Ram 1500 z 2019 roku, specjalnie dostrojonym do zadań związanych z ciężarówkami i ocenianym na 305 koni mechanicznych oraz 269 lb-ft momentu obrotowego.
Nowoczesne technologie nowego silnika Pentastar V-6, takie jak szerokozakresowe zmiennozaworowe sterowanie i dwustopniowe zmiennozaworowe podnoszenie, dostarczają optymalną mieszankę mocy i efektywności paliwowej w oparciu o zapotrzebowanie kierowcy.
Legendarna moc HEMI: 5.7-litrowy V-8 dostarcza 395 koni mechanicznych
Potężny 5.7-litrowy HEMI V-8 łączy moc 395 koni mechanicznych i 410 lb-ft momentu obrotowego – w płynnej, szerokiej strefie mocy, unikając wahania i skoków momentu obrotowego silników turbodoładowanych – z technologiami poprawiającymi wydajność i oszczędzającymi paliwo, które obejmują zmienne sterowanie zaworami i dezaktywację cylindrów.
Dzięki technologii oszczędzania paliwa (dezaktywcja cylindrów), komputer zarządzający silnikiem wyłącza paliwo i zapłon oraz zamyka zawory dolotowe i wylotowe w czterech z ośmiu cylindrów silnika podczas lekkiego obciążenia, takiego jak jazda autostradą, gdy pełna moc nie jest potrzebna.
Zmienne sterowanie wału korbowego pomaga maksymalizować efektywność paliwową, redukując prace pompowania silnika przez opóźnione zamknięcie zaworu dolotowego, co zwiększa proces rozszerzenia zdarzenia spalania.
HEMI V-8 w Ram 1500 z 2019 roku korzysta z nowego elektrycznego wentylatora chłodzenia o mocy 850 watów, używającego modulacji szerokości impulsów do dostosowania poboru energii wentylatora do zapotrzebowania chłodzenia. Eliminacja tradycyjnego łopatkowego wentylatora zamontowanego z przodu silnika pomaga poprawić efektywność paliwową, redukując straty parazytyczne i hałas wentylatora.
Skrzynie biegów TorqueFlite z ośmioma biegami: Odpowiedni bieg w odpowiednim czasie
Każdy Ram 1500 z 2019 roku wyposażony jest w w pełni elektroniczną skrzynię biegów TorqueFlite z ośmioma biegami, z szerokim zakresem przełożeń, które utrzymują obroty silnika w odpowiednim zakresie do zadania – czy to podczas intensywnej pracy w terenie, czy jazdy autostradowej. Samochody z silnikiem 3.6-litrowym Pentastar V-6 korzystają z produkującej FCA skrzyni biegów TorqueFlite 850RE. 5.7-litrowy HEMI V-8 używa ulepszonej skrzyni biegów TorqueFlite 8HP75. Obie skrzynie biegów wykorzystują nową generację kontrolerów komputerowych, które przetwarzają dane szybciej i koordynują działanie skrzyni z systemem mild hybrid eTorque. Istnieje ponad 40 indywidualnych map przełączania, aby optymalizować zmiany biegów oraz punkty dla efektywności paliwowej, wydajności i łatwości prowadzenia.
Zarządzanie cieplne
Dzisiejszy Ram 1500 korzysta z systemu zarządzania cieplnego, który jest pierwszym takim w produkcji, który korzysta z podgrzanego płynu chłodzącego silnika, aby przyspieszyć nagrzewanie płynu w skrzyni biegów i oleju silnikowego, maksymalizując oszczędności paliwa.
Ram 1500 z 2019 roku idzie o krok dalej, wprowadzając na rynek pierwszą aplikację branżową, która wykorzystuje podgrzany płyn chłodzący silnika do podgrzewania smaru tylnej osi ciężarówek 4×2.
Komputer sterujący silnikiem zarządza zaworem trójdrożnym w obiegu chłodzenia silnika. Ogrzewanie kabiny trucka zawsze ma priorytet, w zależności od ustawienia temperatury HVAC. Po podgrzaniu, zawór kieruje płyn chłodzący do tylnej osi, gdzie krąży przez komorę w podwójnej nakładce na oś, aby podgrzać olej w przekładni. Podgrzany olej w przekładni ma mniejszą lepkość i szybciej osiąga maksymalną wydajność operacyjną. System pomaga także zapobiegać przekroczeniu maksymalnych temperatur tylnej osi w trudnych warunkach, takich jak przewożenie ładunków i holowanie przyczep.
Przekładnie zyskają na ulepszeniach
BorgWarner 48-12 do pracy w 4WD na żądanie z zakresami Hi i Low; oraz BorgWarner 48-11 do 4WD na żądanie są dostępne w Ram 1500 z 2019 roku. Obie przekładnie załączają się za pomocą kontroli przycisków umieszczonych pod obrotowym selektorem biegów na panelu instrumentów.
Przekładnie zostały wewnętrznie poddane ulepszeniom w celu uzyskania bardziej niezawodnej wydajności w związku z większą ładownością i możliwościami holowania nowego trucka.
Osie
Inżynierowie układu napędowego przerobili tylną oś Ram 1500 z 2019 roku, aby zwiększyć wydajność, trwałość i efektywność.
Koła przednie i tylne oraz piasty mają wzór śruby 6-śrubowy. Nowy Ram 1500 wyposażony jest również w nowy elektryczny hamulec postojowy.
Trzy przełożenia napędowe dostępne są dla modeli 2WD i 4WD – 3.21, 3.55 i 3.92. Każda kombinacja dostępna jest z tradycyjnym otwartym lub ograniczonym poślizgiem, który automatycznie dzieli moment obrotowy na tylne koła w celu maksymalizacji dostępnej przyczepności w każdym kole.
Nowością na rok 2019 jest elektronicznie blokowany dyferencjał, dostępny w ciężarówkach 4WD z przełożeniem 3.21 i 3.55 oraz podniesionym zawieszeniem, a także w ciężarówkach 2WD i 4WD z przełożeniem 3.92 z podstawowym lub podniesionym zawieszeniem (Rebel i pakiet 4×4 Off-road). System elektroniczny daje kierowcy możliwość zablokowania lub odblokowania dyferencjału na żądanie, co zapewnia maksymalną przyczepność dla pojazdu w razie potrzeby.
Nowością na rok 2019 jest pakiet Max Tow, opcja z przełożeniem 3.92, oferująca możliwość holowania do 12,750 funtów. Pakiet Max Tow oparty jest na centralnej części Dana Super 60 i otwartym dyferencjale z zestawem zębów o średnicy 256 milimetrów oraz wykorzystuje osie o 35 zębach. Jest dostępny w ciężarówkach 2WD napędzanych 5.7-litrowym HEMI V-8 z eTorque.
Małe zmiany pomagają oszczędzać paliwo
Silniki V-6 i V-8 w Ram 1500 z 2019 roku również zmniejszają zużycie paliwa dzięki funkcji Interaktywne Zamykanie Paliwa podczas Zwalniania (iDFSO), która zatrzymuje przepływ paliwa do cylindrów silnika, gdy pojazd zwalnia. Dla modelu 2019 funkcja iDFSO została ulepszona i jest aktywna przy trzecim biegu i wyższych.
System wydechowy został przekształcony w celu redukcji wagi. Zmiany, takie jak optymalizacja grubości rur wydechowych oraz zastosowanie aluminium dla uchwytów, zredukowały wagę systemu o ponad dziewięć funtów. Rozległe dostrojenie komponentów systemu pozwala Ram 1500 z 2019 roku utrzymać charakterystyczny, basowy dźwięk z podwójnych końcówek wydechowych.
Uconnect
Zaprojektowany, aby być najbardziej zaawansowanym technologicznie pickupem w historii, całkowicie nowy Ram 1500 jest bogaty w innowacyjne i nowoczesne technologie w połączeniu z nagradzanym systemem czwartej generacji Uconnect, który oferuje nowe funkcje i usługi łączności. Wysokotechnologiczne funkcje Ram 1500 z 2019 roku obejmują nowy, ekskluzywny w klasie, łatwy w użyciu, całkowicie konfigurowalny ekran dotykowy o przekątnej 12 cali; debiut nowego systemu SiriusXM z 360L; najsilniejszy system audio, jaki kiedykolwiek był dostępny w pickupie – 900-watowy Harman Kardon z 19 głośnikami; integrację urządzeń osobistych oraz łączność w pojeździe.
Wbudowany w płaski 12-calowy ekran dotykowy z grafiką dostosowaną do różnych modeli Ram, umożliwia personalizację dzięki nowemu podziałowi ekranu, umożliwiającego jednoczesne korzystanie z dwóch różnych aplikacji, takich jak Apple CarPlay i kontrola HVAC, lub jednej aplikacji, takiej jak nawigacja, wyświetlanej na całym ekranie. Po raz pierwszy w całkowicie nowym Ram 1500 dostępny jest system kamer 360-stopni, zapewniający widok z lotu ptaka dzięki czterem kamerom umieszczonym wokół pojazdu, tworzącym całkowicie zszyty obraz. Klienci, którzy wolą nie korzystać z ekranu dotykowego do sterowania HVAC, znajdą redundantne kontrolki umieszczone po obu stronach wyświetlacza dla wygody. Systemy Uconnect z ekskluzywnym 12-calowym wyświetlaczem oferują również nową jakość rozrywki audio z debiutem nowego SiriusXM z 360L. Całkowicie nowy Ram 1500 oferuje również system Uconnect 4 z lub bez nawigacji na 8.4-calowym wyświetlaczu oraz Uconnect 3 z 5-calowym wyświetlaczem.
Nowy SiriusXM z 360L
SiriusXM przekształca następną generację rozrywki audio w samochodzie dzięki debiutowi nowego SiriusXM z 360L, oferując spersonalizowane doświadczenie słuchowe z większą różnorodnością, inteligentnymi rekomendacjami zawartości i tysiącami godzin strumieniowego audio na żądanie.
Ram 1500 z 2019 roku jest pierwszym pojazdem, który ma dostęp do nowego doświadczenia słuchowego SiriusXM, które prezentuje funkcje i możliwości następnej generacji platformy SiriusXM. Nowe i ulepszone doświadczenie SiriusXM dla kierowców i ich pasażerów dostarcza treści SiriusXM zarówno przez satelitę, jak i strumieniowo na żądanie do modeli Ram wyposażonych w nowy, całkowicie konfigurowany 12-calowy ekran dotykowy. Właściciele otrzymają roczną subskrypcję SiriusXM All Access przy zakupie odpowiednio wyposażonego Ram 1500 z 2019 roku.
SiriusXM z 360L umożliwia kierowcom i pasażerom trucków Ram odkrywanie więcej tego, co oferuje SiriusXM, w oparciu o ich preferencje słuchowe, w tym ekskluzywne programy na żądanie SiriusXM, które wcześniej nie były dostępne w pojeździe.
Najpotężniejszy system audio w pickupie
Całkowicie nowy Ram 1500 z 2019 roku oferuje cztery systemy audio o jakości audiofilskiej, które zanurzą pasażerów w najlepszym doświadczeniu dźwiękowym, w tym system Alpine i ekskluzywny w klasie premium system audio Harman Kardon z 19 głośnikami i 10-calowym subwooferem – najlepszy i najpotężniejszy system audio dostępny w pickupie:
Trzy głośniki koaksjalne o średnicy 3.5 cala i jeden cal w panelu instrumentów
Dwa głośniki koaksjalne o średnicy 3.5 cala i jeden cal w przednich drzwiach
Dwa głośniki o wymiarach 6×9 cali w przednich drzwiach
Dwa głośniki o wymiarach 6×9 cali w tylnych drzwiach
Dwa głośniki koaksjalne o średnicy 3.5 cala i jeden cal w podsufitce
Jeden 10-calowy zamknięty subwoofer za tylnym siedzeniem (strona pasażera)
Jeden wzmacniacz klasy D o 12 kanałach z wzmocnieniem
Cztery mikrofony ANC
Łączność z urządzeniami kompatybilnymi
Aby upewnić się, że pasażerowie pozostają wygodnie połączeni, właściciele Ram 1500 z 2019 roku mogą zarządzać łącznością swoich osobistych urządzeń za pomocą ogromnej liczby opcji ładowania elektronicznego. Znajdująca się w nowej, przemyślanej konsoli środkowej, szersza strefa dokująca oferuje nową, opcjonalną zintegrowaną podkładkę do ładowania bezprzewodowego, która pomieści mały tablet lub kilka smartfonów. Aby utrzymać urządzenia naładowane, dostępnych jest pięć portów USB (trzy z przodu konsoli środkowej i dwa z tyłu). Trzy z portów USB są w pełni funkcjonalne i komunikują się z interfejsem Uconnect, podczas gdy pozostałe dwa porty USB służą tylko do ładowania. Cztery z pięciu portów USB to nowe porty typu C/A, które pozwalają na ładowanie urządzeń do czterech razy szybciej niż standardowe gniazda USB. Pozostały port USB to typ A.
Projekt zewnętrzny
Całkowicie nowy Ram 1500 jest lżejszy, dłuższy i szerszy. Rozstaw osi i kabina Ram 1500 są o nawet cztery cale dłuższe – co poprawia proporcje trucka oraz aerodynamikę. Szerokość została zwiększona o 0.5 cala. Wysokość skrzyni została podniesiona o 1.5 cala.
Ram 1500 z 2019 roku zachowuje kształt linii nadwozia z dużo większym i agresywnym, pochylonym do przodu otworem grilla. Całkowicie nowa rama z rozstawem szyn łączy przeprojektowane haki holownicze, które są bardziej zewnętrzne i skierowane w dół w porównaniu do poprzedniej generacji.
W grillu, lampach przednich i masce ujawnia się temat wzajemnego połączenia. Aby zaspokoić różnorodne preferencje klientów, dostępne są najbardziej skomplikowane wzory grilla w branży motoryzacyjnej w sześciu różnych stylach.
Dostępne są trzy warianty lamp przednich: halogenowe, pełne LED oraz pełne LED z systemem adaptacyjnego oświetlenia przedniego (AFS). Nad lampami znajduje się nowa podniesiona aluminiowa maska, która podkreśla wielkość Ram. Wyższa maska lepiej kieruje powietrze z dala od obszaru wycieraczek – poprawiając ogólną aerodynamikę i redukując hałas wiatru. Nowy emblemat znajduje się w połączeniu z tłoczeniem na boku pokrywy maski.
Bezszwowa powierzchnia płynnie łączy charakterystyczne wybrzuszenia nadwozia Ram zarówno z przodu, jak i z tyłu, artystycznie wpleciona w nadwozie. Wyciągnięta linia charakterystyczna na boku nadwozia rozciąga się od przodu do tyłu, a zarysowany w linii kreślenie służy jako granica w dwutonowym malowaniu.
Wszystkie zadania związane z nawigacją, Wi-Fi, radiem i SiriusXM są obsługiwane przez nową antenę w kształcie płetwy rekina – co czyni nowego Ram 1500 z 2019 roku pierwszym pełnowymiarowym truckiem bez anteny masztowej.
Nowy panoramiczny dach o wymiarach 33.3 cala na 43.4 cala jest również dostępny, zapewniając pasażerom spektakularny widok na 10 stóp kwadratowych nieba oraz dodatkowe naturalne światło. Dach otrzymuje również aero traktowanie, aby kierować powietrzem nad skrzynią do klapy.
Krawędzie skrzyni zostały podniesione o 1.5 cala i teraz są wyrównane z linią pasa nadwozia, tworząc silniejszy, spójny poziomy profil z korzyściami aerodynamicznymi. Dodatkowy opór powietrza został zredukowany dzięki nowemu spojlerowi na aluminiowej klapie bagażnika.
Całkowicie nowy Ram 1500 nadal oferuje najlepsze w klasie zamykane przechowywanie w skrzyni z systemem RamBox, który teraz posiada gniazdo o napięciu 115 woltów oraz przeniesione oświetlenie nad głową w pokrywie, aby poprawić iluminację. System zarządzania ładunkiem RamBox, pierwszy w branży, obejmuje wszechstronne, odporne na warunki atmosferyczne, zamykane, podświetlane i odprowadzane pojemniki do przechowywania, wbudowane w krawędzie skrzyni.
Nowe lampy tylne dostępne są w trzech różnych konfiguracjach: halogenowe, LED i LED z monitorowaniem martwych pól.
Ekskluzywny w segmencie zderzak tylny wykonany z blachy stalowej o pełnej szerokości podkreśla tył trucka. Ulepszony projekt integruje większą platformę do wchodzenia na rogach i tworzy niższą wysokość wchodzenia na centrum zderzaka dla łatwego dostępu do skrzyni.
Szesnaście nowych wzorów kół dostosowuje nowe wzory śrub, zwiększając ich ilość z pięciu do sześciu – dostępne od 18 cali do imponujących 22 cali średnicy.
Ram 1500 z 2019 roku jest dostępny w 12 kolorach, w tym czterech nowych kolorach oraz wykorzystaniu farby Tri-coat po raz pierwszy z Ram: Billet Silver, Tri-coat White, Patriot Blue, Diamond Black Crystal. Trzy opcje dwutonowe liczą się dla nowych nadkoli i dolnej części nadwozia.
Projekt wnętrza
Otaczając największą kabinę w segmencie, zespół projektowy wnętrza wprowadził unikalne kolory i materiały premium do każdej wersji Ram 1500 z 2019 roku. Modułowy design pozwala na większą personalizację i dostosowywanie. Model wytwarza swoje unikalne „hero” przesłanie.
Ram 1500 z 2019 roku wykorzystuje pierwszy raz system Uconnect 4C NAV na całkowicie konfigurowalnym 12-calowym ekranie dotykowym, stworzonym specjalnie dla różnych modeli Ram. Ekran dotykowy może pomieścić jedną aplikację, taką jak mapa nawigacyjna, na całym ekranie o przekątnej 12 cali, lub może być podzielony na pół, obsługując jednocześnie dwie różne aplikacje. Nowa centrala przycisków znajduje się poniżej ekranu dotykowego, dając fizyczną kontrolę nad konkretnymi funkcjami. System aktywnej redukcji hałasu w modelach z silnikiem 5.7-litrowym HEMI V-8 i akustyczne szkło zmniejszają dźwięki otoczenia do niskiego poziomu 67.1 dB – to najcichszy Ram 1500 w historii.
Nowe funkcje dały projektantom możliwość zrewolucjonizowania interfejsu człowiek-maszyna. We wszystkich wersjach Ram 1500 z 2019 roku znalazły się przyciski do uruchamiania, elektroniczny hamulec postojowy oraz przeprojektowany pokrętło zmiany biegów. Nowy obszar zmiany biegów inteligentnie grupuje nowe przyciski funkcji, takie jak zatrzymywanie silnika z systemu eTorque, kontrola zjazdu ze wzgórz, blokada osi i kontrola przekładni, gdy są dostępne.
Stos słupków środkowych został podniesiony i przesunięty bliżej kierowcy, aby pomieścić 12-calowy ekran dotykowy Uconnect i poprawić ogólną dostępność sterowania systemem.
Nowy system HVAC charakteryzuje się prawie 25 procent większym przepływem powietrza przy niższych poziomach hałasu, w tym większymi nawiewami do przedniej szybki dla lepszej wydajności. Udoskonalone nawiewy zapewniają pasażerom z tyłu 50 procent większy przepływ powietrza w porównaniu do poprzedniej generacji.
Z 151 litrami pojemności wewnętrznej, Ram 1500 z 2019 roku ma prawie 100 procent większą pojemność przechowywania w porównaniu do bliskiego konkurenta.
Przemyślana konsola środkowa jest użytecznym, złożonym dziełem sztuki z ponad 12 różnymi kombinacjami przechowywania. W środkowej części szersza strefa dokująca z opcjonalnym ładowaniem bezprzewodowym może pomieścić mały tablet lub smartfon. Taca na kubki przesuwana w trzech pozycjach może być schowana pod centralnym podłokietnikiem, odsłaniając głęboką przestrzeń do przechowywania zaprojektowaną na laptop o przekątnej 15 cali. Podnosząc pokrywę centralnego podłokietnika, odkrywa się dodatkowa wyściełana przestrzeń na przechowywanie, odpowiednia do tabletu i/lub powieszenia pełnowymiarowego pliku. W tylnej części konsoli znajdują się dwa dodatkowe uchwyty na kubki, które zawierają uchwyt na tablet dla pasażerów z tyłu.
Aby utrzymać urządzenia naładowane, pięć portów USB znajduje się w konsoli środkowej – trzy z przodu i dwa z tyłu. Trzy porty USB, w tym jeden w strefie siedzeń z tyłu, są w pełni funkcjonalne i komunikują się z interfejsem Uconnect. Dwa trójfazowe gniazda 115-woltowe można znaleźć w pierwszym i drugim rzędzie (jedno w konsoli środkowej i jedno na tylnej części konsoli). Dodatkowe gniazdo 115-woltowe można znaleźć w RamBoxie, jeśli jest wyposażony, potrajając liczbę gniazd w porównaniu do poprzedniego modelu i obsługując do 400 watów.
Przeprojektowany górny schowek pełni rolę otwartej półki na mniejsze przedmioty. W wyższych wersjach górny schowek jest pokryty drewnianym i metalowym akcentem, który można przesunąć w górę, ukrywając go w desce rozdzielczej. Laramie Longhorn wykorzystuje tę przestrzeń, mając wypalony namacalny znak „Longhorn”.