RAM 1500 Quad Cab z 2018 roku był codziennym pick-upem oferowanym przez markę RAM. Jak już wiadomo, nazwa Dodge nie była dłużej używana w przypadku pojazdów użytkowych.
Zamiast koncentrować się na lepszym załadunku czy off-roadzie, RAM 1500 Quad Cab postawił na większy komfort dla swoich klientów. Nawet jeśli model podstawowy nie oferował luksusowych wnętrz z miękkimi materiałami w całym samochodzie, to zapewniał zawieszenie na sprężynach śrubowych, które poprawiało jakość jazdy i było znacznie bardziej komfortowe niż systemy na resorach piórowych stosowane wcześniej w ciężarówkach RAM.
Na zewnątrz łatwo rozpoznać pick-upa RAM po jego charakterystycznym grillu i reflektorach umieszczonych niżej niż maska. Użyto aerodynamicznie profilowanego przedniego zderzaka, aby zwiększyć efektywność paliwową. Z boku czterodrzwiowa kabina oferowała dużą przestrzeń, co tworzyło wrażenie przestronności wewnątrz. Z tyłu standardowa kamera pomocnicza zwiększała wygodę użytkowania, szczególnie podczas parkowania.
Wnętrze Quad Cab oferowało standardowe siedzenia dla sześciu pasażerów, z dwuosobową kanapą po stronie kierowcy i trzema miejscami z tyłu. Aby to osiągnąć, projektanci zainstalowali pokrętło do automatycznej skrzyni biegów umieszczone na desce rozdzielczej. System infotainment U-Connect był standardowo wyposażony w wyświetlacz 5”, a opcjonalnie dostępne były wersje 8.4” i 12”. W przypadku systemu audio, RAM 1500 mógł być wyposażony w opcjonalny system Alpine lub Harman Kardon z maksymalnie 19 głośnikami i subwooferem 10”. Nowy panoramiczny dach o wymiarach 33.3” (846 mm) na 43.4” (1102 mm) również był dostępny.
RAM 1500 był oferowany z wyborem silników diesla lub benzynowych, o pojemnościach od 3.0 do 5.7 litra.
Nowy Ram 1500 z 2019 roku ustanawia standardy w zakresie trwałości, technologii, efektywności i wygody, oferując funkcje, które wcześniej nie były dostępne w pickupach.
Całkowita waga Ram 1500 została zredukowana o 225 funtów. Rama, będąca szkieletową konstrukcją pojazdu, korzysta z nowoczesnych materiałów i inżynierii, co pozwoliło na zmniejszenie wagi o 100 funtów, jednocześnie zwiększając sztywność i trwałość, co przekłada się na zdolność holowania wynoszącą 12 750 funtów oraz 2 300 funtów ładowności.
Nowy system eTorque zapewnia lepszą efektywność paliwową zarówno w konfiguracjach V-6, jak i V-8.
Jako rewolucjonista w swoim segmencie, nowy system Uconnect 4C z ogromnym 12-calowym wyświetlaczem dotykowym prowadzi świat pickupów w technologii, oferując funkcję podziału ekranu, widok kamery 360 stopni oraz ekskluzywne treści od SiriusXM z 360L.
Aktywne systemy bezpieczeństwa i ochrony dołączają do technologicznych innowacji, oferując adaptacyjny tempomat, ostrzeżenie o kolizji z przodu, monitorowanie martwego pola oraz system hamowania awaryjnego.
„Nowy Ram 1500 z 2019 roku oferuje podejście bez kompromisów do segmentu pickupów pełnowymiarowych, zapewniając siłę, trwałość, technologię i efektywność,” powiedział Mike Manley, szef marki Ram. „Ram 1500 oferuje kupującym pickupy innowacje na najwyższym poziomie poprzez redukcję wagi o 225 funtów, zdolność holowania wynoszącą 12 750 funtów, oszałamiający wyświetlacz dotykowy Uconnect 12 cali oraz aktywne systemy, które poprawiają efektywność paliwową i wspierają kierowców. Ram 1500 wyróżnia się jako wzór do naśladowania w bardzo konkurencyjnym segmencie.”
Inżynieria
Nowy Ram 1500 wykorzystuje najdłuższą, najlżejszą i najbardziej wydajną ramę w segmencie półtoratonnym. Masa podwozia została zredukowana o 120 funtów – 100 funtów z samej ramy, co zapewnia maksymalną ładowność wynoszącą 2 300 funtów oraz maksymalną zdolność holowania przyczepy wynoszącą 12 750 funtów. Najsilniejsza rama Ram 1500, jaką kiedykolwiek wyprodukowano, zawiera te same środki przeciwdziałania wypadkom we wszystkich konfiguracjach i w 98% składa się z wysokowytrzymałej stali. Ekskluzywna technologia szyn ramowych (w trakcie opatentowania) tworzy wysoce wydajną strukturę pochłaniającą energię we wszystkich trybach uderzenia, w tym przednich z integracją ramy z przodu opon. Dodatkowo, montowane na ramie blokady kół z wysokiej wytrzymałości stali są umiejscowione za przednimi oponami, aby wymusić rozsunięcie kół na zewnątrz w przypadku uderzenia. Co więcej, boczne szyny są wyższe i w pełni zamknięte. Aby poprawić NVH (hałas, wibracje i szorstkość), nowe elektronicznie sterowane moduły masy (ATMM) działają w harmonii z wewnętrznym systemem aktywnej redukcji hałasu (ANC) w modelach wyposażonych w silnik 5.7-litra HEMI V-8, redukując dźwięki otoczenia do niskiego poziomu 67.1 dB – najcichszy Ram 1500 w historii. Tylnie poprzeczki są podwójnie spawane do wewnętrznej i zewnętrznej części ramy, co poprawia trwałość i sztywność.
W celu stworzenia najbardziej przestronnej kabiny w segmencie, oferowane są trzy nowe, dłuższe długości ramy: 144.5 cala rozstawu osi w krótkich wersjach Crew Cab oraz 153.5 cala rozstawu osi w długich wersjach Crew Cab – obie o cztery cale dłuższe od swoich poprzedników. Długość rozstawu osi dla długiej wersji Quad Cab wynosi 140.5 cala. Najnowszy pickup Ram oferuje promień skrętu wynoszący zaledwie 46.2 stopy, od krawężnika do krawężnika.
Nowe elementy zawieszenia przedniego łączą lekkie kompozytowe górne wahacze, aluminiowe dolne wahacze oraz dostosowaną geometrię, co poprawia reakcję i prowadzenie. Przedni stabilizator został przeniesiony za przednie opony, co dodatkowo poprawia sztywność przechyłu o 20%. Nowy projekt amortyzatora sprężynowego z przodu jest standardowym wyposażeniem we wszystkich Ram 1500, niezależnie od konfiguracji.
Trzecia generacja, ekskluzywna, pięciowahaczowa tylna konstrukcja zawieszenia sprężynowego zapewnia lepszą artykulację na przeszkodach niż system resorów liściowych, a nowe sprężyny progresywne radzą sobie z ładownością wynoszącą 2 300 funtów i zdolnością holowania wynoszącą 12 750 funtów.
Amortyzatory z technologią Frequency Response Damping (FRD)
Technologia Frequency Response Damping (FRD) znalazła swoje miejsce w amortyzatorach Ram 1500 w 2019 roku na wszystkich czterech rogach. Gdy Ram 1500 doświadcza wolniejszego wejścia, co jest powszechne podczas pokonywania zakrętów i hamowania, zawór bypass jest zamknięty, co powoduje bardziej agresywne tłumienie, zapewniając dodatkową stabilność i równowagę. Podczas normalnej jazdy lub przy szybszych wstrząsach – co jest typowe na wyboistych drogach lub przy wyższych prędkościach – zawór otwiera się, aby złagodzić tłumienie, zapewniając kierowcy więcej komfortu, pewności siebie i kontroli.
Klapa tylna
Nowa aluminiowa klapa tylna nie tylko zapewnia tłumienie podczas otwierania, ale także integruje system wspomagający podnoszenie. W przeciwieństwie do większości konkurentów, Ram korzysta z siłownika na azot i olej, który daje stałą pomoc w nawet najzimniejszych lub najcieplejszych klimatach, i to w całym zakresie ruchu klapy. Mechanizm zamka klapy jest teraz elektroniczny, co redukuje liczbę ruchomych części i umożliwia właścicielom opuszczenie klapy za pomocą przełącznika wewnętrznego, zdalnie za pomocą pilota lub odblokowanie/otwarcie przy użyciu pasywnego dostępu. Klienci mający pełne ręce docenią możliwość łatwego dostępu do przestrzeni ładunkowej podczas podejścia.
Lekkie materiały
Redukcja wagi komponentów w nowym Ram 1500 poprawia efektywność paliwową i pozwala na więcej zawartości, jednocześnie zwiększając ładowność i zdolności holowania. Dzięki zastosowaniu wysokowytrzymałej stali, kompozytów i aluminium, Ram 1500 z 2019 roku zmniejszył wagę podwozia o prawie 120 funtów (100 funtów tylko z ramy) oraz o niemal 225 funtów w porównaniu do poprzedniej generacji. Dodatkowe redukcje wagi zrównoważą zwiększoną zawartość, aby zapewnić nowy komfort i technologie oszczędzające paliwo.
Nowy Ram 1500 korzysta również z lekkiego aluminium w wybranych komponentach, nie tylko gdzie to możliwe, ale także gdzie to praktyczne. Choć maska Ram 1500 i wybrane elementy podwozia wprowadziły aluminium w 2009 roku, następujące elementy podwozia w Ram 1500 znacznie zmniejszyły wagę dzięki przejściu na aluminium w nowym modelu:
Klapa tylna
Mocowania silnika
Centralna część przedniego osprzętu
Poprzeczka zawieszenia przedniego
Poprzeczka skrzyni biegów
Mechanizm układu kierowniczego
Lekkie komponenty to także substytucja kompozytów zamiast metalu – które oferują wysoką wytrzymałość przy bardzo niskiej wadze, poprawiając trwałość. Górne wahacze przedniego zawieszenia (zintegrowane z konstrukcją ze stali) oraz struktura osłony powietrznej są wykonane z materiałów kompozytowych lub z nimi połączone. Redukcje masy pozwalają na zwiększenie komfortu, wygody i funkcji rozrywkowych, a także innowacyjnych technologii oszczędzających paliwo, takich jak zarządzanie cieplne, eTorque i aktywna aerodynamika.
Aerodynamika
Dalsze udoskonalenie efektywności dzięki inżynierii, rozległe testy w tunelu aerodynamicznym dopracowały kształt zewnętrzny Ram 1500 z 2019 roku, co skutkowało dalszymi, prowadzącymi w klasie parametrami aerodynamicznymi. Także zastosowanie aktywnej aerodynamiki i nowoczesnego stylu prowadziło do dziewięcioprocentowej poprawy aerodynamiki w nowym trucku. Współczynnik oporu powietrza Ram 1500 Quad Cab 4×2 wynosi 0,357.
Gdy Ram 1500 zbliża się do prędkości 35 mil na godzinę (mph), standardowy aktywny przedni spojler automatycznie wydłuża się o 2,5 cala (w pojazdach bez zawieszenia pneumatycznego oraz Rebel). Opcjonalny system zawieszenia pneumatycznego obniża pojazd o 0,6 cala, poprawiając ogólną aerodynamikę i efektywność. Nowy Ram 1500 korzysta również z systemu aktywnej żaluzji grilla, który automatycznie zamyka przepływ powietrza przez ogromny grill, gdy chłodzenie jest najmniej potrzebne.
Nadwozie nowego Ram 1500 to efekt najlepszej współpracy projektowej i inżynieryjnej. Podniesiona maska nowego Ram 1500 lepiej kieruje powietrze z dala od obszaru wycieraczek, co poprawia ogólną aerodynamikę i redukuje hałas wiatru. Nowy projekt dachu venturi kieruje powietrze z powrotem do tylnego spojlera – czyniąc go najskuteczniejszym wykończeniem dachu pickupów do tej pory.
Znaczny czas poświęcono na zaprojektowanie samej przestrzeni ładunkowej, aby zwiększyć jej użyteczność i aerodynamikę. Krawędzie łóżka podniesione są o 1,5 cala, aby zmniejszyć opór, podobnie jak nowy spojler na aluminiowej klapie tylnej. Wykonanie przejścia między kabiną a łóżkiem jest lekko wklęsłe, co redukuje zakłócenia wzdłuż nadwozia. Otwarty ustalacz z rurki pomiędzy kołami oferuje poprawę aerodynamiczną, pozwalając powietrzu przechodzić wokół trucka w bardziej płynny sposób. Ekskluzywna w segmencie, blokująca pokrywa tri-fold RamBox pełni podwójną funkcję, poprawiając efektywność paliwową o 0,8% oraz dodając zabezpieczenie i ochronę przed warunkami atmosferycznymi dla przechowywanych przedmiotów w łóżku.
Zawieszenie pneumatyczne
Najlepsza w segmencie jakość jazdy i prowadzenia staje się jeszcze lepsza dzięki dodaniu amortyzatorów FRD w systemie zawieszenia pneumatycznego. Ram 1500 z 2019 roku to tylko pełnowymiarowy pickup z czterokątnym systemem zawieszenia pneumatycznego, który zapewnia optymalną jazdę i wydajność aerodynamiczną. Inną zaletą nowego zawieszenia pneumatycznego jest zdolność do poziomowania ładunku, która automatycznie wykrywa obciążenie na zawieszeniu z przyczepy lub ładunku. Ciśnienie gazu zwiększa się, aż pojazd osiągnie normalną wysokość jazdy, wypoziomowując truck i poprawiając jazdę z obciążeniem. Dodatkowo, osobny przycisk na pilocie daje operatorowi możliwość ręcznego obniżenia trucka, co ułatwia wsiadanie pasażerów i załadunek.
Off-road
Ram dodaje teraz solidny pakiet off-road 4×4 dla Ram 1500 w prawie każdej wersji. Oferta obejmuje podniesienie zawieszenia o cal, z opcją lub bez dostępnego zawieszenia pneumatycznego. Elektronicznie blokujący tylny dyferencjał oraz opony off-road o wymiarze 32 cali na 18- lub 20-calowych felgach zapewniają dodatkową przyczepność. Kontrola zjazdu z górki, geometria zawieszenia tylniego dostosowana do jazdy terenowej (Rebel i pakiet off-road 4×4) oraz unikalne amortyzatory dostosowane do jazdy w terenie podnoszą możliwości podróży. Pakiet zawiera również solidną ochronę osłon podwozia (skrzynia biegów, układ kierowniczy, silnik i zbiornik paliwa) i haki holownicze. Naklejki na tylnych błotnikach wskazują, które trucki są wyposażone w pakiet off-road 4×4.
Również nowy w 2019 roku Ram 1500 Rebel jest jeszcze bardziej zdolny, teraz dostępny w konfiguracjach Quad Cab i oferujący nowe 18-calowe felgi z oponami Goodyear Wrangler DuraTrac o wymiarach 33 cale, napędzane elektronicznie blokującym tylnym dyferencjałem. Poprzednik Rebel standardowo wyposażony był w aktywne czterokątne zawieszenie pneumatyczne Ram i podniesienie zawieszenia o cal. Choć zawieszenie pneumatyczne jest nadal dostępne, nowy Rebel standardowo oferuje zawieszenie sprężynowe i fabryczne podniesienie o cal. Nowo zaprojektowane amortyzatory Bilstein mają zdalne zbiorniki, aby utrzymać chłodzenie amortyzatorów i współpracować z unikalną geometrią zawieszenia tylnego (Rebel i pakiet off-road 4×4), aby zapewnić przyczepność opon. Rebel obejmuje również kontrolę zjazdu z górki dla lepszych osiągów terenowych. Solidne haki holownicze mają szerokie otwory w zderzaku, co ułatwia ich użycie, a ochrona podwozia obejmuje osłony na skrzynie biegów, układ kierowniczy, miskę olejową i zbiornik paliwa.
System hamulcowy
Z 18-procentowym zwiększeniem powierzchni klocków hamulcowych, Ram 1500 z 2019 roku ma największe tarcze hamulcowe z przodu w swoim segmencie o średnicy 14,9 cala. Nowy elektryczny hamulec ręczny eliminuje 20 funtów z poprzedniego systemu i działa wspólnie z pojazdem, aby identyfikować zdarzenia automatycznego załączenia.
Elektryczne wspomaganie kierownicy
Nowa generacja systemu redukuje wagę o sześć funtów i jest dostosowana do lżejszego i szybszego kierowania. Dzięki zastosowaniu silnika elektrycznego do napędu układu kierowniczego z zębatką i panu, silnik jest odciążany od zadania ciągłego napędzania hydraulicznej pompy, co zwiększa efektywność paliwową o 1,8% i dodaje 5 koni mechanicznych.
Układ napędowy
Dodanie systemu mild hybrid eTorque to jedna z wielu zmian w układach napędowych Ram 1500 z 2019 roku. Cel: Poprawić osiągi, efektywność paliwową, ładowność, zdolności holowania i sterowność. Inne zmiany obejmują ulepszone automatyczne skrzynie biegów TorqueFlite o ośmiu biegach, strategiczne redukcje masy i innowacje, takie jak szybkie podgrzewanie smarów, aby zredukować straty wydajności związane z lepkością.
System eTorque mild hybrid zastępuje tradycyjny alternator w silniku jednostką silnikową z generatorem napędzanym paskiem, która wykonuje kilka funkcji. Jednostka silnikowa współpracuje z akumulatorem 48-woltowym, umożliwiając szybkie i płynne uruchamianie/zatrzymywanie, krótkotrwałe dodanie momentu obrotowego do wału korbowego silnika w niektórych sytuacjach jazdy oraz regenerację energii hamowania, co poprawia reakcję i wydajność.
Gdy silnik pracuje, jednostka silnikowa eTorque zasila akumulator litowo-jonowy Nickel Manganese Cobalt (NMC)-Graphite o pojemności 300 watogodzin. Kompaktowy akumulator, chłodzony powietrzem, montowany jest na tylnej ścianie wewnątrz kabiny Ram 1500.
Oprócz uruchamiania silnika przy ponownych rozruchach, jednostka eTorque również odzyskuje energię podczas zwalniania i hamowania, aby zasilić akumulator.
Silnik V-6 3.6-litra Pentastar: 305 koni mechanicznych oraz znakomita efektywność paliwowa
Ulepszona wersja eTorque silnika Pentastar V-6 to standardowy silnik w większości wersji Ram 1500 z 2019 roku, specjalnie dostosowany do zadań związanych z pickupami i oceniany na 305 koni mechanicznych oraz 269 lb-ft momentu obrotowego.
Nowe technologie silnika Pentastar V-6, takie jak szeroki zakres zmiennego czasu otwierania zaworów oraz dwustopniowe podnoszenie zaworu, zapewniają optymalne połączenie mocy i efektywności paliwowej, w zależności od wymagań kierowcy.
Legendarny moc HEMI: 5.7-litra V-8 dostarcza 395 koni mechanicznych
Potężny silnik V-8 HEMI o pojemności 5.7-litra łączy moc 395 koni mechanicznych i 410 lb-ft momentu obrotowego – w płynny, szeroki pas mocy, unikając zastoju i skoków mocy typowych dla silników turbodoładowanych – z technologiami poprawiającymi osiągi i oszczędzającymi paliwo, takimi jak zmienny czas otwierania zaworów i dezaktywacja cylindrów.
Dzięki technologii oszczędzania paliwa (dezaktywowaniu cylindrów), komputer sterujący silnikiem wyłącza paliwo i iskrę, a także zamyka zawory dolotowe i wydechowe na czterech z ośmiu cylindrów silnika podczas lekkiego obciążenia, takiego jak jazda autostradą, gdy pełna moc nie jest potrzebna.
Zmienny czas otwierania wałka rozrządu pomaga zmaksymalizować oszczędność paliwa, redukując pracę pompy silnika dzięki opóźnionemu zamykaniu zaworu dolotowego, co zwiększa proces rozprężania zdarzenia spalania.
HEMI V-8 w Ram 1500 z 2019 roku korzysta z nowego elektrycznego wentylatora chłodzącego o mocy 850 watów, który używa modulacji szerokości impulsu, aby dostosować zużycie energii wentylatora do potrzeb chłodzenia. Eliminacja tradycyjnego wirnika wentylatora zamontowanego z przodu silnika pomaga poprawić efektywność paliwową, redukując straty parazytyczne i hałas wentylatora.
Skrzynie biegów TorqueFlite o ośmiu biegach: właściwy bieg w odpowiednim czasie
Każdy Ram 1500 z 2019 roku jest wyposażony w w pełni elektroniczną skrzynię biegów TorqueFlite o ośmiu biegach z szerokim zakresem przełożeń, co utrzymuje obr/min silnika w odpowiednim zakresie dla zadania – niezależnie od tego, czy jest to pełny dzień pracy w terenie, czy jazda autostradą. Pojazdy wyposażone w silnik V-6 3.6-litra korzystają ze skrzyni biegów TorqueFlite 850RE produkcji FCA. Silnik V-8 5.7-litra HEMI korzysta z ulepszonej skrzyni biegów TorqueFlite 8HP75. Obie skrzynie biegów korzystają z nowej generacji kontrolerów komputerowych, które przetwarzają dane szybciej i koordynują pracę skrzyni biegów z systemem mild hybrid eTorque. Istnieje ponad 40 indywidualnych map zmiany biegów, aby zoptymalizować zmiany biegów i punkty dla efektywności paliwowej, osiągów i prowadzenia.
Zarządzanie cieplne
Obecny Ram 1500 stosuje produkcyjny, pierwszy w branży system zarządzania cieplnego, który wykorzystuje podgrzany płyn chłodzący silnika do przyspieszenia podgrzewania płynu skrzyni biegów i oleju silnikowego, aby zmaksymalizować korzyści oszczędzające paliwo tych płynów.
Ram 1500 z 2019 roku robi krok dalej, wykorzystując pierwszy w branży system, który wykorzystuje podgrzany płyn chłodzący silnika do podgrzewania smaru tylnego mostu w pojazdach 4×2.
Jednostka sterująca silnikiem zarządza trójdrogowym zaworem w układzie chłodzenia silnika. Podgrzewanie kabiny pojazdu zawsze ma pierwszeństwo, w zależności od ustawienia temperatury HVAC. Po podgrzaniu, zawór kieruje płyn chłodzący do tylnego mostu, gdzie krąży przez wnękę w podwójnej pokrywie mostu, aby podgrzać olej w przekładni. Podgrzany olej w przekładni ma mniejszą lepkość i szybciej osiąga szczytową wydajność operacyjną mostu. System ten pomaga również zapobiegać przekroczeniu przez tylny most maksymalnych temperatur w trudnych warunkach, takich jak holowanie i jazda z przyczepą.
Skrzynie rozdzielcze uzyskują ulepszenia
BorgWarner 48-12 do działania w trybie 4WD na część czasu z zakresami Hi i Low; oraz BorgWarner 48-11 do na żądanie 4WD są dostępne w Ram 1500 z 2019 roku. Obydwie skrzynie rozdzielcze są uruchamiane za pomocą przycisku na konsoli centralnej, umieszczonej pod obrotowym selektorem biegów na desce rozdzielczej.
Skrzynie rozdzielcze zostały wewnętrznie ulepszone dla lepszych osiągów w związku ze zwiększonymi możliwościami ładowności i holowania nowego trucka.
Mosty
Inżynierowie układów napędowych przerobili tylny most w Ram 1500 z 2019 roku, mając na celu zwiększenie wydajności, trwałości i efektywności.
Przednie i tylne koła oraz piasty przyjęły 6-otworowy wzór śrub. Nowy Ram 1500 jest również wyposażony w nowy elektryczny hamulec ręczny.
Dostępne są trzy przełożenia końcowe na modelach 2WD i 4WD – 3.21, 3.55 i 3.92. Każda kombinacja dostępna jest z tradycyjnym otwartym lub ograniczonym ślizgowym dyferencjałem, który automatycznie dzieli moment obrotowy między tylnymi kołami, maksymalizując dostępny moment obrotowy w każdym kole.
Nowością w 2019 roku jest elektronicznie blokujący dyferencjał, dostępny w pojazdach 4WD z przełożeniem 3.21 i 3.55 oraz uniesionym zawieszeniem, a także w pojazdach 2WD i 4WD z przełożeniem 3.92 w wersji podstawowej lub podniesionej (Rebel i pakiet off-road 4×4). System elektroniczny daje kierowcy możliwość zablokowania lub odblokowania dyferencjału na żądanie, zapewniając maksymalną przyczepność pojazdu, gdy jest to potrzebne.
Nowością w 2019 roku jest także Max Tow Package, opcja z przełożeniem 3.92, oferująca do 12 750 funtów zdolności holowania. Max Tow Package opiera się na centralnej sekcji Dana Super 60 i otwartym dyferencjale z zestawem zębatym o średnicy 256 milimetrów, używając 35-spline wałów napędowych. Jest dostępny na pojazdach 2WD napędzanych silnikiem 5.7-litra HEMI V-8 z eTorque.
Małe zmiany pomagają oszczędzać paliwo
Silniki V-6 i V-8 w Ram 1500 z 2019 roku także redukują zużycie paliwa dzięki funkcji Interaktywnego Zamykania Paliwa podczas Zwalniania (iDFSO), která przerywa dopływ paliwa do cylindrów silnika, gdy pojazd zwalnia. Na rok modelowy 2019 funkcja iDFSO została ulepszona, aby działała w trzecim biegu i wyższych.
System wydechowy został przeprojektowany, aby zredukować wagę. Zmiany takie jak optymalizacja grubości rur wydechowych oraz użycie aluminium do uchwytów zmniejszyły masę systemu o ponad dziewięć funtów. Rozległe strojenie elementów systemu pozwala Ram 1500 z 2019 roku utrzymać charakterystyczny, głęboki dźwięk z podwójnych końcówek wydechowych.
Nowy, skierowany do przodu wlot powietrza zamontowany za grillem Ram 1500 z 2019 roku dostarcza chłodniejsze powietrze do systemu dolotowego silników Pentastar V-6 i HEMI V-8, aby poprawić osiągi. System dolotowy dla obu jednostek napędowych zawiera filtr adsorpcji węglowodorów, aby zredukować emisje par. Filtr jest ważny przez cały okres użytkowania pojazdu i nie wymaga regularnej konserwacji.
Uconnect
Zaprojektowany jako najbardziej zaawansowany technologicznie pickup w historii, nowy Ram 1500 jest wyposażony w szereg innowacyjnych i nowoczesnych technologii w połączeniu z nagradzanym, czwartą generacją systemu Uconnect, który oferuje nowe funkcje i usługi łączności. Nowoczesne funkcje Ram 1500 z 2019 roku obejmują nowy, ekskluzywny w klasie, łatwy w obsłudze 12-calowy całkowicie konfigurowalny wyświetlacz dotykowy; debiut całkowicie nowego systemu SiriusXM z 360L; najpotężniejszy system audio, jaki kiedykolwiek dostępny w pickupie – 900-watowy Harman Kardon z 19 głośnikami; integrację osobistych urządzeń i łączność w pojeździe.
Zintegrowany, gładki 12-calowy dotykowy ekran dotykowy z grafikami dostosowanymi do różnych modeli Ram ułatwia personalizację dzięki nowej funkcji podziału ekranu, umożliwiającej działanie dwóch różnych aplikacji na raz, takich jak Apple CarPlay i kontrola HVAC, lub jednej aplikacji, takiej jak nawigacja na całym 12-calowym ekranie. Nowy system 360-stopniowej kamery widoku otoczenia, udostępniający widok z lotu ptaka dzięki czterem kamerom umiejscowionym wokół pojazdu w celu stworzenia w pełni zszytego obrazu, zadebiutował w całkowicie nowym Ram 1500. Klienci, którzy wolą nie korzystać z ekranu dotykowego do HVAC, znajdą redundantne kontrolery po obu stronach wyświetlacza dla wygody. Systemy Uconnect z ekskluzywnym w klasie 12-calowym wyświetlaczem oferują także nową jakość rozrywki audio z debiutem całkowicie nowego systemu SiriusXM z 360L. Nowy Ram 1500 oferuje także Uconnect 4 z lub bez nawigacji na 8,4-calowym wyświetlaczu oraz Uconnect 3 z 5-calowym wyświetlaczem.
Całkowicie nowy SiriusXM z 360L
SiriusXM przekształca przyszłość audio w samochodzie z debiutem całkowicie nowego SiriusXM z 360L, dostarczając spersonalizowane doświadczenie słuchowe z większą różnorodnością, inteligentnymi rekomendacjami treści i tysiącami godzin na żądanie strumieniowego audio.
Ram 1500 z 2019 roku jest pierwszym pojazdem, który ma dostęp do nowego doświadczenia słuchania SiriusXM, które ukazuje cechy i funkcjonalności platformy nowej generacji SiriusXM. Nowe i udoskonalone doświadczenie dla kierowców i pasażerów dostarcza treści SiriusXM zarówno przez satelitę, jak i strumieniowo na żądanie do modeli trucków Ram wyposażonych w nowy w pełni konfigurowalny 12-calowy ekran dotykowy. Właściciele otrzymają roczną subskrypcję SiriusXM All Access przy zakupie odpowiednio wyposażonego Ram 1500 z 2019 roku.
SiriusXM z 360L umożliwia kierowcom i pasażerom trucków Ram odkrywać więcej tego, co oferuje SiriusXM, w oparciu o ich preferencje słuchowe, w tym ekskluzywne programy on-demand SiriusXM, które wcześniej nie były dostępne w pojeździe.
Najpotężniejszy system audio w pickupie
Całkowicie nowy Ram 1500 z 2019 roku oferuje cztery systemy audio o jakości audiofilskiej, zanurzając pasażerów w najlepszych doznaniach dźwiękowych, w tym system Alpine oraz ekskluzywny w klasie premium system audio Harman Kardon z 19 głośnikami i 10-calowym subwooferem – najlepszy i najpotężniejszy system audio dostępny w pickupie:
Trzy 3.5-calowe i jeden calowy głośnik koaksjalny umieszczone na desce rozdzielczej
Dwa 3.5-calowe i jeden calowy głośnik koaksjalny umieszczone w przednich drzwiach
Dwa głośniki 6×9-calowe umieszczone w przednich drzwiach
Dwa głośniki 6×9-calowe umieszczone w tylnych drzwiach
Dwa 3.5-calowe i jeden calowy głośnik koaksjalny umieszczone na podsufitce
Jeden 10-calowy subwoofer w obudowie za tylnym siedzeniem (po stronie pasażera)
Jeden wzmacniacz klasy D o mocy 12 kanałów
Cztery mikrofony ANC
Łączność z urządzeniami
Aby zapewnić pasażerom wygodną łączność, właściciele Ram 1500 z 2019 roku mogą zarządzać łącznością swoich osobistych urządzeń, korzystając z wielu opcji ładowania elektronicznego. Umiejscowiony w nowoczesnej konsoli centralnej, szerszy obszar dokujący oferuje nową, opcjonalną zintegrowaną bezprzewodową podstawkę do ładowania, która może pomieścić mały tablet lub wiele smartfonów. Aby utrzymać urządzenia naładowane, znajdują się pięć portów USB (trzy z przodu konsoli centralnej i dwa z tyłu). Trzy porty USB są w pełni funkcjonalne i komunikują się z interfejsem Uconnect, podczas gdy pozostałe dwa porty USB są tylko do ładowania. Cztery z pięciu portów USB to nowe porty typu C/A, które umożliwiają ładowanie urządzeń do czterech razy szybciej niż standardowe gniazda USB. Pozostały port USB to typ A.
Projekt zewnętrzny
Całkowicie nowy Ram 1500 jest lżejszy, dłuższy i szerszy. Rozstaw osi Ram 1500 oraz kabina są o cztery cale dłuższe – co poprawia proporcje trucka i jego aerodynamikę. Szerokość zwiększono o 0,5 cala. Wysokość łóżka podniesiono o 1,5 cala.
Ram 1500 z 2019 roku zachowuje kształtne linie nadwozia z znacznie większym i bardziej agresywnym, nachylonym do przodu wnętrzem grilla. Nowa rama z zakończeniami szynowymi umożliwia podpięcie przestawionych haków holowniczych, które są bardziej wysunięte na zewnątrz w porównaniu do poprzedniej generacji.
Motyw wzajemnego połączenia ujawnia się w grillu, reflektorach i masce. Dostosowując się do różnorodnych klientów, oferowane są najbardziej skomplikowane wzory grilla w branży motoryzacyjnej w sześciu różnych stylach.
Dostępne są trzy warianty reflektorów: halogenowe, pełne LED oraz pełne LED z systemem adaptacyjnego oświetlenia przedniego (AFS). Nad lampami znajduje się nowa podniesiona maska aluminiowa, która wzmacnia wygląd Ram z naprawdę dużymi pojazdami. Podniesiona maska lepiej kieruje powietrze z dala od obszaru wycieraczek – poprawiając ogólną aerodynamikę i redukując hałas wiatru. Nowa nalepka znajduje się wkomponowana w stemplowanie bocznych kieszeni maski.
Zintegrowana powierzchnia łączy charakterystyczne bąble z przodu i z tyłu Ram artystycznie wtopione w nadwozie. Rysowana linia na bokach nadwozia rozciąga się od przodu do tyłu, z wyraźnie zaznaczoną linią patternową działającą jako granica dla dwukolorowego malowania.
Wszystkie zadania związane z nawigacją, Wi-Fi, radiem i SiriusXM obsługiwane są przez nową antenę w kształcie rekina – czyniąc nowy Ram 1500 z 2019 roku pierwszym pełnowymiarowym truckiem bez masztowej anteny.
Nowy panoramiczny dach o wymiarach 33,3 na 43,4 cala jest również dostępny, oferując pasażerom spektakularny widok na 10 stóp kwadratowych nieba i dodatkowe naturalne światło. Dach również poddany został aero-ulepszeniom, aby kierować powietrzem nad łóżkiem do klapy.
Krawędzie łóżka podniesione o 1,5 cala są teraz wyregulowane wzdłuż linii pasa nadwozia, tworząc silniejszy, spójny poziomy profil z korzyściami aerodynamicznymi. Dodatkowy opór powietrza zredukowany został dzięki nowemu spojlerowi na aluminiowej klapie.
Całkowicie nowy Ram 1500 wciąż oferuje najlepsze w klasie zabezpieczenie do przechowywania w łóżku RamBox, który teraz posiada gniazdko 115-woltowe oraz przeniesione oświetlenie sufitowe do pokryw kontenerów, aby poprawić oświetlenie. Pierwszym w branży systemem zarządzania ładunkiem RamBox są wszechstronne, odporne na warunki pogodowe, blokowane, podświetlane i odwadniane pojemniki wbudowane w krawędzie łóżka.
Całkowicie nowe tylne lampy dostępne są w trzech różnych konfiguracjach: halogenowe, LED i LED z monitorowaniem martwego pola.
Ekskluzywny w segmencie, pełnowymiarowy zgrzewany zderzak tylny ze stali chromowanej podkreśla tył trucka. Udoskonalony design integruje większą platformę do stania na rogach i tworzy mniejsze wzniesienie przy centralnej części zderzaka, co ułatwia dostęp do łóżka.
Szesnaście nowych wzorów felg jest dostosowanych do zwiększonego wzoru śrub – z pięciu do sześciu – i dostępnych w rozmiarach od 18 do imponujących 22 cali średnicy.
Ram 1500 z 2019 roku dostępny jest w 12 kolorach, w tym czterech nowych, oraz jako pierwszy używa farby Tri-coat: Billet Silver, Tri-coat White, Patriot Blue, Diamond Black Crystal. Trzy opcje kolorów w dwóch tonacjach przejawiają się w nowo zaprojektowanych nadkolach i dolnej części nadwozia.
Projekt wnętrza
Otaczając największą kabinę w segmencie, zespół projektowy wnętrza wprowadził wyjątkowe kolory i materiały premium do każdej wersji Ram 1500 z 2019 roku. Modularna konstrukcja umożliwia większą personalizację i dostosowanie. Każdy model czyni swoją unikalną „bohaterową” wypowiedź.
Ram 1500 z 2019 roku charakteryzuje się pierwszą aplikacją Uconnect 4C NAV na całkowicie konfigurowalnym, 12-calowym wyświetlaczu dotykowym, dostosowanym do różnych modeli Ram. Ekran dotykowy może pomieścić jedną aplikację, taką jak mapa nawigacyjna, na całym 12-calowym ekranie, lub może być podzielony na pół, obsługując jednocześnie dwie różne aplikacje. Pod ekranem dotykowym znajduje się nowa wieża przełączników, która daje fizyczną kontrolę nad konkretnymi funkcjami. Aktywny system redukcji hałasu w modelach z silnikiem 5.7-litra HEMI V-8 oraz szkło akustyczne redukują dźwięki otoczenia do niskiego poziomu 67.1 dB – najcichszy Ram 1500 w historii.
Nowe funkcje dawały projektantom okazję do przekształcenia interfejsu człowiek-maszyna. We wszystkich wersjach Ram 1500 z 2019 roku znajdują się przycisk do uruchamiania, elektroniczny hamulec ręczny oraz nowo zaprojektowane pokrętło e-shifter z obrotami. Nowy obszar zmiany biegów inteligentnie grupuje przyciski nowych funkcji, w tym stop/start silnika z eTorque, kontrolę zjazdu z górki, blokadę osi i sterowanie skrzynią biegów, kiedy jest to wymagane.
Centralna konsola została podniesiona i przybliżona do kierowcy, aby pomieścić 12-calowy ekran dotykowy Uconnect i poprawić ogólny zasięg kontrolowania systemu.
Nowy system HVAC oferuje prawie 25% większy przepływ powietrza przy niższym poziomie hałasu, w tym większe przednie kratki odparowujące dla lepszej wydajności. Udoskonalone kratki zapewniają tylnym pasażerom o 50% większy przepływ powietrza w porównaniu do poprzedniej generacji.
Z 151 litrami objętości przechowywania w wnętrzu, Ram 1500 z 2019 roku ma o prawie 100% większą pojemność przechowywania w porównaniu do najbliższego konkurenta.
Przekształcona konsola centralna to użyteczny, złożony kawałek sztuki z ponad 12 różnymi kombinacjami przechowywania. Głównym punktem jest szerszy obszar dokujący z opcjonalnym ładowaniem bezprzewodowym, który może pomieścić mały tablet lub smartfon. Taca na kubki z trzema pozycjami można schować pod centralnym podłokietnikiem, odsłaniając głębokie miejsce na przechowywanie przystosowane do pomieszczenia laptopa o przekątnej 15 cali. Podnosząc pokrywę centralnego podłokietnika, odkrywa się dodatkowa, wyłożona tkaniną komora o wielkości nadającej się do pomieszczenia tabletu i/lub zawieszenia teczki w pełnym rozmiarze. Z tyłu konsoli znajdują się dwa dodatkowe uchwyty na kubki, które mają także uchwyt na tablet dla tylnych pasażerów.
Aby naładować urządzenia, w konsoli centralnej znajdują się pięć portów USB – trzy z przodu i dwa z tyłu. Trzy porty USB, w tym jeden w strefie siedzeń z tyłu, są w pełni funkcjonalne i komunikują się z interfejsem Uconnect. Dwa gniazda domowe 115-woltowe można znaleźć w pierwszym i drugim rzędzie (jedno w centralnej konsoli, a jedno z tyłu konsoli centralnej). Dodatkowe gniazdo 115-woltowe można znaleźć w RamBoxie, gdy jest to wymagane, potrajając liczbę gniazd w poprzednim modelu i teraz obsługując do 400 watów.