RAM Trucks 1500 Quad Cab 2015-2018

RAM Trucks 1500 Quad Cab 2015-2018

Przejdź do galerii zdjęćRAM Trucks 1500 Quad Cab 2015-2018

Pierwszy raz wprowadzony w 2009 roku jako Dodge Ram, model z 2015 roku przeszedł zmianę nazwy na RAM Trucks i przyjął system numeracji, który wskazywał ładowność.

W 2010 roku RAM Trucks został odłączony od Dodge i zaczął funkcjonować jako oddzielna marka w grupie Chrysler. To były trudne czasy dla jednego z „Wielkiej Trójki”, a po uniknięciu bankructwa trafił na podwórko Fiata, co zmusiło go do stworzenia bardziej atrakcyjnych produktów dla rynku. Klienci doceniali Ram w branży pickupów, ale tytuł najlepiej sprzedającego się modelu wciąż należał do Forda.

Ram Quad Cab z 2015 roku był najkrótszą wersją z czterema drzwiami w ofercie. Został zaprojektowany głównie do lekkich prac, które wymagały przewozu czterech lub pięciu osób oraz lekkiego ładunku w skrzyni. Z przodu wyróżniał się grillem w stylu krzyżowym, który był wyższy niż obszar świateł. Z boków, krótsze tylne drzwi zapewniały łatwiejszy dostęp do tylnych siedzeń. Była dostępna tylko w jednej wersji długości.

W środku producent musiał wprowadzić pewne zmiany w desce rozdzielczej, aby uzyskać wyższe oceny w testach zderzeniowych IIHS. W obrębie zestawu wskaźników zamontowano wyświetlacz TFT pomiędzy prędkościomierzem a obrotomierzem, obok czterech innych wskaźników potrzebnych do monitorowania paliwa, temperatury, ciśnienia oleju i ładowania.

Największe niespodzianki znajdowały się pomiędzy podwoziem a nadwoziem. Z przodu umieszczono nowy silnik 3.0 litra turbo-diesla. Jego niski moment obrotowy i oszczędność paliwa stanowiły dużą konkurencję dla pełnowymiarowych ciężarówek Chevroleta i Forda. Skrzynia biegów ZF o 8 przełożeniach, oferowana do silnika Hemi 5.7 litra, była kolejnym znaczącym ulepszeniem dzięki płynnej zmianie biegów. Z tyłu RAM dodał nową opcję zawieszenia pneumatycznego do listy.

Auburn Hills, Mich., 1 września 2015 – 2016 Ram 1500 prowadzi w zakresie ekonomii paliwowej w kategorii pickupów, dzięki wyłącznemu silnikowi 3.0-litrowemu EcoDiesel V-6, który dostarcza 240 koni mechanicznych i 420 lb-ft momentu obrotowego, osiągając 29 mil na galon (mpg).

Silnik 3.0-litrowy EcoDiesel jest połączony z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite. Razem, system napędowy zapewnia znakomitą kombinację efektywności paliwowej oraz zdolności ciągnienia do 9,200 funtów.

Ram Truck oferuje najlepszą wartość wśród pickupów półtonowych, z ceną początkową wynoszącą 25,410 dolarów, plus 1,195 dolarów za transport, a w standardzie zawiera silnik 5.7-litrowy HEMI® V-8. Wyłączny silnik 3.0-litrowy V-6 EcoDiesel z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów kosztuje o 3,120 dolarów więcej niż podobnie wyposażony Ram 1500 z silnikiem 5.7-litrowym HEMI V-8 z tą samą skrzynią biegów.

Ram 1500 wykorzystuje szereg ekskluzywnych, innowacyjnych systemów oszczędzających paliwo, w tym ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów, system zarządzania temperaturą, modulację szerokości impulsu (PWM) oraz aktywną aerodynamikę z żaluzjami w kratce i zawieszeniem powietrznym.

Ram 1500 stale się rozwija, wprowadzając dwa nowe modele w roku 2015, które przechodzą do roku modelowego 2016 – Ram 1500 Rebel i Ram 1500 Laramie Limited.

Ram 1500 Rebel wprowadza unikalny design terenowy do segmentu pełnowymiarowych pickupów, oferując pakiet w stylu off-road. Rebel trafia w kluczowy segment rynku ciężarówek z unikalnymi elementami designu i innowacjami mechanicznymi wspieranymi przez inżynierię Ram Truck.

Rebel charakteryzuje się całkowicie nową kratką z wyraźnym emblematem „RAM” w kolorze anodowanego srebra. Odrzucając ikoniczne wzory „krzyżowych włókien” marki, czarna kratka Rebelu dominuje nad zupełnie nowym czarnym przednim zderzakiem terenowym z trwałą powierzchnią pokrytą proszkiem. Posiada również osłonę podwozia z proszkowanego srebra, przednie haki holownicze oraz nowe 17-calowe aluminiowe felgi.

Wnętrze Rebelu jest równie potężne i wytrzymałe jak na zewnątrz, z dramatycznymi, ekskluzywnymi elementami siedzeń. Wysokowytrzymałe fotele z technicznego winylu są wykończone w kolorze Radar Red i czarnym z wstawkami z tkaniny Sedoso, wytłoczonymi wzorem opon Toyo, odpowiadającym rzeczywistym śladom Rebelu. Standardowe podgrzewane przednie siedzenia mają akcenty w kolorze Light Diesel Gray z wyhaftowanym na zagłówkach wizerunkiem głowy Ram w kolorze Radar Red oraz czarne z nazwą Rebel wyhaftowaną w kolorze Light Diesel Gray na górnych boczkach siedzeń.

Marka Ram Truck podniosła również model Ram Laramie Limited – wzór luksusu w kategorii ciężarówek – na jeszcze wyższy poziom wyrafinowania i dbałości o szczegóły. Wyposażony w materiały premium, takie jak całkowicie czarne, skórzane siedzenia, prawdziwe drewniane elementy wnętrza i unikalne emblematy, Limited to luksusowa alternatywa „na czarnym krawacie” dla popularnej edycji pickupów Laramie Longhorn inspirowanej południowo-zachodnimi motywami.

Całkowicie nowa kratka Limited to najbardziej widoczna zmiana w wyglądzie zewnętrznym. Jako punkt wiodący, nowa kratka z portem srebrnym odchodzi od długiej tradycji stylizacji w formie krzyżowych włókien, z wyraźnym napisem „RAM”. Limited ma również całkowicie nowe 20-calowe odlewane felgi aluminiowe – unikalne na rynku ciężarówek.

Limited to szczyt nowoczesnego luksusu. Subtelne akcenty szwów, paski, unikalne materiały i wzory są obecne w całym wnętrzu. To detale stworzone dla klienta, który je doceni. Nowy schowek na konsolę pomieści uchwyt na telefon komórkowy i tablet, który można ukryć za pomocą nowego przesuwnego drzwi z tamburą. Prawdziwe drewniane drzwi wykonane są z drewna Black Argento, wybranego materiału do wnętrza Limited. Temat srebrnego paska biegnie przez drewno, a satynowy chromowy uchwyt zapewnia łatwe otwieranie drzwi. W końcu pasażerowie będą mogli cieszyć się solidnymi czarnymi wkładkami z wełny Berber premium, które można łatwo wyjąć z mat podłogowych, odkrywając podwójne maty przeciwśnieżne.

Nowością dla Ram Truck, debiutującą w modelach Limited i Rebel, jest czarny sufit i słupki.

Cztery nowe modele buzz, oparte na Ram 1500 Sport, również pojawią się w roku modelowym 2016. Ograniczone edycje pickupów są dostępne w wersji Crew Cab 4×2 i 4×4. Wśród cech wykończenia Sport, samochody te zawierają silnik HEMI V-8 o mocy 395 koni, ośmiobiegową skrzynię biegów TorqueFlite, zestaw zębaty 3.92, podwójny wydech, wentylowaną sportową maskę oraz 20-calowe koła. Kolory obejmują: Ignition Orange, Torred Red, Stinger Yellow oraz Ceramic Blue.

Wykończenia wnętrza obejmują akcenty kolorystyki nadwozia w całej kabinie, haftowane logo Sport na tylnych siedzeniach, akcenty w kolorze głowy Ram na zagłówkach oraz sportową siateczkę z kolorowymi akcentami na wkładkach siedzeń. Pakiety obejmują system Uconnect 8.4AN z nawigacją oraz standardowy system kamery tylnej.

Układ napędowy
Odpowiednio nazwany EcoDiesel, silnik 3.0-litrowy to turbodoładowany silnik V-6 o podwójnym wałku rozrządu (DOHC) z 24 zaworami, który produkuje 240 koni mechanicznych i 420 lb-ft momentu obrotowego, będąc najefektywniejszym spośród wszystkich dostępnych pickupów. Ten obfity moment obrotowy silnika 3.0-litrowego EcoDiesel umożliwia ciągnięcie do 9,200 funtów, osiągając przy tym ekonomię paliwa wynoszącą 29 mpg na autostradzie.

Podobnie jak silniki 3.6-litrowe Pentastar V-6 i 5.7-litrowe HEMI V-8, które są już dostępne w Ram 1500, EcoDiesel V-6 współpracuje z TorqueFlite, jedyną ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów oferowaną w klasie półtonowej.

EcoDiesel, opracowany i wyprodukowany przez VM Motori (dostawcę Chryslera od 1992 roku), to jeden z najbardziej zaawansowanych silników diesla na rynku. Wyposażony w katalizator utleniania diesla, filtr cząstek stałych oraz selektywną redukcję katalityczną, spełnia normy emisji we wszystkich 50 stanach.

Silnik 3.6-litrowy Pentastar V-6 z regulacją czasu zaworów (VVT) oferuje 305 koni mechanicznych, 269 lb-ft momentu obrotowego i ekonomię paliwa wynoszącą 25 mpg.

Legendarny silnik 5.7-litrowy HEMI V-8 z systemem oszczędzania paliwa poprzez wyłączenie cylindrów i VVT zapewnia do 22 mpg, 395 koni mechanicznych i 410 lb-ft momentu obrotowego.

Ram 1500 ustanawia to, co niewątpliwie jest najbardziej zaawansowanym i efektywnym pickupem w kategorii lekkich pojazdów, co potwierdzają:

  • Wyjątkowa oferta silnika dieslowego o małej pojemności (3.0-litrowy EcoDiesel V-6)
  • Wyjątkowa oferta ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów we wszystkich układach napędowych
  • Najlepsza w swojej klasie ekonomia paliwowa wynosząca 29 mpg
  • Jedyny producent w klasie lekkich pojazdów, oferujący silniki diesla, benzynowe i na paliwa alternatywne (3.6-litrowy Pentastar V-6 zdolny do pracy na E85)
  • Najlepsza w swojej klasie gwarancja na układ napędowy, 5 lat/100,000 mil na silniki diesla oraz bezkonkurencyjne 5 lat/60,000 mil na silniki benzynowe

Bezpieczeństwo i ochrona
Ram 1500 z 2016 roku jest wyposażony w zmiany ramy i nadwozia, aby spełnić wymagania nowego testu małego nakładania przedniego przez Instytut Ubezpieczeń dla Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS). Blokady opon są zintegrowane z szynami ramy, aby zmniejszyć naruszenie przestrzeni pasażerskiej poprzez przeniesienie obciążenia kół na ramę. Wzmocnione słupki A i progi również przyczyniają się do integralności strukturalnej przestrzeni pasażerskiej podczas zderzenia.

Inżynieria
Redukcja strat pasożytniczych
Modulacja szerokości impulsu (PWM) to technologia oszczędzania paliwa dla Ram 1500, która redukuje elektryczne obciążenie pasożytnicze. Technologia ta nie tylko eliminuje zbędne obciążenie alternatora, ale także poprawia trwałość korzystających z niej systemów. Wentylator chłodzący korzysta z PWM, co przekłada się na poprawę efektywności paliwowej o 0,2 procent.

Ram 1500 korzysta z technologii PWM oraz szeregu udogodnień w zakresie efektywności, komfortu i przyjazności dla środowiska. Wśród nich znajdują się sprężarka klimatyzacyjna o zmiennej pojemności, wentylator wentylacyjny z modulacją szerokości impulsu i czujnik wilgotności.

Sprężarka o zmiennej pojemności (VDC)
W przeciwieństwie do „stałej” sprężarki, sprężarka o zmiennej pojemności automatycznie dostosowuje swoją moc pompowania do wymagań klimatyzacji, zamiast działać w trybie włącz/wyłącz. W rezultacie sprężarka o zmiennej pojemności zmniejsza obciążenia na silniku, redukując straty pasożytnicze, co poprawia efektywność paliwową i pomaga utrzymać stałą temperaturę w kokpicie. Technologia ta również redukuje hałas i wibracje.

Kiedy temperatura w kabinie jest wyższa niż pożądana (poza ustawieniem automatycznego sterowania temperaturą), VDC zwiększa zdolność chłodzenia, aż do osiągnięcia pożądanej temperatury. Po osiągnięciu temperatury VDC automatycznie redukuje swoją moc, aby utrzymać pożądaną temperaturę, zamiast całkowicie się wyłączać.

Efektem końcowym są łagodniejsze przejścia sprężarki, mniejszy hałas oraz większa efektywność paliwowa.

Wentylator z modulacją szerokości impulsu
Podobnie jak VDC, wentylator z modulacją szerokości impulsu (PWM) nieustannie kontroluje prędkości wentylatorów dla optymalnej wydajności w każdych warunkach jazdy; cicha, efektywna praca i praktycznie niezauważalna wydajność. Jak w przypadku innych zastosowań PWM, wentylator PWM zapewnia nieskończoną liczbę zmiennych prędkości wentylatora, aby zaspokoić każdą warunkowaną przez klienta potrzebę w związku z systemem klimatyzacji.

Czujnik wilgotności
Czujnik wilgotności jest umieszczony za lusterkiem wstecznym i działa w tandemie z wentylatorem PWM i VDC, aby na bieżąco mierzyć potencjał tworzenia się wilgoci na wewnętrznej stronie szyby przedniej. Podczas gdy czujnik umożliwia zauważalne korzyści w zakresie odparowywania, umożliwia również VDC i wentylatorowi PWM pracę z najbardziej optymalnymi prędkościami, aby przyspieszyć redukcję wilgotności.

Chłodziwo do klimatyzacji
Ram 1500 był pierwszym w swojej konkurencyjnej grupie, który wprowadził czynnik chłodzący F1234yf, którego zastosowanie opracowano w celu ograniczenia emisji gazów cieplarnianych.

Design
Ram 1500 zachowuje swój ruggedny i atrakcyjny wygląd z nagradzanym wnętrzem, estetyką zewnętrzną oraz technologią liderującą w segmencie. Każda ciężarówka Ram 1500 korzysta z zawartości zaprojektowanej specjalnie w celu dopasowania do unikalnego stylu danego modelu.

Oświetlenie łóżka jest teraz dostępne w Ram 1500. Jasne diody LED świecą z tylnych rogów obok klapy, zapewniając właścicielom lepszą widoczność, gdy dzień pracy trwa do wieczora.

W środku modele z 2016 roku odziedziczą nowy projekt konsoli centralnej, który zadebiutował w wersjach Rebel i Laramie Limited. Laramie Longhorn będzie miał swoją wersję drzwi z tamburą, jak w 2015 roku Laramie Limited. Łączność Bluetooth jest teraz dostępna w stacjach radiowych podstawowych, umożliwiając jazdę bez użycia rąk we wszystkich modelach Ram 1500.

Ram 1500 oferuje 11 różnych kolorów, w tym trzy nowe odcienie: Red Pearl, Luxury Brown i Pearl White. Inne kolory to: Maximum Steel Metallic, Blue Streak, Granite Crystal, Black Forest Green, True Blue, Bright Silver Metallic, Brilliant Black i Bright White, a wszystkie dostępne są w jednolitej i/lub dwutonowej wersji, w zależności od modelu.

Niezrównana gwarancja na układ napędowy
Ram 1500 z 2016 roku jest objęty pięcioletnią/100,000-milową ograniczoną gwarancją na układ napędowy dla silników EcoDiesel i pięcioletnią/60,000-milową dla silników benzynowych. Ograniczona gwarancja na układ napędowy obejmuje koszty wszystkich części i robocizny niezbędnej do naprawy objętego komponentu układu napędowego – silnika, skrzyni biegów i układu napędowego. Gwarancja obejmuje również darmowy holunek do najbliższego dealera Ram, jeśli zajdzie taka potrzeba. Gwarancja jest także przenośna, co pozwala klientom, którzy sprzedają swoją ciężarówkę w okresie gwarancyjnym, na przekazanie pokrycia nowemu właścicielowi.

Standardowa trzyletnia/36,000-milowa podstawowa ograniczona gwarancja zapewnia pokrycie „od zderzaka do zderzaka” dla Ram 1500, od nadwozia po system elektryczny.

Jakość
Jakość Ram 1500 z 2016 roku jest dokładnie badana w nowoczesnych laboratoriach naukowych w Chrysler Technology Center w Auburn Hills, Michigan, w tym w Laboratorium Hałasu/Wibracji/Surowości, Obiekcie Zgodności Elektromagnetycznej, Tunelu Wiatrowym oraz Symulatorze Testowym (RTS).

Na przykład, RTS odtwarza narażenie, jakie truck znosi w rękach kierowcy 95. percentyla – kogoś, kto prowadzi pojazd w bardziej ekstremalnych warunkach niż 95 procent wszystkich klientów. RTS może nałożyć na trucka całe życie zużycia w ciągu około miesiąca. Zespół rozwojowy Ram zobowiązuje się do znalezienia i naprawienia wszelkich problemów, zanim zrobi to klient.

Produkcja
Modele Ram 1500 Crew Cab i Quad Cab z 2016 roku są produkowane w Zakładzie Montażowym Warren Truck (Warren, Michigan), który wyprodukował ponad 12,5 miliona ciężarówek od rozpoczęcia działalności w 1938 roku. Modele Regular Cab i dodatkowe Crew Cab modeli Ram 1500 z 2016 roku są produkowane w Zakładzie Montażowym w Saltillo w Meksyku.

O marce Ram Truck
Od momentu uruchomienia jako samodzielna jednostka w 2009 roku, marka Ram Truck systematycznie staje się liderem branży, oferując najtrwalszą linię pickupów w Ameryce.

Tworzenie wyraźnej tożsamości dla ciężarówek Ram pozwoliło marce skupić się na podstawowych klientach i cechach, które uważają za cenne. Bez względu na to, czy chodzi o rodzinę, która codziennie korzysta z Ram 1500, właściciela ciężarówki Ram 3500 Heavy Duty, czy firmę, która codziennie polega na swoim vanie komercyjnym Ram ProMaster do dostaw, Ram ma pokryte potrzeby rynku ciężarówek.

Aby być najlepszym, potrzeba zaangażowania w innowacje, możliwości, efektywność i trwałość. Ram Truck inwestuje znaczne środki w swoje produkty, wprowadzając do nich świetny wygląd, wyrafinowane wnętrza, trwałe silniki i ekskluzywne cechy, które jeszcze bardziej zwiększają ich możliwości.

Ram wciąż wyprzedza konkurencję w najbardziej pożądanych kategoriach:

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.